شرایط زندگی دانشجویان در کشور جمهوری چک

کشور جمهوری چک یکی از محبوب ترین کشورها برای تحصیلات تکمیلی در خارج از کشور می باشد زیرا امکانات زیادی برای برای تحصیل در هر دانشگاه دولتی وجود دارد . لذا کشور چک نه تنها برای شهروندان اتحادیه اروپا بلکه برای مردم سایر کشورها که قصد تحصیل در دانشگاه های ممتاز دارند مناسب باشد، زیرا پس از فارغ التحصیلی دانشجویان به راحتی می توانند با توجه به شرایط تحصیلی خود ، شغل مرتبط با رشته تحصیلی را خود را به دست آورند و از جمله مشاغل پردرآمد کشور چک می توان به مدیران فناوری اطلاعات ، وکلا و اقتصادان اشاره کرد . فارغ التحصیلان دانشگاه های کشور چک می توانند به موفقیت های چشم گیری دست پیدا کنند . علاوه بر این ، دفاتر بسیاری از شرکت های معروف خارجی در کشور چک وجود دارد که دانشجویان می توانند در آنها مشغول به کار شوند . در این مقاله قصد داریم بیشتر با شرایط زندگی دانشجویان در کشور جمهوری چک آشنا شویم .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در چک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در چک ” است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور جمهوری چک هزینه زندگی در کشور چک

هزینه زندگی در کشور چک به طرز قابل ملاحظه ای کمتر از کشورهای غرب اروپا می باشد و  معمولا به طور متوسط بین 600 تا ۷۰۰ دلار است که شامل قیمت مواد غذایی، مسکن، کتاب ، حمل و نقل، بیمه و … می شود. البته ممکن است بسته به شیوه زندگی افراد و اینکه فرد به چه صورت هزینه می کند متفاوت باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور جمهوری چک هزینه تحصیل در کشور چک

هزینه تحصیل در بسیاری از دانشگاه های کشور چک بستگی به زبان انتخابی برای تحصیل دارد ، به عبارتی که دانشجویانی که برای مطالعه و تحصیل به زبان چک اقدام می کنند از پرداخت هزینه معاف هستند ولی تحصیل به زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری ، مشمول بر هزینه میشود . به طور کلی هزینه تحصیل به طور میانگین بین ۲۰۰۰ یورو تا 14000 یورو متغیر است .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور جمهوری چک کار دانشجویی در کشور چک

شرایط زندگی دانشجویان جمهوری چک

شرایط زندگی دانشجویان جمهوری چک

بسیاری از دانشجویان کشور چک مشغول به کار می شوند زیرا گزینه های کاری بسیاری برای دانشجویان خارجی وجود دارد ، بسیاری از شرکت های بین المللی در شهرهای بزرگ علاقه مند به استخدام دانشجویانی هستند که بیشتر از یک یا دو زبان صحبت می کنند . دانشجویان معمولا پس از سال دوم دوره کارآموزی، شروع به کار می کنند و اکثر آنها پس از فارغ التحصیلی وارد بزرگترین شرکت های چک می شوند که میانگین حقوق این دانشجویان تا 3000 یورو در ماه می باشد . لذا ۹۵ درصد فارغ التحصیلان هیچ مشکلی برای پیدا کردن کار در کشور چک و دیگر کشورها ندارند زیرا مدارک صادر شده از دانشگاه های چک در سراسر جهان به رسمیت شناخته شده اند . یکی دیگر از مزایای تحصیل در جمهوری چک ،‌ شرایط پذیرش دانشگاه های چک می باشد که امکان اشتغال همزمان با تحصیل در این کشور را به دانشجو می دهد ، دانشجویان بین المللی در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی این کشور می توانند در صورت تسلط به زبان چکی به صورت پاره وقت در هفته مشغول به کار شوند و متوسط درآمد کار تمام وقت ۴۰ ساعت در هفته ۲۷۸۸۹ کرونا می باشد .

در مقاله ” مهاجرت به چک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به چک اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور جمهوری چک خوابگاه های دانشجویی در کشور چک

یکی از مزایای تحصیل در کشور چک ، ارائه خوابگاه های دانشجویی مختلف در این کشور به دانشجویان بین المللی می باشد و دانشجویان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جمهوری چک گزینه های بسیاری برای اقامت در طول تحصیل خود در این کشور دارند . برخی از دانشگاه ها برای دانشجویان خود خوابگاه دانشجویی وجود دار و علاوه بر خوابگاه های دانشجویی کشور چک ، دانشجویان می توانند در خانه ها و آپارتمان های خصوصی ساکن شوند .

هزینه این خوابگاه ها به موقعیت و کیفیت خوابگاه بستگی دارد و اتاق های خوابگاه بین ۱ تا ۳ تخت متفاوت می باشد . لازم به ذکر است که دانشجویان می توانند در خوابگاه ها با دانشجویان دیگر هم اتاق شده و یا به تنهایی آپارتمان اجاره کنند . از آن جا که ظرفیت خوابگاه های دانشگاه ها محدود می باشد و دانشجویان باید چند ماه قبل از ورود به این خوابگاه ها برای دریافت اتاق به دانشگاه مورد نظر درخواست دهند .

خوابگاه های دانشگاه های کشور چک دارای ویژگی های مختلفی می باشند و در بین آنها ، اتاق های یک نفره نادر هستند . بنابراین اتاق ها بین دو نفر یا بیشتر مشترک می باشد و خوابگاه ها اغلب به صورت آپارتمانی هستند که شامل دو اتاق دو نفره با یک آشپزخانه مشترک ، حمام و توالت هستند و اتاق ها دارای وسایل ضروری شامل تخت ، میز ، صندلی و کمد نیز می باشند . آشپزخانه ها به اجاق گاز ، یخچال و فریزر ، آب و وسایل اصلی آشپزخانه و البته وسایل دیگری شامل پرده ، فرش ، پتو ، بالش ، تجهیزات تمیز کردن ، ظروف ، توستر و غیره برای دانشجویان مجهز هستند.

یکی دیگر از گزینه های موجود برای اقامت دانشجویان در کشور چک ، اجاره یک آپارتمان شخصی می باشد که دانشجویان می توانند با مراجعه به آژانس های مسکن و با توجه به شرایط مالی خود آپارتمان اجاره کنند . البته دانشجویان می توانند در صورت تمایل با یک یا چند نفر دیگر هم به صورت مشترک آپارتمان اجاره کنند . از مزیت این نوع محل سکونت می توان به این موضوع اشاره کرد که فرد می تواند بر اساس توانایی مالی و سلیقه خود آپارتمان اجاره کند و حق انتخاب برای هم اتاقی و یا هم خانه دارد .لازم به ذکر است که هزینه اجاره آپارتمان های شخصی در جمهوری چک بیشتر از هزینه خوابگاه های دولتی و خصوصی کشور چک می باشد زیرا زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور چک مزایای زیر را دارد:

  • برخورداری از امنیت بیشتر برای دانشجویان بین المللی
  • پرداخت هزینه کمتر در مقایسه با اجاره مسکن
  • آشنایی با دیگر دانشجویان
  • به اشتراک گذاری تجربه های فردی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در چک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چک توضیح دادیم.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button