شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی

کشور اسلواکی دارای مناظر طبیعی ، کوه ها ، غارها ، قلعه های قرون وسطی و شهرهایی با معماری محلی ، چشمه های معدنی و پیست های اسکی فراوان می باشد . این کشور در مرکز قاره اروپا واقع شده است و با کشورهای اتریش ، جمهوری چک ، لهستان ، اوکراین و مجارستان همسایه است . یکی از راه های مهاجرت به اسلواکی ، اقدام از طریق تحصیل در اسلواکی می باشد که یکی از بهترین روشهای مهاجرت است و فرد باید نسبت به اخذ اقامت و نهایت تابعیت اسلواکی اقدام کند . حال لازم می دانیم که در این مقاله در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی مطالبی را خدمت شما عرض نماییم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسلواکی ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسلواکی ” است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی هزینه تحصیل در کشور اسلواکی

تحصیل در دانشگاه های اسلواکی به زبان اسلواکیایی رایگان است و تحصیل در دانشگاه های انگلیسی زبان بسته به رشته انتخابی فرد هزینه ها از 3 هزار تا 5 هزار یورو متفاوت می باشد و تحصیل در رشته های پزشکی نیز از ۸ هزار یورو تا ۱۰ هزار یورو متغیر می باشد.موسسات آموزشی کشور اسلواکی هزینه ها و شهریه های جداگانه ای برای افراد مقرر کرده اند و اگر برنامه تحصیل زبان خارجی در کشور اسلواکی به دانشجویان پیشنهاد شود هزینه تحصیل آنها در طول یکسال از ۷۰۰ یورو تا ۱۰۰۰۰یورو متغیر است . هزینه های زندگی در کشور اسلواکی در طول یک ماه برای یک نفر بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ یورو می باشد که این هزینه شامل تمامی هزینه های خورد و خوراک و هزینه های جانبی فرد است .

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کشور اسلواکی را دارند باید تحت پوشش بیمه درمانی کشور اسلواکی قرار بگیرند زیرا بر طبق قانون اتحادیه شینگن و کشور اسلواکی افرادی که وارد این کشورها می شوند بر طبق قانون بایستی به صورت اجباری تحت پوشش بیمه های درمانی در بیایند و دانشجویان در اسلواکی بالاجبار باید از بیمه درمانی استفاده کنند . هزینه پرداختی جهت بیمه درمانی در کشور اسلواکی حدود ۲۵۰ یورو به صورت سالیانه می باشد و خدماتی که برای افراد تحت پوشش این بیمه ارائه می شود به افراد اجازه می دهد از خدمات رایگان بیمه درمانی اسلواکی برخوردار باشند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی هزینه زندگی در کشور اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از کم هزینه ترین کشور های اروپایی برای زندگی می باشد و هزینه زندگی دانشجویی در کشور اسلواکی بسته به نوع خوابگاه و محل اقامت فرد و نحوه خرج کردن و عادات زندگی او متغیر است . هزینه زندگی در اسلواکی حدود ۵۳ درصد بیشتر از ایران است ، البته هزینه اجاره مسکن تنها ۲۱ درصد بیشتر از ایران می باشد . به عبارتی هزینه زندگی در کشور اسلواکی بدون خرج و مخارج های تحصیلی و یا شهریه های دانشگاهی به طور میانگین ۱۳ دلار به طور میانگین در طول یک روز می باشد و می توان گفت که هر دانشجوی بین المللی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور به حدود 700 یورو برای هر ماه نیاز خواهد داشت . لازم به ذکر است که اگر فرد بخواهد در پایتخت این کشور که از همه شهر های اسلواکی پر هزینه تر می باشد زندگی کند، هزینه زندگی در این شهر بسیار کم تر از سایر شهر های اروپایی می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی کارت های اعتباری و دانشجویی در کشور اسلواکی

در کشور اسلواکی کارت هایی برای دانشجویان و دانش آموزان بین المللی تهیه شده است که افراد با استفاده از این کارتها می توانند از تخفیفات ویژه ای در کشور اسلواکی بهره مند باشند که این تخفیفات شامل حمل و نقل، رستوران ها، مکان های تفریحی و علمی پژوهشی و دیگر امکاناتی که در اسلواکی برای دانشجویان وجود دارد، می باشد.

  1. کارت های هویتی بین المللی( ISIC) : این کارت شامل اصلاعات شخص دانشجو است که با داشتن این کارت می تواند در سطح کشور اسلواکی و حتی اتحادیه شنگن رفت و آمد کند.
  2. کارت یفر بین المللی جوانان ( IYTC) : این کارت برای دانشجویان و دانشجویان زیر ۲۶ سال تهیه شده است.
  3. کارت ویژه اروپایی جوانان (EURO 26) : با استفاده از این کارت دانشجویان و دانش آموزان می توانند از تخفیفات ویژه برخوردار باشند.
شرایط زندگی دانشجویان اسلواکی

شرایط زندگی دانشجویان اسلواکی

شما می توانید برای مهاجرت به اسلواکی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی خوابگاه های دانشجویی در کشور اسلواکی

گزینه های متعددی برای اقامت دانشجویان بین المللی در کشور اسلواکی وجود دارد . دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور اسلواکی خوابگاه های دانشجویی کشور اسلواکی را به دانشجویان خود ارائه می دهند که این خوابگاه های دولتی اغلب کم هزینه هستند و اقامت در آن ها از نظر اقتصادی به نفع دانشجو است . البته خوابگاه های خصوصی دیگری در شهر های محل تحصیل دانشجویان وجود دارد ، اما هزینه اقامت در این خوابگاه نسبتا بیشتر از خوابگاه های دولتی می باشد . علاوه بر خوابگاه ها دانشجویان نیز می توانند برای خود خانه اجاره کنند و با یک یا چند نفر دیگر هم خانه شوند .برای اقامت در خوابگاه ها بایستی چند ماه قبل از ورود به دانشگاه درخواست خود را به دانشگاه محل تحصیل ارائه داد و هزینه خوابگاه ها بر اساس چند خوابه بودن اتاق متفاوت می باشد و اجاره خوابگاه های خصوصی و دولتی اغلب به صورت ماهانه پرداخت می شوند .

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه ها، موسسات آموزش عالی کشور اسلواکی،  ارائه خوابگاه های دانشجویی کشور اسلواکی به دانشجویان بومی و بین المللی می باشد و البته ظرفیت خوابگاه های ارائه شده توسط دانشگاه ها محدود است بنابراین به سرعت پر می شوند . در صورتی که فرد قصد اقامت در خوابگاه دانشگاه ها را داشته باشد باید چند ماه قبل از آغاز سال تحصیلی و ورود به خوابگاه ، درخواست خود برای دریافت خوابگاه را به دانشگاه ارائه دهد . برای اقامت در خوابگاه نامه رسمی پذیرش در دانشگاه و یا نامه اشتغال به تحصیل در دانشگاه الزامی می باشد و اکثر اوقات خوابگاه های دانشگاهی یا در محوطه دانشگاه یا در نزدیکی دانشگاه واقع شده اند و اغلب اتاق های خوابگاه دولتی یا همان دانشگاهی یک تا سه تخته هستند و تعداد تخت های موجود در اتاق بر هزینه اجاره این خوابگاه ها تاثیر دارد  .

اغلب دانشگاه های کشور اسلواکی به دانشجویان خوابگاه ارائه می دهند و استاندارد های خوابگاه ها با یکدیگر متفاوت است . اغلب دو تا سه دانشجو در یک اتاق هستند و البته اتاق های یک تخت در این خوابگاه ها موجود هستند که این اتاق ها به تخت خواب ها ، میزها و کمدهای لباس مجهز هستند . حمام اغلب بین دو اتاق مشترک می باشد و گاهی اوقات برای کل خوابگاه حمام های مشترکی وجود دارد . هر خوابگاه دارای سالن غذاخوری است که هزینه غذا در این سالن های غذاخوری از بیرون از دانشگاه کمتر است و به طور کلی هزینه هر وعده غذا حدود ۱٫۶۰ یورو می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی هزینه خوابگاه های دانشجویی در اسلواکی

در صورتی که فرد برای تحصیل در کشور اسلواکی زندگی می کند به طور کلی هزینه زندگی در اسلواکی برای یک دانشجو به این صورت می باشد که فرد ماهیانه باید بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو برای محل اقامت خود و سایر نیاز های مربوطه در نظر بگیرد. در صورتی که فرد بخواهد در این کشور یک سوئیت کوچک اجاره کند در طول ماه می بایست مبلغی بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو اجاره خانه دهد و اگر بخواهد بخواهند به صورت دو نفری یک خانه را اجاره کند طبیعتا هزینه های کم تری را باید پرداخت نماید به این منظور که هزینه ها نصف خواهد شد. هزینه خوابگاه های دانشجویی در کشور اسلواکی معمولا بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ یورو در طول هر یک ماه می باشد. در صورتی که مایل به اجاره یک آپارتمان در کشور اسلواکی باشد هزینه اجاره آن با توجه به شهری که آپارتمان در آن قرار گرفته و متراژ آن متفاوت می باشد. به عنوان مثال قیمت اجاره یک آپارتمان ۴ خوابه در شهر براتیسلاوا حدود ۱۲۰۰۰۰ یورو است و در صورتی که بخواهد خانه ای لوکس و ویلایی اجاره نماید می بایست حدود ۴۰۰۰۰۰ یورو هزینه کند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اسلواکی می توانید مقاله ” تحصیل در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اسلواکی کار دانشجویی در اسلواکی

یکی از الزامات و شرایط پذیرش در دانشگاه های اسلواکی تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل و زندگی در این کشور می باشد  اما با این وجود دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت تا 20 ساعت در هفته در یکی از مشاغل ارائه شده به دانشجویان مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های تحصیل در اسلواکی و زندگی خود را تامین کنند . همچنین با شرایط کار و محیط های کاری اسلواکی آشنا شده و تجربه کاری خود را افزایش دهند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button