شرایط زندگی دانشجویان در کشور برزیل

تحصیل در برزیل ، یکی از گزینه هایی است که امروزه مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است . جالب است بدانید که بهترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکای جنوبی در این کشور واقع شده اند که از نظر رتبه جهانی ، مقام بسیار خوبی دارند .رتبه دانشگاه های کشور برزیل بین 40 تا 50 در دنیا می باشد . با مهاجرت تحصیلی به کشور برزیل می توان پس از گذشت چند سال، صاحب پاسپورت این کشور شد و به راحتی به 155 کشور دیگر سفر کرد . لذا در این مقاله سعی داریم به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور برزیل بپردازیم .

برای اقامت و تابعیت در برزیل روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در برزیل ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور برزیل هزینه زندگی در کشور برزیل

کشور برزیل از جمله کشورهایی می باشد که دارای پیشرفت قابل توجهی در زمینه های مختلف و از جمله اقتصاد می باشد و دلیل عمده این پیشرفت کسب استانداردهای المپیک جهت برگزاری المپیک 2016 ریو و استانداردهای فیفا جهت برگزاری جام جهانی فوتبال 2014 میلادی است . هزینه زندگی در برزیل برای دانشجویان در حدود 600 تا 800 دلار در نظر گرفته است که بخش اعظم این هزینه مربوط به مسکن می باشد و به طور معمول هزینه بهداشت و درمان در کشور برزیل رایگان است و این هزینه برای افراد بومی و بین المللی تفاوت چندانی ندارد .به طور کلی هزینه زندگی در شهرهای بزرگ برزیل مثل سائوپائولو و ریو دو ژانیرو حداقل 500 دلار در ماه و در شهرهای کوچکتر بین 400  تا 800 دلار در ماه متغیر میباشد. البته لازم به ذکر است که سبک زندگی دانشجو به عنوان اصلی ترین فاکتور در میزان هزینه ماهانه دانشجو نقش خواهد داشت.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور برزیل هزینه تحصیل در کشور برزیل

برای ورود به دانشگاه های کشور برزیل هزینه شهریه برای تمام دانشجویان بین المللی که در کشور برزیل تحصیل می کنند دانشگاه با دانشگاه متفاوت است اما باید انتظار داشت که حدود ۲ هزار دلار در سال شهریه پرداخت کرد که در واقع این همان هزینه ثبت نام در دانشگاه های برزیل  محسوب می شود .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور برزیل کار دانشجویی در کشور برزیل

شرایط کار دانشجویی در کشور برزیل از دغدغه­ های دانشجویان بین المللی است زیرا دانشجویان بین المللی با کار ضمن تحصیل در برزیل، می­ توانند کسب درآمد کرده و از طریق کار دانشجویی، مخارج خود را تأمین کنند. شرایط کار ضمن تحصیل، بستگی به این دارد که آیا اساساً دانشجویان بین المللی، ضمن تحصیل، حق کار دارند یا خیر.

شرایط زندگی دانشجویان برزیل

شرایط زندگی دانشجویان برزیل

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به برزیل شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به برزیل ” بیاندازید.

پیدا کردن یک پاره وقت در حالی که فرد مشغول تحصیل در کشور خارجی باشد ، برای وی فرصت عالی است تا مقداری پول به دست آورده و نیز تجربه کاری کسب کرده و دوستان جدید پیدا نماید. همچنین می­توانید بازار کار کشوری را که در آن در حال تحصیل است، را نیز بررسی کند. اگر چه کار ضمن تحصیل، می­ تواند به طور مستقیم برخی از هزینه ­ها را پوشش دهد اما باید توجه داشت که می ­بایست قبل از سفر، به اندازه کافی پول برای تحصیل  همراه خود داشت زیرا برای دریافت ویزا، باید اطلاعات مالی خود را به سفارت برزیل ارائه کرد  .

کشور برزیل، جزء کشورهایی می باشد  که دانشجویان بین المللی در آن اجازه کار کردن ندارند لذا نمی­ توانند در جایی استخدام شوند و می­ بایست قبل از دریافت ویزای تحصیلی برزیل و قبل از سفر به این کشور، منابع مالی زمان تحصیل خود را تأمین کرد تا در آنجا به مشکلی برنخورد.لازم به ذکر است، تحصیل در کشورهای خارجی از جمله کشور برزیل، فرصت استثنایی برای بالابردن سطح سواد و افزایش میزان آگاهی و اطلاعات عمومی و تخصصی در رشته تحصیلی می ­باشد.

دانشجویان بین المللی در برزیل، می ­توانند دوره ­هایی تحت عنوان کارآموزی بگذرانند که برای کسب تجربه و پیشرفت در بازار کار برزیل، فرصت مناسبی است و در رزومه کاری شخص، اضافه شود. فارغ التحصیلی در بسیاری از رشته­ های دانشگاهی در برزیل نیز نیاز به تکمیل دوره کارآموزی دارد که طول آن از ۱ ماه تا بیش از ۲ سال متفاوت می باشد و شرایط کارآموزی نیز به مشخصات شرکت و رشته تحصیلی شخص وابسته است. علی رغم اینکه دانشجویان خارجی در برزیل از دریافت حقوق ممنوع هستند با این حال واجد شرایط برای دریافت دستمزد کارآموزی خود می ­باشند که میزان آن در شهرها و مناطق مختلف گوناگون است. کسانی که در شهرهای عمده و در رشته ­هایی مانند فناوری، ریاضیات و مهندسی تحصیل می کنند ، معمولاً دستمزد بیشتری دریافت می­ کنند. کارآموزی در کشور برزیل نیازمند دریافت ویزای کارآموزی است که البته بسیار شبیه به تحصیل در کشور برزیل است و شرایط دریافت آن نیز مشابه است به غیر از اینکه داوطلب باید علاوه بر فرصت تحصیل، فرصت کارآموزی نیز داشته باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در برزیل توضیح دادیم .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور برزیل خوابگاه دانشجویی در کشور برزیل

معمولا در دانشگاه های کشور برزیل خوابگاه وجود دارد و یا فقط مخصوص دانشجویان بومی خود کشور برزیل است و اکثرا دانشجویان بین المللی در مکانهای خصوصی ساکن می‌ شوند . هزینه زندگی در برزیل نسبت به سایر کشورهای آمریکای جنوبی بالا است و این هزینه‌ ها صرف خوراک و پوشاک حمل و نقل و مکان سکونت است که کشور برزیل در همه این موارد نسبت به سایر کشورهای آمریکای جنوبی دارای استانداردهای بالا و پیشرفته‌ تری می باشد . هزینه محل سکونت دانشجویی در کشور برزیل به صورت زیر برآورد شده است :

  • اسکان در خوابگاه (با صبحانه) : ۳۵۰ ـ ۱۸۰ دلار در هر ماه
  • یک اتاق با وعده های غذایی : ۸۰۰ ـ ۳۵۰ دلار در هر ماه
  • آپارتمان مبله ( بسته به شهر ) : ۲۰۰۰ ـ ۵۰۰ دلار در هر ماه

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button