شرایط خرید مغازه در ترکیه و روش های خرید ملک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به ترکیه از طریق روش های مختلفی مانند تحصیل، کار و سرمایه گذاری امکان پذیر است که خرید ملک تجاری نیز از روش هایی است که متقاضیان زیادی را به خود جلب کرده است.
اگر قصد سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک تجاری (مغازه) را دارید، باید شرایط خرید مغازه در ترکیه را مورد بررسی و مطالعه دقیق قرار دهید.

در این مطلب به بررسی شرایط خرید مغازه در ترکیه می پردازیم. امید است که مطالب فوق بتواند برای شما مفید باشد و بتواند در روند بررسی شرایط خرید مغازه در ترکیه کمک بسزایی داشته باشد.
همچنین برای پاسخ بهتر به سوالات خود در رابطه با خرید ملک تجاری (مغازه) در ترکیه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید. و همچنین برای آشنایی بیشتر با موسسه و پرونده های موفق ما می توانید از پیج اینستاگرام آتیه آفرینان دیدن کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار در ترکیه برای ایرانیان  کلیک کنید.

شرایط خرید مغازه در ترکیه
شرایط خرید مغازه در ترکیه

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ملک در ترکیه کلیک کنید.

خرید مغازه در ترکیه و شرایط عمومی آن

کشور ترکیه از موقعیت جغرافیایی منحصر به فردی برخوردار می باشد، زیرا بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته است. ترکیه با کشورهای بسیاری از جمله ایران، عراق، سوریه، یونان، قبرس، بلغارستان، نخجوان آذربایجان، ارمنستان و گرجستان همسایه مرز مشترک دارد.
از شمال با دریای سیاه و در جنوب غربی با دریای مدیترانه نیز مرز مشترک آبی دارد و همین عامل سبب شده است که اقتصاد ترکیه بر پایه تجارت از طریق دریا و کشتیرانی باشد و این از عوامل تاثیر گذار در رونق این کشور محسوب می گردد.
ترکیه از نظر اقتصادی در جایگاه بیستم جهان قرار دارد و از جمله کشورهایی است که از لحاظ اقتصادی همچنان رو به رشد است. زبان رسمی این کشور ترکی می باشد و افرادی که به زبان ترکی استانبولی تسلط داشته باشند می توانند بهتر مراودات و نیازهای روزانه خود را برطرف نمایند. واحد پول ترکیه لیر و دین رسمی ترکیه نیز اسلام است.

پایتخت این کشور شهر آنکارا و بزرگترین شهر آن استانبول است که توریست های بسیاری را به خود جلب کرده است. به همین جهت صنعت گردشگری نیز مهم ترین عامل کسب درآمد برای کشور ترکیه به حساب می آید.
به صورتی که به عنوان ششمین مقصد محبوب گردشگری در جهان رتبه بندی شده است. همچنین صنعت ساخت و ساز نیز یکی دیگر از مشاغل درآمد زا در ترکیه به حساب می آید و با فروش ملک و مغازه به متقاضیان زیادی توانسته اند این صنعت را گسترش دهند. اقامت ترکیه و مهاجرت به ترکیه امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است به طوری که در سال های اخیر، ترکیه میزبان مهاجران زیادی از خریداران مغازه و املاک در این کشور بوده است.
متقاضیان خرید مغازه در ترکیه به مقصد شروع کسب و کار جدید به این کشور مهاجرت می نمایند تا در توسعه کسب و کار خود فعالیت داشته باشند.

خرید مغازه در ترکیه و شرایط عمومی آن شرایط خرید مغازه در ترکیه
خرید مغازه در ترکیه و شرایط عمومی آن شرایط خرید مغازه در ترکیه

شرایط کلی خرید مغازه در ترکیه

کشور ترکیه با شرایط اقتصادی مناسب، موقعیت جغرافیایی و توسعه شهری که دارد، همواره در حال توسعه است و مقصد خریداران بسیاری در زمینه خرید مغازه شده است.
به طوری که خریداران مغازه نیز در پی توسعه کسب و کار جدید خود به کشور ترکیه می آیند. از آنجایی که خرید مغازه علاوه بر سود دهی که دارد، با شرایط خاصی اقامت این کشور را نیز به خریداران اعطا می نماید. به همین دلیل یکی از بهترین راه های مهاجرت به ترکیه از طریق خرید مغازه است.
کشور ترکیه نیز با امکانات زیادی که فراهم آورده است قصد دارد خریداران مغازه را در سال های پیش رو افزایش دهد. به همین سبب بازار املاک در کشور ترکیه نیز روز به روز در حال رشد است و هزاران مغازه برای فروش و نیز صدها آژانس املاک در کشور ترکیه به وجود آمده است.
از این رو در طی سال های اخیر، خرید ملک تجاری و مغازه در ترکیه، افراد زیادی را از کشورهای مختلفی، به خصوص ایرانیان به خود جلب کرده است.

افرادی که قصد خرید مغازه در ترکیه را دارند، پیش از خرید دقیقا باید مشخص کنند که برای راه اندازی چه نوع کسب و کاری تصمیم به خرید مغازه گرفته اند. از این رو بعد از مشخص کردن نوع تجارت و محل آن باید از وزارت کار ترکیه مجور کار دریافت نمایند.
اخذ مجوز کار نیز شرایط و مراحلی دارد که فرد متقاضی خرید مغازه باید مدارکی را آماده کند و سپس به این اداره ارائه نماید. در این بین متقاضیان باید به این نکته توجه داشته باشند که بعضی از کسب و کارها در ترکیه برای افراد خارجی امکان پذیر نمی باشد.
لازم به ذکر است، تنها با مجوز وزارت تجارت و صنعت امکان افتتاح کسب و کار وجود دارد.
این کسب و کار ها شامل مشاغلی همچون: بانک ها، موسسات مالی خصوصی، دفاتر مبادله ارز خارجی، شرکت های تحت قانون بازار سرمایه، انبارداری عمومی و اپراتورهای مناطق آزاد تجاری می شود.

خرید مغازه در ترکیه و بررسی شرایط امنیت و حفظ آن

در سال های اخیر خرید مغازه در ترکیه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. به طور قطع خریداران مغازه باید ابعاد و مسائل مختلفی را بررسی کنند تا از کشوری که می خواهند در آن اقدام به خریداری مغازه نمایند مطمئن شوند.
زیرا بعضی از دولت ها اموال خریداران خارجی را تصرف می نماید یا با اعمال سیاست هایی محدود کننده مانع از توسعه و رشد مغازه خریداری شده آنها می گردند که باعث ایجاد خسارت مالی زیادی می شود. طبق آمار وضعیت کشور ترکیه در زمینه مصادره اموال، نشان می دهد که سرمایه گذاری در ترکیه وضعیت مطلوبی ندارد.

اما توافق‌ نامه ای تجاری برای ارتقا و حفظ سرمایه‌ گذاری بین دو کشور ایران و ترکیه در خصوص معاهدات مالی و سرمایه ‌گذاری اتباع دو کشور، به امضا رسیده است که تا حدود زیادی سرمایه ‌گذاری شهروندان ایرانی را در ترکیه تضمین می نماید.
این توافق نامه بین دو کشور ایران و ترکیه استانداردهای تجاری را تعیین می نماید و محیط مناسبی را برای فعالیت های اقتصادی آنها فراهم آورده است. همچنین این توافق نامه اجازه توقیف اموال خریداران مغازه را به هیچ کدام از دولت‌ها نخواهند داد مگر در صورتی که خریداران مرتکب اعمال خلاف قانون کشور ترکیه شود.

شاخص دیگری که خریداران قبل از خرید مغازه در کشور ترکیه لازم است به آن توجه کنند، شاخص کنترل فساد است. کنترل فساد هر کشوری نشان ‌دهنده نظارت دولت و ارگان های آن کشور به سازمان ها و نهاد های مرتبط و غیر مرتبط است.
در کشوری که فساد وجود دارد ادارات دولتی، دادگاه ها و دیگر ارگان های مربوط، قابل اعتماد نیستند و در صورت بروز اختلاف و مشکل، خریداران خارجی، نمی تواند حق و حقوق خود را از دولت و شهروندان آن کشور دریافت کند.
کشور ترکیه با توجه به آمار شرایط خوبی در این زمینه ندارد اما با توافق نامه ای که بین دو کشور ایران و ترکیه به امضا رسیده است، خریداران مغازه می توانند در بستر مناسب اقتصادی و بدون دغدغه از هدر رفت سرمایه، اقدام به خرید مغازه در این کشور نمایند.

شرایط اخذ مجوز کار در ترکیه قبل از خرید مغازه  

متقاضیانی که قصد خرید مغازه در کشور ترکیه را دارند، برای راه اندازی مغازه، ابتدا باید مجوز کار دریافت نمایند. همچنین میزان سرمایه برای خرید مغازه را نیز در ابتدا مشخص نمایند و موقعیت مکانی که برای خرید مغازه در نظر گرفته اند را در اداره پلیس ترکیه به ثبت برسانند تا بتوانند برای دریافت مجوز کار اقدامات لازم را به عمل بیاورند.

فرد متقاضی قبل از این که مجوز کار را دریافت کند، نیاز به اجازه اقامت کشور ترکیه را دارد. به همین منظور فرد باید برای خرید مغازه اقدامات ثبت شرکت را به عمل بیاورد و خود را به عنوان کارفرما معرفی کرده تا بتواند برای خود بیمه پرداخت نماید.
یکی از شرایط مهم در این زمینه، داشتن بیمه و اظهارنامه مالیاتی است. برای گرفتن شماره مالیاتی با توجه به محل سکونت، فرد متقاضی با مراجعه به اداره پلیس نزدیک محل سکونت خود می تواند شماره مالیاتی خود را دریافت نماید، سپس با مراجعه به اداره مالیات کشور ترکیه می توان گواهینامه ای برا ی ثبت شرکت دریافت کند.

 متقاضی با توجه به نوع شرکت باید اظهارنامه مالیاتی خود را ثبت نماید. در ادامه باید درخواست خود را در سازمان بازرگانی ترکیه به ثبت برساند و بلافاصله آگهی ثبت شرکت را در روزنامه منتشر کنند.
پس از انجام تمام مراحل با در دست داشتن این مدارک، فرد متقاضی می تواند برای اجازه اقامت و مجوز کار به شهرداری یا فرمانداری مراجعه کند. به این ترتیب فرد باید فرم مربوط به درخواست کار را به اداره کار ارائه نماید. سپس فرم های درخواستی و مدارک مورد نیاز را برای اخذ مجوز کار به اداره کار ترکیه ارسال نماید.
این پروسه در حدود 3 تا 7 روز ممکن است به طول بیانجامد. پس از آن اداره کار با بررسی مدارک متقاضی پاسخ خود را برای درخواست اجازه کار او به صورت کتبی و یا از طریق ایمیل برای متقاضی ارسال می کنند. در این زمان فرد یک ماه فرصت دارد تا جهت اقامت کاری خود اقدام نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت دریافت مجوز کار و خرید مغازه در ترکیه

متقاضیان برای سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید مغازه به مدارکی نیاز دارند تا به اداره کار و مهاجرت کشور ترکیه ارائه نمایند. همانطور که پیش تر اشاره شد برای خرید مغازه ابتدا فرد متقاضی باید برای ثبت شرکت اقدام نماید و اظهارنامه مالیاتی داشته باشد تا بتواند مجوز کار دریافت نماید.
به همین منظور مدارکی ابتدا برای دریافت مجوز کار باید به اداره کار ترکیه ارسال کرد، به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر
  • دو قطعه عکس
  • سند رسمی مغازه
  • بیمه نامه
  • ارائه فرم اظهارنامه مالیاتی
  • گواهی ثبت مالیات
  • مجوز اقامت ترکیه
  • دریافت تاییدیه امنیتی از شهرداری ترکیه
  • ارائه روزنامه تجاری با چاپ آگهی تاسیس مغازه در آن
  • مدارک اثبات کننده صحت و اعتبار شرکت
  • کد رمز دولتی
  • email  ارسال شده برای فرد متقاضی که خود را به عنوان کافرما نیز معرفی کرده است
  • معرفی یک حسابدار برای کسب ‌و‌کار

متقاضی پس از ارسال تمام مدارک به شهرداری یا فرمانداری می تواند اجازه رسمی برای خرید مغازه را دریافت کند. از آنجایی که این مراحل بسیار زیاد است و ممکن است افراد دچار سردرگمی شوند بهتر است از یک وکیل حقوقی در این راه مورد استفاده قرار گیرد که به زبان ترکی نیز تسلط داشته باشد.

انواع روش های خرید مغازه در ترکیه – شرایط خرید مغازه در ترکیه

برای خرید مغازه در ترکیه، متقاضیان باید شرایط خود و میزان بودجه خود را بسنجند و پیش از اقدام، مفصل در رابطه با هر یک به تحقیق و مطالعه بپردازند.
3 کار اصلی که برای خرید مغازه در ترکیه افراد باید انجام دهند، ثبت برند یا شرکت، خرید یا اجاره کار و استخدام نیروی کار است. با توجه به این نکات متقاضیان می توانند به سه روش اقدام به خرید نمایند:

انواع روش های خرید مغازه در ترکیه

  1. خرید و ادامه یک بیزنس راه اندازی شده: متقاضی می تواند مغازه ای که از قبل راه اندازی شده است و همچنان در حال فعالیت می باشد را خریداری نماید. با اینکه بیزنش آماده است و دردسرهای اولیه را ندارد.
    اما باید به این نکته توجه داشت که به چه علت از جانب صاحب فعلی اش، برای فروش گذاشته شده است؟ درآمد و فروش قبلی مغازه به چه صورتی بوده است؟ آیا با خرید این بیزنس فعال امکان سودآوری در آینده وجود دارد یا خیر؟
    آیا این مغازه در بیزنس خود موفق بوده است؟ و سوالات دیگری که به دقت باید توسط متقاضی بررسی شود تا در آینده بیزنس و کسب و کار خود دچار مشکل و ضرر مالی نشود.
  2. اخذ نمایندگی برند های معروف و راه اندازی کسب و کار: در این روش متقاضی می تواند امتیاز یک مغازه با برند معتبر ترکیه ای مانند ال سی وایکیکی را برای اخذ نمایندگی خریداری نماید. این روش مزیت های فراوانی دارد زیرا بیزنس فعال و شناخته شده است و به همین جهت ممکن است گران باشد و هرچه اعتبار برند بیشتر باشد، خرید آن نیز گران تر خواهد بود. در بعضی از نمایندگی ها درصدی از درآمد حاصل از فروش، به شرکت اصلی تعلق خواهد گرفت.
  3. خرید مغازه خالی و راه اندازی کسب و کار از صفر: در این روش متقاضیان باید از پیش تعیین کنند که در چه زمینه ای می خواهند به فعالیت بپردازند. همان طور که پیش تر به آن اشاره شد، اتباع خارجی اجازه فعالیت در زمینه بانک ها، موسسات مالی خصوصی، دفاتر مبادله ارز خارجی، شرکت های تحت قانون بازار سرمایه، انبارداری عمومی و اپراتور های مناطق آزاد تجاری را ندارند. موقعیت مکانی مغازه مورد نظر بسیار اهمیت دارد و بر رشد و توسعه فعالیت تاثیر بسزایی می گذارد.
    پس از تعیین نوع فعالیت و موقعیت مکانی، میزان مبلغی که متقاضی قصد دارد هزینه کند نیز بسیار اهمیت دارد. در این روش نیاز است که بازاریابی از صفر نیز در نظر گرفت زیرا در دو روش قبلی، کسب و کار شناخته شده بود است و متقاضی فقط به ادامه روند کار می پردازد. در نتیجه صبر، تجربه و پشتکار از نیاز های اصلی این روش است تا کسب و کار جدید، به موفقیت برسد.

متقاضی با انتخاب هر یک از روش های ذکر شده می تواند اقدام به خرید مغازه در کشور ترکیه و راه اندازی کسب و کار خود نماید که به شرایط مالی و نوع کار بستگی دارد.
از این رو هر فرد با توجه به شرایط خود و تحقیقات لازم یکی از این روش ها را انتخاب می نماید. در این راه استفاده از مشاوره افراد مجرب به شدت احساس می شود زیرا برای اتباع خارجی قوانین و مجوز های خاصی تعیین شده است که بدون مشورت کردن نمی توان از جزئیات کار باخبر شد.

شهرهای مناسب برای خرید مغازه در ترکیه

طبق آمارهای صادره از وزارت اقتصاد ترکیه تقاضای خارجی برای خرید املاک تجاری خصوصا مغازه در ترکیه در 2 سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
دلایل متعددی برای این موضوع وجود دارد که از آن جمله می توان به کاهش قیمت ملک (به دلیل کاهش ارزش لیر در برابر دلار) و کاهش قیمت برنامه ویزای طلایی (که اکنون 250،000 دلار است اشاره کرد.

خریداران از کشورهای مختلف از جمله ایران برای سرمایه گذاری در املاک ترکیه و نقل مکان به این کشور اقدام می کنند. از مناسب ترین شهرها در بین خارجیان برای خرید مغازه می توان استانبول (44.3 درصد سهم سرمایه گذاری خارجی در خرید مغازه) و آنتالیا (21.2 درصد) را نام برد.
حدود 5000 ملک به طور متوسط و سالیانه در ترکیه فروخته می شود. در سال های اخیر پس از استانبول شهرهای، آنتالیا، آنکارا و بورسا و ازمیر در صدر جدول فروش املاک تجاری قرار گرفته اند.

هزینه های جانبی و خرید مغازه در ترکیه – شرایط خرید مغازه در ترکیه

متقاضیان برای خرید مغازه در کشور ترکیه باید ابتدا بودجه خود را مشخص نمایند و بدانند که چه نوع تجارتی را می خواهند شروع نمایند.
یکی از مهم‌ ترین مسائل که باید برای آن به درستی برنامه ریزی شود، بحث بودجه و هزینه های افتتاح مغازه در ترکیه می باشد زیرا در بعضی از مواقع نیاز به پرداخت هزینه هایی، بیشتر از سرمایه اولیه وجود دارد و اگر سرمایه و بودجه مدیریت نشود، احتمال شکست و ضرر و زیان فراوان وجود دارد.
برای شروع فعالیت های تجاری و راه اندازی مغازه، متقاضی در مرحله اول باید اقدام ثبت شرکت نماید که هزینه آن در حدود 10000 لیر ترکیه می باشد. این هزینه شامل هزینه های خرید مغازه نمی شود و آن جزو سرمایه اولیه به حساب می آید.
لازم به ذکر است که قیمت خرید مغازه در شهرها و مناطق مختلف این کشور با توجه به جمعیت و میزان ورود گردشگر به آن ها متفاوت و متغییر خواهد بود.

هزینه های جانبی و خرید مغازه در ترکیه
هزینه های جانبی و خرید مغازه در ترکیه

یکی از مسائل مهمی که برای خرید مغازه باید در نظر گرفت، شهری است که متقاضی قصد سرمایه گذاری دارد، حتی منطقه و محلی که در آن شهر انتخاب می کند نیز از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا می تواند در تجارت و بازار کار نیز تاثیر بگذارد.
با توجه به نوع تجارت و کسب و کاری که فرد، قصد راه اندازی آن را دارد باید منطقه ای را انتخاب کند.

از این رو قیمت خرید هر مغازه با توجه به این که در چه شهری و چه منطقه ای واقع شده است می تواند متغییر باشد. بعد از آن به مدت سال ساخت، تعداد نبش های مغازه، این که در پاساژ باشد یا خیر، قیمت تغییر می نماید.
همچنین اگر خیابانی که مغازه در آن قرار گرفته است اگر شلوغ باشد، قیمت بالاتر می رود زیرا تعداد مشتری های مراجعه کننده بیشتر می شود.

قیمت خرید مغازه در منطقه های مختلف استانبول

قیمت خرید مغازه در هر شهر و محله ای متفاوت است به طور مثال قیمت مغازه و مسکن در شهر استانبول در مقایسه با شهر آنتالیا بسیار گران تر است زیرا میزان جمعیت شهری و تعداد گردشگران شهر استانبول بسیار بیشتر است.
به طوری که استانبول را می توان به عنوان مهم ترین شهر ترکیه به خصوص از نظر تجارت، می توان در نظر گرفت که مورد توجه سرمایه گذاران و مهاجران زیادی قرار گرفته است.
منطقه های شیشلی‌ (Şişli)، بی‌اوغلو (Beyoğlu)، بشیکتاش (Beşiktaş)، جزو تجاری ترین مناطق استانبول به حساب می آید که قیمت های خرید مغازه به دلیل بازار های زیاد و وجود توریست های بسیار، کمی بالاتر از دیگر مناطق می باشد. به طور مثال برای خرید یک مغازه در خیابان اصلی و با متراژ 50 متر، باید مبلغی به میزان 1.5 میلیون لیر و  برای خرید یک مغازه در خیابان اصلی پر تردد و با متراژ 50 متر، باید مبلغی به میزان 2.5 میلیون لیر پرداخت کرد.

اما در مناطقی مانند فاتح (Fatih)، زیتین‌ بورنو (Zeytinburnu)، باکیرکوی (Bakırköy) که جزو مناطق پر تردد و لوکس به حساب می آید، برای خرید یک مغازه در خیابان اصلی و با متراژ 50 متر، باید مبلغی به میزان 5 میلیون لیر و برای خرید یک مغازه در خیابان اصلی پر تردد و با متراژ 50 متر، باید مبلغی به میزان 10 میلیون لیر پرداخت کرد.
همچنین در مناطق آوجیلار (Avcılar)، بیلیک دوزو (Beylikdüzü)، باشاک شهیر (Başakşehir)، بویوک چکمجه (Büyükçekmece) که جزو مناطق مسکونی و مدرن به حساب می آید. اما همانند مناطق دیگر تجاری محسوب نمی شوند به همین دلیل از قیمت ها کاسته می شود. به طوری که برای خرید یک مغازه در خیابان اصلی و با متراژ 50 متر، باید مبلغی به میزان 800 هزار لیر و برای خرید یک مغازه در خیابان اصلی پر تردد و با متراژ 50 متر، باید مبلغی به میزان 1 میلیون 200 هزار لیر پرداخت کرد.

قیمت خرید مغازه در منطقه های مختلف استانبول
قیمت خرید مغازه در منطقه های مختلف استانبول

تفاوت خرید مغازه در قسمت اروپایی و آسیایی استانبول

بررسی تفاوت میان قسمت اروپایی و آسیایی ترکیه از مسائل مهم دیگری است که می تواند بر روی قیمت خرید مغازه و تجاری بودن آن تاثیر بگذارد. در قسمت اروپایی ترکیه کسب ‌و کارهای اتباع خارجی بیشتری وجود دارد و در این قسمت مشاورین املاک، تنوع بسیار بیشتری در زمینه های اندازه، شرایط، امکانات و قیمت دارا می باشند.
همچنین در قسمت اروپایی ترکیه، در بخش خطوط حمل و نقل، میزان بسیار بیشتری وجود دارد و امروزه ساخت و ساز های بیشتری با کیفیت بهتر در این قسمت ساخته می شود.
اما در قسمت آسیایی عموما املاک به صورت سنتی هستند اما با این وجود، امکانات خوبی نیز دارند. اگرچه متقاضیان در هر قسمتی از ترکیه، اقدام به خرید مغازه نمایند، اقامت این کشور به آنها تعلق می گیرد.

یکی از مناطق مهم قسمت های اروپایی ترکیه، منطقه Arnavutkoyنام دارد که در شمال استانبول قرار گرفته است. این منطقه به دلیل تاسیس فرودگاه و پروژه های مگا، درخواست خرید مغازه نسبت به قبل دو برابر افزایش یافته است. منطقه دیگری که با تاسیس کارخانه های صنعتی به مرور زمان از روستا به شهر تبدیل شده، منطقه Avcilar، نام دارد که مجتمع های مسکونی بیشتری نسبت به گذشته در آن ساخته شده است. منطقه Bagcilar نیز به سبب داشتن خطوط حمل و نقل فراوانی که دارد مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

از مناطق مهم قسمت های آسیایی ترکیه نیز می توان به معروف ترین منطقه استانبول Adalar اشاره کرد که خریداران زیادی به آن علاقمند هستند. از دیگر مناطق آسیایی می توان به منطقه Beykoz اشاره نمود که منطقه ای مرفه نشین به حساب می آید که عمارت های قدیمی بسیاری در آن موجود است.
از مهم ترین مناطقی که در در فعالیت های مالی سرمایه گذاران تاثیر دارد، منطقه Atasehir نام دارد که به داشتن ساختمان های بلند و دانشگاه هایش معروف است.

مزایای خرید مغازه در ترکیه – شرایط خرید مغازه در ترکیه

سرمایه گذارانی که قصد خرید مغازه در کشور ترکیه دارند از مزایای بسیاری بهرمند می شوند که بررسی آنها می تواند در نحوه تصمیم گیری متقاضیان موثر واقع شود. خرید مغازه در کشور ترکیه دارای مزایا و نقاط مثبتی است که افراد زیادی را در جهت جذب سرمایه آنها، به خود جلب کرده است که در زیر به برخی از آنها اشاره می شود:

  • امکان دریافت اقامت ترکیه با خرید مغازه
  • دریافت مجوز کار با خرید مغازه
  • امکان استفاده از مغازه برای کسب و کار شخصی
  • امکان سودآوری در کسب و کاری که از طریق خرید مغازه حاصل می شود.
  • امکان اجاره دادن مغازه خریداری شده
  • با خرید ملک امکان افزایش ارزش ملک تجاری در هر سال وجود دارد.
  • امکان دسترسی به بازارها مالی بزرگ و بین المللی
  • گردشگران بسیاری که در این کشور وجود دارد در رونق اقتصادی مغازه تاثیر می گذارد.
  • اگر خرید مغازه به وسیله وام صورت گرفته باشد، به راحتی می توان با درآمد حاصل از آن وام را نیز پرداخت کرد.

مزایای خرید مغازه در ترکیه
مزایای خرید مغازه در ترکیه

اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید مغازه

طبیعتا افرادی که برای خرید مغازه در کشور ترکیه اقدام می نمایند، به دنبال دریافت اقامت و تابعیت آن کشور نیز می گردد. متقاضیان خرید مغازه برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید مغازه ای به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری نمایند. مغازه مورد نظر می تواند دفتر کار، یک سوپرمارکت و یا مغازه ای در یک پاساژ نیز باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود.

افراد با خرید مغازه در این کشور و ثبت آن در کشور ترکیه می‌توانند اقامت دائم ترکیه را نیز دریافت کنید و از امکانات رفاهی و شهروندی این کشور استفاده نمایند.
متقاضیان برای دریافت اقامت دائم و تابعیت باید بتوانند بیمه خود و کارمندانش را پرداخت نماید و مالیات خود را به صورت مرتب به حساب دولت پرداخت نمایند می توانند تابعیت این کشور را به راحتی برای خود و خانواده شان را بدست آورند.

سخن پایانی شرایط خرید مغازه در ترکیه

شرایط خرید مغازه در ترکیه و نحوه دریافت مجوز کار در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت. در صورتی که قصد مهاجرت به ترکیه را دارید، می توانید از طرق سرمایه گذاری در خرید مغازه برای اخذ اقامت اقدام کنید.
از آنجایی که سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید مغازه در سال های اخیر به شدت توسط ایرانیان افزایش داشته است، لذا بر آن شدیم تا پیرامون مسائل مهم راجع به شرایط خرید مغازه در ترکیه مطالب را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم تا راهنمای شما مخاطبان همیشگی ما باشد.
نحوه خرید مغازه، شاخص های اقتصادی تاثیر گذار ترکیه، نحوه اخذ مجوز کار کشور ترکیه، انواع روش های خرید مغازه، هزینه های خرید مغازه و مزایای خرید مغازه در کشور ترکیه از جمله مواردی است که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت.

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ شهروندی، تابعیت کشور ترکیه را ارائه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط خرید مغازه در ترکیه می توانید با مشاوران مجرب ما در امر حقوق بین الملل تماس حاصل نموده و مشاوره رایگان تلفنی دریافت نمایید.
همچنین می توانید در قسمت انتهای مقاله، در قسمت دیدگاه (ثبت پرسش) نظرات و پرسش های خود را بیان نموده و پاسخ خود را در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت کنید.

سوالات متداول شرایط خرید مغازه در ترکیه

✳️ اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه از طریق خرید مغازه چه شرایطی دارد؟

متقاضیان خرید مغازه برای اخذ اقامت و تابعیت کشور ترکیه، باید مغازه ای به ارزش حداقل معادل 250 هزار دلار آمریکا، در ترکیه خریداری نمایند. مغازه مورد نظر می تواند دفتر کار، یک سوپرمارکت و یا مغازه ای در یک پاساژ نیز باشد اما شرط لازم برای اخذ اقامت این است که ملک خریداری شده، به مدت 3 سال نباید فروخته شود.

✳️ مزایای خرید مغازه در ترکیه چیست؟

  • امکان دریافت اقامت ترکیه با خرید مغازه
  • دریافت مجوز کار با خرید مغازه
  • امکان استفاده از مغازه برای کسب و کار شخصی
  • امکان سودآوری در کسب و کاری که از طریق خرید مغازه حاصل می شود.
  • و…

    5/5 - (2 امتیاز)
    مقالات مشابه
    کار در ترکیه کار در ترکیه

    کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

    تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

    دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

    مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

    مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

    نظرات کاربران
    کیوااان

    با سلام و عرض ادب ، شما در این مقاله که برای پارساله نوشتین باید ارزش مغازه ۲۵۰هزاردلار باشه ، آیا در حال حاظر هم همین مبلغه یا شده ۷۵هزاردلار؟؟در هرصورت اگر بنده با دوستم مغازه‌ای به ارزش تعیین شده در استانبول یا آنتالیا بخریم ، آیا به هر دومون اقامت دائم میدن؟

    آتیه آفرینان

    با سلام. خرید ملک در ترکیه جز ویزای سرمایه گذاری محسوب میشه. و حداقل 300 تا 400 هزار یورو باید سرمایه داشته باشید تا اقدام کنید.

    مشاهده نظرات بیشتر
    Call Now Button