شرایط پیش خرید خانه در ترکیه و مراحل انجام آن در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه یا خرید ملک در ترکیه را دارید، احتمالا با این قبیل سوالات مواجه می شوید. شرایط پیش خرید خانه در ترکیه چیست؟ آیا با پیش خرید خانه در ترکیه می توان تابعیت این کشور را به دست آورد؟

در صورتی که به اطلاعات بیشتری در مورد شرایط پیش خرید املاک و مستغلات در ترکیه نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد  کار در ترکیه کلیک کنید.

شرایط پیش خرید خانه در ترکیه
شرایط پیش خرید خانه در ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری ترکیه کلیک کنید.

پیش خرید خانه در ترکیه و شرایط عمومی آن

ترکیه کشوری پویا و مناسب برای کار و زندگی است. ویژگی‌های فرهنگی و جغرافیایی ترکیه به همراه موقعیت اقتصادی و سیاسی آن، این کشور را به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجران و سرمایه گذاران تبدیل کرده است.
یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری در ترکیه خرید ملک است. در سال های اخیر خرید ملک توسط افراد خارجی در ترکیه با استقبال بسیار خوبی روبرو شده است.

مهم ترین دلیل استقبال افراد خارجی و سرمایه گذاران از املاک ترکیه قیمت پایین ملک به نسبت کشورهای اروپایی است. کشور ترکیه دارای یک محیط امن برای زندگی و زیرساخت های توسعه یافته و رشد سریع است. دولت ترکیه هر چند وقت یک بار قوانین و مشوق هایی را برای افراد خارجی در نظر می گیرد.

شرایط کلی پیش خرید خانه در ترکیه

احتمالا اولین سوالی که برای افراد ایجاد می شود، این است، که آیا افراد خارجی حق پیش خرید خانه در ترکیه را دارند؟ پاسخ این سوال مثبت است. افراد خارجی می توانند هر نوع ملکی را در ترکیه خریداری کنند. آمار املاک و مستغلات ترکیه نشان می دهد، که بیشتر افراد خارجی خرید املاک در حال ساخت در ترکیه را ترجیح می دهند.
در ابتدا خریدار باید مبلغی از ارزش ساختمان را بپردازد و سپس مبلغ باقیمانده در مراحل و دوره های توافق شده پرداخت شود. در پروژه های ترکیه عموما 30 تا 40 در صد از کل ارزش ملک در مرحله اول پرداخت می شود. باقیمانده مبلغ در دوره هایی که عموما تا 24 ماه ادامه دارد، پرداخت می گردد.

برخی از شرکت های ساختمانی در ترکیه امکان پرداخت اقساط در دوره های طولانی تر را ایجاد می کنند. ممکن است، گاهی مدت زمان پرداخت اقساط به 4 یا 5 سال برسد.
حتی پیشنهاداتی وجود دارد، که مدت پرداخت اقساط آن ها 10 ساله است. بیشتر شرکت های ساختمانی واحدهای مسکونی را پیش فروش می کنند، تا اطمینان حاصل کنند، که سود حاصل زودتر به دست آن ها می رسد.
به همین دلیل گاهی پیشنهادات جذابی برای خریداران در نظر می گیرند. به عنوان مثال ممکن است، به افرادی که بیش از یک واحد مسکونی خریداری می کنند، تخفیف دهند.

شرایط پیش خرید خانه در ترکیه
شرایط پیش خرید خانه در ترکیه

شرایط پرداخت هزینه در پیش خرید خانه در ترکیه

به طور معمول در زمان تایید و توافق دو طرف 2 تا 5 درصد از ارزش ملک باید پرداخت شود. این مبلغ در بیشتر مواقع قابل استرداد نیست. مگر این که با فروشنده به توافق رسیده باشید.
تحویل اسناد ممکن است، بین 2 روز تا 2 هفته طول بکشد. برای دریافت گواهی مالکیت (TAPU) باید اثبات کنید، تمکن مالی لازم برای خرید خانه را دارید. بدون تایید وجوه فروشنده با امضای اسناد نهایی موافقت نمی کند.

پرداخت باقی مبلغ به صورت اقساط ماهانه، 2 ماه یا 3 ماهه مذاکره می شود. در برنامه ریزی پرداخت اقساط باید پیشرفت ساخت و ساز را در نظر داشته باشید. آخرین قسط زمانی پرداخت می شود، که فروشنده پروژه را تکمیل کند و آماده ارائه سند باشد.

مزایای پیش خرید خانه در ترکیه

خرید املاک در حال ساخت به معنای خرید خانه یا آپارتمانی است، که ساخت آن تکمیل نشده و در آینده ساخته می‌شود. هزینه املاک در حال ساخت در ترکیه را می توان به طور اقساطی پرداخت کرد. اما در مورد املاک آماده چنین شرایطی وجود نداشته و باید کل مبلغ را کامل و یک جا پرداخت کرد. مهم ترین مزایا پیش خرید خانه در ترکیه عبارتند از:

  • مهمترین دلیل جذب افراد خارجی به خانه های در حال ساخت در ترکیه هزینه کمتر آن ها است. املاک در حال ساختی که در ترکیه پیش خرید می شوند، عموما 15 تا 30 در صد ارزان تر از املاک تکمیل شده هستند.
    این در صد سود با افزایش قیمت املاک و مستغلات در ترکیه هر ساله افزایش می یابد. بنابراین با پیش خرید خانه در ترکیه سود زیادی نصیب شما خواهد شد.
  • امکان خرید اقساطی در خانه های در حال ساخت وجود دارد. بسیاری از پروژه های مسکونی بزرگ، واحدهای خود را به صورت اقساط بلند مدت می فروشند.
    بسیاری از افراد خارجی برای سرمایه گذاری بلند مدت در ترکیه املاک در حال ساخت را خریداری کرده و اقساط آن را در مدت زمان طولانی و معمولا بدون بهره پرداخت می کنند. سرمایه گذاری در املاک در حال ساخت ترکیه به صبر زیادی نیاز دارد. اما بسیاری از سرمایه گذاران معتقدند، سود نهایی ارزش چندین سال انتظار را دارد.

مزایای پیش خرید خانه در ترکیه
مزایای پیش خرید خانه در ترکیه

معایب پیش خرید خانه در ترکیه

بسیاری از افراد علاقه مند هستند، که ویلا یا آپارتمان تازه ساخت یا آماده تحویل را در ترکیه خریداری کنند. خرید آپارتمان های تکمیل شده مشکلات و اضطراب کمتری دارد. سرمایه گذاران زیادی به دلیل مشکلات پیش خرید خانه در ترکیه سراغ این گزینه نمی روند. برخی از معایب آن عبارتند از:

  • در آپارتمان های در حال ساخت امکان بازدید از ملک وجود نداشته و نمی توان کیفیت ساختمان و جزئیات آن را بررسی کرد. در حالی که هنگام خرید آپارتمان های آماده نوع مصالح مورد استفاده، دکوراسیون و نمای آپارتمان قابل مشاهده است.
  • با خرید املاک آماده می توان بلافاصله خانه را دریافت کرد و برای جابجایی آماده شد.
  • با خرید املاک آماده به ارزش حداقل 250000 دلار می توان پاسپورت و تابعیت ترکیه را در مدت زمان کوتاهی به دست آورد. در صورتی که چنین شرایطی در املاک در حال ساخت مسیر پیچیده تری دارد.
  • پرداخت کامل اقساط قبل از اتمام ساخت و ساز و پیش از دریافت ملک به معنای مسدود شدن سرمایه برای یک دوره است. گاهی ممکن است، این دوره طولانی شود.

آیا امکان اخذ اقامت ترکیه با پیش خرید خانه در ترکیه وجود دارد؟

با خرید املاک آماده در ترکیه می توان در هر زمان و هر کجا برای اخذ اقامت و تابعیت ترکیه اقدام کرد. اگر قصد پیش خرید خانه در ترکیه را دارید و می خواهید از این طریق اقامت یا تابعیت ترکیه را به دست آورید، باید با یک شرکت معتبر قرارداد امضا کنید.

در برخی پروژه های املاک و مستغلات که توسط دولت ترکیه پشتیبانی می شود، پس از امضای قرارداد می توان برای اقامت و تابعیت ترکیه درخواست داد. با این حال اگر قصد شما از خرید خانه در ترکیه دریافت پاسپورت این کشور است، پرداخت اقساطی یا پیش خرید خانه توصیه نمی شود. زیرا ممکن است، ملکی با ارزش بالای 250 هزار دلار خریداری کرده باشید، اما تابعیت شما تایید نشود.

اما با پیش خرید خانه در ترکیه امکان اخذ مجوز اقامت کوتاه مدت در ترکیه وجود دارد. این مجوز را می توان سالانه تمدید کرد. در نهایت پس از 8 سال اجازه اقامت دائم در ترکیه برای شما صادر می شود.

 اخذ اقامت ترکیه با پیش خرید خانه در ترکیه
اخذ اقامت ترکیه با پیش خرید خانه در ترکیه

پیش خرید خانه در ترکیه برای سرمایه گذاری

اگر قصد شما از خرید املاک و مستغلات در ترکیه اخذ مجوز اقامت و پاسپورت ترکیه نیست و می خواهید فقط برای سرمایه گذاری در ترکیه ملک خریداری کنید، پیش خرید خانه گزینه مناسب تری است. پیش خرید خانه به نسبت آپارتمان های آماده سود بیشتری در پی دارد.
همان طور که ذکر کردیم، قیمت املاک در حال ساخت کمتر از آپارتمان های آماده تحویل است. بنابراین برای سرمایه گذاری بسیار مناسب است. اکثر املاک در حال ساخت در ترکیه برنامه پرداخت آسان دارند.
در این پروژه ها نیازی نیست، کل مبلغ یک جا پرداخت شود. قیمت املاک و نحوه پرداخت اقساط آن ها به عوامل مختلفی بستگی دارد.

قیمت املاک و مستغلات پس از ساخت و ساز بیشتر می شود. همین موضوع باعث افزایش سود سرمایه گذاران در املاک بوده و از این فرصت استفاده می کنند.
بسیاری از مجتمع های مسکونی در ترکیه در مکان های استراتژیک ساخته شده اند. این مجتمع ها دسترسی خوبی به مناطق گردشگری، باستانی، بیمارستان ها، دانشگاه ها و خطوط حمل و نقل سریع دارند.  

پیش خرید خانه در پروژه های تحول شهری سود سرمایه گذاران را بسیار بیشتر می کند. اکثر املاک و مستغلات ترکیه مشمول پروژه تحول شهری هستند. این نوع پروژه ها به این معنی است، که در کل منطقه چندین اصلاح برای بازسازی انجام می شود، که این موضوع باعث افزایش قیمت املاک در سطوح بسیار بالا خواهد شد.

نکات مهم هنگام پیش خرید خانه در ترکیه

هنگام پیش خرید خانه در ترکیه باید به برخی جزئیات توجه کرد. در صورت عدم توجه به این مسائل ممکن است، هنگام دریافت ملک با مشکل مواجه شوید. مشکلاتی مانند ایجاد نقص در فضای داخلی خانه یا مواردی که با توافقات قبلی مغایرت داشته باشد. بنابراین سرمایه گذار یا خریدار آپارتمان نباید پیش از اتمام مراحل ساخت آخرین قسط ملک را پرداخت کند.

هنگام خرید املاک در حال ساخت در ترکیه ممکن است، درگیر دعاوی طولانی و خسته کننده در ترکیه شوید. اگر در دام شرکت های متقلب بیفتید، تمامی سرمایه خود را از دست می دهید.
بنابراین مطمئن شوید، املاک و مستغلات را از یک شرکت معتبر خریداری می کنید. قبل از هر اقدامی با متخصصان مجرب و قابل اعتماد در این زمینه مشورت کنید. هنگام پیش خرید خانه در ترکیه باید به موارد زیر دقت کنید.

  • باید به شرایط قرارداد فروش توجه کنید. تمام جزئیات مورد توافق به ویژه کیفیت کار را در قرارداد وارد کنید.
  • پیش از تحویل ملک پرداخت را کامل انجام ندهید. هزینه را به صورت اقساط و طبق مراحل توسعه کار پرداخت کنید.
  • ملک خود را از موسسات یا شرکت های معتبر با ضمانت دولتی خریداری کنید.
  • تمام جزئیات املاک از نظر موقعیت و مجاورت با وسایل نقلیه عمومی، مدارس، دانشگاه ها، بیمارستان ها و بازارها بررسی کنید.
  • پیش از نوشتن قرارداد خرید مطمئن شوید مکان مناسبی را انتخاب کرده اید.

نکات مهم هنگام پیش خرید خانه در ترکیه
نکات مهم هنگام پیش خرید خانه در ترکیه

موارد مهم در قرارداد پیش خرید خانه در ترکیه

قرارداد خرید خانه باید شامل شرح مفصلی از ملک باشد و تمامی جزئیات لازم در آن قید شود. برخی از این موارد مهم در لیست زیر قید شده است.

  • مساحت خالص ملک
  • تعداد کل اتاق ها و امکانات داخلی و خارجی آن ها
  • تقسیم بندی ملک
  • موقعیت دقیق آپارتمان در منطقه
  • تعیین قیمت ملک و توافق دو طرفه و اعلام نحوه پرداخت
  • در سند توافق باید تاریخ امضای قرارداد نهایی و تاریخ تحویل مورد انتظار مشخص شود.
  • موارد توافق شده در قرارداد باید در دفتر اسناد رسمی ثبت شود.
  • اگر ملک مورد نظر آپارتمان است، باید مقررات مربوط به اموال مشترک در اختیار خریدار قرار گیرد. این مقررات نشان می دهد، که آیا فعالیت حرفه ای در ساختمان امکان پذیر است یا نه.
  • توصیه می شود یک بند مجازات و جریمه برای هر روز تاخیر در تحویل ملک در نظر بگیرید. البته بسیاری از فروشندگان به این بند اعتراض می کنند.

مدارک مورد نیاز برای پیش خرید خانه در ترکیه

برای خرید املاک و مستغلات در ترکیه لازم است، مدارکی را جمع آوری و در زمان امضای قرارداد ارائه دهید. این مدارک به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای پیش خرید خانه در ترکیه

پس از عقد قرارداد لازم است یک سری مدارک را دریافت کنید، تا بتوانید به راحتی در ترکیه زندگی یا سرمایه گذاری کنید. این مدارک عبارتند از:

  • گواهی مالکیت (TAPU): قبل از خرید ملک در ترکیه حتما باید با این سند آشنا شوید. این سند یک برگ کاغذ غیر قابل بازگشت است. گواهی مالکیت تایید می کند، که شما در ترکیه املاک و مستغلاتی خریداری کرده اید.
    خرید ملک بدون گواهی مالکیت هیچ ارزشی ندارد. در رابطه با هر ملکی که تصمیم به خرید آن دارید، سند TAPU را درخواست کنید. مالک موظف است، یک نسخه معتبر از سند مالکیت را در اختیار شما قرار دهد.
  • گواهی اقامت (ISKAN): این سند گواهی حق مسکن است، که توسط مقامات محلی (جایی که ملک در آن واقع شده است.) صادر می شود. این گواهی به شما اجازه می دهد، زندگی خود را در این منطقه آغاز کنید.
    در صورتی که این گواهی صادر نشود، امکان استفاده از امکاناتی مثل آب و برق در آن مجموعه نخواهد بود. این سند بعد از تکمیل ساخت صادر می شود و شما نمی توانید هنگام عقد قرارداد و پیش خرید خانه آن را دریافت کنید.
  • پروانه ساختمان: اگر قصد پیش خرید خانه در ترکیه را دارید، حتما مجوز ساخت را از فروشنده بخواهید.

مدارک مورد نیاز برای پیش خرید خانه در ترکیه
مدارک مورد نیاز برای پیش خرید خانه در ترکیه

هزینه های خرید خانه در ترکیه

هنگام خرید خانه در ترکیه باید هزینه های جانبی آن را در نظر بگیرید. برخی از این هزینه ها شامل موارد زیر است:

  • هزینه پروکسی: تقریبا 100 یورو
  • مترجم: حدود 50 یورو
  • عکس: حدود 10 یورو
  • هزینه معامله: 4 در صد ارزش ارزیابی شده

امکان پیش خرید چه نوع املاکی در ترکیه وجود دارد؟

بیشتر املاکی که در ترکیه به صورت اقساطی خریداری می شود، شامل املاک مسکونی مانند آپارتمان های لوکس، آپارتمان های مختص هتل و ویلا است.
علاوه بر این موارد می توان املاک تجاری مانند مغازه ها، دفاتر و نمایشگاه ها را به صورت اقساطی در ترکیه خریداری کرد.

آیا برای پیش خرید خانه در ترکیه باید حضوری اقدام کرد؟

برای خرید یا پیش خرید املاک در ترکیه نیازی نیست، به ترکیه سفر کنید. اگر بتوانید با تعیین وکالتنامه شخصی را به عنوان نماینده خود انتخاب کنید، نیازی به حضور در ترکیه نیست.
البته می توانید پس از تکمیل مدارک توسط نماینده خود برای بازدید از پروژه به ترکیه سفر کنید. کلیه اموال و اسناد می تواند توسط نماینده تایید شود. قرارداد خرید آماده شده و کارهای لازم آن انجام می شود. 

آیا برای پیش خرید خانه در ترکیه باید حضوری اقدام کرد؟
آیا برای پیش خرید خانه در ترکیه باید حضوری اقدام کرد؟

سخن پایانی شرایط پیش خرید خانه در ترکیه

شرایط پیش خرید خانه در ترکیه و مزایا و معایب خرید املاک در حال ساخت ترکیه در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در مورد مراحل پیش خرید خانه، نحوه پرداخت اقساط ملک و مدارک لازم برای عقد قرارداد توضیحاتی ارائه شد.
پیش از پیش خرید خانه در ترکیه بهتر است، با مشاوران مجرب مشورت کرده و در مورد اسناد و مدارک لازم و مفاد قرارداد ملک اطلاعات لازم را به دست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پیش خرید املاک و مستغلات در ترکیه می توانید با کارشناسان مجرب ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.
همچنین می توانید سوالات خود را در بخش دیدگاه، که پایین همین مطلب قرار دارد، مطرح کرده و پاسخ آن ها را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول شرایط پیش خرید خانه در ترکیه

✳️ مدارک مورد نیاز برای پیش خرید خانه در ترکیه چیست؟

  • گواهی مالکیت (TAPU)
  • گواهی اقامت (ISKAN)
  • پروانه ساختمان
  • ✳️ معایب پیش خرید خانه در ترکیه چیست؟

  • با خرید املاک آماده می توان بلافاصله خانه را دریافت کرد و برای جابجایی آماده شد.
  • با خرید املاک آماده به ارزش حداقل 250000 دلار می توان پاسپورت و تابعیت ترکیه را در مدت زمان کوتاهی به دست آورد. در صورتی که چنین شرایطی در املاک در حال ساخت مسیر پیچیده تری دارد.
  • و…
  • 5/5 - (1 امتیاز)
    مقالات مشابه
    کار در ترکیه کار در ترکیه

    کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

    تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

    دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

    مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

    مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

    نظرات کاربران
    Call Now Button