کشور مالزی از نظر علم و دانش ، پیشرفت چشم گیری در این دهه اخیر داشته و به عنوان یکی از پرطرفدارترین کشورهای دنیا جهت تحصیل می باشد . کشور مالزی یکی از امن ترین و زیباترین کشورها با دانشگاه هایی با سطح متوسط رو به بالا و در حد استانداردهای جهانی با مدرک قابل قبول در تمام دنیاست . زبان تحصیل در اکثر دانشگاه های مالزی ، زبان انگلیسی می باشد و لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه های کشور مالزی مورد تایید وزارت علوم ایران هستند پس جای هیچ نگرانی برای کار در ایران یا اخذ تاییدیه از وزارت علوم ایران نیست و همچنین دیگر نیاز نیست متقاضیان دغدغه موفق نشدن در ورود به تحصیل در رشته های گروه پزشکی در آمریکا ، کانادا و انگلستان و یا نداشتن پول کافی برای پرداخت هزینه های گزاف بابت شهریه دانشگاه های این کشورها را داشته باشند . این مقاله در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور مالزی می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در مالزی می توانید مقاله ” تحصیل در مالزی ” را مطالعه فرمایید .

نداشتن شرط سنی بابت ورود به دانشگاه های کشور مالزی، باعث شده تا این کشور تبدیل به مهد آرزوهای بسیاری از افرادی شود که به دلیل از دست دادن شرط سن و بالا رفتن آن موفق به تحصیل در رشتۀ مورد علاقه خود نشده اند و مطمئنا این افراد می توانند به راحتی در رشته مورد علاقه خود به تحصیل بپردازند . از معایب تحصیل در مالزی می توان به این موضوع اشاره کرد که کشور مالزی در حال حاضر با تقاضای اخذ اقامت دائم، موافقت نمی کند و افراد پس از چند سال تحصیل و در نهایت کار در مالزی می بایست خاک این کشور را ترک کنند، البته همین مسئله باعث شده تا کشور مالزی به عنوان سکوی پرتاب جهت افرادی که قصد مهاجرت به استرالیا و کانادا و آمریکا و غیره را دارند، تبدیل شود  و اغلب افراد با رفتن به مالزی و گذراندن دوره های زبان به صورت حرفه ای و اتمام تحصیلات در دانشگاه های معتبر مالزی برای ادامه تحصیل و یا کار برای کشورهای دیگر اقدام کنند .

 شرایط زندگی دانشجویان در کشور مالزی هزینه تحصیل در کشور مالزی

تحصیل در کشور مالزی در مقابل هزینه تحصیل در بسیاری از کشورها قابل مقایسه نیست خصوصا در مورد رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی، که از گران ترین و پر هزینه ترین رشته ها در سراسر دنیا محسوب می شوند . لذا هزینه های مقرون به صرفه، تحصیلات عالی و با کیفیت یکی از چندین دلیل خوبی است که دانشجویان خارجی ، کشور مالزی را برای تحصیل انتخاب می کنند .هزینه های تحصیل در مالزی از شهریه و مابقی هزینه های تحصیل تشکیل شده است که بعضی از انواع هزینه های در طول تحصیل در زیر آمده است :

  • هزینه ثبت نام در دانشگاه های مالزی
  • شهریه جهت تحصیل در مالزی
  • سپرده
  • هزینه های لابراتوار کامپیوتر / علوم جهت تحصیل در مالزی
  • بیمه درمانی و بیمارستانی
  • هزینه کتابخانه جهت تحصیل در مالزی
  • هزینه های دیگر مانند شهریه امتحان جهت تحصیل در مالزی
شرایط زندگی دانشجویان مالزی

شرایط زندگی دانشجویان مالزی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور مالزی هزینه زندگی در کشور مالزی

یکی از مهمترین مواردی که دانشجویان قبل از ورود به مالزی بررسی کنند، هزینه زندگی در مالزی است . هزینه زندگی در کشور مالزی پایین است لذا مهمترین مزیت زندگی در کشور مالزی برای دانشجویانی که مالزی را برای تحصیل انتخاب کرده اند ، هزینه پایین زندگی در این کشور است . هزینه مسکن چه در داخل خوابگاه و چه در بیرون از خوابگاه بسیار مقرون به صرفه می باشد ، هزینه زندگی کاملا بستگی به نوع زندگی هر فرد و محل زندگی دارد . اما لازم است بدانید که شهر کوالالامپور به عنوان یکی از شهرهای ارزان دنیا برای زندگی در نظر گرفته شده است . اما به طور کلی هزینه های زندگی در کشور مالزی به شرح زیر است :

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در مالزی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در مالزی ” است .

  1. هزینه های زندگی در مالزی برای فرد دانشجویی که در اتاق زندگی می کند و شامل هزینه اجاره ، آب ، برق ، گاز ، اینترنت ، تلفن ، خورد و خوراک ، رفت و آمد ، دارو و درمان معمولی ، تفریحات معمولی است هر ماه تقریبا ۱۸۰۰ الی ۲۵۰۰ رینگیت می باشد .
  2. هزینه های زندگی در مالزی برای فرد دانشجویی که در یک آپارتمان معمولی و یا سوئیت زندگی می کند و شامل هزینه اجاره ، آب ، برق ، گاز ، اینترنت ، تلفن ، خورد و خوراک ، رفت و آمد ، دارو و درمان معمولی ، تفریحات معمولی است هر ماه تقریبا ۲۷۰۰ الی ۳۵۰۰ رینگیت می باشد .
  3. هزینه های زندگی در مالزی برای فرد دانشجویی که در یک آپارتمان متوسط رو به بالا زندگی می کند و شامل هزینه اجاره ، آب ، برق ، گاز ، اینترنت ، تلفن ، خورد و خوراک ، رفت و آمد ، دارو و درمان معمولی ، تفریحات معمولی است هر ماه تقریبا  ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰  رینگیت می باشد .
  4. هزینه های زندگی در مالزی برای یک خانواده ( شامل پدر مادر و فرزند ) که در یک آپارتمان معمولی زندگی می کنند و شامل هزینه اجاره ، آب ، برق ، گاز ، اینترنت ، تلفن ، خورد و خوراک ، رفت و آمد ، دارو و درمان معمولی ، تفریحات معمولی است هر ماه تقریبا ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰ رینگیت می باشد .
  5. هزینه های زندگی در مالزی برای یک خانواده (شامل پدر مادر و فرزند) که در یک آپارتمان متوسط رو به بالا زندگی می کنند و شامل هزینه اجاره ، آب ، برق ، گاز ، اینترنت ، تلفن ، خورد و خوراک ، رفت و آمد ، دارو و درمان معمولی ، تفریحات معمولی است هر ماه تقریبا ۳۵۰۰ الی ۴۰۰۰ رینگیت می باشد .

 شرایط زندگی دانشجویان در کشور مالزی کار دانشجویی در کشور مالزی

بر اساس قوانین دولت مالزی ، اجازه کار دانشجویی محدود می باشد یعنی کلیه افرادی که ویزای دانشجویی در مالزی دارند می توانند به صورت پاره وقت  کار کنند .همراهان دانشجویان نمی توانند با ویزای همراه در مالزی کار کنند حتی اگر نخواهند در دانشگاه های مالزی تحصیل کنند اما در صورتی که بتوانند کار پیدا کنند ، می توانند ویزای همراه را به ویزای کار تبدیل کنند و مشغول به کار شوند . لازم به ذکر است که متاسفانه در مالزی کار به سختی پیدا می شود و بهتر است همراهان به امید پیدا کردن کار به مالزی سفر نکنند.

  شرایط زندگی دانشجویان در کشور مالزی خوابگاه های دانشجویی در کشور مالزی

بدون شک یکی‌ از بزرگترین نگرانی های دانشجویان پس از سفر به مالزی، مساله محل اقامت می ‌باشد. به طور کلی می توان گفت شرایط خوابگاه ‌ها در کشور مالزی مناسب نیستند و هرچند وضعیت خوابگاه در دانشگاه‌ های مختلف متفاوت است و سطح توقع دانشجویان نیز در پذیرش این شرایط تعیین کننده می باشد .  به طور کلی‌ خوابگاه‌ های دانشجویی در کشور مالزی به دو دسته داخل و خارج دانشگاه تقسیم بندی می شود. در دانشگاه‌ های دولتی خوابگاه‌ ها عمدتا در داخل دانشگاه واقع شده اند در حالی که در دانشگاه های خصوصی مالزی به علت محدودیت فضا از واحد‌هایی‌ در بیرون دانشگاه استفاده می شود .

در مقاله ” مهاجرت به مالزی ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به مالزی اطلاعات کسب کنید .

به طور کلی انواع اقامت های دانشجویی در کشور مالزی به شرح زیر است :

  1. خوابگاه ‌های داخل دانشگاه های کشور مالزی : این خوابگاه ها معمولا یک اتاق که به صورت یک یا دو نفر ارائه می شود و از جمله امکانات این خوابگاه ها می توان به وسایل اولیه از جمله میز، تخت و کمد اشاره کرد و بیشتر اتاقها بدون کولر گازی و با پنکه سقفی بوده و از سرویس دستشویی و حمام مشترک بهره می برند. هزینه تقریبی یک اتاق یک نفره از خوابگاه ‌های داخل دانشگاه ها حدود ۴۰۰-۵۰۰ رینگیت می باشد .
  2. خوابگاه‌ های بیرون از دانشگاه های کشور مالزی : بیشتر دانشگاه‌های خصوصی مالزی برای اسکان دانشجویان از واحد‌های آپارتمانی استفاده می کنند یعنی تعدادی واحد آپارتمان (مثلا ۱۰۰ واحد) از یک مجتمع مسکونی را اجاره کرده و در اختیار دانشجویان قرار می دهند . واحد‌ها عمدتا ۳ خوابه با وسایل کامل و کولر گازی می باشند و با نظر دانشگاه به ۳ تا ۵ نفر اجاره داده می شوند. هزینه یک اتاق یک نفره در خوابگاه ‌های بیرون از دانشگاه های کشور مالزی به طور تقریبی ۵۰۰-۸۰۰ رینگیت است .
  3. اجاره اتاق یا آپارتمان به صورت شخصی‌ :هزینه خوابگاه‌ های دانشگاه‌ های مالزی نسبتا بالا است و وضعیت و امکانات رفاهی هم در سطح ایده‌ال نیست، بیشتر دانشجویان ترجیح می دهند به صورت شخصی‌ نسبت به اجاره اتاق یا یک واحد اقدام کنند و بهترین حالت زمانی‌ است به همراه ۱ یا ۲ نفر از دوستان یک واحد آپارتمان را به صورت کامل (با وسایل یا بدون وسایل) اجاره کرد . در این صورت هزینه اجاره برای هر فرد در حدود هزینه خوابگاه بوده و سطح رفاه از خوابگاه بسیار بالاتر است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button