شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قاره واقع شده است و پایتخت آن شهر بخارست می باشد . در طول سال های گذشته مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است .  در این مقاله که توسط مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان گردآوری شده شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی مورد بررسی قرار گرفته است .

یکی از روش های مهاجرت به رومانی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به رومانی ” اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی هزینه زندگی در کشور رومانی

کشور رومانی یکی از کشور های ارزان قیمت و راحت می باشد که دانشجویان می توانند با صرف هزینه ای اندک از شرایط زندگی مطلوب در این کشور بهره مند شوند . هزینه زندگی یک فرد در این کشور تقریبا حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو برای یک ماه است . هزینه زندگی در کشور رومانی حدود ۲۰ درصد بیشتر از ایران است ولی هزینه اجاره مسکن در این کشور بسیار پایین می باشد و حتی ۲۹ درصد کمتر از ایران است . میانگین هزینه زندگی در کشور رومانی بین بازه ۵۰۰-۴۰۰ یورو و البته در شهر بخارست کمی هزینه ها بالاتر است و به ماهیانه ۶۰۰ یورو هم می رسد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی هزینه تحصیل در کشور رومانی

طبق شرایط پذیرش دانشگاه های رومانی دانشجویان بین المللی مجاز هستند در مقاطع تحصیلی کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه های رومانی مشغول به تحصیل شوند . هزینه تحصیل در دانشگاه های رومانی بسته به زبان ، مقطع و موسسه محل تحصیل متفاوت است . قطعا هزینه های تحصیل در رومانی به زبان رومانیایی ارزان تر از سایر زبان هاست و حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی می باشد . هزینه های تحصیل در رشته های فنی و تخصصی بیشتر است و هزینه های تحصیل در رشته های پزشکی ، معماری یا مهندسی می تواند هزینه ای بالغ بر ۷۰۰۰ یورو برای هر سال تحصیلی باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کار دانشجویی در کشور رومانی

دانشجویان بین المللی می توانند به صورت پاره وقت حین تحصیل در کشور رومانی مشغول به کار شوند. دانشجویان بین المللی می توانند به صورت آنلاین جهت کار حین تحصیل در رومانی اقدام کنند و با کار حین تحصیل در رومانی می توانند درآمد نسبتا مناسبی را کسب کنند و تمامی هزینه های تحصیل و زندگی خود را پوشش دهند زیرا دانشجویان بین المللی در رومانی کار پاره وقت به عنوان یک منبع متناوب در نظر می گیرند بنابراین دانشجویان بین المللی که در حال تحصیل در رومانی هستند یک مجوز کار بدون درخواست می توانند دریافت کنند که مطابق این مجوز، روزی ۴ ساعت و هفته ای ۲۰ ساعت می توانند مشغول به کار شوند. البته دانشجویان بین المللی اگر بخواهند بیش از ۲۰ ساعت در هفته در کشور روکانی کار کنند باید طبق شرایط و ضوابطی درخواست دهند. اتباع بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، کشورهای منطقه اقتصادی اروپا، محدودیتی در مجوز ساعت کاری ندارند هرچند برای دانشجویان بین المللی اجازه کار بیش از ۲۰ ساعت در هفته توصیه و پیشنهاد نمی شود زیرا این امر می تواند به شرایط تحصیلی دانشجویان بین المللی لطمه وارد آورد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در رومانی توضیح دادیم .

دانشجویان بین المللی در رومانی می توانند جهت پیدا کردن کار به وب سایت های کاریابی اختصاصی مراجعه کرده و یا از طریق مراکز اطلاعات دانشگاه کار پیدا کنند. دانشجویان یبن المللی معمولا برنامه های کاری را انتخاب می کنند که شرایط انعطاف پذیرتر و قابل تحمل تری داشته باشد به عنوان مثال کار در شرکت هایی که کارمندان با مهارت های مختلف یا زبان های کشورهای مختلف مانند فرانسه، ایتالیایی، آلمانی، روسی، چینی، انگلیسی و غیره آشنایی کامل و جامع داشته باشند. دانشجویان بین المللی می بایست در مورد تمام تشریفات کاری خود از جمله قرارداد کاری، تعداد روز تعطیلات، پوشش بیمه و نظام مالیاتی دقت داشته باشند زیرا با دقت در این موارد اختلافی بین آنها و کارفرما پیش نخواهد آمد و اگر به هر دلیلی اختلافی به وقوع پیوست به شیوه سهل تری می توانند این گونه اختلافات را به نحو احسن حل و فصل کنند .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی – کارآموزی حین تحصیل در کشور رومانی

کارآموزی معمولا به روشی گفته می شود که برخی از دانشگاه ها پس از آموزش تئوری، چگونگی کسب و کار را آموزش می دهند و می توان گفت راه مشترک جمع آوری تجربه کار می باشد و توسط قوانین کارآموزی توسط به وسیله دانشج. آغاز می شود. در این دانشگاه های رومانی  دوره های تحصیل و کارآموزی را با هم ارائه می دهد. اگر در دوران تحصیل و کارآموزی از دانشجو رضایت کامل داشته باشند پس از تحصیل نیز می تواند در همان کار ابقاء شود. در کشور رومانی تعداد کثیری از سازمان های غیر دولتی یا خصوصی به متقاضیان کار، پیشنهاد کار می دهند که این پیشنهادات در جهت آموزش و پرورش توسعه پایدار، محیط زیست و غیره است. این گونه سازمان ها همیشه نیاز به متقاضیان کار برای توسعه فعالیت های خود داشته تا بتوانند جهت کشور رومانی مفید باشند که این امر می تواند روش و شیوه مناسبی جهت رونق کسب و کار برای کشور رومانی و از طرفی تجربه کاری مفید برای متقاضی کار باشد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی خوابگاه های دانشجویی در کشور رومانی

دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی رومانی گزینه های مختلفی برای محل اقامت خود حین تحصیل در این کشور را دارند . آن ها می تواند در خوابگاه های دانشجویی رومانی ، پانسیون ها ، آپارتمان های خصوصی و یا خانه های دانشجویی اقامت داشته باشند . حتی اگر مسکن دانشجویی در کشور رومانی ارزان باشد ، ارزان ترین گزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی یا پانسیون ها و آپارتمان های اجاره ای است . بخش خصوصی خوابگاه های دانشجویی کشور رومانی برای اکثر دانشجویان بین المللی مقرون به صرفه ترین گزینه می باشد . با توجه به این نکته که هزینه خوابگاه های دانشجویی ارائه شده توسط دانشگاه ها در این کشور پایین و ظرفیت آن ها محدود است ، رقابت برای اجاره این خوابگاه ها بسیار زیاد می باشد . به همین جهت باید چند ماه قبل از ورود به دانشگاه برای دریافت خوابگاه درخواست داد . لازم به ذکر است که هزینه اجاره خوابگاه در رومانی به صورت ماهانه پرداخت می شود .

برای اقامت و تابعیت در رومانی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در رومانی ” را مطالعه فرمایید .

هزینه سکونت در آپارتمان های مستقل، اندکی بیشتر از اقامت در خوابگاه های دانشجویی می باشد . خوابگاه های دانشجویی کشور رومانی از امکانات کامل و مجهز برای دانشجویان برخوردار هستند. در هر اتاق 2 یا 3 دانشجو در خوابگاه زندگی می کنند. امکاناتی از قبیل آشپزخانه، سرویس های بهداشتی، حمام، فضای مطالعه، تفریح، رستوران، کافه و غیره برای دانشجویان در خوابگاه های کشور رومانی فراهم ‌است. در شهرهای بزرگ کشور رومانی خوابگاه های مجهز برای دانشجویان در دسترس است. هزینه سکونت در خوابگاه برای هر نفر تا حداکثر ۵۰ یورو در ماه می باشد ولی اگر دانشجویان بخواهند در آپارتمان ها ساکن باشند، هزینه ماهانه آنها تا حدود ۴۰۰ یورو افزایش خواهد یافت. پس از پذیرفته شدن در دانشگاه های کشور رومانی، دانشجویان باید درخواست خود را مبنی بر دریافت خدمات خوابگاه نیز به دانشگاه ارائه دهند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان

کشور لهستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ور...

نظرات کاربران
Call Now Button