شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایرلند

کشور ایرلند ، کشوری کوچک می باشد که پایتخت آن شهر دوبلین است و از لحاظ آب و هوایی کشوری سرد و مرطوب است . در واقع آب و هوای کشور ایرلند معتدل است و یکی از موضوعاتی است که سبب جذب بسیاری مهاجر به این کشور می باشد . بسیاری از دانشگاه های ایرلند ، رتبه خوبی در سطح بین المللی دارند و تحصیل در ایرلند به عنوان یک انتخاب محبوب برای دانشجویان بین المللی محسوب می شود . انتخاب های متنوع از موسسات آموزش عالی با ترکیبی از شهر تاریخی ، حومه شهر زیبا و فرهنگ منحصر به فرد ایرلند را می توان از مزایای تحصیل در ایرلند دانست . در ادامه قصد داریم به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایرلند بپردازیم .

یکی از روش های مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ایرلند ” اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایرلند هزینه زندگی در کشور ایرلند

کشور ایرلند کشوری است که می‌ توان از سبک زندگی معتدل آن لذت برد. هزینه زندگی در کشور ایرلند قدری پایین ‌تر از میانگین کشورهای اروپایی می باشد و کل هزینه زندگی یک دانشجوی خارجی در کشور ایرلند بین ۶۰۰ تا ۸۷۳ یورو در ماه است. متوسط هزینه زندگی در شهرهای کشور ایرلند به شرح زیر است:

  • شهرهای دوبلین و کورک: بین ۷۳۰ تا ۸۷۳ یورو در ماه بدون احتساب هزینه‌های مسکن
  • شهر گلوی و شهرهای مشابه: بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ یورو در ماه

هزینه مسکن در کنار شهریه دانشگاهی مهم‌ترین بخش هزینه تحصیل در ایرلند می باشد و در این کشور دانشجویان تقریبا ۳۸ درصد از کل بودجه ماهیانه خود را باید صرف مسکن و هزینه جانبی آن کنند.

مجتمع ‌های دانشجویی معمولا هزینه ‌ای بیشتر از متوسط هزینه این مجتمع ‌ها در سایر کشورهای اروپایی که بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ یورو است دریافت می کنند و تنها ۱۲ درصد از دانشجویان خارجی از این مجتمع ‌ها یا خوابگاه‌ ها استفاده می‌کنند ، البته ۷۲ درصد از آنها از شرایط زندگی در این مجتمع ها رضایت دارند.علاوه بر مجتمع‌ های دانشجویی، گزینه ‌های دیگری مانند اجاره (مشترک) یک آپارتمان و Homestay وجود دارد. به طور متوسط هزینه مسکن برای یک دانشجو در کشور ایرلند به شرح زیر است:

  • زندگی مجردی: ۴۱۴ یورو در ماه
  • زندگی با خانواده: ۴۷۰ یورو در ماه
  • زندگی در یکی از مجتمع ‌های دانشجویی: ۳۷۵ یورو در ماه

در مقاله ” اقامت در ایرلند ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ایرلند اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در ایرلند

شرایط زندگی دانشجویان در ایرلند

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایرلند هزینه تحصیل در کشور ایرلند

عوامل بسیاری از قبیل ملیت، وضعیت مهاجرت یا اقامت و رشته و مقطع تحصیلی بر میزان هزینه تحصیل در کشور ایرلند موثر است. هزینه تحصیل در ایرلند برای مقاطع کارشناسی برای دانشجویان ایرلندی و عضو اتحادیه اروپا معمولا رایگان می باشد البته در هر صورت تمام دانشجویان باید سالانه ۲۵۰۰ یورو بابت خدمات دانشجویی همچون ورودی امتحانات پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کشور ایرلند برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا به شرح زیر می باشد :

  • هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی در کشور ایرلند : بین ۹۰۰۰ تا ۴۵۰۰۰ یورو در سال
  • هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در کشور ایرلند: بین ۹۱۵۰ تا ۳۷۰۰۰ یورو در سال

البته هزینه تحصیل در کشور ایرلند بسته به رشته، مقطع تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متغیر است.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایرلند کار دانشجویی در کشور ایرلند

افراد در حال تحصیل در کشور ایرلند می توانند مشغول به کار شوند و کار حین تحصیل در ایرلند و کار دانشجویی در ایرلند داشته باشند . البته پیدا کردن کار برای افراد خارج از اتحادیه اروپا مقداری سخت می باشد و نیاز به سطح زبان بالا و دانش کافی در رابطه با کارهای موجود است .قبل از شروع کار حین تحصیل در ایرلند و کار دانشجویی در ایرلند باید از قوانین و مقررات کار حین تحصیل اطلاع پیدا کرد زیرا در صورتی که تخلفی را صورت گیرد ممکن است با توجه به تخلف محکوم به مجازات هایی از جمله جریمه زندان و یا حتی اخراج از کشور ایرلند گردد .کار در شغل هایی که در آمد بالایی دارند برای دانشجویان کشور ایرلند بستگی به نوع ملیت آنها و نوع آن شغل آنها دارد زیرا که نباید به تحصیل آنها لطمه ای وارد شود با توجه به مقطع تحصیلی می توان از ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته مشغول به کار شد . برای مقطع لیسانس ۱۰ ساعت کار در هفته ، برای مقطع فوق لیسانس ۲۰ ساعت و برای مقطع دکتری ۳۰ ساعت کار در هفته در نظر گرفته شده است . شایان ذکر است که اگر دانشجویان از اتحادیه اروپا باشند می توانند به طور تمام وقت هم مشغول به کار شوند ولی نباید به تحصیل آنها لطمه ای وارد شود .

شما می توانید برای مهاجرت به ایرلند مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به ایرلند ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ایرلند خوابگاه های دانشجویی در کشور ایرلند

به طور کلی گزینه های زیر برای اسکان دانشجویان در کشور ایرلند وجود دارد :

  • خوابگاههای خودگردان (Self Catering) : این نوع از خوابگاه های دانشجویی در کشور ایرلند انواع مختلف دارند و از یک اتاق در یک خانه مشترک گرفته تا آپارتمان خصوصی بزرگ. اگرچه خوابگاههای خودگردان می توانند کاملا مستقل باشند اما باید در نظر گرفت که هزینه های احتمالی قابل توجهی در ارتباط با خوابگاههای خودگردان می تواند برای آنها به وجود بیاید. فرد دانشجو در ابتدا باید اجاره ماه اول و یک بیعانه پرداخت نماید که برابر با اجاره یک ماه است و حداقل مدت اجاره یک سال می باشد و در صورتی که قبل از این مدت محل اقامت خود را تخلیه کند باید اجاره باقیمانده از کل مدت اجاره را بپردازد. لازم به ذکر است لوازم جانبی که باید بخرد می تواند شامل ظروف و ابزار آشپزخانه، وسایل تخت خواب مانند ملافه و روبالشی و غیره باشد.
  • خوابگاههای درون محیط کالج یا دانشگاه  : اکثر دانشگاه ها و برخی کالج های کشور ایرلند درون محیط خود ،خوابگاه در اختیار دانشجو قرار می دهند. این نوع خوابگاه ها از اتاق خصوصی یا مشترک در آپارتمانهای بزرگ گرفته تا آپارتمان های یک خوابه متنوع هستند.
  • خوابگاههای خانوادگی (Family Based) : بسیاری از دانشجویان بین المللی به ویژه سال اولی، خوابگاههای خانوادگی (زندگی در کنار خانواده های کشور ایرلند) را انتخاب می کنند که یک اتاق خصوصی و دو وعده غذایی (معمولا صبحانه و شام یا عصرانه) و همچنین هزینه خدمات شهری (آب، برق …) و خدمات مربوط به لباس شویی دانشجو را تامین می کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button