شرایط زندگی دانشجویان در کشور استونی

کشور استونی ، کشوری در منطقه بالتیک در شمال اروپا می باشد که از غرب با دریای بالتیک و از شمال با خلیج فنلاند ، از شرق با روسیه و از جنوب با لتونی همسایه است . پایتخت کشور استونی ، شهر تالین می باشد و واحد پول این کشور یورو و تنها زبان رسمی کشور استونی ، استونیایی بسیار به زبان فنلاندی نزدیک است . این زبان برخلاف اکثر زبان های قاره اروپا که از ریشه هندواروپایی هستند جز زبان های خانواده اورالی است . لازم به ذکر است که کشور استونی از کم جمعیت ترین کشور اتحادیه اروپا می باشد . در دهه اخیر ، تعداد دانشجویان ایرانی علاقه مند به تحصیل در استونی افزایش یافته است و نزدیکی این کشور به کشورهای سوئد و فنلاند از طریق دریایی ، یکی از مزایای تحصیل و زندگی در کشور استونی می باشد. کشور استونی با وجود وضعیت اقتصادی ضعیف به دلیل هزینه های پایین تحصیلی و فرصت های تحصیلی رایگان و قابلیت های علمی نشات گرفته نشات گرفته از کشورهای روسیه و فنلاند ، مقصد برای شماری از ایرانیان جهت تحصیل در رشته های کسب و کار و مهندسی شده است . در این مقاله قصد داریم به بررسی شرایط زندگی دانشجویان در کشور استونی بپردازیم .

لازم به ذکر است که تقریبا در تمامی اماکن کشور استونی وجود وای ‌فای امری طبیعی است به طوری که بسیاری از فعالیت ‌های روزانه به دلیل وسعت دامنه فناوری اطلاعات در کشور استونی، بسیار راحت ‌تر شده است. به عنوان مثال فقط در ۱۸ دقیقه می ‌توان یک شرکت ثبت کرد یا تهیه‌ بلیط سینما از طریق نرم ‌افزار نصب شده بر روی تلفن همراه انجام می شود و همینطور پارک کردن اتومبیل از طریق تلفن همراه بسیار راحت است. کارآفرینی و راه ‌حل‌ های بدیع در کشور استونی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و این مساله سبب گسترش مشاغل نو و ایده‌ های جدید در استونی شده است و لقب دره سلیکونی اروپا را از آن خود کرده است زیرا تراشه‌ های کامپیوتری همه از جنس سلیکون هستند و تمام این نکات دست به دست هم داده ‌اند که هزینه های زندگی در استونی تا مقدار قابل توجه‌ ای کاهش پیدا کند.

شما می توانید برای مهاجرت به استونی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به استونی ” را مطالعه فرمایید .

در کشور استونی تحصیلات عالیه که با شهریه‌ های به نسب ارزان، هزینه های زندگی پایین و بورسیه ‌های مختلف برای دانشجویان بین‌المللی همراه است، از ارزش بالایی نیز برخوردار است.به عنوان یک دانشجو در کشور استونی، فرد می تواند از مزیت ‌های تخفیفات دانشجویی و پیشنهادات ویژه ‌ایی که برای دانشجویان تمام وقت، ارائه می‌ دهند، بهره‌ مند شود. به علاوه در صورت تمایل، همزمان با تحصیل در دانشگاه قادر به یافتن و انجام شغل ‌های نیمه ‌وقت و تمام ‌وقت می باشد که سبب بهبود کیفیت زندگی و رفع هزینه های زندگی در حین تحصیل می‌ شود.

زندگی دانشجویان در کشور استونی سرشار از فعالیت ‌ها و اتفاقات جدید می باشد و تعدادی سازمان‌ های مخصوص وجود دارد که دانشجویان را با زندگی فعال و پویای استونی وفق می دهند و شبکه ‌ای از ارتباطات اجتماعی برای آنان پدید می‌ آورد که این شرکت ‌ها مناسبت ‌های مختلفی را اعم از گردش ‌های بیرون شهری، ملاقات با شرکت های معتبر، مسافرت و گردهمایی ‌های اجتماعی، مسابقات عکس، دیدن نمایش ‌های باله، گردش با دوچرخه و برگزاری مسابقات ورزشی، برای دانشجویان بین ‌المللی را فراهم می نمایند . علاوه بر این خود دانشگاه نیز انجمن‌ های دانشجویی و گروه ‌های جذاب فراوانی را جهت تقویت استعداد‌ها و توسعه مهارت ‌های ویژه‌ دانشجویان تدارک دیده است. در آغاز سال تحصیلی دانشگاه ‌های استونی مناسبت ‌های به خصوصی برای کامل کردن اطلاعات کاربردی در مورد تحصیل و زندگی در استونی برای دانشجویان بین ‌المللی، سازمان دهی می‌ کنند و دانشجویان جدید اطلاعات کاملی درباره همکلاسان خود، شهریه، محیط دانشکده، کارمندان دانشگاه یا دانشکده و همچنین ساختمان دانشگاه خود دریافت خواهند کرد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور استونی هزینه زندگی و تحصیل در کشور استونی

هزینه زندگی در کشور استونی ، بسیار مقرون به‌ صرفه و حتی در مقایسه با دیگر کشور‌های اروپایی پایین ‌تر هستند. برخی از افراد که مدتی در استونی زندگی کرده اند بر این عقیده هستند که شرایط زندگی در استونی با اروپای غربی یکسان است. هزینه های زندگی دانشجویان بستگی به مسکن، سبک زندگی و طریقه خرج کردن آنها دارد. واحد پول کشور استونی یورو می باشد و تقریبا ماهی ۳۰۰ تا ۵۰۰ یورو هزینه زندگی برای هر فرد تخمین زده شده است.

بیشترین مقدار هزینه تحصیل در استونی هر فرد، هزینه مسکن می باشد و هزینه اقامت در خوابگاه دانشجویی از ماهی ۱۰۰ یورو شروع می ‌شود. بعضی از دانشگاه ‌های استونی دارای خوابگاه‌ های یک، دو و سه تخته هستند و هزینه اجاره خانه بستگی به مکان و متراژ خانه دارد. به طور متوسط تقریبا از ۱۰۰ یورو برای اجاره‌ اتاق در خوابگاه‌‌ های دانشجویی گرفته تا ۱۸۰ الی ۴۵۰ یورو برای اجاره‌ خانه‌ های شخصی. دانشجویان می ‌توانند تجربه‌ یک زندگی راحت و سالم را فقط با هزینه کردن ۲۰۰ تا ۲۵۰ یورو در ماه برای غذا، داشته باشند. دانشجویان با توجه به نیاز هر ماهه خود قادر به مشخص کردن هزینه خوراک خود هستند. علاوه بر این دانشگاه ‌ها، کافه‌ تریا‌های خود را دارند که هزینه های مناسب تری را نیز دارا هستند.

شرایط زندگی دانشجویان استونی

شرایط زندگی دانشجویان استونی

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در استونی ” را مطالعه فرمایید .

حمل و نقل در کشور استونی مقدار قابل توجهی از هزینه تحصیل در استونی را به خود اختصاص می ‌دهد. اگر فردی قصد ادامه تحصیل در تالین را دارد خوب است بداند که حمل و نقل عمومی برای دانشجویان و شهروندان در این شهر مجانی است ولی در شهر تارتو حمل و نقل عمومی برای دانشجویان شامل ۸/۶۳ یورو برای بلیط‌های ماهانه، ۰/۵۱ یورو بلیط تک سفره است.البته لازم به ذکر است که اکثر دانشگاه‌ های کشور استونی تمامی نیازمندی ‌های یک فرد مانند سوپرمارکت، کافه، فروشگاه، داروخانه، باشگاه و … را در فاصله بسیار نزدیکی از خود دارند و این موضوع باعث می ‌شود که در هزینه ‌های رفت و آمد دانشجویان تا حد زیادی صرفه جویی شود.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور استونی کار دانشجویی در کشور استونی

دانشجویان بین ‌المللی (عضو اتحادیه اروپا یا غیر از آن) به اجازه کار در هنگام تحصیل تمام وقت احتیاج ندارند و تا جایی که کار کردن به تحصیل آنها آسیبی نرساند، می‌ توانند به ‌صورت قانونی هر اندازه که می‌ توانند کار کنند. برای فارغ‌ التحصیلان عضو اتحادیه اروپا به هیچ مجوزی برای شروع کار لازم نیست و فقط کافی است کارفرما نام فرد را مانند کارگر محلی، در سامانه کار ثبت کند. اما برای فارغ ‌التحصیلان غیر عضو اتحادیه اروپا پس از پایان تحصیل اجازه اقامت موقت در کشور استونی تا ۲۷۰ روز پس از پایان ویزای تحصیلی را دارد و این بازه زمانی به این دلیل در نظر گرفته ‌شده است که به وی فرصت داده می شود تا کار مناسبی پیدا کند . اگر در این مدت بخواهد مسافرت کند بهتر است درخواست رسمی ویزا دهد تا دیگر کشور‌های شینگن بدانند که اقامت وی قانونی است که درخواست قانونی از طریق دفتر خدمات پلیس و راهنمای مرزی امکان ‌پذیر می باشد .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور استونی خوابگاه های دانشجویی در کشور استونی

قسمتی از نگرانی دانشجویان و والدین آنها در ارتباط با تحصیل در خارج از کشور مربوط به انتخاب محل اقامت می شود . چندین گزینه برای محل اقامت دانشجویان در کشور استونی وجود دارد که این گزینه ها از یک دانشگاه تا دانشگاه دیگر متفاوت خواهند بود ، زیرا برخی دانشگاه ها خوابگاه دانشجویی را ارائه می دهند و بعضی از آنها ارائه نمی دهند . هزینه های مسکن بستگی به محل ، کیفیت محل اقامت و فصل دارد ، اما قیمت ها در هر ماه معمولا حدود ۸۰ – ۱۵۰ یورو برای خوابگاه ها تا ۵۵۰ – ۲۰۰ یورو برای آپارتمان خصوصی تخمین زده شده است . برخی از بهترین دانشگاه های کشور استونی خوابگاه دانشجویی با اتاق های تک ، دو و سه نفره دارند .

بسیاری از خوابگاهها به تازگی بازسازی شده اند و شرایط بسیار خوبی دارند . فضاهای مسکونی در خوابگاه معمولا نوع آپارتمانی می باشد که شامل دو اتاق دو نفره است و دارای یک آشپزخانه ، حمام و سرویس بهداشتی برای حداکثر ۴ نفر می باشد . اجاره بر اساس تعداد دانشجویان در اتاق محاسبه می شود و هزینه های گرمایش ، آب و فاضلاب ، برق به آن اضافه می شود . میانگین هزینه ماهانه شامل هزینه های کمکی برای یک دانشجو در خوابگاه حدود ۱۰۰ یورو است .  اتاق خوابگاه های دانشجویی کشور استونی معمولا با کلیه اقلام اساسی مبلمان مجهز می باشد و هر دانشجو دارای تخت ، میز ، صندلی و کمد است . آشپزخانه به اجاق گاز ، یخچال و فریزر و وسایل آشپزخانه اصلی نیز مجهز شده است و تامین بقیه لوازم مانند پرده ها، فرش ها ، پتو ، بالش ، تجهیزات تمیز کردن ، ظروف ، و غیره بر عهده خود دانشجویان است .

به غیر از خوابگاه های دانشجویی کشور استونی آپارتمان یا اتاق های خصوصی نیز می توان اجاره کرد که از طریق تبلیغات روزنامه ها ، وب سایت ها یا آژانس های املاک و مستغلات در شهر یافت اما با این حال، بهترین آپارتمان ها اغلب از طریق آشنایان و دوستان محلی پیدا می شود . برای دانشجویان بین المللی اجاره آپارتمان های بزرگتر در مرکز شهر به صورت مشترک ، معقول تر است .قیمت اجاره در مرکز شهر ممکن است کمی گرانتر باشد ، اما می توان هزینه ها و زمان حمل و نقل را کاهش داد . تقسیم اجاره آپارتمان در میان دوستان ممکن است فرصتی برای یافتن محل اقامتی عالی با قیمت مناسب ارائه دهد .

برای اقامت و تابعیت در استونی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در استونی ” را مطالعه فرمایید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور استونی مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور استونی

یکی از مزایای زندگی در خوابگاه های دانشجویی کشور استونی این است که شواهدی نشان می دهد کسانی که در دوره اول سال تحصیلی خود در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند ، نمرات عالی تری دارند زیرا این دوستان نه تنها در طول سال تحصیلی ، بلکه در طول زندگی هم در کنار دانشجو هستند .هنگامی که فرد در یک خوابگاه زندگی می کند ، می تواند با دوستان جدید خود ارتباط برقرار کند ، دوستی های طولانی را با افرادی که می توانند در طول زمان های سخت به وی کمک کنند ، داشته باشد و امکان دسترسی سریع به مکان های مختلف دانشگاه خواهد داشت و سریع تر از رویداد های مختلف در دانشگاه مطلع خواهد شد .فعالیت های دانشجویی در قالب باشگاه ها یا تیم های ورزشی برای زندگی دانشجویی مهم می باشد و برای دانشجویانی که در خوابگاه های محوطه دانشگاه زندگی می کنند ، حضور در یک جلسه باشگاه آسان است ، زیرا از خوابگاه دور نیست . امکانات مهمی مانند مراکز تفریحی و ناهار خوری معمولا در نزدیکی یافت می شود و اینترنت در هر ساختمان در دسترس است . در کنار تمام این مزایا ، زندگی در خوابگاه قطعا معایبی مانند سر و صدا در هر ساعت از روز و محدودیت هایی را خواهد داشت که با توجه به سبک زندگی و عادت ها همه این مسائل را باید مد نظر داشت .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در استونی تحصیل در استونی

تحصیل در استونی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. واحد پول این کشور یورو است و هزینه های زندگی...

بازار کار مهندسی برق در استونی بازار کار مهندسی برق در استونی

بازار کار مهندسی برق در استونی  جایگاه مهندس برق در کشور استونی از جمله افکار فارغ التحص...

بازار کار رشته زبان در کشور استونی بازار کار رشته زبان در کشور استونی

هر سال متقاضیان زیادی جهت مهاجرت کاری به کشور استونی اقدام می کنند .  برای کار در استونی ب...

نظرات کاربران
Call Now Button