شرایط زندگی دانشجویان در کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای آرام و مرفه منطقه اسکاندویناوی در اروپا می باشد و به عنوان شادترین کشور دنیا شناخته می شود . این کشور از جمله کشورهای با رفاه اجتماعی بالاست و شهروندان آن از خدمات متنوع و رایگان دولتی در زمینه های بهداشت و آموزشی و درمان و غیره بهره مند می شوند . کشور دانمارک با این که کشوری گران و با مالیات بالا است اما درامد مردم دانمارک نیز به همان اندازه بالا است . همچنین سیستم آموزش عالی کشور دانمارک دارای کیفیت بالایی است و دانشگاه های دانمارک پس از کشورهای فنلاند و سوئد در رتبه سوم بهترین کشور برای تحصیل را در حوزه اسکاندیناوی در اختیار دارند. لذا دانشگاه های کشور دانمارک یکی از مقصد محبوب برای علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور محسوب می شوند . در این مقاله قصد داریم به شرایط زندگی دانشجویان در کشور دانمارک بپردازیم تا با بیشتر با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شویم

در مقاله ” مهاجرت به دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به دانمارک اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور دانمارک هزینه زندگی در کشور دانمارک برای یک دانشجو

هزینه‌ زندگی در کشور دانمارک حتی برای دانشجویان اتحادیه اروپا که شهریه ‌ای پرداخت نمی ‌کنند، به طور میانگین بالاتر از بسیاری از کشورها و همچنین اتحادیه اروپا می باشد و برای این که بتوان از عهده هزینه‌ های ماهیانه در این کشور بر آمد باید بودجه ماهیانه خود را با دقت برنامه‌ریزی کرد . هزینه زندگی ماهانه یک دانشجو در کشور دانمارک بین ۷۵۰ تا ۹۰۰ یورو است زیرا هزینه ‌های زندگی در شهرهای مختلف کشور دانمارک متفاوت می باشد .

  • هزینه زندگی در شهر کوپنهاگ دانمارک : شهر کوپنهاگ گران ‌تر از شهرهای کوچک‌ تر کشور دانمارک است و ممکن است هزینه ماهیانه تا ۱۲۰۰ یورو هم برسد.
  • هزینه زندگی در شهر آلبورگ دانمارک : در شهر آلبورگ فرد می تواند هزینه‌ های ماهیانه خود را به زیر ۸۰۰ یورو  برساند.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور دانمارک هزینه تحصیل در کشور دانمارک

دانشجوهایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا به این کشور بورسیه شده اند می توانند به صورت رایگان در کشور دانمارک تحصیل کنند ولی دانشجوهای سایر کشورهای دنیا برای تحصیل در این دانشگاه ها باید 45 تا 120 هزار کرون را پرداخت کنند که برای بسیاری از دانشجوها این رقم  بسیار زیاد و غیرقابل پرداختی می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان دانمارک

شرایط زندگی دانشجویان دانمارک

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور دانمارک کار دانشجویی در کشور دانمارک

دانشجویان کشور دانمارک سعی می ‌کنند تا به دلایل مختلف از قبیل قوی کردن رزومه، تامین بخشی از هزینه‌ های زندگی و یا تحصیل، یادگیری کار تخصصی و یا غیره مشغول انجام کار دانشجویی شوند  و از مزایای کار در حین تحصیل در کشور دانمارک می توان به آشنایی با شرکت‌های فعال در دانمارک برای تبدیل اقامت تحصیلی به کاری پس از تحصیل از طریق این کار در این شرکت ‌ها اشاره کرد . از جمله معایب کار دانشجویی در کشور دانمارک عبارتند از : کمبود کار پاره ‌وقت برای دانشجویان ، اولویت کاری با شهروندان دانمارک ، اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس و شرایط خاص پیدا کردن کار دانشجویی در کشور دانمارک نیز مانند بسیاری سایر کشور‌ها، دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت اجازه کار و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد ، ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند و در ماه‌ های جون، جولای و آگوست، دانشجویان می ‌توانند به صورت تمام ‌وقت کار کنند .البته لازم به ذکر است که دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می‌ توانند با توجه به قانون جابه جایی آزادانه، در تمام طول سال، به صورت تمام‌ وقت کار کنند.

 شرایط زندگی دانشجویان در کشور دانمارک خوابگاه های دانشجویی در کشور دانمارک

اخذ خوابگاه دانشجویی در محوطه دانشگاه های کشور دانمارک همیشه آسان نیست اما با این حال ، حدود ۶۸ درصد از دانشجویان واقعا از شرایط زندگی در سالن های اقامت بهترین دانشگاه های دانمارک ، راضی هستند . بنابراین ، ممکن است مجبور به اجاره یک مکان از یک مالک خصوصی شوند . بسیاری از دانشجویان در سالن های دانشجویی خوابگاه ها ، در فاصله ای از دانشگاه اقامت دارند . یک سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد نیز برای جابه جایی بین محوطه دانشگاه و مرکز شهر جابه جایی دانشجویان را آسان می نماید . لازم است بدانید که در ماه های آگوست و سپتامبر برای پیدا کردن خوابگاه و مسکن دانشجویی در شهرهای بزرگ دانمارک مشکل است و لطفا توجه داشته باشید که به مشکل بر می خورید . بنابراین به هیچ عنوان قبل از اینکه مکانی را در این فصل ها برای اقامت خود در نظر نگرفته شده ، به دانمارک مهاجرت نشود .  امکانات اتاق های خوابگاه خوب و مجهز به اینترنت بیسیم ، آشپزخانه مشترک ( از جمله یخچال و سایر امکانات ) می باشند و در بسیاری از دانشگاه ها یک سالن با میز بیلیارد ، تلویزیون و بازی های مختلف می توان پیدا کرد . خوابگاه ها یک مکان عالی برای شناخت دانشجویان دیگر و ایجاد دوستی می باشد و قیمت متوسط حدود ۲۰۰ – ۲۵۰ یورو است . اما برخی از دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند یک اتاق یا یک آپارتمان مشترک با سایر دانشجویان اجاره کنند . سالن های دانشجویی برای اقامت نیز گزینه ای دیگر می باشد اما زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور دانمارک ، زندگی در یک محیط عمومی است و این نوع زندگی ممکن است به ویژه برای دانشجویان بین المللی که تازه دوره تحصیلی خود را آغاز کرده اند مناسب باشد . علاوه بر این ، به طور کلی کرایه یک اتاق ارزان تر از اتاق خصوصی می باشد .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دانمارک مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه بفرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button