قبل از تصمیم گیری و انتخاب مهاجرت به اتریش بهتر است از شرایط و هزینه زندگی در اتریش را بدانید و نسبت به موقعیت و شرایط خودتان مقایسه کنید و سپس بهترین گزینه را انتخاب نمائید.

با توجه به اینکه شرایط و هزینه زندگی در کشورها مختلف می باشد تصمیم گرفتیم تا بطور جداگانه به توضیح کامل شرایط و هزینه زندگی در کشورها بپردازیم و در این نوشته شرایط و هزینه زندگی در اتریش را توضیح خواهیم داد.

شرایط و هزینه زندگی در اتریش

شرایط زندگی در اتریش

اگر تجربه زندگی در اتریش را داشته باشید قطعا می دانید پایتخت اتریش وین به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای جهان شناخته می شود.احساس ذهنی که مردم محلی و گردشگران آن را به خوبی تأیید می کنند به طور مکرر توسط مطالعات بین المللی و رتبه بندی شهری تأیید شده است.
هدف از رتبه بندی شهرستان ها به صورت بین المللی ارائه اطلاعات هدفمند، سازگار و جامع از مقایسه است البته انتظارات ذهنی می تواند متفاوت باشد.

در اتریش قانونی وجود دارد که شما موظف می نماید ظرف 3 روز کاری پس از ورود به کشور اطلاعات خود را در شهرداری ثبت نمایید.بدین منظور باید فرم مربوطه را از اینترنت یا دفاتر ثبت دریافت کرده تکمیل نمایید و به امضای صاحب خانه خود برسانید.
در هتل ها واقامتگاه های مخصوص جوانان، فرآیند ثبت نام توسط مدیریت این اماکن انجام می شود. در صورت تغییر آدرس باید مراتب ظرف 3 روز کاری به دفتر ثبت اطلاع رسانی گردد. در هنگام خروج از اتریش نیز باید دفتر ثبت را مطلع سازید.

مخارج مناسب، بهره گیری بهینه از امکانات و روابط خوب

با دارا بودن فرهنگ غنی اتریش به یکی از بهترین و نه گران ترین کشورها جهت زندگی تبدیل شده است. با توجه به مطالعه انجام یافته در زمینه های زندگی در سرتاسر جهان توسط موسسه مرکر، هزینه زندگی در وین مقرون به صرفه است.

وین در این بررسی که طی آن هزینه های زندگی از جمله اجاره مسکن، حمل و نقل عمومی، فعالیت های اوقات فراغت و خوراک و پوشاک در ۲۱۴ کلان شهر در خارج از کشور مورد ارزیابی قرار داده شدند که رتبه خوب ۴۸ را کسب نمود.
به علاوه جهت اجاره دفتر یا خرید منزل یا سوئیت های کوچک کشور اتریش دارای مناسب ترین قیمت ها در اروپای مرکزی است.

هزینه های زندگی در اتریش

از جمله مسائلی که همواره جزء دغدغه های افراد قصد مهاجرت و اقامت تحصیلی و یا کار در اتریش و یا در هر کشور دیگری دارند هزینه های زندگی واقامت در کشور مقصد می باشد و باید بتوانند نسبت به هزینه های کلی و جاری خویش در کشور اتریش دیدی نسبتا کامل پیدا نمایند.
کشور اتریش یکی از مرفه ترین و پیشرفته ترین کشورهای اروپا و جهان است و از نظر هزینه های زندگی در رتبه ۲۱ ام کشورهای دارای هزینه های مناسب زندگی قرار دارد.

هزینه های زندگی در اتریش

بدین مفهوم که با توجه به امکانات وسیع و میزان درآمد افراد در کشور اتریش هزینه های زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپایی در این سطح قرار گرفته اند بسیار کمتر می باشند.
کشور اتریش به عنوان یکی از محکم ترین و با ثبات ترین اقتصادها در میان کشورهای اروپایی و حوزه شینگن دارای نرخ تورم ۰٫۵ درصد و درصد بیکاری پایین می باشد. همچنین کشور اتریش هفتمین کشور ثروتمند جهان با هزینه های زندگی پایین به حساب می آید. می توان هزینه های متوسط در کشور اتریش را به موارد زیر تقسیم کرد و هر کدام را به صورت میانگین بیان کرد:

  • هزینه مسکن: هزینه مسکن بستگی به محل اقامت دارد. بدین مفهوم که هزینه خوابگاه دانشجویی نسبت به آپارتمان کمتر می باشد و هزینه های خوابگاه به طور میانگین بین 300 تا 450 یورو به صورت ماهیانه می باشد و درصورتیکه شخص آپارتمان اجاره نماید می بایستی مبلغی در حدود 500 تا 900 یورو پرداخت کند که البته این مبلغ به متراژ اپارتمان و محل آن بستگی دارد.
  • هزینه خوراک: هزینه خوراک در اتریش بین 200 تا 300 یورو به صورت ماهیانه می باشد و هزینه های جاری مانند هزینه برق و گاز و هزینه اشتراک تلویزیون در حدود 100 تا 150 یورو است.
  • هزینه حمل ونقل: هزینه حمل و نقل در اتریش بین 100 تا 150 یورو که البته دانشجویان دارای تخفیف در هزینه های حمل و نقل می باشند.

به طور کلی می توان گفت که هزینه هر فرد در اتریش به صورت ماهیانه بین 800 تا 1000 یورو می باشد. البته این  هزینه به سبک زندگی افراد بستگی دارد.
بسیاری از دانشجویان با هزینه های کمتر از این مقدار نیز می توانند به راحتی زندگی نمایند. این هزینه ها برای خانواده ها که تعداد افراد بیشتر است 2 یا 3 برابر نمی شود بلکه برای هر فرد در خانواده ماهیانه در حدود 500 یورو هزینه اضافه می شود.

هزینه تحصیل در اتریش

برآورد هزینه های تحصیل یکی از مهمترین مسائل برای تصمیم متقاصیان در مورد تحصیل در خارج است. دانشگاه های اتریش به سه دسته تقسیم می شوند:
دانشگاه های دولتی، خصوصی و علمی کاربردی. اکثر دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند برای تحصیل در اتریش معمولا دانشگاه های دولتی را انتخاب می کنند چرا که تحصیل در دانشگاه های اتریش  تقریبا رایگان بوده و ازنظر آموزشی کیفیت بالاتری دارند.

هزینه تحصیل در اتریش

شهریه دانشگاه برای دوره های کارشناسی وکارشناسی ارشد در اتریش برای هر ترم تحصیلی حدود  ۷۶۰ یورو می باشد که البته این مقدار براساس دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت خواهد بود.
البته معمولا این مقدار نیز پس از ورود به دانشگاه و شروع تحصیلی به دانشجو بازگردانده می شود.هزینه کتب به طور میانگین ۲۰۰ یورو در سال است.در اتریش نیز مانند بسیاری از کشورهای دیگر فرد با داشتن ویزای تحصیلی می تواند در حین تحصیل به صورت نیمه وقت کار کند.
براین اساس دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه ۱۰ ساعت کار ودانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اجازه ۲۰ ساعت کار در هفته دارند. در ایام تعطیلات نیز می توانند به صورت تمام وقت کار کنند.

میزان درآمد در اتریش

همان گونه که ذکر شد اتریش عضو سه کشور برتر دنیا از لحاظ سطح زندگی است و دلیل آن انتخاب سطح بالای زندگی در این کشور است.

هزینه های زندگی در برخی از کشورها مانند انگلستان به صورت قابل توجهی بسیار بالاست بنابراین فرد با کار تمام وقت هم نمی تواند زندگی مرفه ای داشته باشد اما خوشبختانه در اتریش سطح زندگی متناسب با سطح درآمد می باشد و فرد به راحتی می تواند در کنار استفاده از امکانات رفاهی زندگی خوبی داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
Call Now Button