اغلب افرادی که قصد مهاجرت به اتریش را دارند ، باید توجه کنند که زندگی دانشجویی در اتریش برخلاف تصور متقاضیان آنچنان ساده نبوده و خود دارای سختی های فراوانی است که شاید هر کسی نتواند آن را تحمل کند اما کشور اتریش می تواند با زیبایی های خیره کننده اش و کیفیت بالای زندگی، شرایط زندگی در کشور اتریش را برای دانشجویان راحت تر کند

همچنین کشور اتریش یکی از امن ترین کشورهای اروپایی می باشد که هزینه تحصیل در آن پایین است . اصلی ترین دلایل انتخاب اتریش برای ادامه تحصیل ، بالا بودن استانداردهای آموزشی در کشور اتریش و تنوع شرایط فرهنگی است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر از حد متوسط قرار دارد.

کشور اتریش به عنوان یک کشور گران برای سفر شناخته می شود و همچنین شهر وین یکی از گران قیمت ترین شهرهای پایتختی اروپا محسوب می شود.

سپری کردن تعطیلات در رشته کوه های آلپ با ورزش های زمستانی ، تفریحی برای ثروتمندان به شمار می آید اما تحصیل در اتریش با سفر تفریحی به این کشور تفاوت دارد.
تحصیل در دانشگاه های کشور اتریش برای برخی دانشجویان به صورت رایگان محاسبه می شود . در این مقاله قصد داریم با شرایط زندگی دانشجویی در کشور اتریش از قبیل هزینه زندگی دانشجویی و خوابگاه های دانشجویی بیشتر آشنا شویم.

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اتریش

شرایط زندگی دانشجویان در کشور اتریش

هزینه زندگی در کشور اتریش با در نظر گرفتن کیفیت زندگی مناسب می باشد و هزینه‌ های زندگی در هر کشوری وابسته به شهر و منطقه محل زندگی متفاوت است. در شهرهای وین و سالزبورگ ، باید ماهانه هزینه‌ ای برابر با ۸۵۰ تا ۹۵۰ یورو  را برای اقامت، اقلام غذایی، فعالیت های اجتماعی متوسط و حمل و نقل عمومی در نظر گرفت.

در سایر شهرهای دانشجویی کشور اتریش مثل لینتس و گراتس، هزینه‌ های زندگی بین 700 تا 840 یورو در ماه است.

هزینه تحصیل در کشور اتریش

در این بخش قصد داریم هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان مختلف را بررسی نماییم که به شرح زیر می باشد :

  • هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان اتحادیه اروپا : دانشجویان اتحادیه اروپا که برای یک دوره کامل در دانشگاه‌ های دولتی کشور اتریش ثبت ‌نام می ‌کنند یا در برنامه ‌های تبادل دانشجو شرکت می‌کنند، ملزم به پرداخت شهریه نیستند. آنها فقط مبلغ ۱۸ یورو را در هر ترم تحصیلی می ‌پردازند.البته دانشگاه وین برای مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) برخی رشته ‌ها (مثل حقوق و روابط بین ‌الملل) برای تمام دانشجویان خارجی، صرف نظر از ملیت، هزینه ثبت‌ نام دارد. دانشگاه ‌های علوم کاربردی کشور اتریش نیز به طور مستقل تصمیم می‌گیرند که هزینه دریافت کنند یا خیر.
  • هزینه تحصیل در اتریش برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا : دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، ملزم به پرداخت 760 یورو در هر ترم هستند و اگر آنها بخواهند در دوره‌ های تحصیل بیش از یک دانشگاه شرکت کنند، فقط یک بار هزینه تحصیل را پرداخت می ‌کنند.
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی اتریش : دانشگاه‌ های خصوصی اتریش هزینه ثبت‌ نام متفاوتی دارند که از ۱۰۰۰ یورو در سال شروع می‌ شود و تا ۴۰۰۰۰ یورو هم می ‌تواند باشد.
هزینه تحصیل در کشور اتریش

هزینه اقامت در کشور اتریش

هزینه اقامت در کشور اتریش در محدوده بین 3۰۰ تا 5۰۰ یورو در ماه می باشد و دانشجویانی که تنها زندگی می ‌کنند به طور متوسط در ماه 450 یورو برای مسکن پرداخت می ‌کنند.

دانشجویانی که در محل اقامت دانشجویی زندگی می‌ کنند، حدود 350 یورو در ماه پرداخت می ‌کنند؛ در حالی که کسانی که با همسر یا فرزند زندگی می‌ کنند، حدود 500 یورو در ماه پرداخت می ‌کنند. شایع ‌ترین هزینه ‌های اقامت دانشجویی در کشور اتریش بسته به محل اقامت، شامل موارد زیر می باشد :

  1. اتاق‌ های اقامت دانشجویی: 300 تا 500 یورو در ماه برای یک اتاق
  2. آپارتمان اجاره ‌ای / اشتراکی: حدود 450 یورو در ماه برای هر نفر برای آپارتمانی در مرکز شهر
  3. خانه: متوسط قیمت 6۵۰ یورو در ماه

کار دانشجویی در کشور اتریش

اجازه کار دانشجویی در کشور اتریش برای افراد به صورت محدود وجود دارد که باید از به طور قانونی برای درخواست اجازه کار اقدام کنند.

دانشجویانی که وارد کشور اتریش می شوند می توانند قسمتی از هزینه های زندگی خود را با کار دانشجویی در اتریش پوشش دهند البته این نکته را باید در نظر داشت که پیدا کردن کار دانشجویی چیز حتمی نیست و باید تمامی هزینه های زندگی از قبل پیش بینی شده باشد.

لازم به ذکر است که دانشجویانی که برای مقطع  لیسانس وارد اتریش می شوند اجازه 10 ساعت کار در هفته را در اتریش دارند و دانشجویان مقاطع بالاتر اجازه 20 ساعت کار دانشجویی در هفته را دارند. طبق قانون کار اتریش حداقل درآمد در اتریش برای هر ساعت کاری ۷ یورو است که البته بسته به شرایط کار ممکن است درآمد بالاتر و یا پایین تر نیز باشد.

طبق قانون کار دانشجویی در کشور اتریش، اصولا محدودیتی برای درآمد وجود ندارد و این موضوع شامل حال تمامی دانشجویان اتریش می شود. مجوز کار برای طول سال یعنی به مدت ۱۲ ماه است . دانشجویان در صورت پیدا کردن کار می توانند از بیمه بیکاری نیز استفاده کنند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اتریش تحصیل در اتریش

تحصیل در اتریش و اخذ ویزای تحصیلی اتریش جز پر طرفدارترین برنامه های مهاجرت به ات...

کار در اتریش کار در اتریش

کار در اتریش برای ایرانیان همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد م...

تحصیل پزشکی در اتریش تحصیل پزشکی در اتریش

راه های مختلفی جهت مهاجرت به اتریش وجود دارد اما یکی از بهترین راه های مهاجرت به اتریش، مها...

نظرات کاربران
Call Now Button