کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چند فرهنگی می باشد که با شکلات ها ، وافل های بلژیکی ، قلعه های بی نظیر ، شهرهای زیبا و موزه های تاریخی اش شناخته می شود . کشور بلژیک در یکی از مهمترین مناطق صنعتی جهان واقع شده است و همین امر باعث پویا شدن اقتصاد داخلی و خارجی این کشور شده است . همین اقتصاد پویا و موقعیت جغرافیای بسیار حساس این کشور موجب شده تا مهاجران بسیار زیادی با هدف سرمایه گذاری، کار یا تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند . کشور بلژیک یک محل بسیار خوب و با هزینه مناسب برای تحصیل می باشد . این مطلب را مطالعه کنید تا با شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک آشنا شوید .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت بلژیک مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه بفرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک هزینه زندگی در کشور بلژیک

شهرهای کشور بلژیک در مقایسه با مناطق روستایی آن هزینه ‌های زندگی بالاتری دارند. حداقل هزینه زندگی در کشور بلژیک در حدود 700 تا 1300 یورو در ماه می باشد و این هزینه شامل هزینه اقامت، حمل‌ و نقل، غذا و قبض‌ ها است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک هزینه تحصیل در کشور بلژیک

برای دانشجویان کشور بلژیک و سایر دانشجویان از اتحادیه اروپا، هزینه تحصیلات عالی به طور عمده توسط مسئولان دولتی تامین می ‌شود. اما با این حال دانشجویان باید شهریه ثبت نام سالانه برای هر سال تحصیلی خود را بپردازند. میزان شهریه بسته به موسسه، نوع دوره تحصیلی و کمک‌های مالی اعطا شده به دانشجویان متفاوت است.

یکی از روش های مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلژیک ” اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک | هزینه تحصیل در کشور بلژیک | کار دانشجویی در کشور بلژیک
شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک | هزینه تحصیل در کشور بلژیک | کار دانشجویی در کشور بلژیک

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک کار دانشجویی در کشور بلژیک

دانشجویان بین المللی که در موسسات آموزش عالی کشور بلژیک پذیرفته شده و اجازه اقامت دریافت کرده‌ اند، می‌توانند تقریبا 10-30 ساعت در هفته خارج از تعطیلات دانشگاهی در کنار تحصیل آنها کار کنند. این دانشجویان باید یک قرارداد کتبی ثابت از کارفرما دریافت کنند که به آن “قرارداد کار دانشجویی” گفته می ‌شود. علاوه بر این قرارداد، اجاره کار نوع C نیز باید اخذ گردد و این اجازه کار برای دارندگان آن امکان کار تا ۱ ‌سال در هر جایی را فراهم می‌ کند. این اجازه کار را می توان تمدید کرد و دانشجویان بین الملل می‌تواند در تعطیلات بدون اجازه مشغول به کار شوند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک خوابگاه های دانشجویی کشور بلژیک

اقامت در کشور بلژیک بسیار آسان است و دانشجویان می ‌توانند یک اتاق یا آپارتمان شخصی اجاره کرده یا اقدام به استفاده از خوابگاه‌ های دانشگاهی یا گزینه‌ های خانگی نیز بکنند. برای اخذ خوابگاه دانشگاه، با اداره خوابگاه موسسه آموزش عالی مورد نظر تماس گرفت. برای هر نوع اقامت دیگری، فرد می ‌تواند از طریق اینترنت یا آژانس‌ های مربوطه به صورت شخصی اقدام به جستجوی خانه یا آپارتمان کند و هماهنگی‌ ها باید قبل از رسیدن دانشجو به آن جا صورت بگیرد.

  • خوابگاه دانشگاه : یکی از گزینه های انتخابی فرد به محوطه دانشگاه نزدیک بوده و این امکان را به دانشجو می ‌دهد تا با سایر دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه آشنا شود .
  • گزینه ‌های خانگی : این گزینه فرصت خوبی برای آشنایی و یادگیری زبان و فرهنگ بلژیکی برای فرد فراهم می‌ آورد
  • اجاره یک آپارتمان شخصی : این گزینه مستلزم عقد یک قرارداد 1 ساله می باشد و فرد می تواند مبلغ 150 تا 400 یورو در ماه را بسته به موقعیت و امکانات خانه در نظر داشته باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلژیک توضیح دادیم .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان

کشور لهستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ور...

نظرات کاربران
Call Now Button