شهرهای مهم کشور آمریکا در این مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. کشور ایالات متحده آمریکا کشوری در آمریکای شمالی و به پایتخت شهر واشنگتن دی سی می باشد. این کشور سومین کشور پرجمعیت و سومین کشور پهناور جهان است که از لحاظ نژادی و گوناگونی مردم، متنوع ترین کشور جهان معرفی شده است. 
کشور آمریکا از شرق با اقیانوس اطلس، از غرب با اقیانوس آرام، از شمال با کشور کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه می باشد. این کشور همچنین از طریق آلاسکا با روسیه مرز آبی دارد.
به علاوه مجموعه ای از جزیره ها، ناحیه ها و مناطق متعلق به این کشور در سراسر جهان پراکنده اند. کشور آمریکا دارای زبان رسمی خاصی نیست ولی در عمل انگلیسی آمریکایی نقش زبان رسمی این کشور را ایفا می کند. 

کشور ایالات متحده آمریکا عضو قرار داد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا)، عضو سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و عضو گروه هشت می باشد . همچنین این کشور از اعضای دائمی شورای امینت سازمان ملل متحد که دارای حق وتو هستند نیز می باشد.
از نظر تقسیمات کشوری آمریکا ، این کشور 50 ایالت دارد که هر کدام از آنها بنا بر سامانه فدرالی حاکم، دارای سطح بالایی از خودگردانی هستند.
لازم به ذکر است که واشنگتن دی سی جز هیچ یک از ایالات متحده آمریکا نیست و در منطقه خودمختار کلمبیا قرار دارد. در حقیقت بخشی از ایالات مریلند بود که در سال 1790 میلادی برای تاسیس مرکز آمریکا یعنی شهر واشنگتن دی سی در نظر گرفته شد. قبل از مهاجرت به آمریکا بهتر است که با شهرهای مهم کشور آمریکا آشنا شویم.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آمریکا ” را مطالعه فرمایید.

شهرهای مهم کشور آمریکا
شهرهای مهم کشور آمریکا

برخی از شهرهای مهم کشور آمریکا

1. شهر واشنگتن دی سی آمریکا

شهر واشنگتن دی سی عموما با نام واشنگتن یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا است که پاتیخت این کشور نیز می باشد. طبق قانون اساسی این ناحیه تحت نظارت انحصاری کنگره ایالات متحده بوده و در نتیجه بخشی از هیچ ایالتی نیست.
این شهر که به افتخار جرج واشنگتن نامگذاری شده، در 1791 تأسیس شد تا پایتخت جدید کشور باشد. شهر واشنگتن دی سی بیست و پنجمین شهر پرجمعیت آمریکا بوده‌ است.

برای اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت کاری آمریکا و کار در آمریکا کلیک کنید.

2. شهر نیویورک در کشور آمریکا

شهر نیویورک یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد که پرجمعیت‌ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکاست که از 5 ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استیتن آیلند تشکیل شده‌ است و یکی از قطب‌ های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. 
برخی از افراد به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به‌ فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیده‌ اند. لازم به ذکر است ابرشهر نیویورک با مساحت 11،327 کیلومتر مربع، وسیع ترین شهر جهان است.
در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در گروه بیشترین‌ ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، می‌ توان به تنهایی آن را با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.

این شهر با داشتن بیش از 53 آسمان خراش با ارتفاع بیش از 200 متر، بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهرهای دنیا دارا می باشد. برج آزادی، اولین بنایی می باشد که در مکان مرکز تجارت جهانی نیویورک ساخته شده‌ است.
قطار شهری نیویورک که در سال 1904 افتتاح شد که طولانی‌ ترین خط متروی جهان می باشد. بازار بورس نیویورک، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری می باشد که در خیابان وال استریت قرار دارد. مرکز اصلی سازمان ملل متحد در کلان‌ شهر نیویورک و همچنین مجسمه آزادی، مهم‌ ترین نماد ایالات متحده آمریکا در شهر نیویورک واقع شده‌ است.

برای اطلاعات بیشتر درباره بهترین کشورها برای مهاجرت تحصیلی ، بهترین کشورها برای مهاجرت کاری و بهترین کشورها برای مهاجرت سرمایه گذاری کلیک کنید.

شهر نیویورک در کشور آمریکا
شهر نیویورک در کشور آمریکا

3. شهر هیوستون در کشور آمریکا

شهر هیوستون یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد. این شهر پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت تگزاس و چهارمین شهر پرجمعیت در کشور ایالات متحده آمریکا با جمعیتی بالغ بر 6،313،158 نفر می‌باشد.
همچنین این شهر به عنوان بزرگترین شهر در جنوب ایالات متحده شناخته می ‌شود. شهر هیوستون در سال 1836 بر روی کرانه Buffalo Bayo که هم‌ اکنون تحت نام Allen’s Landing شناخته می‌شود پایه‌گذاری شد و در پنجم ژوئن 1837 به عنوان شهر، جامعیت یافت. موقعیت بندری، صنعت راه‌آهن و به دنبال آن کشف نفت در سال 1901 سبب شد تا رشد جمعیت در این شهر، افزایش یابد.

این شهر در میانه قرن بیستم به خانه‌ای برای مرکز پزشکی تگزاس (بزرگترین مرکز پزشکی – تحقیقاتی در دنیا) و مرکز فضایی ناسا (مرکز فضایی جانسون) که مرکز کنترل مأموریتهای ناسا می‌ باشد تبدیل شد.
همچنین شهر هیوستون آمریکا در زمینه مراقبت های پزشکی و تولید تجهیزات نفتی از شهرهای پیشرو بوده و بعد از شهر نیویورک، مرکز بیشترین شرکت‌ها از بین 500 شرکت پردرآمد برتر در رنکینگ مجلهٔ فورچن (فورچن 500) می ‌باشد. بندر هیوستون از نظر حجم مبادلات بین‌المللی، اولین و از نظر حجم کل مبادلات، دومین بندر در ایالات متحده است.

4. شهر فیلادلفیا در کشور آمریکا

شهر فیلادلفیا آمریکا یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد و ششمین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا است. شهر فیلادلفیا دومین شهر بزرگ ساحل شرقی آمریکا بعد از نیویورک و شهر مهم ایالت پنسیلوانیا می ‌باشد.
این شهر اولین پایتخت آمریکا بوده و قانون اساسی آمریکا در این شهر و در تالار استقلال این شهر به امضا رسیده‌ است. رودخانه سکوکل و رودخانه دلاویر از شهر فیلادلفیا می‌گذرند.

5. شهر فینیکس در کشور آمریکا

شهر فینیکس آمریکا یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا و مرکز ایالت آریزونا آمریکا می باشد. این شهر پنجمین شهر بزرگ آمریکا و دارای یکی از بالاترین نرخ‌ های رشد و توسعه در این کشور است.

 شهر فینیکس در کشور آمریکا
شهر فینیکس در کشور آمریکا

6. شهر سن‌ آنتونیو یا سان آنتونیو در کشور آمریکا

شهر سن‌ آنتونیو یا سان آنتونیو یکی از مهم ترین شهرهای کشور آمریکا می باشد و هفتمین شهر بزرگ ایالات متحدهٔ آمریکا و دومین شهر بزرگ ایالت تگزاس با جمعیت روزافزون (طبق آمار سال 2014) بیش از 1،327،000 نفر (در محدوده شهری) است.
این شهر مرکز شهرستان بیر است. شرکت های والرو و تسورو از بزرگترین شرکت‌های نفتی آمریکای شمالی در همین شهر قرار دارند. همچنین نیروهای مسلح ایالات متحده آمریکا و نیز صنایع پزشکی در این شهر حضور چشمگیری دارند.

7. شهر سن دیگو در کشور آمریکا

شهر سن دیگو یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد.این شهر یک شهر ساحلی در جنوب کالیفرنیا واقع در گوشه جنوب غربی ایالات متحده آمریکا است.
شهر سن دیگو آمریکا دومین شهر بزرگ کالیفرنیا و هشتمین شهر بزرگ ایالات متحده آمریکا است. نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا در شهر سن دیگو حضور و پایگاه بسیار گسترده ‌ای دارد.

شهر سن دیگو در کشور آمریکا
شهر سن دیگو در کشور آمریکا

8. شهر لس آنجلس در کشور آمریکا

شهر لس آنجلس بزرگترین شهر ایالت کالیفرنیا و دومین شهر پرجمعیت ایالات متحده آمریکا پس از نیویورک است. شهر لس آنجلس به صورت خلاصه LA و با لقب شهر فرشتگان یاد می ‌شود. جمعیت کلان‌ شهر لس آنجلس نیز که به لس آنجلس بزرگ مشهور است نزدیک به 18 میلیون و 700 هزار نفر است.
این شهر در سال 2015 نیز در لیست شهرهای پرجمعیت جهان رتبه هجدهمین شهر پرجمعیت جهان را دارا است. همچنین این شهر بزرگترین درصد لاتینوها را در میان همه شهرهای ایالات متحده دارا می باشد. در سال 2018 میلادی 45% از جمعیت لس آنجلس لاتینو و 78% از لاتینوهای لس‌ آنجلس تابعیت مکزیکی دارند.

9. شهر شیکاگو در کشور آمریکا

شهر شیکاگو بزرگترین شهر ایالت ایلینوی می باشد که در سرشماری سال 2010 میلادی شیکاگو دو میلیون و هفتصد هزار نفر جمعیت داشت.
این شهر سومین شهر پرجمعیت در ایالات متحده است و پرجمعیت ترین شهر منطقه غرب میانه ایالات متحده است و به طور رسمی در سال 1837 میلادی به عنوان یک شهر شناخته شد.

شهر شیکاگو یکی از مراکز عمده تجاری، مالی، ترابری و فرهنگی در ایالات متحده می باشد و تأثیر فراوانی در آموزش، سرگرمی و سیاست دارد. این شهر دارای هشت خط مترو و دو فرودگاه می باشد.  
فرودگاه بین‌ المللی اوهر دومین فرودگاه شلوغ در جهان است که در سال 2012 بیش از 66 میلیون مسافر داشت.

10. شهر سان فرانسیسکو در کشور آمریکا

شهر سان فرانسیسکو یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد که با جمعیت 884363 نفر، چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا است.  این شهر در نوک شمالی شبه‌جزیره سان فرانسیسکو در کنار خلیج سان فرانسیسکو قرار دارد. چندین جزیره درون خلیج و جزایر فارالون نیز که در 27 مایلی ساحل در اقیانوس آرام قرار دارند بخشی از محدوده شهری سان فرانسیسکو محسوب می شوند. 

شهر سان فرانسیسکو آمریکا نقطه مرکزی در محدوده کلانشهری منطقه خلیج سان فرانسیسکو به ‌شمار می‌رود و پس از نیویورک متراکم‌ترین شهر آمریکا از نظر جمعیت است. دفتر مرکزی سان فرانسیسکو کرونیکل، بزرگ‌ ترین روزنامه منطقه شمال کالیفرنیا، در این شهر قرار دارد.

شهر سان فرانسیسکو در کشور آمریکا
شهر سان فرانسیسکو در کشور آمریکا

11. شهر لاس وگاس در کشور آمریکا

شهر لاس وگاس یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد که پرجمعیت‌ترین شهر در ایالت نوادا واقع در ایالات متحده آمریکاست. این شهر به سبب داشتن مشهورترین قمارخانه‌ ها، میخانه‌ ها، روسپی‌ خانه‌ ها و هتل‌ های معروف، یکی از بزرگ‌ ترین مراکز سرگرمی در جهان محسوب می شود.

12. شهر مَیامی در کشور آمریکا 

شهر میامی شهری است که در نوار ساحلی اقیانوس اطلس در جنوب شرقی ایالت فلوریدا آمریکا واقع شده‌است. شهر میامی یک شهر توریستی است که به شهر جادو (Magic City) مشهور است. بندر میامی یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین بنادر در آمریکا می باشد.

13. شهر دالاس در کشور آمریکا

شهر دالاس یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد که نهمین شهر بزرگ در آمریکا و سومین شهر بزرگ در ایالت تگزاس است. این شهر از دوران بسیار قدیم به خاطر صنعت نفت، پنبه و خطوط راه‌آهنش بسیار مهم به شمار می رفت.

14. شهر بوستون در کشور آمریکا

شهر بوستون یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد که پایتخت و بزرگترین شهر ایالت ماساچوست آمریکاست. این شهر، بیست‌ و سومین شهر بزرگ آمریکاست.
شهر بوستون یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آمریکاست که در سال 1630 توسط مهاجران پیوریتَن تأسیس شده ‌است. شهر بوستون مرکز حوادث انقلاب آمریکا مانند بوستون تی پارتی بوده است.  

اولین مترو و اولین مدرسه عمومی آمریکا در شهر بوستون ساخته شد. در حال حاضر، شهر بوستون بعضی از بهترین دانشگاه‌های دنیا را دارد، از جمله دانشگاه هاروارد (Harvard University)، مؤسسه فناوری ماساچوست (MIT)، تافتس (Tufts)، دانشگاه بوستون (Boston University) و دانشگاه نورث ایسترن بوستون که یکی از بزرگترین و شناخته‌شده ‌ترین مراکز پزشکی و تحقیقاتی است و دارای تعدادی از معروف ترین بیمارستان‌ های دنیا می ‌باشد.

شهر بوستون در کشور آمریکا
شهر بوستون در کشور آمریکا

15. شهر سن خوزه در کشور آمریکا

شهر سن خوزه یکی از شهرهای مهم کشور آمریکا می باشد که سومین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا در کشور ایالات متحده آمریکا است. این شهر مرکز اقتصادی و فرهنگی در سیلیکون ولی می باشد. شهر سن خوزه آب و هوا استوایی دارد که شبیه آب و هوای مدیترانه است. در سن خوزه ورزش بسیار محبوب می باشد.

سوالات متداول شهرهای مهم کشور آمریکا

✳️ برخی از شهرهای مهم کشور آمریکا کدامند؟

1. شهر واشنگتن دی سی
2. شهر نیویورک
3. شهر هیوستون
4. شهر فیلادلفیا
5. شهر لس آنجلس
و…

3.9/5 - (9 امتیاز)
مقالات مشابه
شهرهای مهم کشور گرجستان شهرهای مهم کشور گرجستان

کشور گرجستان از نظر موقعیت جغرافیایی در هر دو قاره اروپا و آسیا واقع شده است و این روزها برا...

شهرهای مهم کشور بلژیک شهرهای مهم کشور بلژیک

کشور بلژیک، کشوری در غرب اروپا و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بروکسل ...

شهرهای مهم کشور بلغارستان شهرهای مهم کشور بلغارستان

کشور بلغارستان، در جنوب شرقی اروپا و در سواحل دریای سیاه واقع شده است که پایتخت آن شهر صوفی...

نظرات کاربران
Call Now Button