شرایط زندگی دانشجویان در کشور یونان

کشور یونان ، کشوری واقع در جنوب شرقی اروپا می باشد که امروزه آن را کشوری توسعه یافته می دانند . پایتخت کشور یونان ، شهر زیبای آتن است که یکی از شهرهای تاریخی می باشد و هر ساله مردمان زیادی را به سمت خود جذب می کند . از جمله شهرهای مهم کشور یونان می توان به سالونیک ، پاتراس و هراکلیون اشاره کرد . این کشور از لحاظ تحصیلی نیز مقصد بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد . کشور یونان دارای دانشگاه های بزرگ و معتبری می باشد و با دانشگاه ها و موسسات عالی کشور یونان در ارتباط هستند . که برخی از آنها از نظر وزارت علوم مورد تایید هستند . تحصیل در کشور یونان برای افرادی که قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارند نیز مناسب می باشد و بدون داشتن مدرک زبان نمی توان در دانشگاه های کشور یونان تحصیل کرد. لذا اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور یونان می تواند با توجه به کم هزینه بودن تحصیل در یونان برای دانشجویان خارجی جذاب باشد . در ادامه به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور یونان می پردازیم .

در مقاله ” مهاجرت به یونان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به یونان اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور یونان هزینه زندگی در کشور یونان

واحد پول کشور یونان یورو می باشد زیرا این کشور جزئی از اتحادیه اروپا است.  به طور کلی هزینه زندگی در کشور یونان 50 درصد گران تر از هزینه زندگی در ایران است و به طور تقریبی هزینه زندگی در کشور یونان 600 تا 1200 یورو در ماه می باشد. هزینه زندگی دانشجویی در کشور یونان با توجه به سبک زندگی و شهر محل اقامت دانشجو متغیر است ، اما می توان در حدود 700 یورو در ماه دانست.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور یونان هزینه تحصیل در کشور یونان

افراد متقاضی تحصیل در کشور یونان که دارای مدرک زبان یونانی نیستند می توانند در دوره های آموزش زبان یونانی که توسط دانشگاه برگزار می شود شرکت کنند و مبلغی معادل 1500 یورو برای هر دوره 3 ماهه بپردازند . هزینه تحصیل در کشور یونان در مقاطع مختلف ، متفاوت می باشد. هزینه تحصیل در یونان برای افراد متقاضی اروپایی و به زبان یونانی در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد اما افرادی غیر اروپایی باید شهریه دانشگاه را پرداخت کنند که این شهریه برای رشته های مختلف و دانشگاه های دولتی و خصوصی متفاوت است و دانشجو به طور تقریبی مبلغی معادل 6500 یورو تا 10000 یورو در سال را صرف پرداخت شهریه کند .

شرایط زندگی دانشجویان یونان

شرایط زندگی دانشجویان یونان

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در یونان دارید می توانید مقاله ” تحصیل در یونان ” را مطالعه نمایید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور یونان کار دانشجویی در کشور یونان

همانطور که می دانید کشور یونان دچار مشکل اقتصادی در این سالها شده بود اما با این وجود فرصتهای شغلی بسیاری برای افراد جویای کار در این کشور وجود دارد و برای فارغ التحصیلان رشته it فرصت های بسیار مناسبی برای کار و تحصیل وجود دارد اما در این کشور بیشتر شرکت ها تمایل به این دارند که در مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد نیرو مورد نیاز را جذب کنند . لازم به ذکر است که کشور یونان نیز مانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به افراد دانشجو در ضمن تحصیل اجازه پاره وقت کار را صادر کرده است که در دوره های مختلف با هم فرق می کند .

  • دوره لیسانس : اجازه ۱۰ ساعت کار پاره وقت
  • دوره فوق لیسانس: اجازه ۲۰ ساعت کار پاره وقت
  • دوره دکتری : اجازه ۳۰ ساعت کار پاره وقت

شرایط زندگی دانشجویان در کشور یونان خوابگاه دانشجویی در کشور یونان

برخی از دانشگاه های کشور یونان برای دانشجویان خوابگاه هایی را در نظر گرفته اند که معمولا کمتر از اجاره در مرکز شهر هزینه خواهد داشت .اما به طور کلی محل اقامت دانشجویان معمولأ در خوابگاه دانشجویی در کشور یونان یا مسکن شخصی می باشد البته تعداد اندکی از دانشجویان مسکن شخصی دارند و اکثرأ در خوابگاه هایی که دانشگاه معرفی می کند اقامت دارند. یک مسکن جایگزین که معمولأ برای اقامت دانشجویان معرفی می شود اقامت در یک خانواده یونانی می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت یونان مقاله ” اقامت در یونان ” را مطالعه بفرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button