شرایط زندگی دانشجویان در کشور لوکزامبورگ

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور لوکزامبورگ و شرایط اقتصادی آن در جهان و اتحادیه اروپا ، افراد بسیاری خواهان تحصیل در لوکزامبورگ هستند اما لازم به ذکر است که جهت تحصیل در این کشور ، تنها یک دانشگاه وجود دارد که شرایط تحصیل را برای دانشجویان خود و دانشجویان بین المللی فراهم کرده است و منظور دانشگاه لوکزامبورگ می باشد و چون این دانشگاه ، یک دانشگاه نوپا است لذا از نظر رنکینگ و اعتبار ، از رتبه بالایی برخوردار نبوده و در ردیف دانشگاه های معتبر نمی باشد . تحصیل در لوکزامبورگ ، علاوه بر زبان لوکزامبورگی ، به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر می باشد . در این مقاله سعی ما بر این است که در خصوص شرایط زندگی دانشجویان در کشور لوکزامبورگ ، اطلاعات جامعی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در لوکزامبورگ می توانید مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لوکزامبورگ هزینه زندگی در کشور لوکزامبورگ

شهر لوکزامبورگ ، یکی از گران ترین شهرهای جهان می باشد لذا هزینه زندگی در کشور لوکزامبورگ بالاست و حداقل حدود 10000 یورو در سال است ، یعنی ماهی حدود 800 تا 900 یورو که هزینه مسکن نیز بخشی از آن می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لوکزامبورگ هزینه تحصیل در کشور لوکزامبورگ

هزینه تحصیل در کشور لوکزامبورگ بسیار پایین است و مانند بسیاری از کشور های اتحادیه مانند اتریش و آلمان و …تحصیل برای دانشجویان خود را به صورت تقریبا رایگان برگزار می کند و بیشتر هزینه ای که دانشجویان در زمان دانشجویی خود صرف می کنند مربوط به هزینه های حمل و نقل و مسکن خواهد بود . هزینه تحصیل در لوکزامبورگ را می توان حدود 2 هزار یورو تخمین زد و می توان گفت تقریبا رایگان است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لوکزامبورگ کار دانشجویی در کشور لوکزامبورگ

امکان کار دانشجویی در کشور لوکزامبورگ به صورت نیمه وقت یعنی 10 ساعت در هفته وجود دارد . حقوق دانشجویان مقطع دکترا در لوکزامبورگ ماهانه 2000 تا 2500 یورو می باشد . به طور کلی می توان گفت که شرایط کار دانشجویی در لوکزامبورگ یا کار ضمن تحصیل در کشور لوکزامبورگ به شرح زیر است :

شرایط زندگی دانشجویان لوکزامبورگ

شرایط زندگی دانشجویان لوکزامبورگ

یکی از روش های مهاجرت به لوکزامبورگ از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” اطلاعات کسب کنید .

  1. کار در طول ایام تعطیل سال (۴۰ ساعت در هفته) : دانشجویانی که کمتر از ۲۷ سال سن می توانند در روزهای تعطیل کار کنند و افردای که بالای ۲۷ سال سن دارند می توانند قرداد کار ثابت (با محدودیت ۱۰ ساعت کار در هفته) منعقد کنند . لازم به ذکر است که روزهای تعطیل تقویم سال تحصیلی دو ماه است . حقوق دریافتی به دانشجویان باید حداقل ۸۰ درصد حداقل پاداش در لوکزامبورگ باشد که با توجه به شرایط سنی امکان افزایش آن نیز وجود دارد.
  2. قرارداد کار ثابت (۱۰ ساعت در هفته) : محدودیت سنی برای این نوع قراردادهای کاری وجود ندارد و استفاده از این امتیاز برای دانشجویان تا سقف ۶۰ ماه (۵ سال) امکان پذیر است و بیش از دوبار قابل تمدید نیست. بیشترین ساعتی که شخص می تواند در دوره دانشجویی کار کند ۱۰ ساعت در هفته می باشد . شایان به ذکر است که دانشجویان غیر اروپایی در سال اول دوره لیسانس خود نمی توانند کار کنند مگر اینکه دانشجوی دانشگاه لوکزامبورگ باشند و تنها برای دو ترم اجازه کار کردن در سال اول را دارند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لوکزامبورگ خوابگاه های دانشجویی در کشور لوکزامبورگ

این امکان نیز وجود دارد که دانشجویان بتوانند از سیستم خوابگاه دانشگاه نیز استفاده کنند اما به علت حجم پایین این سیستم ، بیشتر دانشجویان باید مسکن جداگانه داشته باشند تا بتوانند در این کشور زندگی کنند . خوابگاه های دانشجویی در کشور لوکزامبورگ به این صورت است که دانشگاه یه سری ساختمان ها را به صورت سویت های یک نفره با قیمت مناسب به دانشجو ها ارائه می دهد که هزینه آن ماهی بین 350 تا 450 یورو می شود (با حساب پول همه هزینه های خونه)

برای اقامت و تابعیت در لوکزامبورگ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

در پایان می توان نتیجه گرفت که هزینه های تحصیل در لوگزامبورگ نسبتا پایین و ارزان  بوده اما از نظر هزینه های زندگی ، افراد دانشجو باید هزینه های سنگینی را متقبل شوند و از آنجایی که افراد دانشجو در این کشور باید با پرداخت هزینه های بالای زندگی دوران تحصیلی خود را طی کنند و در مقابل با صرف هزینه های بسیار ، در یک دانشگاه نه چندان معتبر و سطح بالا مدرک تحصیلی خود را اخذ نمایند . لذا توصیه می شود دانشجویان علاوه بر گزینه تحصیل در لوگزامبورگ به سایر کشورها و گزینه های پیش روی خود نیز توجه کرده و بر روی کشورها و دانشگاه هایی تمرکز کنند که دارای ارزش و اعتبار بالایی در سطح جهان بوده و از نظر هزینه ها نیز قابل توجیه و معقول باشند . از طرفی برای یافتن کار پس از تحصیل ، نیاز است که فرد به زبان فرانسوی تسلط کافی داشته باشد بنابراین متقاضیان تحصیل در این کشور اندک هستند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button