کشور کره جنوبی، کشوری آسیایی با جمعیتی در حدود 51 میلیون نفر با زبان رسمی کره ای می باشد که یکی از کشورهای محبوب جهت تحصیل است. این کشور در سال های اخیر سرمایه گذاری به خصوصی روی تحصیل و آموزش انجام داده است و همین موضوع باعث شده است که کشور کره جنوبی بین پیشرفته ترین کشورها در زمینه تحصیلات و تحقیقات و پیشرفته تکنولوژی در آسیا باشد. با توجه به این که در سال 2017 میلادی تعداد دانشجویان بین المللی در کشور کره جنوبی به تعداد 173 هزار نفر رسید، کشور کره جنوبی دوره های انگلیسی زبان و دانشکده های بین المللی را افزایش دادند. با توجه به مزایای تحصیل در کره جنوبی (از قبیل سطح بالای تحصیل، بورسیه های مختلف، فرهنگ زیبا و غنی و غیره)، تحصیل در این کشور معایبی نیز دارد که از آنها می توان به مهاجر پذیر نبودن کشور کره جنوبی، هزینه های تقریبا بالای تحصیل در دانشگاه های بین المللی، هزینه های بالای زندگی در شهرهای اصلی اشاره کرد. برای افرادی که قصد پیشرفت آکادمیک و تحصیلی و تحقیق در بخش تکنولوژی دارند، کشور کره جنوبی می تواند گزینه مناسبی باشد ولی برای افرادی که از تحصیل به عنوان یک راه سریع برای مهاجرت و اخذ اقامت یک کشور اقدام می کنند. کشور کره جنوبی در این زمینه نسبت به بسیاری از کشورها سخت گیری هایی دارد که برای این افراد می توان کشورهایی مانند کانادا و استرالیا را به عنوان کشورهای مهاجرپذیر پیشنهاد داد. این مقاله در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور کره جنوبی می باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کره جنوبی
شرایط زندگی دانشجویان در کشور کره جنوبی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در کره جنوبی می توانید مقاله ” تحصیل در کره جنوبی ” را مطالعه فرمایید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کره جنوبی – هزینه زندگی در کشور کره جنوبی

به طور کلی هزینه های زندگی یک دانشجو در کره جنوبی به طور متوسط حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ دلار برآورد می شود. لازم به توضیح است که این هزینه برای دانشجویان مقیم خوابگاه می باشد و ممکن است بسته به دانشگاه، شهر محل تحصیل و همچنین عادات خرج کردن دانشجویان متفاوت باشد. در بسیاری از دانشگاه های کره جنوبی امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای پوشش شهریه وجود دارد و این امکان بستگی به شرایط هر دانشجو و همچنین بودجه دانشگاه دارد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کره جنوبی – هزینه تحصیل در کشور کره جنوبی

جهت تحصیل در دانشگاه های کره جنوبی در ابتدا دانشجویان باید بهترین دانشگاه های کره جنوبی را شناسایی کنند و البته اکثر دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی برخوردار هستند. بهترین دانشگاه های کره جنوبی در پایتخت این کشور شهر سئول قرار دارند. دانشگاه پوهانگ- سئول- اولسان- گوانجیو- جونجو-اینچئون از بهترین دانشگاه های کشور کره جنوبی هستند.

هزینه تحصیل در کشور کره جنوبی
هزینه تحصیل در کشور کره جنوبی

تحصیل در دانشگاههای کره جنوبی به صورت رایگان نیست و دانشجویان بسته به مقطع و رشته تحصیلی خود در دانشگاههای کره جنوبی شهریه های متفاوتی را پرداخت می کنند. به طور میانگین هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی در این کشور 5800-6500 دلار در سال و در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه های دولتی کره جنوبی 2500-5000 دلار در هر ترم تحصیلی و در دانشگاه های خصوصی این کشور 3800-7000 دلار به ازای هر ترم تحصیلی است. همچنین دانشجویانی که نیاز به گذراندن دوره های زبان انگلیسی و یا کره ای را در این کشور داشته باشند، بایستی هزینه ای معادل 800 دلار که به مدت 10 هفته طول خواهد کشید پرداخت نمایند.

یکی از روش های مهاجرت به کره جنوبی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به کره جنوبی ” اطلاعات کسب کنید.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کره جنوبی – کار دانشجویی در کشور کره جنوبی

فرد متقاضی تحصیل در کره جنوبی که قصد دارد به مدت 6 ماه معادل یک ترم تحصیلی در کره جنوبی به تحصیل بپردازد، این اجازه را دارد که به صورت پاره وقت و حداکثر به مدت 20 ساعت در هفته مشغول کار شود. او از این طریق قادر است بخشی از مخارج تحصیلی و زندگی در کره جنوبی را تحت پوشش قرار دهد ولی برای این امر بایستی مجوز کار اخذ کرد. بدین صورت که ارائه توصیه نامه از سوی دانشگاه محل تحصیل و همچنین ویزای دانشجویی الزامی می باشد.

کار دانشجویی در کشور کره جنوبی
کار دانشجویی در کشور کره جنوبی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور کره جنوبی – خوابگاه های دانشجویی در کشور کره جنوبی

دانشگاه های معتبر کشور کره جنوبی برای دانشجویان خوابگاه های دانشجویی ارائه می دهند که این خوابگاه‌ ها از امکانات بسیار خوبی برای زندگی دانشجویی برخوردار هستند. هزینه اقامت در خوابگاه های کره جنوبی به طور ماهانه تا حداکثر ۱۴۰۰ دلار در هر ترم است و هزینه اقامت در خوابگاه، متناسب با دانشگاه و نوع امکانات آن متفاوت می باشد. خوابگاه های دانشجویی در کشور کره‌ جنوبی بسیار مجهز می باشد از قبیل: اتاق غذاخوری، سالن مطالعه، امکانات اینترنت، سرویس بهداشتی، تفریح و گردش برای دانشجویان فراهم است. اتاق های دانشجویی در کشور کره جنوبی معمولاً ۲ یا ۳ نفر می باشند و معمولاً در خوابگاه ها، برنامه های مختلفی در طول سال تحصیلی به دانشجویان ارائه می شود. علاوه بر خوابگاه های دانشجویی، در سطح شهر برخی از اتاق های مخصوص دانشجویان و یا پانسیون های قدیمی برای سکونت دانشجویان بین‌المللی تدارک دیده شده است و برای اینکه از خانه های قدیمی به عنوان یک خانه دانشجویی استفاده کرد باید با فرهنگ کره جنوبی آشنا شد. در حال حاضر بهترین روش برای یک زندگی دانشجویی ایده ‌آل، استفاده از خوابگاه در این کشور می باشد.

در مقاله ” اقامت در کره جنوبی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در کره جنوبی اطلاعات کسب کنید.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button