شرایط و هزینه زندگی در فرانسه(France)

کشور فرانسه، کشوری واقع در اروپای غربی که پایتخت این کشور، شهر پاریس و زبان رسمی آن فرانسوی می باشد.جمعیت این کشور فرانسه حدود 67 میلیون نفر و واحد پول آن یورو می باشد. کشور فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و پس از اوکراین دومین کشور بزرگ قاره اروپا است.این کشور با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، آندورا و اسپانیا مرز زمینی مشترک دارد. کشور فرانسه یکی از اعضای مؤسس اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد است.کشور فرانسه همچنین عضو گروه  G8 و از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد و دارای حق وتو است.فرانسه یک کشور دارای تسلیحات هسته ای است.

طی 500 سال اخیر کشور فرانسه از قدرت‌های بزرگ فرهنگی، اقتصادی، و نظامی در جهان بوده و در اروپا و دیگر بخش‌های جهان نفوذ سیاسی داشته‌ است. در خلال سده‌های 17 و 18 میلادی، فرانسه بخش‌هایی از شمال آفریقا و جنوب شرق آسیا را مستعمره خود ساخت و در سده نوزدهم و اوایل سده بیستم با گسترش مستعمراتش دومین امپراتوری بزرگ استعماری را در جهان تشکیل داد.

ارزیابی هزینه های زندگی مانند هزینه برای اجاره یا وام مسکن، آب و برق، مواد غذایی، تلفن، سرگرمی و غیره نکته کلیدی است. که هزینه ها برای همه یکسان نیست،این بستگی به شیوه زندگی شما دارد و این که شما قصد دارید تا زمانی که در فرانسه زندگی می کنید در کدام شهر ساکن شوید. مثلا شهر پر زرق و برق پاریس تقریبا بودجه زیادی نیاز دارد. اما با وجود تفاوت های شیوه زندگی، ممکن است احساس کنید که آیا می توانید در فرانسه راحت زندگی کنید.

هزینه زندگی در فرانسه بالا است، به ویژه در مراکز بزرگ شهری مانند پاریس، لیون و مارسی. هزینه ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد به حومه روستایی، که نتیجه از هر دو قیمت های پایین تر و شیوه زندگی معمولی کمتر عجیب و غریب است.درباره مهاجرت به فرانسه و شرایط زندگی در فرانسه می توان بیان نمود که حقوق بیکاری در فرانسه نیز به میزان قابل توجهی کمتری نسبت به بسته های مالی که برای کسانی که برای ثروت مالیاتی یا موقعیت های قدرتمند به کشورهای خاورمیانه یا آسیا می روند، داده می شود.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – هزینه های زندگی در فرانسه

هزینه های زندگی در فرانسه نیز به اندازه اموال شما و همچنین آب و هوا بستگی دارد. برای اکثر زوج هایی که در یک خانه معمولی روستایی در خارج از سردترین مناطق آلپ زندگی می کنند، هزینه های گاز و برق در فصل بهار و تابستان به میزان ۵۰ دلار و در ماه زمستان حدود ۱۰۰ دلار می باشد. با توجه به تلفن، اینترنت و تلویزیون کابلی پایه، معمولا می توانید “بسته بندی” را که هزینه های آن را حتی پایین تر می اندازد و گاهی اوقات کمتر از ۶۰ دلار (۶۸ دلار) در ماه (یا کمتر)

وقتی که در فرانسه زندگی می کنید هزینه های غذایی هفتگی،بستگی به این دارد که شما از یک فروشگاه سوپرمارکت مانند Carrefour، یا از یک فروشگاه محلی اجناس خود را خریداری کنید. به طور کلی، یک زن و شوهر می توانند انتظار داشته باشند که در یک ماه در حدود 500 تا 450 یورو (454 تا 567 دلار)مواد غذایی مصرف کنند،اما یکی از لذت های بزرگ زندگی در فرانسه خرید در بازارهای معروف آن است. خرید در بازار یک تجربه خیره کننده از میوه ها و سبزیجات تازه،ماهی های تازه در یخ خرد شده،سوسیس حلق آویز از قلاب می باشد و همچنین مواد غذایی فوق العاده تازه و مزه آمها استثنایی است.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – املاک در فرانسه

قیمت اجاره آپارتمان در سراسر فرانسه فراتر رفته و با بالاترین قیمت ها در مناطق فوق العاده شیک مانند پاریس و ساحل دریای جنوبی در فرانسه روبرو می شود. حتی در پاریس پر زرق و برق، قیمت اجاره ممکن است ارزان تر از آنچه تصور می کنید باشد. در مناطق شیک پاریس، مطمئنا اجاره های دو خوابه ای را برای 1500 تا 2000 دلار در ماه ارائه می کنند. ممکن است یک آپارتمان یک خوابه در محله های دلپذیر برای 1200 دلار در ماه داشته باشید، اما آنها بسیار کوچک هستند. اگر بخواهید با یک آپارتمان استودیویی در پاریس خوش بگذرانید، انتظار می رود که هزینه آن در حدود 1000 دلار در ماه باشد.

درباره فرانسه و هزینه های زندگی در فرانسه  می توان گفت که اگر شما یک آپارتمان را اجاره می کنید، باید برای نگهداری ساختمان و امکانات دیگر هزینه کنید. شارژ شامل مواردی نظیر تمیز کردن راه پله، اتهام تهویه مطبوع، تعمیر آسانسور، آب، و غیره است. اقامت لوکس تر، بیشتر به شما پرداخت می شود. این اتهامات اغلب در قیمت اجاره به عنوان “هزینه های شامل” می باشد. اگر اینطور نیست، به عنوان یک ماده جداگانه به عنوان “هزینه ها” نمایش داده می شود. هزینه های زندگی  ماهانه در پاریس هزینه های نگهداری ماهانه ۲۵ یورو (۲۹٫۷۵ دلار) در هر سال ۲٫۷۶ دلار در هر فوت مربع.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – بیمه در کشور فرانسه

هزینه دیگری که در هنگام اجاره یک آپارتمان در فرانسه مورد توجه قرار می گیرد، “اتهامات” است. اتهامات هزینه های حمایتی برای نگهداری ساختمان آپارتمان، شامل تعمیر و نگهداری آسانسور، امنیت، و سایر هزینه های ساختمانی می باشد. اتهامات می توانند از 60 دلار به 100 دلار در ماه در پاریس، کمتر در شهرهای کوچک و کوچکتر باشد. هنگامی که یک نقل قول اجاره برای یک آپارتمان داده می شود، همیشه اطمینان حاصل کنید که قیمت کل شامل هزینه ها است.شما همچنین در هنگام زندگی در فرانسه به بیمه خانواده نیاز خواهید داشت حتی اگر شما در فرانسه خانه ای را اجاره کنید،به عنوان قانون فرانسه نیاز به بیمه برای خانه شما الزامیست. آژانس های مختلف با نرخ ماهانه 30 تا 40 دلار خدمات بیمه ارائه می دهند.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – هزینه های متفرقه در فرانسه

با توجه به قبوض آب و برق، مبلغی که پرداخت می کنید به عوامل متعدد بستگی دارد: آب و هوا، اندازه اموال شما، تعداد لوازم الکتریکی که شما دارید، چقدر از آنها استفاده می کنید. این نیز بسته به اینکه آیا شما با برق، گاز طبیعی یا بطری، انرژی خورشیدی، چوب یا روغن گرم می کنید متفاوت است. از لحاظ گرمایشی، گرایش الکتریسیته به گرانترین گزینه با 100 کیلووات ساعت مصرف است که حدود 11 یورو (12. 25 دلار) هزینه دارد. برای مقابله با این مسئله، فرانسه برنامه ای دارد که با استفاده از برق در ساعات پائین و دیگر برنامه های صرفه جویی در مصرف با توجه به مصرف پیش بینی شده، شما با نرخ پایین تری مواجه می شوید.

برای اکثر زوج هایی که در یک خانه معمولی در روستا زندگی می کنند، هزینه های گاز، برق و آب ترکیب می شود و به طور متوسط ​​150 تا 180 یورو (135 تا 160 دلار) در هر ماه هزینه در پی دارد. انتظار می رود این هزینه ها بیشتر باشد اگر شما یک استخر شنا، باغ بزرگ، خانه بزرگ با عایق ضعیف و یا زندگی در آب و هوای بسیار سرد را داشته باشید.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – هزینه حمل و نقل در فرانسه

کشور فرانسه دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی چشمگیر است و مهاجرانی که در شهرهای بزرگ زندگی می کنند، متوجه می شوند که زندگی بدون ماشین یک واقعیت آسان است. علاوه بر این، بسیاری از کارفرمایان در پاریس حتی بخشی از هزینه های حمل و نقل و رفت وآمد در فرانسه را نیز یارانه می دهند، بنابراین نمی بایست از آنها بترسید.از سوی دیگر، زیرساخت های روستایی به اندازه شهرهایی نیست که در خارج از کشور زندگی می کنند و در مناطق روستایی ممکن است نیاز به خرید یک ماشین داشته باشند که می تواند زندگی روستایی را کمی گران تر از پیش بینی کند.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – هزینه تحصیل در کشور فرانسه

از نظر محبوبیت، فرانسه را به عنوان یکی از برترین مقاصد برای دانشجویان بین المللی می توان نام برد. وجود برخی از بهترین دانشگاه های جهان،باعث شده تا دانش آموزان به فرانسه کشیده شده تا ایشان علاوه بر تمرین و یا بهبود زبان فرانسوی خود،به بازدید از موزه های معروف پرداخته و همچنین سبک زندگی فرانسوی را تجربه نمایند.
یکی از مزایای عمده تحصیل دانش آموزان در فرانسه لذت بردن از سیستم هزینه ای این کشور است.

هزینه تحصیل در کشور فرانسه درهردو مقطع فوق لیسانس و دکترا به صورت نیمه رایگان است اما اشخاص علاقمند به تحصیل در کشور فرانسه باید هزینه های زندگی  فرانسه را نیز در نظر گیرند که در پاریس حدوداً ماهی 900 یورو به بالا و در شهرستان ها 700 یورو به بالا می باشد.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – هزینه های خورد و خوراک در فرانسه

هزینه های خورد و خوراک در فرانسه ، هفتگی شما بستگی به این دارد که آیا شما در زنجیره ای از سوپرمارکت های خارج از شهر مانند Carrefour یا در یک فروشگاه محلی قرار می گیرید که گران تر خواهد بود. مغازه ها در اکثر شهرها کوچک، فریبنده و فردی هستند که به خرید یک مرحله ای متعهد نیستند.

شرایط و هزینه زندگی در فرانسه – هزینه های لباس و پوشاک در فرانسه

در مهاجرت به فرانسه و شرایط زندگی در فرانسه همچنین قابل ذکر است که 20 درصد مالیات فروش در فرانسه باعث می شود که همه چیز کمی گران تر از بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا باشد، اما لباس ها بسیار گران هستند و نمونه های بسیار کمی از لباس های تولیدی با کیفیت بالا هستند. این به این معنی است که مجامع اغلب باید بین بوتیک های گران قیمت، فروشگاه های تخصصی یا فروشگاه های بزرگ با کیفیت و کالاهای کم کالای با کیفیت پایین انتخاب کنند. تی شرت ساده می تواند هزینه ای بالغ بر 50 یورو باشد.

نکاتی برای صرفه جویی در پول

  • سعی کنید از اقامت در مرکز شهر که به طور معمول گران تر می باشد اجتناب نمایید.
  • در فرانسه، دانش آموزان واجد شرایط برای تخفیفات ویژه ای هستند. برای مثال، شما با خرید کارت بین المللی جوانان می توانید از تخفیفات عمده جهت بازدید جاذبه های فرانسه استفاده نمایید.
  • مواد غذایی مورد نیاز خود را از ارزان ترین سوپر مارکت ها ی فرانسه تهیه نمایید: مانند لیراک و گینت کازینو
  • رستوران های بین المللی، بر خلاف نوع کلاسیک فرانسوی، معمولا وعده های غذایی با قیمت های مقرون به صرفه سرو می کنند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در فرانسه تحصیل در فرانسه

تحصیل در فرانسه در سال 2024 برای ایرانیان چه شرایطی دارد؟ کشور فرانسه هر سال بیش از 23% بودجه م...

کار در فرانسه کار در فرانسه

کار در فرانسه یکی از روش های گرفتن اجازه زندگی در فرانسه است که با خیالی آسوده این فرآیند را...

تحصیل در رشته پرستاری فرانسه تحصیل در رشته پرستاری فرانسه

شغل پرستاری یکی از پر کاربردترین رشته ها بین کل مشاغل دنیاست، تحصیل در رشته پرستاری فرانسه ...

نظرات کاربران
Call Now Button