کشور اسلوونی، یکی از کشورهای عضو اروپای مرکزی می باشد که مساحت این کشور 27320 کیلومتر مربع است و عضو اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است. این کشور چند ماه قبل از این که عضو اتحادیه اروپا شود به پیمان آتلانتیک شمالی پیوست. این کشور قبلا قسمتی از کشور یوگسلاوی بوده است و پایتخت این کشور، شهر لیوبلیانا می باشد. زبان اصلی در این کشور اسلوونیایی است. در این کشور بخشی از کوه های آلپ را مشاهده کرد و بلندترین قله در اسلوونی تریگلاو می باشد که ارتفاع آن تقریبا 2800 متر می باشد. حدودا نیمی از کشور اسلوونی را جنگل ها فرا گرفته اند . کشور اسلوونی توسط رشته کوه های آلپ شرقی و همین طور دریای آدریاتیک احاطه شده است. کشور اسلوونی از سمت غربی با ایتالیا و از سمت شمال با اتریش همسایه می باشد. این کشور یک جمهوری پارلمانی است و وضعیت اقتصاد و همین طور وضعیت اجتماعی آن بسیار پیشرفته گزارش شده است. به طور کلی در این کشور حدود 60 درصد مسیحی هستند و سایرین اغلب دین خاصی ندارند. در کشور اسلوونی شهرهای مختلفی برای بازدید وجود دارد که با توجه به سلیقه هر فرد می تواند مورد بازدید قرار بگیرند و این مقاله نیز در مورد شهرهای مهم کشور اسلوونی می باشد.

شهرهای مهم کشور اسلوونی
شهرهای مهم کشور اسلوونی

برخی از شهرهای مهم کشور اسلوونی به شرح زیر می باشد:

برای اقامت و تابعیت در اسلوونی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در اسلوونی ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر لیوبلیانا در کشور اسلوونی

شهر لیوبلیانا پایتخت کشور اسلوونی و با حدود ۲۷۰ هزار نفر جمعیت بزرگ‌ ترین شهر این کشور است. شهر لیوبلیانا، پایتخت پرجنب ‌و جوش کشور اسلوونی می باشد که دارای خیابان‌ هایی با ساختمان ‌های رنگی است. قسمت قدیمی شهر توسط پل سه‌ گانه شهر که بر فراز رودخانه لیوبلیانا کشیده شده، با قسمت مدرن این شهر در ارتباط می باشد. شهر زیبای لیوبلیانا برنده جایزه پایتخت سبز اروپا در سال ۲۰۱۶ شد، علت این موفقیت سیستم خارق ‌العاده و کارآمد پیاده‌ روها و دوچرخه ‌سواری است که باعث شده بزرگ‌ ترین، سبزترین و تمیزترین شهر اروپایی تبدیل شود.

  • شهر ماریبور در کشور اسلوونی

شهر ماریبور یکی از شهرهای مهم کشور اسلوونی و دومین شهر محسوب می شود که بسیار بزرگ و زیبا می باشد . صنعت نوشیدنی در این شهر بسیار شگفت انگیز و هر ساله هزاران نفر برای بازدید از فضای صنعتی این شهر به سمت آن روانه خواهند شد. در این شهر دریاچه ای بزرگ از وسط شهر رد می شود که دور تا دور آن از خانه پوشیده شده است، طبیعت بکر این شهر نیز باعث شده است که بسیاری از افراد به سمت آن روانه شوند.

شهر ماریبور در کشور اسلوونی
شهر ماریبور در کشور اسلوونی

  • شهر کوپر در کشور اسلوونی

شهر کوپر یکی از مهمترین شهرهای کشور اسلوونی می باشد و بزرگ‌ ترین شهر ساحلی در اسلوونی است که با کشور ایتالیا همسایه است . فرهنگ ایتالیا تاثیری شگرفی بر این شهر داشته است. نزدیکی به ایتالیا باعث شده تا تابلوهای خیابان‌ شهر به دو زبان ایتالیایی و اسلوانی نوشته شود و معماری شهر نیز هر فرد را به یاد فضای جذاب شهر ونیز ایتالیا خواهد انداخت. معماری ماهرانه و هنرمندانه در قسمت قدیمی شهر کوپر، همانند جواهری در این شهر بندری می‌ درخشد. شهر کوپر از دیگر شهرهای بسیار زیبا و دیدنی در کشور اسلوونی به شمار می آید و به عنوان قدیمی ترین شهرهای ساحلی اسلوونی است که زیرساخت آن بارها مورد تأیید تیم های مهندسی مختلف قرار گرفته است. این شهر از دسته شهرهایی است که می توان خیابان و دریا را در کنار هم داشت . فضای شهری کوپر بی نظیر می باشد و با سلیقه های مختلفی همخوانی دارد.

شما می توانید برای مهاجرت به اسلوونی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اسلوونی ” را مطالعه فرمایید.

  • شهر بلد (Bled) در کشور اسلوونی

شهر بلد یکی از شهرهای کوچک کشور اسلوونی در کنار رودخانه می باشد که راه‌ های دوچرخه ‌سواری، بوتیک ‌های جذاب و کافی‌ شاپ‌ هایش، آن را به شهری جذاب تبدیل کرده است. این شهر زیبا در دامنه‌ های آلپ جولیان در کنار رودخانه بلد واقع شده است. بی ‌شک این شهر الماس پنهان اسلوونی است، چشم ‌اندازهای زیبا، غنی‌‌، بکر و دست ‌نخورده ‌اش همگی منتظر ورود گردشگرانی می باشد تا زیباترین خاطرات عمرشان را رقم زند.

شهر بلد (Bled) در کشور اسلوونی
شهر بلد (Bled) در کشور اسلوونی

  • شهر پیران (Piran) در کشور اسلوونی

شهر پیران که از زمان قرون وسطی تا اکنون پا برجا است، شهری خیره‌کننده و کوچک با فرهنگ و تاریخ غنی و موزه‌ های بسیار در کنار دریای مدیترانه می باشد . نام این شهر، نام تئاتر مشهور تارتینی (Tartini) با الهام از آهنگساز و ویولونیست بومی جوزپه تارتینی (Giuseppe Tartini) گرفته شده است.

  • شهر بُوِک در کشور اسلوونی

شهر بُوِک در دره سکا (یکی از مهمترین میدان ‌های رزم در جنگ جهانی اول) واقع شده با چندین موزه و مسیرهای پیاده‌روی تاریخی مانند قلعه کلوز (Kluze)  که بر دامنه‌ های کوه واقع شده و بدان فرهنگ غنی و بسیار محسوس و ملموسی  بخشیده است‌. این شهر یکی از دو شهر مهم در دره سکا با طبیعت زیبا و منحصر به‌ فرد است که محل اقامت ارنست همینگوی، خالق اثر معروف وداع با اسلحه نیز بوده است.

  • شهر تسلیه در کشور اسلوونی

شهر تسلیه یکی از شهرهای مهم اسلوونی می باشد که با جمعیت ۵۰٬۰۳۹ نفر در City Municipality of Celje  واقع شده ‌است.

در مقاله ” تحصیل در اسلوونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در اسلوونی اطلاعات کسب کنید.

شهر تسلیه در کشور اسلوونی
شهر تسلیه در کشور اسلوونی

  • شهر کرانی در کشور اسلوونی

شهر کرانی یکی از شهرهای مهم کشور اسلوونی می باشد که با جمعیت ۳۷٬۱۲۹ نفر در City Municipality of Kranj  واقع شده‌ است.

  • شهر ولنیه در کشور اسلوونی

یکی از شهرهای مهم کشور اسلوونی با جمعیت ۲۵٬۴۵۶ نفر می باشد که از نظر جمعیت، پنجمین شهر اسلوونی به‌ شمار می‌رود.

  • شهر نوو مستو در کشور اسلوونی

یکی از شهرهای کشور اسلوونی می باشد که با  جمعیت ۲۳٬۳۴۱ نفر در کارنیولای سفلی واقع شده ‌است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button