شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی

کشور لتونی در کنار ساحل شرقی دریای بالتیک واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی محل تقاطع عبوراز شرق ، غرب ، شمال و جنوب است . در میان کشورهای اروپایی ، لتونی را می توان کشوری قلمداد کرد که مجموعه ای پیشرفته ترین و متنوع ترین نظام های آموزشی را در خود جای داده است . در حال حاضر فرد قادر به تحصیل در یکی از کشورهای اتحادیه اروپا با هزینه های مقرون به صرفه خواهد بود . افرادی که در حال تحصیل در لتونی هستند متوجه خواهند شد که کشور لتونی تعداد دانشجویان بین المللی زیادی دارد زیرا دانشگاه های معتبری دارد . در صورتی که شما قصد تحصیل در لتونی را دارید موسسه آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند این مقاله را در زمینه شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی را که توسط متخصصین ما تهیه شده است ، مطالعه فرمایید.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در لتونی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در لتونی ” است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی هزینه زندگی در کشور لتونی 

هزینه زندگی در کشور لتونی نسبت به دیگر کشورهای اروپایی کمتر می باشد که البته با توجه به محل سکونت و نحوه زندگی هر فرد متفاوت است ولی به طور کلی می توان گفت هزینه زندگی در لتونی حدود 450 تا 700 یورو در ماه می باشد که این هزینه ها شامل هزینه مسکن که بیشترین هزینه را در بر دارد و هزینه های مربوط به خوراک، پوشاک، حمل و نقل، آب، برق و غیره است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی هزینه تحصیل در کشور لتونی 

هزینه تحصیل در کشور لتونی با توجه به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت می باشد اما به طور کلی می توان گفت در رشته هایی مانند مددکاری اجتماعی که 4 سال طول می کشد هزینه ای در حدود 1300 یورو در سال را شامل می شود و رشته هایی مانند دندانپزشکی که 5 ساله می باشند حدود 13000  یورو در سال و رشته هایی مانند مدیریت کسب و کار حدود 22000 یورو در سال را شامل می شود.

شما می توانید برای مهاجرت به لتونی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لتونی ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی کار دانشجویی در کشور لتونی

در صورتی که فرد بخواهد ضمن تحصیل مشغول به کار شود می ‌توان یکی از سه موارد زیر را انتخاب کند: 1- رشته های طراحی داخلی و همچنین افرادی که به صورت پروژه‌ ای مشغول به فعالیت در زمینه معماری هستند می ‌توانند در حین تحصیل مشغول به کار شوند. 2- در رشته های وابسته به هنر، بانوان به خوبی می‌توانند ورود داشته باشند و درآمدزایی کنند. 3- همچنین رشته های وابسته به بازاریابی در کشور لتونی نیز امتیازات بالایی دارد.

به طور کلی اجازه کار در لتونی به افراد داده می‌شود و در مقطع لیسانس بین 10 الی 12 ساعت و در مقاطع بالاتر نیز بین 17 الی 25 ساعت شرایط کار فراهم شده است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لتونی خوابگاه های دانشجویی در کشور لتونی

به طور کلی خوابگاه های دانشجویی در کشور لتونی از امکانات خوبی برخوردار هستند . خوابگاه های دولتی لتونی که در داخل دانشگاه های این کشور قرار دارند همگی دارای امکانات عالی بوده و تجهیزات تحصیلی در این راستا به طور کلی از قبیل تخت خواب، سرویس بهداشتی، سرویس بوفه و غذاخوری، اتاق های مجهز به وسایل ورزشی و همچنین یکسری سرویس های کتابخانه ‌ای و مطالعاتی نیز از دیگر امکانات تحصیلی در خوابگاه های دانشگاه ها محسوب می ‌شود. خوابگاه های خصوصی از دیگر خوابگاه های تحصیلی در کشور لتونی به شمار می آید. این ‌طور که ارزیابی ها نشان می ‌دهد خوابگاه های خصوصی با هزینه دانشجویان در نظر گرفته می‌شود به طور کلی خوابگاه های تحصیلی در کشور لتونی در سال ‌های اخیر رشد خوبی داشته است و مشخص است که امکانات تحصیلی در این دانشگاه ها از دانشگاه های دولتی بیشتر می باشد ولی از نظر امنیت، خوابگاه های دولتی بهتر هستند.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لتونی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لتونی توضیح دادیم .

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button