قبل از تصمیم گیری و انتخاب مهاجرت به کشور سوئیس بهتر است از شرایط و هزینه زندگی در سوئیس  مطلع باشید و نسبت به موقعیت و شرایط خودتان مقایسه کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب نمائید. با توجه به اینکه شرایط و هزینه زندگی در کشورها متفاوت می باشد تصمیم گرفتیم تا بطور جداگانه به توضیح کامل شرایط و هزینه زندگی در کشورها  بپردازیم و در این نوشته شرایط و هزینه زندگی در سوئیس را توضیح خواهیم داد.

کشور سوئیس واقع در غرب اروپا ، پایتخت آن شهر زیبای برن است و شهرت جهانی اش را مدیون امنیت بالای خود میباشد. این کشور از شمال با آلمان ، از شرق با اتریش و لیختن اشتاین ، از جنوب با ایتالیا و از غرب با فرانسه همسایه است. زبان اول اکثر مردم ، آلمانی میباشد اما زبان فرانسوی ، ایتالیایی و رمانش نیز زبان رسمی این کشور محسوب میگردد و واحد پولشان فرانک سوئیس است.

مقر اصلی صلیب سرخ در شهر ژنو سوئیس است. مردم سوئیس بعد از مردم سوئد بالاترین سن امید به زندگی را در اروپا دارند. سوئیس به عنوان یکی از قطب های اختراعات معروف جهان در نظر گرفته شده است، اختراعاتی که مواردی نظیر: نوار چسب، سلفون، چاقو ارتش سوئیس، چای سیاه و سفید، شکلات خوراکی از جنس طلا و شیر شکلات را در بر خواهد گرفت. آنها همچنین به عنوان پیشگامان در معرفی سورتمه سواری، سورتمه و لوژسواری که به عنوان یک ورزش رقابتی در جهان می باشد در نظر گرفته خواهند شد.

کشور سوئیس یکی از پایین ترین نرخ جرایم و جنایت ها را به خود اختصاص داده است. خدمت سربازی برای شهروندان سوئیسی مرد اجباری خواهد بود. چرا که سوئیس به عنوان یکی از کشورهای غرب اروپا می باشد که خدمت سربازی در آن اجبار می باشد. طبق قانون اساسی سوئیس، شهروندان سوئیسی مرد بایستی پس از سن 18 سالگی برای خدمت به ارتش سوئیس عزیمت نمایند. در حالی که زنان می توانند به صورت داوطلبانه این فرایند را انتخاب نمایند. شیوه زندگی در سوئیس تا حد بسیاری بستگی به منطقه و پیش زمینه ساکنان آن کشور خواهد داشت.

امروزه جمعیت کشور سوئیس عمدتا بصورت مدرن و شهری خواهد بود. این درحالیست که حدود یک سوم از جمعیت در چهار شهر بزرگ نظیر: زوریخ، بازل، ژنو و لوزان زندگی می نمایند. علاوه بر این مابقی جمعیت در مناطق شهری کوچکتر و در آخر در مناطق روستایی گسترانیده شده اند. کشور سوئیس دارای منابع طبیعی بسیاری می باشد و اقتصاد این کشور تا حد بسیاری وابسته به صادرات می باشد. این در حالیست که وضعیت اقتصادی این کشور در حال حاضر پایدار است.

تولید ناخالص داخلی در این کشور رو به افزایش است و جمعیت این کشور از سطح عالی زندگی در سوئیس لذت خواهند برد. از دیگر دلایل شهرت کشور سوئیس مواردی نظیر: سطح عالی زندگی در سوئیس، استاندارد های عالی زندگی و ارائه خدمات عالی به تمامی بخش ها نظیر: سلامت، صنعت، حمل و نقل عمومی، آموزش و پرورش، و غیره را در بر خواهد گرفت. سوئیس سومین کشور از جهت بالاترین میزان حقوق و دستمزد و امنیت شغلی  نسبت به دیگرکشورهای عضو OECD  خواهد بود. چرا که درآمد متوسط کارگران سوئیس حدود 57،082 دلار در هر سال پس از رتبه بندی لوکزامبورگ (1) و ایالات متحده (2) خواهد بود. کشور سوئیس دارای چهار زبان ملی می باشد هر چند انگلیسی به طور فزاینده ای محبوب شناخته خواهد شد. چهار زبان رسمی مواردی نظیر: فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و رائتو-Romantsch (با ریشه لاتین) را در بر خواهد گرفت. جهت آشنایی با این کشور مقاله “آشنایی با کشور سوئیس” را مطالعه کنید.

شرایط و هزینه زندگی در سوئیس
شرایط و هزینه زندگی در سوئیس

شرایط و هزینه زندگی در سوئیس -هزینه زندگی در کشور سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر می باشد اما به همین نسبت درآمد مردم در سوئیس نیز بالاتر است که تامین هزینه های زندگی را برایشان آسان نموده است.سوئیس در سال 2010 رتبه 1 اقتصاد جهان را به خود اختصاص داد.

هزینه زندگی در شهرهای مختلف سوئیس با هم متفاوت است برای مثال هزینه زندگی در شهرهای ژنو و زوریخ بالاتر میباشد. دانشجویان به طور متوسط در سوئیس ماهیانه 1000-2000 فرانک هزینه دارند که این هزینه شامل خوراک ، خوابگاه ، حمل و نقل و… میباشد.

هزینه زندگی ماهیانه در سوئیس برای یک نفر دانشجو به صورت زیر می باشد :

  • خوراک : 450 فرانک
  • خوابگاه : 700 فرانک
  • حمل و نقل : 100 فرانک
  • تلفن و اینترنت : 150 فرانک

برخی هزینه های عمومی زندگی در کشور سوئیس(مبالغ  به فرانک می باشد):

عنوان

هزینهعنوانهزینه

غذا در رستوران ارزان قیمت

۲۳٫۴۱هزینه های مصرفی مانند آب، برق، گاز و…

۱۷۲٫۹۷

غذا برای ۲ نفر رستوران عادی

۹۳٫۶۵تعرفه مکالمه تلفن همراه برای ۱ دقیقه۰٫۲۳
غذا در مک دونالد۱۲٫۱۷بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی

۳٫۱۸

کاپوچینو معمولی

۴٫۲۵کرایه ماهیانه حمل و نقل عمومی

۷۳٫۹۹

آب معدنی

۳٫۱۴شلوار جین

۹۸٫۳۳

غذا در رستوران ارزان قیمت

۲۳٫۴۱لباس تابستانی

۴۵٫۹۶

غذا برای ۲ نفر رستوران عادی۹۳٫۶۵یک جفت کفش نایکی

۱۰۴٫۴۶

جهت کسب اطلاعات یبشتر می توانید با مشاورین آنلاین ما ارتباط برقرار کنید و یا با شماره تلفن شرکت آتیه آفرینان ایرانیان تماس برقرار کنید تا هر سوال و مشکلی که در رابطه با تحصیل و یا اقامت در اروپا دارید را مطرح نمائید تا به بهترین شکل شما را راهنمایی کنیم. منتظر شما دوستان عزیز هستیم.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط و هزینه زندگی در صربستان شرایط و هزینه زندگی در صربستان

کشور صربستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است که پایتخت آن شهر بلگراد می باشد. شاید کمتر کسی ...

شرایط و هزینه زندگی در رومانی شرایط و هزینه زندگی در رومانی

شرایط و هزینه زندگی در رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای جنوب شرقی اروپا می باشد که مورد ت...

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان شرایط و هزینه زندگی در گرجستان

شرایط و هزینه زندگی در گرجستان کشور گرجستان ، کشوری زیبا برای مهاجران می باشد که در بین دری...

نظرات کاربران
Call Now Button