اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید، انتخاب کشور محل تحصیل، برای شما بسیار سخت خواهد بود. چرا که تعداد زیادی مقصد مهاجرتی در قاره اروپا وجود دارند و تصمیم گیری را برای شما سخت می‌کنند. شاید به نظر بیاید که با چالش بزرگی رو به رو هستید، اما به شما می گوییم که آلمان یکی از بهترین گزینه‌هاست و برای انتخاب آلمان دلایل بسیاری داریم.
صدها دانشجو و دانش آموز هر ساله از گوشه و کنار جهان برای تحصیل در آلمان و دریافت مدرک خود از دانشگاه‌های معروف آلمانی به این کشور مهاجرت می‌کنند. آلمان برنامه‌های تحصیلی مقرون به صرفه‌ای دارد و حتی برخی از دانشگاه‌های دولتی آن، امکان تحصیل رایگان را فراهم کرده‌اند.

آلمان دارای استانداردهای بالا در سطح کلاس جهانی است و مناظر زیبا، آداب و رسوم خاص، زبان و ویژگی‌های مخصوص به خودش را دارد. همچنین آلمان مهاجر پذیر است و فرهنگ‌های گوناگونی را در خودش جای داده است. این کشور با 400 موسسه ارائه دهنده آموزش عالی، چهارمین کشور پرطرفدار برای دانشجویان بین المللی است.

بر اساس تحقیقات، 10 کالج آلمانی در دسته 100 دانشگاه برتر جهان قرار دارند و همچنین جزو 20 موسسه برتر اروپا هستند. دوره‌های آموزشی در آلمان به زبان انگلیسی ارائه می‌شوند و این برای دانشجویان سایر کشورها ایده آل است.
اما برای تحصیل در آلمان الزاماتی نیز وجود دارد که یکی از آن‌ها، کسب معدل قابل قبول برای پذیرش در دانشگاه‌ها و مدارس این کشور است.
اگر می‌خواهید با شرط معدل تحصیل در آلمان آشنا شوید و اطلاعات کاملی در رابطه با کسب نمره و معدل قبولی بدست بیاورید، در ادامه این مقاله از موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان همراه ما باشید.

حتما بخوانید: مهاجرت به کشور آلمان

شرط معدل برای تحصیل در آلمان
شرط معدل برای تحصیل در آلمان

حتما بخوانید: کار در آلمان

برای تحصیل در آلمان باید معدلم چند باشد؟

آلمان مکانی عالی برای ادامه تحصیل است. بسیاری از دانش آموزان و دانشجویان سعی می‌کنند برای برنامه‌های تحصیلی ویژه همچون دوره‌های MBA یا MS، دانشگاه‌های معتبر آلمان را انتخاب کنند. برای اینکه بفهمید در سیستم آموزش آلمان معدل شما چقدر است، ابتدا باید معدل خود را به سیستم معدل آلمانی تبدیل کنید. اجازه دهید درباره نحوه کسب معدل آلمانی بیشتر بدانیم.

به عنوان مثال اگر یک دانشجوی هندی هستید و می‌خواهید در یک دانشگاه آلمانی تحصیل کنید، باید درصد خود را به معدل آلمان تبدیل کنید. یک راه آسان برای انجام این کار استفاده از سایت‌های آنلاین متعدد است که این تبدیل را به صورت کاملاً رایگان برای شما انجام می‌دهند.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک ماشین حساب GPA را به صورت آنلاین جستجو کنید. پس از انتخاب یکی از گزینه‌های موجود، باید اطلاعات مورد نیاز ماشین حساب را برای بررسی نمره معدل خود وارد نمایید. در جدول زیر شرحی از معدل و ارزش آن در کشور آلمان را مشاهده می‌کنید.

درصدمعدل در آلمانارزش
90-1001.0-1.5“سرو خوب” – عالی
80-901.6-2.5“خوب” – خوب
65-802.6-3.5“رضایت بخش” – رضایت بخش
50-653.6-4.0“کافی” – قابل قبول است
0-505.0“ناکافی” – ناکافی است

به بیان ساده‌تر هر چه درصد شما بیشتر باشد، معدل شما کمتر خواهد بود.

شاید شما معدل 2.8 را دریافت کرده‌اید و می‌خواهید بدانید به چه معناست؟ در پاسخ باید بگوییم که معدل 2.8 معادل 83 درصد در مقیاس صدک است. 2.8 معدلی است که به عنوان درجه “B” در نظر گرفته می‌شود. این موضوع را می‌توانید به خوبی در جدول زیر مشاهده کنید.

معدل معمولاً با تجمع دروس دوره، نمرات فردی و ساعات ترم در کلاس تعیین می‌شود. مقیاس 0 تا 4.0 یا همان 5.0 نمره، مقیاسی است که برای معدل دهی استفاده می‌شود. برخی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها ترجیح می‌دهند از درصد نمرات استفاده کنند.
به عنوان مثال درصد 50 یا سطح حروف مثلاً B را مد نظر قرار می‌دهند. بنابراین لازم است قبل از گزارش در مورد سیستم نمره دهی آن‌ها سؤال شود.

آیا معدل 2.8 خوب است؟

پاسخ منفی است. میانگین ملی برای معدل در حدود 3.0 است و معدل 2.8 شما را زیر این میانگین قرار می‌دهد. معدل 2.8 به این معنی است که شما در کلاس‌های دبیرستان خود فقط سطح Cs و D+ دریافت کرده‌اید.
از آنجا که این معدل پایین است، کارها را در فرآیند درخواست کالج برای شما دشوار می‌سازد. توجه داشته باشید که میانگین ملی با عدد 3.0 نشان دهنده این است که معدل شما قابل قبول بوده و به حد نصاب رسیده است.

پس بنابراین به این نتیجه رسیدیم که شرط معدل برای تحصیل در آلمان عدد 3.0 به بالا است. که در واقع سطح B و درصد 85 را نشان می‌دهد. اگر قدری تلاش خود را بیشتر کنید و آزمون‌های دوره مورد نظر در آلمان را با پشتکار بیشتری بگذرانید. مطمئناً می‌توانید به نمره قابل قبول، دست پیدا کنید و در مدارس و دانشگاه‌های معتبر آلمان به تحصیل بپردازید.

چگونه در مهاجرت به آلمان را از روش تحصیلی موفق شوم؟

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان مفتخر است که با ارائه انواع روش‌های مهاجرتی، می‌تواند راهنمای شما در مسیر پر پیچ و خم مهاجرت باشد.
بیش از 500 پرونده مهاجرتی موفق، همکاری با برترین وکلای کشور، بیش از 10 سال سابقه چشمگیر و رضایتمندی مشتریان، گواه این است که موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بهترین انتخاب برای شماست. پس برای مهاجرت به آلمان و تحصیل در این کشور اروپایی و زیبا، با مشاوران مهاجرتی ما تماس حاصل فرمایید.

چگونه در مهاجرت به آلمان را از روش تحصیلی موفق شوم؟

سوالات متداول

شرط معدل برای تحصیل در آلمان چقدر است؟

شرط معدل برای تحصیل در آلمان عدد 3.0 به بالا است.

معدل 2.8 به چه معنی است؟

معدل 2.8 به این معنی است که شما در کلاس‌های دبیرستان خود فقط سطح Cs و D+ دریافت کرده‌اید.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان نحوه اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

کشور آلمان، دارای قوی ترین اقتصاد در میان کشورهای اتحادیه اروپا است و تحصیل در آلمان راهی م...

دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان دانشگاه صنعتی شمنیتس آلمان

دانشگاه صنعتی شمنتیتس آلمان در سال 1836 با نام کالج مرسنتال شروع به کار نمود و در سال 1986 دانشگ...

راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان راحت‌ ترین دانشگاه‌ ها پذیرش آلمان

اغلب دانشجویان بین المللی برای دنبال کردن رویاهای خود، تحصیل در خارج از کشور را انتخاب کرد...

نظرات کاربران
Call Now Button