کشور مجارستان یکی از اولویت های مقاصد دانشجویان بین المللی و به خصوص آسیایی جهت تحصیل می باشد . هر دانشجو و یا متقاضی تحصیل در خارج از کشور دلایل خاص خود را برای ادامه تحصیل در کشور مجارستان ارائه می کند . طبق رتبه بندی های رسمی که هر ساله معتبر ترین نظام های رنکینگ و رتبه بندی دانشگاه ها اعلام می شود ، دانشگاه های کشور مجارستان مانند دانشگاه سملوایز و دانشگاه کوروینوس بوداپست در رتبه نسبتا خوبی در میان دانشگاه های اروپایی دارند . حدود 12 دانشگاه از دانشگاه های مجارستان در ردیف دانشگاه های خوب در رتبه بندی دانشگاه های دنیا از نظر وزارت علوم ایران قرار گرفته اند . تحصیل در دانشگاه های کشور مجارستان امکان کار در کشورهای مختلف دنیا را آسان تر می کند . تحصیل در کشور مجارستان امکان همکاری با بزرگترین اساتید و شرکت های دنیا را مهیا می کند که این موضوع در آینده علمی ، پژوهشی و حرفه ای فرد نقش بسیار مهمی ایفا خواهد کرد . یکی از مزایای تحصیل در کشور مجارستان ، تحصیل به زبان انگلیسی می باشد که این موضوع برای افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند ، حائز اهمیت است .این مقاله در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور مجارستان می باشد.

برای اقامت و تابعیت در مجارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مجارستان هزینه های تحصیل در کشور مجارستان

هزینه تحصیل در کشور مجارستان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی پایین تر می باشد . هزینه تحصیل در مجارستان به دانشگاه و رشته تحصیلی بستگی دارد. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی دانشگاه های مجارستان در شهر بوداپست بین 5000 تا ۷۰۰۰ دلار و سایر شهرها ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار می باشد . هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد و دکترا در کشور مجارستان بین 5000 تا ۹۰۰۰ دلار و هزینه تحصیل برای رشته های پزشکی از 8000 تا 18000 دلار، دندانپزشکی 18000 دلار و داروسازی 8000 الی 12000 دلار است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مجارستان هزینه های زندگی در کشور مجارستان

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور مجارستان متفاوت می باشد و البته هزینه های زندگی دانشجو تا حد زیادی به نوع و سبک زندگی فرد بستگی دارد. برخی از نمونه ها و اقلامی که در هزینه های زندگی در کشور مجارستان مورد توجه است از قبیل موارد زیر می باشد :

  • اجاره یک سوئیت ۷۰ – ۳۰ متری ماهیانه ۶۰۰ – ۳۰۰ یورو
  • هزینه شارژ آب، برق و گاز ماهیانه ۱۰۰ – ۶۰ یورو
  • اینترنت پرسرعت ۱۰۰ یورو

به طور کلی هزینه یک زندگی متوسط دانشجویی در شهر بوداپست ماهیانه حداقل ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو و در دیگر شهرهای مجارستان ماهیانه حداقل ۶۰۰ یورو خواهد بود  .

شرایط زندگی دانشجویان در مجارستان

شرایط زندگی دانشجویان در مجارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مجارستان کار دانشجویی در کشور مجارستان

افراد بسیار زیادی وجود دارند که تمایل به زندگی در کشورهای دیگر را دارند و همچنین تمایل دارند در کنار زندگی و تحصیل، کار مناسب با در امد بالا را داشته باشند. یکی از راه هایی که افراد می توانند وارد بازار کار شوند، راه تحصیلی است. افراد می توانند از طرق تحصیل وارد خاک کشور مجارستان شوند و در کنار تحصیل کار کنند تا بتوانند از طریق تحصیل کار مورد نظر را پیدا کنند . از تاریخ ۱ ژانویه ۲۰۰۹ شهروندان اتحادیه ی اروپا به مجوز کار در مجارستان احتیاج ندارند. شهروند غیر اتحادیه ی اروپایی که همسر یک شهروند مجارستانی است نیز به مجوز کار نیازی ندارد . ولی در غیر این صورت فرد نیازمند اخذ ویزای کار مجارستان یا اجازه ی کار در این کشور می باشد . افرادی که عضو اتحادیه اروپا و یا ساکن مجارستان نیستند برای کار در کشور مجارستان باید دعوتنامه ای از جانب یک کارفرکا دریافت کنند که دعوتنامه این افراد به مدت 3 ماه در کشور مجارستان آگهی خواهد شد و اگر در این مدت متقاضی یافت نشد سه ماه دیگر در اتحادیه اروپا آگهی خواهد شد .  متقاضی برای کار در کشورهای دیگر باید به زبان آن کشور تسلط کافی را داشته باشد و در کشور مجارستان افراد باید تسلط کافی به زبان مجاری را داشته باشند .افرادی که از طریق تحصیل وارد خاک کشور مجارستان می شوند ، در حین تحصیل اجازه کار پاره وقت، نیمه وقت و یا کار دانشجویی در کشور مجارستان به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دارند.

شما می توانید برای مهاجرت به مجارستان مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مجارستان خوابگاه های دانشجویی در کشور مجارستان

دانشگاه های کشور مجارستان علاوه بر سیستم آموزشی مناسب می کوشند تا امکانات رفاهی خوبی را نیز در اختیار دانشجویان قرار دهند . دانشجویان متقاضی تحصیل در مجارستان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه مورد نظر خود باید به دنبال مکان مناسبی برای اقامت خود در این کشور باشند . بهترین دانشگاه های کشور مجارستان خوابگاه های دانشجویی با امکانات مناسب را در اختیار متقاضیان قرار می دهند که می تواند از گزینه های خوب برای زندگی در این کشور باشد .مقصد اولیه اکثر دانشجویان بین المللی در کشور مجارستان شهر بوداپست است که بهترین دانشگاه های این کشور را در خود جای داده اما شهرهای مهم دیگر مانند دبرسن و سگد نیز پذیرای دانشجویان هستند و شرایط خوبی برای اسکان و اقامت دارند .

دانشجویان برای اقامت خود در کشور مجارستان با گزینه های مختلفی رو به رو هستند که می توانند متناسب با شرایط یکی از آنها را انتخاب کنند . یکی از این گزینه ها خوابگاه های دانشجویی کشور مجارستان می باشد . خوابگاه های دانشجویی کشور مجارستان  به صورت مشترک و یا تک نفره در اختیار دانشجویان قرار می گیرد و معمولا سرویس بهداشتی برای هر اتاق به صورت جداگانه اما آشپزخانه مشترک است .هزینه خوابگاه ها برای دانشجویان ارزانتر است و به آنها این فرصت را می دهد تا زندگی همراه با سایر دانشجویان از فرهنگ ها و کشورهای مختلف را تجربه کرده و بتوانند هر چه زودتر و بهتر با زندگی در مجارستان آشنا شوند . زندگی در خوابگاه در مقایسه با هزینه ای که از دانشجویان دریافت می شود بسیار مقرون به صرفه می باشد . بنابراین دانشجویان خارجی که علاوه بر هزینه زندگی ملزم به پرداخت هزینه های تحصیل در مجارستان نیز  هستند بهتر است در خوابگاه ساکن شوند تا در مخارج خود صرفه جویی کرده و هم دوستان تازه ای پیدا کنند .

اکثر خوابگاه های دانشجویی در کشور مجارستان داری سلف سرویس هستند که می توان غذای خود را از آنجا تهیه کرد . امکان داشتن اتاق به صورت تکی نیز در برخی از خوابگاه ها امکان پذیر می باشد که البته با پرداخت اجاره بیشتر همراه است . خوابگاه های کشور مجارستان امکانات لازم جهت زندگی مانند تخت خواب ،کمد ، میز ، صندلی ، یخچال کوچک ، تلویزیون را در اختیار دانشجویان قرار می دهند . داشتن اینترنت با سرعت مناسب و یا برخی مواقع کافی نت در فضای اصلی خوابگاه از دیگر امکانات زندگی در خوابگاه های دانشجویی مجارستان می باشد . افرادی موفق به دریافت خوابگاه های دولتی کشور مجارستان نمی شوند می توانند نسبت به دریافت خوابگاه های خصوصی اقدام کنند . کسانی که موفق به دریافت خوابگاه های دولتی دانشگاه ها نمی شوند می توانند از این خوابگاه ها استفاده کنند که معمولا در خارج از محوطه دانشگاه و در سطح شهر قرار گرفته اند و امکاناتی بهتری در مقایسه با خوابگاه های دانشگاه داشته و طبیعتا اجاره بهاء بیشتری نیز دریافت می کنند . ظرفیت اتاق ها در این خوابگاه ها کمتر بوده و نهایتا در هر اتاق ۴ نفر می باشد، در صورتی که در برخی از خوابگاه های دولتی اتاق های ۱۲ نفره در مقطع لیسانس وجود دارد که می تواند از سطح رفاه و آرامش افراد بکاهد .

هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی کشور مجارستان بسیار مقرون به صرفه تر از اجاره آپارتمان است و می توان آن را ارزانترین شیوه سکونت در مجارستان دانست . هزینه سکونت در خوابگاه های دانشگاه های مجارستان در حدود ۲۰۰ یورو و خوابگاه های خصوصی تا ۴۰۰ یورو در ماه می باشد که این هزینه با توجه به امکانات خوابگاه و دانشگاه متغیر است . معمولا مبلغی نیز به عنوان سپرده از دانشجویان دریافت می گردد که در هنگام تحویل خوابگاه در آخر سال به دانشجویان بازگردانده می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مجارستان می توانید مقاله ” تحصیل در مجارستان ” را مطالعه فرمایید .

لازم به ذکر است که برخی از دانشجویان ترجیح می دهند تا با اجاره یک آپارتمان و یا سوئیت کوچک در شهر محل تحصیل  زندگی آرام و راحت تری را در این کشور تجربه کنند که اجاره منزل به صورت مستقل هزینه ها و شرایط خاص خود را دارد و منطقه ای که در آن اقدام به اجاره آپارتمان می کند بسیار مهم است . به عنوان مثال هزینه یک آپارتمان در منطقه خوب شهر هزینه بیشتری نسبت به منطقه متوسط و یا پایین شهر دارد و اجاره خانه به صورت مستقل تنها محدود به پرداخت اجاره ماهیانه نیست بلکه باید هزینه قبض های مختلف و حق شارژ را نیز در نظر گرفت و اگر دور از دانشگاه قرار گرفته باشد هزینه رفت و آمد روزانه را نیز باید به آن اضافه کرد .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button