شرایط زندگی دانشجویان در کشور هند

کشور هند به عنوان کشوری شناخته شده است که دانشجویان زیادی در سطح بین المللی علاقه مند به جذب و ادامه تحصیل در کشور هند می باشند . این کشور با توجه به معیارهایی مانند هزینه های تحصیل پایین ، هزینه های زندگی کم ، دانشگاه های انگلیسی زبان ، تنوع در انتخاب رشته و حتی در مواردی بدون ارائه مدرک زبان ، توانسته است مورد توجه میزانی از آسیایی ها و اروپایی ها قرار گیرد . لازم به ذکر است که کشور هند بعد از کشور چین ، به عنوان یکی از پرجمیت ترین کشورهای جهان شناخته شده است که اقتصاد و نظام آموزشی کشور هند در سال های اخیر در حال رشد بوده است به طوری که در حال حاضر یکی از بزرگترین سیستم های آموزشی در جهان پس از ایالات متحده آمریکا و چین می باشد . هزاران کالج و دانشکده اعم از خصوصی و دولتی در این کشور قرار دارند . نظام آموزش عالی کشور هند در رتبه بندی QS در رتبه 24 جهانی قرار دارد . موسسه فناوری علوم بنگلور هند و موسسه معتبر فناوری هند IITS از نظر کیفیت آموزشی و مهندسی و فناوری شناخته شده و معتبر هستند . در ادامه این مطلب سعی داریم به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور هند به طور کامل بپردازیم .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در هند ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور هند هزینه زندگی در کشور هند

هزینه زندگی در کشور هند معمولا بستگی به شهر محل زندگی، نوع و کیفیت زندگی فرد دارد. هزینه اجاره یک اتاق یک خوابه بین ۱۲۰۰۰ – ۴۰۰۰ روپیه است و اتاق های دو خوابه نیز از ۴۵۰۰ روپیه شروع می شوند. هزینه آب در هند نیز رایگان می باشد  اما هزینه برق و تلفن محاسبه می شود. هزینه برق برای یک واحد یک خوابه ۴۰۰ و دوخوابه ۶۰۰ روپیه می باشد . هزینه ویزیت پزشک متخصص در بیمارستان بین ۱۰۰۰ – ۱۰۰ روپیه است که بسته به نوع بیمارستان و دکتر دارد. به طور کلی متوسط هزینه زندگی در کشور هند به صورت ماهیانه حدود ۳۵۰ دلار برای دانشجویان خارجی است که هزینه مسکن، حمل و نقل و هزینه های درمانی را در بر می گیرد. لازم به ذکر است که دانشجویان متاهل دو برابر این مقدار را باید بپردازند.

هزینه های زندگی در هند بسیار ارزان و مطلوب است. با احتساب هزینه‌ی محل زندگی، غذا، تلفن، رفت و آمد، تفریح و لباس، هزینه درمان و خرید کتاب، باید ماهانه مبلغ ۶۰۰ تا ۸۰۰ یورو را در نظر بگیرید. این رقم در اروپا به طور میانگین به ۱۲۰۰ تا ۱۵۰۰ یورو افزایش می‌ یابد.

شرایط زندگی دانشجویان هند

شرایط زندگی دانشجویان هند

شرایط زندگی دانشجویان در کشور هند هزینه تحصیل در کشور هند

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور هند بر اساس فاکتورهای بسیاری متفاوت خواهد بود که به طور جداگانه توسط هر دانشگاه اعلام می شود. تمام دانشگاه های علوم پزشکی هزینه ای به عنوان هزینه ثبت نام از دانشجویان دریافت می کنند که جدا از شهریه می باشد که برای هر دانشگاه متفاوت است. لازم به ذکر است که بایستی سالیانه هزینه ای در حدود ۴۰۰ – ۳۰۰ دلار بابت هزینه های تمدید ویزا، بیمه و … در نظر گرفت.

شما می توانید برای مهاجرت به هند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به هند ” را مطالعه فرمایید .

دانشجویانی که تحصیل در خارج را انتخاب می ‌کنند باید بدانند که هزینه ‌ها اصلا قابل مقایسه با هزینه‌ تحصیل در داخل نیست و بعضی از کشور‌ها به دانشجو اجازه‌ کار نمی‌ دهند که کشور هند یکی از آنهاست. اما تحصیل در کشور هند به مراتب ارزان ‌تر از تحصیل در اروپاست و در عین حال سطح کیفی برخی از رشته‌ ها در کشور هند در سطح کلاس جهانی می ‌باشند. به عنوان مثال برای تحصیل در کارشناسی رشته فناوری اطلاعات در یک دانشگاه اروپایی، باید سالانه به طور متوسط 10 هزار یورو شهریه پرداخت کرد در حالی‌که این مقدار هزینه در کشور هند به 6 هزار یورو کاهش می ‌یابد. همچنین هزینه تحصیل در مقاطع بالاتر در یک دانشگاه اروپایی بین 12 تا 20 هزار یورو در سال می باشد در حالی‌که این مبلغ در هند به 8 تا 10 هزار یورو کاهش می یابد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور هند کار دانشجویی در کشور هند

متقاضیان تحصیل در کشور هند باید بدانند که قانون این کشور اجازه کار دانشجویی به دانشجویان خارجی این کشور نمی دهد اما دانشجویان می توانند در صورت نیاز به یک منبع درآمد از آموزش های خصوصی استفاده کنند. به عنوان مثال تدریس زبان انگلیسی، گیتار و یا دیگر مواردی که می توان به عنوان یک دوره خصوصی در منزل به دیگران آموزش داد که هر چه این دوره تخصصی تر باشد شهریه آن نیز می تواند بیشتر باشد . بسیاری از دانشجویان بین المللی تحصیل در کشور هند نیز فرصت های کاری را در کشور بررسی می کنند در حالی که دولت هند اجازه نمی دهد که دانشجویان بین المللی در طول تحصیل در هند کار کنند ولی شهروندان خارج از کشور هند (OCI) و افراد محلی هند (PIO) از این قانون معاف هستند و می توانند در هند کار و  یا تحصیل کنند و هیچ محدودیتی در ساعات کار برای دانشجویان OCI و PIO وجود ندارد که مایل به تحصیل در هند باشند. در بیشتر موارد، کارآموزی و آموزش هایی که توسط دانشجویان بین المللی در هند انجام می شود، بدون پرداخت هزینه است .

در مقاله ” اقامت در هند ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت هند اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور هند خوابگاه های دانشجویی در کشور هند 

برخی از دانشگاههای کشور هند خوابگاه دارند ولی خوابگاه های دانشگاههای دولتی دارای شرایط مناسب نمی باشند ولی برخی از کالج های خصوصی خوابگاه های خوبی دارند معمولا خوابگاههای دولتی به دانشجویان مجرد آقا تعلق نمی گیرد . خوابگاه های مجردی یک و دو تخته هم در کشور هند در دسترس می باشند ولی دانشجویان ایرانی علاقه زیادی به این خوابگاهها ندارند زیرا به دلیل وجود غذای هندی در خوابگاه ها و دیگری محدودیتهایی که در این زمینه برای زمانی که خانواده آنها به هند می روند که هزینه خوابگاه ها در کشور هند بین 900 الی 2500دلار در سال تحصیلی متفاوت است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button