شرایط زندگی دانشجویی در کشور ایسلند

همان طور که می دانید یکی از راه های مهاجرت به کشور ایسلند ، تحصیل در ایسلند می باشد و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می توانند پس از اقامت تحصیلی و اخذ پذیرش تحصیلی در ایسلند نسبت به اخذ تابعیت ایسلند اقدام نمایند . دانشگاه های بسیاری در کشور ایسلند وجود دارد که 3 تای آنها خصوصی و 4 تای آنها دولتی هستند . حدود 5 درصد از کل دانشجویان کشور ایسلند بین المللی هستند درحالی که دانشگاه ایسلند هر ساله نسبت به جذب دانشجویان بین المللی بیشتری مبادرت می ورزد . ناگفته نماند که تجهیزات آموزشی بسیاری برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته شده است لذا تحصیل در کشور ایسلند به دلیل امکانات تحصیلی و دانشگاه های خوب این کشور توصیه می شود . در این مقاله قصد داریم شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایسلند را مورد بررسی قرار دهیم .

در مقاله ” مهاجرت به ایسلند ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ایسلند اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویی در کشور ایسلند  – هزینه زندگی در کشور ایسلند

با توجه به اقتصاد کشور ایسلند که متکی به تجارت بین الملل و صادرات و اخذ مالیات است ، هزینه زندگی در این کشور به نسبت برخی از سایر کشورهای اروپایی بالاتر است . هزینه مسکن ، خورد و خوراک و حمل و نقل ماهانه در کشور ایسلند ، در حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه می باشد و اگر فردی قصد تحصیل در ایسلند داشته باشد ، باید بودجه خود را برای هزینه های زندگی و تحصیل در ایسلند در نظر بگیرد. حداقل هزینه زندگی برای یک نفر در شهر ریکیاویک ۱۸۰۵۵۰ کرونا در هر ماه است. با این حال، این پول لزوماً تمام هزینه های زندگی را شامل نمی شود که تا حد زیادی بسته به عادات زندگی و هزینه های شخصی دارد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایسلند هزینه تحصیل در کشور ایسلند

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایسلند رایگان می باشد. با این حال افراد متقاضی برای ثبت نام باید هزینه ای را پرداخت کنند که غیرقابل بازگشت می باشد و حدود ۱۰۰ الی ۲۵۰ پوند می باشد.تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خصوصی علاوه بر پرداخت هزینه های اجباری ثبت نام هزینه های تحصیل را شامل می شود . هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی ایسلند در حدود ۴۵۰۰ تا  ۸۰۰۰ پوند می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان ایسلند

شرایط زندگی دانشجویان ایسلند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایسلند می توانید مقاله ” تحصیل در ایسلند ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایسلند کار دانشجویی در کشور ایسلند

به طور کلی دانشجویان مقطع کارشناسی در ایسلند ، ۱۰ ساعت در هفته و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ، ۲۰ ساعت در هفته امکان کار دانشجویی در ایسلند دارند . معمولا دانشجویان سعی می ‌کنند تا نزد دانشگاه محل تحصیل خود و با توجه به نیازهای دانشگاه خود، مشغول به کار شوند . بسیاری دیگر از دانشجویان دیگر نیز تلاش می ‌کنند در شرکت ‌های خصوصی کار کنند تا با استفاده از همین شرکت ‌ها بتوانند بعد از تحصیل ، ویزای کاری ایسلند دریافت کرده و در کشور ایسلند بمانند که در این صورت، مورد دوم پیشنهاد می ‌شود . همچنین اکثر شرکت ‌های خصوصی در ایسلند ، از شرکت ‌های بین ‌المللی هستند. دانشجویانی نیز وجود دارند که در ازای حقوق کمتر، دوره‌ های کارآموزی در شرکت ‌های مختلف برمی ‌دارند تا رزومه خود را برای پیدا کردن کار دانشجویی در ایسلند بعد از تحصیل قوی کنند.لازم به ذکر است که بعضی از شرکت ‌های کشور ایسلند برای برخی دانشجویان بین‌ المللی تحصیل کرده در کشور‌های اروپایی نیز، دوره کارآموزی با حقوق مناسب می‌گذارند و آن‌ها را جذب می‌ کنند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایسلند خوابگاه های دانشجویی در کشور ایسلند

دانشجویان در حال تحصیل در کشور ایسلند ، گزینه های اقامت گوناگون در اختیار آنها قرار می گیرند، بسته به اینکه شهرداری در آن تحصیل کرده یا اقامت قانونی داشته باشد. آنها می توانند در محوطه دانشگاه و یا در آپارتمان دانشجویی زندگی کنند . دانشجویانی که در دانشگاه ایسلند حضور دارند می توانند از خدمات دانشجویی ایسلندی برای مسکن درخواست دهند. آپارتمان های دانشجویی در نزدیکی بسیاری از دانشگاه های دیگر در ایسلند وجود دارد. دانشجویانی که دسترسی به دانشگاه ها یا آپارتمان های دانشجویی ندارند، باید یک مسکن عمومی اجاره کنند.

برای اقامت و تابعیت در ایسلند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ایسلند ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button