شرایط زندگی دانشجویان در کشور کلمبیا

کشور کلمبیا در شمال غربی آمریکای جنوبی واقع شده است و چهارمین کشور بزرگ آمریکا جنوبی می باشد . زبان اصلی مردم کشور کلمبیا ، اسپانیایی می باشد اما برخی از دانشگاه های کلمبیا دروس خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند . بخش آموزش در کشور کلمبیا در سال 1960 میلادی شروع به رشد کرده است به طوری که در سال های 1966 تا 1968 دولت بودجه 5 برابری را به بخش آموزش اختصاص داده است و میزان ثبت نام در مقطع ابتدایی در این سالها بیش از 5 برابر ، ثبت نام در مقطع متوسطه 6 برابر و ثبت نام در دانشگاه های کشور کلمبیا بیش از 15 برابر نسبت به سالهای پیش از این تاریخ رشد داشته است . در این مقاله قصد داریم به شرایط زندگی دانشجویان در کشور کلمبیا بپردازیم .

یکی از روش های مهاجرت به کلمبیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کلمبیا ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در کشور کلمبیا می تواند گزینه بسیار خوبی برای دانشجویان بین المللی باشد اما به طور کلی به توجه هزینه قابل توجه تحصیل در دانشگاه های کلمبیا و وضعیت امنیتی نه چندان مناسب ، پیشنهاد می شود سایر کشورها در قاره آمریکا جهت تحصیل مورد بررسی قرار گیرد . تعداد دانشگاه های کشور کلمبیا که دوره های دو زبانه ارائه می دهند ، زیاد نیست و این موضوع باعث شده دانشجویان بین المللی شانس بالایی برای اخذ پذیرش در این دوره ها نداشته باشند.

دانشجویان بین المللی در کشور کلمبیا از بیمه دانشجویی با پرداخت کمترین مبلغ برخوردار می شوند و این موضوع امنیت خاطر بیشتری برای آنها ایجاد می کند. تحصیل رشته های پزشکی و دندانپزشکی در کلمبیا به دانشجویان بین المللی توصیه نمی شود زیرا این نوع رشته ها در دانشگاههای دولتی به زبان اسپانیایی تدریس می شود و عدم تسلط به این زبان هم از لحاظ گذراندن دوره آموزشی و هم معادلسازی مدرک در سایر کشورها مشکل ساز خواهد بود.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کلمبیا هزینه تحصیل در کشور کلمبیا 

مؤسسات آموزش عالی و دانشگاه های کلمبیا به دو صورت دولتی و خصوصی اداره می شود. هزینه تحصیل در مؤسسات دولتی در هر ترم حدود ۹۷۰ دلار و هزینه هر ترم در مؤسسات خصوصی ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می باشد . دوره های دانشگاهی در کشور کلمبیا شامل دو ترم در سال است که ترم A از ماه فوریه تا ژوئن و ترم B از ماه جولای تا نوامبر است. ویزای موقت دانشجویی TE نهایتا برای مدت یک سال صادر می شود و دانشجویان برای اخذ این ویزای می بایست ثبت نام در یک مؤسسه یا دانشگاه را اثبات کنند.

شرایط زندگی دانشجویان کلمبیا

شرایط زندگی دانشجویان کلمبیا

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کلمبیا – هزینه زندگی دانشجویی در کشور کلمبیا

هزینه زندگی دانشجویی در کشور کلمبیا ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار ماهیانه نسبت به شهر و نوع مسکن متغیر می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت کلمبیا مقاله ” اقامت در کلمبیا ” را مطالعه بفرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کلمبیا – خوابگاه های دانشجویی در کشور کلمبیا

دانشگاه های کشور کلمبیا طیف گسترده ای از انواع اتاق ها و خوابگاه ها را به دانشجویان خود ارائه می کنند ،  از اتاق های خصوصی یک نفره گرفته تا انواع سوئیت ها با امکانات و تسهیلات مختلف. تمام خوابگاه های دانشجویی در کشور کلمبیا نزدیک به دانشگاه هستند و با کمی پیاده روی می توان به نقاط مختلف شهر کلمبیا دسترسی پیدا کرد. برخی از امکانات خوابگاه های دانشجویی در کشور کلمبیا عبارتند از :

  • اینترنت رایگان در اتاق ها و لابی خوابگاه
  • مستخدم ۲۴ ساعته
  • آشپزخانه های کوچک مشترک با فر، اجاق گاز و یخچال
  • ماشین لباسشویی و خشکشویی
  • حوله و ملحفه
  • امکان تهویه هوا

در مقاله ” تحصیل در کلمبیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در کلمبیا اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button