شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان

کشور گرجستان واقع در منطقه قفقاز که در هر دو قاره آسیا و اروپا واقع شده است . این کشور یکی از اعضای ناظر اتحادیه اروپا و ناتو می باشد . کشور گرجستان به دلیل داشتن دانشگاه های معتبر و البته داشتن هزینه های پایین تحصیل و زندگی مورد توجه بسیاری از متقاضیان مهاجرت تحصیلی قرار گرفته است . در این مقاله قصد داریم شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان را مورد بررسی خواهیم داد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در گرجستان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان هزینه زندگی در کشور گرجستان

هزینه زندگی در تفلیس که پایتخت گرجستان است بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار ماهانه است البته اگر شهر دیگری را برای اقامت انتخاب شود، قطعا هزینه کمتری پرداخت می ‌کند. میانگین هزینه ماهانه در کشور گرجستان 134.14 دلار است و این میزان میانگین 17.5 درصد بالاتر از میانگین ملی می باشد. میانگین گرجستان بالاتر از تنسی(132.76 $) و فلوریدا (129.86 $) می باشد ولی پایین تر از کارولینای جنوبی(147.74 $) و آلاباما (145.25 $) است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان هزینه تحصیل در کشور گرجستان

هزینه تحصیل در دانشگاه های گرجستان سالانه بین ۲۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می باشد که بستگی به رشته و مقطع تحصیلی دانشجو دارد. شایان ذکر است که بورسیه به دانشجویان خارجی تعلق نمی گیرد بنابراین تحصیل در گرجستان رایگان نمی باشد و البته در صورت داشتن رزومه قوی و در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا، امکان محدود تحصیل رایگان وجود دارد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان کار دانشجویی در کشور گرجستان

دانشجویان گرجستان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حدود 20 ساعت و در مقطع دکترا که وقت آزاد بیشتری دارند حداکثر 30 ساعت در هفته اجازه کار خواهند داشت. مهمترین موضوع برای پیدا کردن شغل در گرجستان توانایی فرد برای صحبت کردن و نوشتن به زبان گرجی است زیرا این کشور رسم الخط مخصوصی به خود را دارد که مشابه هیچ یک از زبان‌ های دیگر نیست. در مهاجرت به گرجستان برای کار به طور کلی یافتن شغل های پر درآمد در گرجستان کار راحتی نمی باشد زیرا شرکت های بین المللی زیادی در این کشور فعالیت ندارند ولی اگر فرد دانش کافی نسبت به زبان گرجی داشته باشد و از یک تخصص در کنار تحصیلات دانشگاهی برخوردار باشد می توان در این کشور متناسب با شرایط ایده‌آل خود کاری در ضمن تحصیل پیدا کرد. برای آن دسته از دانشجویانی که از تخصص خاصی بهره ‌مند نیستند به طور کلی کار در بخش های خدماتی در کشور گرجستان و یا کار در رستوران ها و فروشگاه ها بهترین گزینه است . معمولا دانشگاه‌ های بزرگ کشور گرجستان دفتری برای امور کاریابی وجود دارد که دانشجویان می توانند برای یافتن کار در داخل دانشگاه به آن ها مراجعه کنند. همچنین با ثبت نام در موسسات کاریابی و وبسایت های کاریابی در کشور گرجستان یکی دیگر از راه هایی می باشد فرد برای پیدا کردن شغل مورد نظر می تواند به آن ها مراجعه کند؛ معمولاً این موسسات کاریابی به دلیل بانک های اطلاعاتی گسترده ای که دارند برای تمام مقاطع تحصیلی و تخصصی شغل مناسب دارند .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان خوابگاه های دانشجویی در کشور گرجستان

دانشجویانی که برای تحصیل در گرجستان اقدام می‌ کنند، معمولا از نظر اقامت با مشکلی مواجه نخواهند شد زیرا در این کشور امکانات خوبی برای اسکان دانشجویان وجود دارد. اولین اقامتگاه برای دانشجویان بین‌ المللی خوابگاه‌های دانشجویی می باشد و این خوابگاه ‌ها توسط خود دانشگاه ‌ها اداره می ‌شوند و معمولا داخل دانشگاه یا در محلی نزدیک به آن واقع شده ‌اند. زندگی در خوابگاه‌ های دانشجویی مزایای بسیاری دارد که از جمله آن می‌ توان به صرفه جویی در هزینه رفت و آمد، آشنایی با سایر دانشجویان بین‌المللی و حتی هموطنان خود و استفاده از امکانات رفاهی که دانشگاه ارائه داده است، اشاره کرد. خوابگاه‌ های دانشگاه‌ های کشور گرجستان دارای اتاق‌ های یک تا چند نفره می باشند و امکانات مشترک دارند. این خوابگاه‌ ها برای دانشجویانی که به تازگی برای مشغول به تحصیل در گرجستان شده ‌اند گزینه مناسبی می باشد و البته لازم به ذکر است که قبل از ورود به گرجستان برای رزرو خوابگاه درخواست داد تا پس از ورود به این کشور با مشکلاتی نظیر تکمیل ظرفیت مواجه نشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به گرجستان شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به گرجستان ” بیاندازید.

گزینه بعدی برای اقامت هاستل‌ ها یا خوابگاه ‌های خصوصی می باشند و در این خوابگاه‌ ها لزوما دانشجویان زندگی نمی‌کنند و ممکن است افرادی که برای کار و غیره نیز به گرجستان سفر کرده ‌اند در این خوابگاه ‌ها اقامت کنند. خوابگاه‌ های خصوصی معمولا نزدیک دانشگاه‌ ها نمی باشند و باید برای رسیدن به دانشگاه از وسایل نقلیه استفاده کرد. هزینه خوابگاه ‌های خصوصی نسبت به خوابگاه‌ های دانشجویی بیشتر می باشد . اکثر دانشجویانی که موفق به رزرو خوابگاه‌ های دانشجویی نمی ‌شوند برای هاستل‌ ها درخواست می ‌دهند و در آن‌ها اقامت می‌ کنند.

سومین محلی که می ‌توان در آن اقامت کرد، آپارتمان ‌هایی می باشد که برای دانشجویان در نظر گرفته می‌ شود. هزینه زندگی در این آپارتمان ‌ها نسبت به 2 روش قبلی بیشتر خواهد بود. البته اگر به همراه یک یا چند نفر از دوستان خود آپارتمان اجاره کرد، هزینه‌ ها مقرون به صرفه ‌تر خواهد بود. فرد حتی می‌ تواند بعدا با آن‌ ها آپارتمان اجاره کند و هزینه ‌ها را تقسیم کند. زندگی در آپارتمان از آزادی‌ های بیشتری برخوردار می باشد ولی مشکلاتی نیز دارد. انجام کار دانشجویی برای افراد مشغول به تحصیل در گرجستان تقریبا محال می باشد و بسیاری از موسسات آموزشی این کشور روی این موضوع تأکید بسیاری دارند و به هیچ وجه اجازه کار دانشجویی را به دانشجویان خود نمی ‌دهند. البته تعدادی از این موسسات وجود دارند که برای دانشجویان کم بضاعت مشاغلی در دانشگاه در نظر می‌ گیرند و اجازه کار در دانشگاه را به دانشجویان می‌ دهند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور گرجستانخدمات بانکی و مالی برای دانشجویان در کشور گرجستان

از آن‌جایی که دانشجوی مشغول به تحصیل در گرجستان به ندرت اجازه انجام کار دانشجویی دارند و همچنین امکان دریافت بورسیه برای تمام دانشجویان وجود ندارد، اولین ویژگی حساب بانکی برای دانشجویان مشغول به تحصیل در گرجستان امکان تبادل و تراکنش و انجام خدمات بانکی بین‌المللی می باشد تا دانشجویان بتوانند از حامیان خود پول دریافت کنند. معمولا بانک‌ های کشور گرجستان این امکان را برای دانشجویان فراهم می ‌کنند .

کشور گرجستان یک کشور اروپایی محسوب می ‌شود و سیستم بانکداری آن‌ با بسیاری از کشورهای اروپا شباهت ‌های بسیاری دارد. افتتاح حساب برای دانشجویان در کشور گرجستان سخت نیست و مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب ویزای تحصیل در گرجستان، آدرس و شماره تلفن معتبر می ‌باشد. پس از ارائه مدارک و تکمیل فرم افتتاح حساب می ‌توان صاحب حساب بانکی در گرجستان شد.

در مقاله ” اقامت در گرجستان ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در گرجستان اطلاعات کسب کنید .

پس از افتتاح حساب باید توجه کرد که کلیه خدمات بانکداری الکترونیک را فعال کرد و کارت بانکی دریافت کرد. تراکنش ‌های نقدی در گرجستان به ندرت انجام می‌شود و بیشتر کارهای بانکی به وسیله دستگاه‌ های خودپرداز و کارتخوان‌ ها انجام می گردد. همچنین داشتن خدمات بانکداری اینترنتی و الکترونیکی، محدودیت انجام تراکنش بانکی را از بین خواهد برد و فرد می‌ تواند بدون نیاز به مراجعه به شعبه عملیات ‌های بانکی خود را انجام دهد.

 

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button