شرایط زندگی دانشجویان در کشور ارمنستان

در سال های اخیر دانشجویان زیادی برای تحصیل در ارمنستان اقدام می کنند تا با هزینه های نسبتا پایین ، مدارک مورد نیاز خود را دریافت کنند تا انتخاب های بیشتری برای ادامه تحصیل در دانشگاه های برتر دنیا را داشته باشند . کشور ارمنستان با توجه به پایین بودن هزینه های زندگی و تحصیل ، انتخاب مناسبی برای علاقه مندانی می باشد که قصد ادامه تحصیل به زبان انگلیسی را با کمترین هزینه را دارند . از دیگر مزایای تحصیل در کشور ارمنستان می توان به شرایط پذیرش راحت تر نسبت به سایر کشورها اشاره کرد . در این مقاله قصد داریم بیشتر با شرایط زندگی دانشجویان در کشور ارمنستان از قبیل هزینه تحصیل و زندگی در ارمنستان و محل اقامت در کشور ارمنستان آشنا شویم .

در مقاله ” مهاجرت به ارمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ارمنستان اطلاعات کسب کنید .

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ارمنستان هزینه های زندگی در کشور ارمنستان

هزینه های زندگی در کشور ارمنستان نیز مانند هر کشور دیگری بسیار وابسته به سبک زندگی فرد می باشد که به عوامل مختلفی از قبیل اینکه شخص در خوابگاه زندگی کند و یا در آپارتمان شخصی ، غذای خود را در خوابگاه دانشگاه و یا رستوران مصرف کند ، میزان تفریحات فردی و گروهی، مسافرت هایی به کشورهای اطراف ، تعداد روزهایی که به ایران باز می گردد ، نوع رفت و آمد درون شهری و برون شهری و بسیاری از عوامل دیگر .اما هزینه برای یک زندگی معمولی دانشجویی در کشور ارمنستان معمولا ماهانه در حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ دلار در نظر گرفته می شود.

هزینه خوابگاه ها در کشور ارمنستان بسته به نوع خوابگاه و یا نوع سرویسی که در خوابگاه انتخاب می شود مانند اتاق اختصاصی و یا اتاق شریکی و … بستگی دارد. اما هزینه یک خوابگاه دو تخته در حدود ماهانه ۱۵۰ دلار است و اجاره یک آپارتمان مستقل ، هزینه ای در حدود ماهانه بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ دلار باید پرداخت که البته دانشجویان معمولا آپارتمان را به صورت شریکی اجاره می کنند. هزینه خورد و خوراک در کشور ارمنستان نیز بسیار ارزان می باشد و یک وعده غذایی کامل در رستوران در حدود ۶ دلار و در خانه در حدود ۳ دلار است .

شرایط زندگی دانشجویان ارمنستان

شرایط زندگی دانشجویان ارمنستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ارمنستان هزینه تحصیل در کشور ارمنستان

در طول چند سال گذشته به دلیل تعدادی تصمیمات قانونی، هزینه تحصیل در کشور ارمنستان به طور کلی حدود 30 درصد افزایش یافته است و این موضوع سبب شده که بسیاری مشکلات اقتصادی را برای برخی از دانشجویان ایجاد کند . افزایش شهریه، تعدادی از دانشجویان را مجبور به کار برای مدت زمان طولانی کرده، به طوری که آنها بتوانند هزینه تحصیل و هزینه های دیگر را برای گرفتن مدرک تامین می کنند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ارمنستان ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ارمنستان ” است .

هزینه های تحصیلات در دانشگاه های ارمنستان متفاوت می باشد و معمولا هزینه دانشگاه های دولتی کمتر از دانشگاه های خصوصی است. میانگین هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های ارمنستان 852 دلار است در حالی که سالانه هزینه زندگی در ارمنستان برای یک دانشجوی بین المللی به مبلغ 3400 دلار می رسد.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور ارمنستان کار دانشجویی در کشور ارمنستان

بسیاری از دانشجویان بین المللی در کشور ارمنستان برای گذراندن زندگی خود به کار ضمن تحصیل در ارمنستان مشغول می شوند . کار دانشجویی در ارمنستان شرایط خاص خود را دارد و با توجه به شرایط دانشجو می تواند به صورت پاره وقت و یا تمام وقت باشد و معمولا به صورت پاره وقت به کار مشغول هستند ، البته با محدودیت ها و قوانین و مقررات خاصی مواجه است. برای دانشجویان بین المللی، کار دانشجویی برای امرار معاش بسیار مناسب می باشد و می توانند از این طریق برخی از هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند. تحصیلات عالی در کشور ارمنستان در موسسه های خصوصی و دولتی امکان پذیر می باشد .

در اکثر کشورها کار پاره وقت در حین تحصیل به این صورت می باشد که در مقطع لیسانس میزان ساعت کار در ضمن تحصیل 10 ساعت در هفته می باشد البته مشروط به اینکه از توانایی زبان خوبی برخوردار باشند و در مقطع کارشناسی ارشد میزان کار پاره وقت بین 20 تا 30 ساعت می باشد و در مقطع دکترا میزان ساعت کار ضمن تحصیل 30 ساعت در هفته می باشد. البته فرد دانشجو باید ابتدا از اداره مهاجرت و دانشگاه مربوطه مجوز کسب کند که قبل از این اقدام باید پیشنهاد کاری داشته باشد. دانشجویان در صورت مشغول شدن به کار پاره وقت علاوه بر اینکه می توانند کسب درآمد داشته باشند می توانند تجربیات عملی کسب کنند و بعد از فارغ التحصیل شدن راحت تر می توانند مشغول به کار شوند و از طرفی با پرداخت مالیات کشور ارمنستان می توانند اقامت دائم کشور ارمنستان را کسب کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ارمنستان می توانید مقاله ” تحصیل در ارمنستان  ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی

شرایط زندگی دانشجویان در کشور رومانی کشور رومانی ، یکی از کشورهای اروپا در جنوب شرقی این قا...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلژیک

  کشور بلژیک به نظام آموزشی سطح خود شناخته شده است و همچنین بلژیک ، یک کشور چند زبانه و چن...

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان

شرایط زندگی دانشجویان در کشور بلغارستان امروزه اغلب افراد در سراسر جهان خواهان مهاجرت و اد...

نظرات کاربران
Call Now Button