کشور قبرس ، جزیره ای است که به دو بخش قبرس شمالی و قبرس جنوبی تقسیم می شود و پایتخت آن شهر نیکوزیا می باشد . قبرس جنوبی عضو اتحادیه اروپا می باشد و در سال 2008 میلادی به کشورهای حوزه یورو پیوست . قبرس دارای تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل می باشد . مهمترین عامل درآمدزدایی در کشور قبرس توریسم است . تحصیل در قبرس یکی از گزینه های ایده آل جهت تحصیل در خارج از کشور می باشد . طی 100 سال گذشته همواره تحصیل در کشور قبرس یکی از انتخاب دانشجویان بین المللی بوده است و این روند به سرعت افزایش یافته است . کشور قبرس می تواند استانداردهای تحصیلات دانشگاهی را به بهترین نحو ارائه می دهد و حدود 800 دانشجوی بین المللی دارد . لذا این مقاله را به شرایط زندگی دانشجویان در کشور قبرس اختصاص داده شده است .

در مقاله ” مهاجرت به قبرس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به قبرس اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور قبرس

هزینه زندگی در کشور قبرس برای دانشجویان به طور میانگین بین 600 تا 800 یورو در ماه می باشد و شامل هزینه های مسکن ، غذا ، رفت و آمد ، بیمه و غیره می شود .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور قبرس

هزینه تحصیل در کشور قبرس سالیانه بین ۱۰ تا ۱۲ یورو در ماه می باشد . لازم به ذکر است که اگر دانشجویی از رزومه مطلوبی مانند انتشار مقاله بین المللی ، مدل بالا برخوردار باشد می تواند برای اخذ بورسیه تحصیلی قبرس اقدام نماید . شهریه تحصیل در دانشگاه های قبرس با توجه به نوع دانشگاه ، رشته و همچنین مقطع مورد نظر متفاوت است که به طور شهریه تحصیل کارشناسی در قبرس سالیانه ۲۵۰۰ تا ۴۵۰۰ دلار آمریکا می باشد که البته برای رشته های پزشکی هزینه ها بالاتر و در حدود 8000 تا 20000 دلار است . هزینه تحصیل برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در قبرس سالانه بین ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰ دلار و برای رشته های پزشکی حدود ۸۰۰۰ تا ۲۰۰۰۰ دلار می باشد . دانشگاه های کشور قبرس همواره بسته هایی برای پیشنهاد به دانشجویان ارائه می دهند که تمام هزینه ها از قبیل شهریه دانشگاه ، هزینه مسکن و خوراک را شامل می شود که هزینه بیمه دانشجویی در کشور قبرس را نیز پوشش می دهند .

شرایط زندگی دانشجویان در قبرس
شرایط زندگی دانشجویان در قبرس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در قبرس می توانید مقاله ” تحصیل در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور قبرس

شرایط کار دانشجویی در قبرس نیز نسبت به سایر کشورهای اروپایی تفاوت آنچنانی ندارد و این کشور نیز از قوانین حاکم در اتحادیه اروپا پیروی می کند . کشور قبرس از لحاظ محصور بودن در دریای مدیترانه از شرایط آب و هوایی مطبوعی برخوردار بوده که همین عامل باعث جذب گردشگر از سرتاسر دنیا به این کشور زیبا شده است و به همین دلیل عمده مشاغل این کشور با صنعت توریسم مرتبط می باشد که از این لحاظ فرصت مناسبی برای دانشجویان بین المللی ساکن در این کشور که قصد دارند برای تامین منابع مالی خود در حین تحصیل وارد بازار کار این کشور شوند، به وجود آورده است

به طور کلی ساعت کار تمام وقت در قبرس ۳۸ تا ۴۰ ساعت در هفته می باشد و ساعت کار تمام وقت در یک هفته (۵ روز) به همراه اضافه کاری ها نباید از ۴۸ ساعت تجاوز کند . معمولا در طول یک سال تعطیلات ۲۰ روز می باشد حتی اگر کار در طول پنج روز یا شش روز ۲۴ ساعته باشد و تعطیلات رسمی در طول سال ۱۴ روز است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور قبرس

دانشجویان جهت تحصیل در کشور قبرس برای اقامت خود دو گزینه پیش رو دارند، خوابگاه های خصوصی و دولتی داخل دانشگاه و یا اجاره یا خرید منزل در خارج از دانشگاه ، که هر کدام یکسری مزایا و معایبی دارند. معمولا اجاره خوابگاه با صرفه تر از اجاره منزل است زیرا تجربه نشان داده است که منزل به دلیل یک سری مشکلات از قبیل ( هزینه بالای برق مصرفی ، هزینه بالای آب مصرفی ، مشکلات سرمایش و گرمایش ، امنیت کم تر نسبت به خوابگاه ) برای اقامت توصیه نمی شود به همین دلیل خوابگاه مناسب ترین گزینه برای اقامت می باشد . هزینه خوایگاه دانشجویی تک نفره سالانه عددی بالغ بر 5300 الی 5400 دلار می باشد.

برای اقامت و تابعیت در قبرس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در قبرس ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button