شرایط زندگی دانشجویان در کشور نیوزلند

کشور نیوزلند از جمله کشورهایی می باشد که متقاضیان زیادی به دنبال تحصیل در این کشور هستند تا با سپری کردن تحصیل خود ، شانس اخذ اقامت را افزایش دهند لذا افراد از سن 6 سالگی تا پایان دکترا می توانند برای ادامه تحصیل در کشور نیوزلند اقدام کنند . لازم به ذکر است که کشور نیوزلند از جمله کشورهای انگلیسی زبان می باشد که طرفداران مخصوص خود را دارد . بسیاری از دانشجویان با توجه به این که شرایط پیدا کردن کار و اخذ اقامت دائم نیوزلند ، آسان تر از سایر کشورها می باشد و با تمایل زیادی اقدام به جهت تحصیل در کشور نیوزلند می کنند . این مقاله در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور نیوزلند می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به نیوزلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به نیوزلند ” اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور نیوزلند – هزینه زندگی در کشور نیوزلند

با توجه به اینکه از لحاظ مسافت و جغرافیا کشور استرالیا نزدیک ترین کشور به نیوزلند می باشد، اما از لحاظ هزینه زندگی در نیوزلند تفاوت چشمگیری با استرالیا دارد و برخلاف هزینه زندگی در استرالیا که معمولاً گزاف و بسیار بالا می باشد، کشور نیوزلند اگر چه نسبت به دیگر کشورهای جهان اول سطح درآمد پایین تری دارند اما از لحاظ سطح زندگی در سطح بالایی می باشند. به طور میانگین هزینه زندگی یک فرد دانشجویی در کشور نیوزلند 15000-  20000  دلار در سال می باشد . هزینه محل اسکان نیز با توجه به محله و نوع خانه و اینکه خوابگاه دانشجویی باشد یا خیر متفاوت می شود. اما می توان گفت اجاره ها 100 تا 200 دلار در هفته می باشند .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور نیوزلند – هزینه تحصیل در کشور نیوزلند

هزینه تحصیل در کشور نیوزلند نیز بسته به دانشگاه، رشته تحصیلی  و مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود.
هزینه تحصیل در کشور نیوزلند به صورت کلی در زیر فهرست بندی شده است :

  • دبیرستان و پیش دانشگاهی 10000 دلار در سال
  • رشته های کارشناسی و پایین تر از آن سالانه 15۰۰۰ تا 25000 دلار
  • رشته های بالاتر از مقاطع کارشناسی تا حداکثر 15000 تا 25000 دلار در سال.
  •  هزینه های دکتری بین 4000 تا 8000 دلار در سال . این مقطع توسط دولت نیوزیلند حمایت شده و دولت تا حدودی هزینه ها را متقبل می شود و در نتیجه  شهریه پایین تری دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در نیوزلند می توانید مقاله ” تحصیل درنیوزلند ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان نیوزلند

شرایط زندگی دانشجویان نیوزلند

شرایط زندگی دانشجویان در کشور نیوزلند کار دانشجویی در کشور نیوزلند

دانشجویان در کشور 20 ساعت در هفته به صورت پاره وقت اجازه کار دارند. موارد بسیاری فرصت شغلی برای دانشجویان بین المللی وجود دارد که می توانند به عنوان دانشجو با داشتن ویزای دانشجویی یا مجوز کار در حین تحصیل با 20 تا 40 ساعت در هفته به صورت پاره وقت بسته به حوزه تحصیلیشان مشغول شوند و این فرصت خیلی خوبی است که باعث می شود هزینه های مورد نیاز تحصیل را حمایت کرده و در نتیجه با تمرکز مناسبی به مراحل تحصیلی خود بپردازند و همچنین می توان دوره های کارآموزی یا کارورزی را در در طول ترم تحصیلی خود بگذرانند . دانشجویان می توانند با کار دانشجویی در کشور نیوزلند هزینه های زندگی خود را تامین کنند. اگر چه میزان حقوق در این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته در سطح پایین تری قرار دارد، با این حال چون هزینه های زندگی در نیوزلند پایین تر می باشد، مردم در این کشور در رفاه کامل زندگی می کنند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور نیوزلند خوابگاه های دانشجویی در کشور نیوزلند

معمولا در کشور نیوزلند ، محیطی آرام و معمولا با مساحت های زیاد و امکانات به روز و بسیار پیشرفته و وجود باشگاهها و سالن های فرهنگی و اتاق ها مطالعه ، نگهبانی و امنیت بالا وجود دارد . وعده های غذایی بسته به نوع دانشگاه متفاوت است. سفرهای گردشگری و برنامه ها ی تفریحی زیادی نیز در خوابگاه ها ارائه می شود . موسسات آموزشی در نیوزلند موظف هستند برای دانشجویان خارجی مسکن تهیه کنند و در بسیاری از مواقع دانشجو موفق می شود خوابگاهی کاملا نزدیک به موسسه آموزشی خود پیدا کند. انواع اقامت های دانشجویی در کشور نیوزلند به شرح زیر است :

  • زندگی با خانواده نیوزلندی : زندگی با یک خانواده مورد اعتماد نیوزلندی می باشد و به دانشجو یک اتاق شخصی تعلق می گیرد و وعده های غذایی را همراه با خانوداه میل می کند. این خانواده ها با دقت و با حساسیت فراوان انتخاب می شوند بنابراین محیط امن می باشد و وعده های غذایی معمولا شامل صبحانه و شام است و هزینه ها از هفته ای 500 دلار شروع می شود .
  • هاستل های دانشجویی در کشور نیوزلند : معمولا اطراف دانشگاه های نیوزلند هاستل های دانشجویی وجود دارد که اتاق ها معمولا تک نفره هستند و در این خوابگاه ها غذا سرو می شود. هر محوطه یک نگهبان دارد که همیشه در آنجاست. معمولا در هاستل ها امکانات ورزشی ، سایت کامپیوتری و تفریحات وجود دارد. در تعطیلات طولانی مدت هاستل تعطیل می باشد و اگر دانشجویی قصد ندارد تعطیلات را به کشور خود برود می تواند از زندگی با خانواده نیوزلندی استفاده نماید. قیمت هاستل ها متفاوت می باشد اما معمولا هفته ای ۲۰۰ دلار می باشند . در برخی هاستل ها غذا سرو نمی شود  و آنها یک آشپزخانه مشترک دارند که ۵ تا ۶ دانشجو از آن استفاده می کند.
  • آپارتمان های دانشجویی در کشور نیوزلند : دانشجویان 18 سال به بالا می توانند به تنهایی یا همراه با دوستان خود آپارتمان اجاره کنند. در این حالت دانشجویان آزادی بیشتری خواهند داشت و مسلما در این حالت تهیه غذا بر عهده خود دانشجو است و برخی از این خانه ها اثاثیه منزل ندارند. هزینه ها بسته به محل آپارتمان بسیار متفاوت می باشد و آنهایی که در شهر هستند گران تر از آپارتمان های حومه می باشند. یک اتاق در آپارتمانی که در نقطه خوب شهر قرار دارد در صورتی که 3 تا 4 نفر شریکی استفاده شود هفته ای 250 دلار به همراه هزینه خورد و خوراک و آب و گاز می باشد .
  • منازل اجاره ای در کشور نیوزلند : یک منزل اجاره ای 3 خوابه بسته به موقعیت آن از 225 تا 600 دلار می باشد و برای اجاره این منازل حتما باید اجاره نامه وضع شود و قرارداد ها معمولا برای 4 هفته نوشته می شوند.

در مقاله ” اقامت در نیوزلند  ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت نیوزلند اطلاعات کسب کنید .

  • خوابگاه های دانشجویی در کشور نیوزلند : معمولا فقط در فاصله کمی از پردیس دانشگاهی، سالن های اقامت اتاق های تک نفره یا دو نفره مبله با اتاق ناهار خوری، اتاق نشیمن و خشکشویی اشتراکی وجود دارد که وعده های غذایی برای دانشجویان سرو می شود و فرد یک برنامه پر جنب و جوش از فعالیت های اجتماعی را پیدا میکند . تعدادی از موسسات بزرگتر نیز خوابگاه های خصوصی ارائه می دهند که به روش مشابه اداره می شوند و تعدادی نیز شامل آپارتمان هایی در خود هستند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button