شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلاروس

کشور بلاروس ، یکی از کشورهای اروپای شرقی می باشد که جز کشورهای استقلال یافته از اتحادیه جماهیر شوروی می باشد . پایتخت این کشور، شهر مینسک می باشد . اقتصاد کشور بلاروس بر پایه صنعت و کشاورزی متکی است . این کشور یکی از صنعتی ترین کشورهای اروپای شرقی می باشد . کشور بلاروس یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی جهت تحصیل و زندگی در بین سایر کشورهای اروپای شرقی می باشد . کشور بلاروس یک مقصد مقرون به صرفه برای دانشجویان بین المللی می باشد . قبل از تحصیل در بلاروس ، سعی کنید اطلاعات جامعی در خصوص شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلاروس کسب نمایید .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلاروس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلاروس ” است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلاروس هزینه تحصیل در کشور بلاروس

کشور بلاروس و به خصوص شهر مینسک ، یکی از ممتاز ترین، امن ترین و تمیزترین مکان ها جهت زندگی و تحصیل می باشد. سطح فوق العاده بالای علمی و هزینه های متعادل تحصیل در کشور بلاروس باعث شده که سالانه افراد زیادی جهت تحصیل به این کشور وارد شوند و مخصوصا ایرانی ها بسیار متقاضی تحصیل در دانشگاه های معتبر این کشور می باشند. هزینه تحصیل در کشور بلاروس با توجه به نوع رشته تحصیلی، سالانه حدود 2000 تا 5000 دلار است . برای تحصیل رشته های پزشکی نیز همین شهریه دانشگاه های همین حدود است و در صورتی که فردی دوره روسی را انتخاب کند، شهریه کمتری را پرداخت می کند. لازم به ذکر است تحصیل پزشکی در بلاروس به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلاروس هزینه زندگی در کشور بلاروس

هزینه های زندگی در کشور بلاروس برای یک دانشجو مشروط به زندگی در خوابگاه میانگین ماهیانه حدود 400 دلار است که شامل خوردو خوراک ، رفت و آمد و هزینه های جاری می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در بلاروس می توانید مقاله ” تحصیل در بلاروس ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان بلاروس

شرایط زندگی دانشجویان بلاروس

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلاروس کار دانشجویی در کشور بلاروس

برای دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در کشور بلاروس را دارند کار دانشجویی مانند دیگر کشورها وجود دارد. در واقع دانشجویانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشوری می شوند یکی از اهداف این افراد ورود به بازار کار آن کشور جهت تامین هزینه تحصیل در بلاروس است و لازم به ذکر است که ساعات کار دانشجویی در کشور بلاروس کمتر از ۳۰تا ۳۵ ساعت در هفته می باشد و این میزان ساعت سبب می شود که دانشجویان در این کشور وقت کافی جهت تمرکز بر روی دروس خود نیز خواهند داشت.در هریک از مناطق بلاروس فرصتهای شغلی مختلف پاره وقت برای دانشجویان خارجی وجود دارد . بدین ترتیب دانشجویان متقاضی ورود به بازار کار پاره وقت در کشور بلاروس در ابتدا باید درخواست خود را برای کارفرماهای مختلف ارسال کنند و در این زمینه اقدام به جستجوی کار نمایند. طول دوره مقطع کارشناسی ۴ ساله می باشد و اجازه کار افراد متقاضی کار پاره وقت ۱۰ ساعت در هفته می باشد و کارشناسی ارشد و دکترا ۲ ساله و اجازه کار پاره وقت دانشجویان ۲۰ تا ۳۰ ساعت در هفته است . حداکثر حقوق دریافتی افراد در صورتی که موفق شدند وارد بازار کار این کشور شوند ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه می باشد . البته ناگفته نماند شرایط سختی پیش روی افراد متقاضی ورود به بازار کار بلاروس است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلاروس خوابگاه های دانشجویی در کشور بلاروس

ارزان ترین گزینه اقامت در کشور بلاروس ، خوابگاه است . بهترین دانشگاه های بلاروس برای دانشجویان بین المللی خود خوابگاه ارائه می دهند . حدود ۶۵ درصد از خوابگاه های دانشجویی کشور بلاروس ، دانشجویان در اتاق های ۳ تا ۴ نفر با دسترسی به آشپزخانه و حمام زندگی می کنند . گاهی اوقات بلوک نیز به دانشجویان ارائه می شود ، که شامل دو اتاق یک آشپزخانه و یک حمام می باشد . اتاق های خوابگاه معمولا دارای یک تخت ، صندلی ، میز ناهارخوری ، کمد لباس و قفسه های داخلی هستند و دانشجویان هزینه ماهانه ۴۰ دلار و یا بیشتر برای خوابگاه های دانشجویی پرداخت می کنند . خوابگاه ها معمولا اغلب دارای سالن های ورزشی ، اتاق های تفریحی ، صندلی و کتابخانه ، و همچنین یک سرویس امنیتی می باشند  .

لازم به ذکر است که خوابگاه های دانشجویی کشور بلاروس در شهر مینسک در پردیس دانشگاه قرار دارند . دو گزینه اصلی برای مسکن دانشجویی در کشور بلاروس وجود دارد : بلوک یا آپارتمان . مسکن بلوک شامل ۲ اتاق و حمام جداگانه می باشد و ۵ نفر می توانند در بلوک زندگی کنند . در یک آپارتمان ۲ ، ۳ یا ۴ نفر در یک اتاق زندگی می کنند و حمام مشترک دارند که در هر طبقه آشپزخانه وجود دارد . هزینه خوابگاه های دانشجویی در کشور بلاروس میانگین بین ماهانه 80 تا 150 دلار می باشد. هرچه مسکن دانشجو نزدیک تر به دانشگاه و مترو باشد گران تر است.

  • هزینه های مسکن در شهر مینسک (پایتخت) ماهیانه بین 400 الی 500 دلار
  • هزینه های مسکن در شهرهای دیگر ماهیانه بین 300 الی 450 دلار

در مقاله ” مهاجرت به بلاروس ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به بلاروس اطلاعات کسب کنید .

دانشجویان برای تهیه خورد و خوراک خود به راحتی می توانند آشپزی کنند . همچنین دانشجویان می توانند از کافه هایی که در نزدیکی خوابگاه ها قرار دارند استفاده کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button