کشور فنلاند ، کشوری مناسب برای تحصیل در رشته های گوناگون می باشد و در حال حاضر دانشجویان فراوانی از کشورهای گوناگون جهان در حال تحصیل در کشور فنلاند هستند . از جمله دانشگاه های معروف در کشور فنلاند می توان به دانشگاه هلسینکی فنلاند  اشاره کرد . لازم به ذکر است که بیش از 300 رشته در این کشور به زبان انگلیسی ارائه می شوند . وجود عوامل مختلفی از قبیل کیفیت بالای دانشگاه و کالج ، تنوع رشته های تحصیلی ، امنیت اقتصادی و همچنین بالا بودن امکانات زندگی ، کشور فنلاند را به یکی از کشورهای قابل توجه جهت ادامه تحصیل و زندگی در سال های اخیر تبدیل کرده است . مزایای فراوان کشور فنلاند در کنار کیفیت بالای دانشگاه های فنلاند موجب شده که هر ساله دانشجویان زیادی این کشور را برای ادامه تحصیل و حتی یافتن شغل مناسب و زندگی انتخاب کنند اما لازم به ذکر است که هزینه های زندگی دانشجویی در کشور فنلاند تقریبا بالا می باشد . در ادامه این مقاله توضیحاتی در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور فنلاند به عنوان یک دانشجو آمده است .

در مقاله ” تحصیل در فنلاند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فنلاند اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور فنلاند هزینه تحصیل در کشور فنلاند

کشور فنلاند جز کشورهای اروپایی می باشد که در حال حاضر ، تحصیل را برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در این کشور را دارند به زبان انگلیسی مهیا ساخته است . البته لازم به ذکر است که ز دانشگاه های کشور فنلاند از دانشجویان شهریه دریافت میکنند.در برخی از دانشگاه ها به بعضی از دانشجویان خاص در مقطع دکتری که از لحاظ علمی در رتبه خوبی قرار دارند کمک هزینه تحصیلی داده می شود .علاوه بر کمک هزینه ای که دانشجو مقطع دکتری دریافت می کند، کلاسهایی برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس وجود دارد که دانشجویان دکتری می توانند با تدریس در آن کلاسها مبلغی دریافت کنند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور فنلاند هزینه زندگی در کشور فنلاند

کشور فنلاند از نظر اقتصادی در رتبه 14  جهانی قرار دارد و کشوری است با حقوق ماهیانه بسیار بالا برای شهروندان که بیشترین مالیات را نیز در اروپا داراست. هزینه زندگی در شهرهای فنلاند نسبتا بالا و متفاوت می باشد به عنوان مثال هزینه زندگی در شهرهای شمالی فنلاند به علت شرایط آب و هوایی و سرمای شدید بیشتر از شهرهای مرکزی و جنوبی است . هزینه های زندگی در فنلاند برای دانشجویان به طور متوسط بین 700  تا ۹۰۰ یورو در ماه می باشد ، البته این هزینه به محل تحصیل در فنلاند نیز بستگی دارد و به مراتب هزینه های زندگی، خوابگاه ، بیمه ، رفت و امد و … در منطقه شهری هلسینکی و شهرستانهای بزرگتر بالاتر از شهرستانهای کوچکتر است . در کنار شهر هلسینکی ، شهر‌های اولو و تامپره نیز بسیار مهاجرپذیر هستند و هزینه‌ زندگی در آ‌نها به نسبت پایتخت پایین ‌تر است. به همین علت از این جهت برای دانشجویان می ‌توانند شهرهای مناسب تری برای زندگی و تحصیل باشند. متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در فنلاند به شرح زیر است :

شرایط زندگی دانشجویان فنلاند

شرایط زندگی دانشجویان فنلاند

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فنلاند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فنلاند ” بیاندازید.

  1. هلسینکی: بین ۸۱۰ تا ۹۸۰ یورو در ماه
  2. یواسکیلیا: بین ۷۰۰ تا ۷۵۰ یورو در ماه
  3. اولو: بین۵۵۰ تا ۷۷۰ یورو در ماه
  4. تامپره: بین ۷۳۰ تا ۸۵۰ یورو در ماه

شرایط زندگی دانشجویان در کشور فنلاند کار دانشجویی در کشور فنلاند

دانشجویان می توانند بخشی از هزینه ی زندگی خود را از طریق کار نیمه وقت تامین نمایند . البته یافتن شغل پاره وقت نیازمند تسلط به زبان فنلاندی یا سوئدی میباشد که در صورت عدم تسلط بسیار دشوار می باشد لذا بهتر است هنگام ورود به کشور فنلاند برای تحصیل هزینه زندگی خود را برای یک سال با خود به همراه داشت . دانشجویان کشور فنلاند در مقطع کارشناسی اجاره کار کردن به مدت 25 ساعت به صورت هفتگی و در مقطع کارشناسی ارشد مجوز کار به مدت 25 ساعت به صورت هفتگی و در مقطع دکتری به مدت 25ساعت به صورت هفتگی را دارند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی  فرد را در یک سال پوشش دهد . در زمان‌ هایی خارج از ترم دانشگاه مانند تعطیلات تابستان و کریسمس محدودیت زمانی برای شغل‌ های تمام‌ وقت وجود ندارد. برای یافتن شغل نیمه ‌وقت یا تمام ‌وقت باید صبور بود و تمام تلاش خود را در یادگیری زبان و کسب مهارت ‌های مختلف به کار گرفت و جهت یافتن این مشاغل می‌توان از موسسات و وب‌ سایت ‌های کاریابی در این کشور نیز بهره برد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور فنلاند خوابگاه دانشجویی در کشور فنلاند

به طور کلي خوابگاه به معناي واقعی کشور ایران ، در کشور فنلاند وجود ندارد، ولي چند شرکت در فنلاند وجود دارند که مسئول تأمين اقامت گاه براي دانشجويان هستند و وابسته به شهرداري و يا دانشگاه می باشند و معمولاً اجاره پايين تري از دانشجويان مي گيرند. اين خوابگاه ها به صورت آپارتمان دانشجويي هستند ، بدين صورت که يک آپارتمان مستقل با دو يا سه اتاق همزمان به 2 يا 3 دانشجو اجاره داده مي شود و هر فردی در اتاق جداگانه اين آپارتمان زندگي مي کند. هزینه خوبگاه هاي دانشجويي در کشور فنلاند بين 150 تا 300 يورو در هر ماه متغیر است. براي دانشجويان متأهل آپارتمان هاي جداگانه اي وجود دارد که هزينه اجاره آن ها بين 400 تا 700 يورو در ماه است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button