شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و ادامه تحصیل در کشورهای پیشرفته اروپایی می باشند . کشور بلغارستان در جنوب شرقی اروپا واقع شده است و یکی از اعضای اتحادیه اروپا می باشد که همه ساله افراد بسیاری از سراسر دنیا به این کشور زیبا و پیشرفته جهت زندگی و به خصوص ادامه تحصیل مهاجرت می کنند . کشور بلغارستان از جمله کشورهای اروپایی می باشد که تحصیل در آن با کیفیت بسیار بالایی ارائه می شود و از تنوع بالایی نیز برخوردار است ، از این رو تحصیل در بلغارستان مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است . دانشگاه های بلغارستان در تمامی حوزه های علمی به خصوص رشته هایی مانند پزشکی ، ریاضیات ، شیمی و زیست شناسی بسیار شناخته شده و معتبر می باشد . سطح آموزش و پرورش در دانشگاه های کشور بلغارستان بسیار بالا است و مدارک دانشگاهی آن در اغلب کشورهای دنیا تایید شده می باشد . همچنین شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه های بلغارستان بسیار راحت تر از سایر دانشگاه های اتحادیه اروپا است . این مقاله در مورد شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان می باشد .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به بلغارستان مقاله ” مهاجرت به بلغارستان ”  را مطالعه بفرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان هزینه زندگی در کشور بلغارستان

هزینه زندگی در کشور بلغارستان نسبت به سایر کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر می باشد. هزینه های زندگی در بلغارستان که شامل مسکن، خوراک، رفت و آمد و غیره می شود حدود 17000 یورو در سال است که این هزینه با توجه به نحوه زندگی هر فرد متفاوت می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان هزینه تحصیل در کشور بلغارستان

هزینه تحصیل در کشور بلغارستان با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه متفاوت است اما به طور تقریبی می توان گفت هزینه تحصیل در بلغارستان در سال حدود 2500 تا 8000 یورو می باشد که البته این هزینه در هر سال متغیر است . البته هزینه تحصیل به زبان بلغاری بسیار ارزان تر از تحصیل به زبان انگلیسی می باشد و دوره های آموزشی زبان بلغاری برای دانشجویان بین المللی حدود 1500 تا 4000 یورو در سال است .لازم به ذکر است که دانشگاه های محدودی در بلغارستان رایگان می باشند و اکثر دانشگاهها در بلغارستان دارای شهریه هستند.

برای اقامت و تابعیت در بلغارستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلغارستان ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان وام های دانشجویی در کشور بلغارستان

طی سال های اخیر دانشگاه های کشور بلغارستان با بانک های محلی بلغارستان همکاری هایی برای اعطای وام های دانشجویی به دانشجویان دارند. دانشجویان در حال تحصیل در بلغارستان به خصوص دانشجویان رشته پزشکی می توانند از بانک های محلی بلغارستان وام های دانشجویی برای کمک هزینه تحصیلی دریافت کنند. دانشجویان در کلیه مقاطع تحصیلی می توانند درخواست وام بدهند البته دانشجویانی موفق به دریافت وام دانشجویی می شوند که متقاضی تحصیل تمام وقت باشند، صلاحیت آموزشی کافی را داشته باشند و نمرات تحصیلی بالایی نیز داشته باشند. دانشجویانی که موفق به اخذ وام دانشجویی می شوند پول وام به طور مستقیم از سوی بانک مربوطه در آغاز هر ترم تحصیلی به حساب دانشگاه واریز می گردد. از مزایای وام دانشجویی در بلغارستان این است که دانشجویان 12 تا 24 ماه پس از فارغ التحصیلی می بایست اقساط وام را طی یک دوره 5 تا 7 ساله پرداخت کنند که تعداد اقساط و مبلغ هر قسط از سوی بانک تعیین می شود .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان کار دانشجویی در کشور بلغارستان

با وجود اینکه هزینه تحصیل و زندگی در بلغارستان در حد معقولی قرار دارد ولی دانشجویان خارجی می توانند از امتیازاتی مانند کار دانشجویی و بورس تحصیلی در بلغارستان به عنوان کمک هزینه تحصیل در بلغارستان استفاده کنند. طبق قوانین مهاجرتی کشور بلغارستان کلیه دانشجویان خارجی اجازه کار دانشجویی تا 20 ساعت در هفته را در کشور مجارستان در اختیار دارند. کار دانشجویی در بلغارستان جز مشاغل پاره وقت به شمار می آید که روزانه حدود 3 الی 4 ساعت طول می کشد.  علاوه بر این، اگر فرد دانشجوی تمام وقتی در بلغارستان باشد و سنی بالای 35 سال داشته باشد، معمولا فرد مجاز به درخواست وام دانشجویی می باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلغارستان ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلغارستان توضیح دادیم .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان خوابگاه های دانشجویی در کشور بلغارستان

اغلب دانشگاه های کشور بلغارستان خوابگاه های دانشجویی با بهترین امکانات و هزینه هایی پایین در اختیار دانشجویان قرار می دهند. هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های بلغارستان در هر ماه حدود 35 تا 70 یورو است و با وجود اینکه هزینه اقامت در خوابگاه های دانشجویی بسیار ارزان است ولی اغلب دانشجویان بین المللی ترجیح می دهند یک آپارتمان یا اتاق خصوصی نزدیک دانشگاه اجاره کنند که اجاره بهای آپارتمان از 150 تا 300 یورو در ماه می باشد که برخی از دانشجویان برای کاهش هزینه به صورت گروهی یک آپارتمان را اجاره می کنند.

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور لهستان

کشور لهستان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که سالانه تعداد زیادی از دانشجویان برای ور...

نظرات کاربران
Call Now Button