شرایط افتتاح حساب در ترکیه و سپرده گذاری در بانک های ترکیه در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مهاجرت به ترکیه یا سرمایه گذاری در ترکیه را دارید، افتتاح حساب بانکی در اولویت است. در این مطلب پاسخ کلیه سوالات ارائه می شود. این مقاله توسط موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده و در اختیار شما قرار گرفته است.

امیدواریم مطالب ذکر شده برای شما کاربردی باشد. در صورتی که به اطلاعات بیشتری در رابطه با شرایط افتتاح حساب در ترکیه نیاز داشتید، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تماس گرفته و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سرمایه گذاری مقاله خرید ملک در ترکیه را مطالعه فرمایید.

شرایط افتتاح حساب در ترکیه

شرایط افتتاح حساب در ترکیه

ترکیه پلی بین شرق و غرب است. در این کشور بسیاری از فرهنگ ها با هم متحد می شوند. ترکیه بسیاری از افراد خارجی را به سمت خود جذب می کند. به طوری که محل زندگی بسیاری از مهاجران است. این کشور برای افرادی که به دنبال زندگی و کار در یک محیط فوق العاده هستند، بسیار مناسب است.
اگر برای کار، تحصیل یا سرمایه گذاری به ترکیه سفر کرده اید، باید حساب های مالی خود را نیز در این کشور افتتاح کنید. در ادامه در مورد نحوه افتتاح حساب در ترکیه و شرایط بانک های این کشور اطلاعاتی در اختیار شما قرار می دهیم.

ترکیه در مجموع 53 بانک دارد، که 34 بانک به عنوان بانک سپرده گذاری فعالیت می کنند. 13 بانک توسعه ای و سرمایه گذاری، 3 بانک دولتی و 9 بانک خصوصی هستند.
همچنین بسیاری از بانک های بین المللی انواع مختلفی از خدمات را ارائه می دهند. چه در ترکیه ملک داشته باشید و چه نداشته باشید، داشتن حساب بانکی برای انجام امورات ضروری است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره کار مقاله کار در ترکیه را مطالعه فرمایید.

افتتاح حساب در ترکیه به عنوان شخص حقیقی

یک فرد خارجی دارای مجوز کار یا اقامت در ترکیه در صورت داشتن شماره هویت ملی معتبر خارجی می تواند بدون مراجعه به بانک مورد نظر و بدون هیچ محدودیتی حساب بانکی باز کند.
همچنین در ترکیه امکان افتتاح حساب بانکی از طریق وب سایت رسمی بانک ها نیز وجود دارد. هیچ محدودیتی برای انتخاب بانک یا باز کردن چند حساب بانکی وجود ندارد. همچنین خارجیانی که در ترکیه کار یا اقامت ندارند، می توانند حساب بانکی باز کنند.

قبل از افتتاح حساب فرم های مربوطه را به دقت بخوانید. ممکن است مجموعه ای از هزینه ها شامل حال شما شود. به عنوان مثال هزینه حفظ ماهانه حساب، بستن حساب، کارت اعتباری، انتقال پول بین بانک ها و هزینه تبدیل ارز از این دست هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل مقاله تحصیل در ترکیه را مطالعه فرمایید.

افتتاح حساب در ترکیه به عنوان شخص حقیقی

افتتاح حساب در ترکیه به عنوان یک غیرمقیم

در ترکیه امکان افتتاح حساب بانکی برای افراد غیرمقیم نیز وجود دارد. اما این روند نسبت به افتتاح حساب افراد مقیم کمی دشوارتر است. در صورتی که مبلغ بالایی را سپرده گذاری کنید، بانک بیشتر با شما همکاری خواهد کرد. اکثر بانک های ترکیه به شما این امکان را می دهند، که با استفاده از ارز خارجی یا با لیر ترکیه حساب خود را افتتاح کنید.

در صورتی که بخواهید حساب بازرگانی افتتاح کنید ممکن است از شما مجوز اقامت بخواهند. اما اگر سرمایه گذاری شما قابل توجه باشد امکان صرف نظر از ارائه مجوز وجود دارد.
در این حالت بدون صدور مجوز می توان حساب را افتتاح کرد. در صورتی که برای افتتاح حساب نمی توانید تمامی اسناد و مدارک خواسته شده را ارائه دهید، باید با شعبه بانک مورد نظر وارد مذاکره شوید.
برای افتتاح حساب ارزی خارجی مانند یورو یا دلار آمریکا هیچ مشکلی وجود نداشته و معمولا بدون مجوز اقامت سپرده گذاری انجام می شود. توجه داشته باشید، که حداقل سود بانک ها مربوط به حساب های ارزی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط و هزینه های زندگی در ترکیه کلیک کنید.

افتتاح حساب در ترکیه به عنوان یک شرکت

تمامی شرکت های ملی و خارجی در ترکیه برای راه اندازی کسب و کار خود باید یک حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنند. کلیه عملیات مالی مانند معاملات نقدی، واریز سرمایه سهم و غیره توسط حساب بانکی شرکت انجام می شود. کلیه شرکت ها می توانند در بانک های ترکیه با ارائه مدارک مورد نیاز حساب باز کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پاسپورت کشور ترکیه کلیک کنید.

مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

بانک های ترکیه برای افتتاح حساب بانکی روش ها و الزامات تقریبا یکسانی دارند. اما در برخی موارد قوانین آن ها با هم متفاوت است. برخی اسناد و مدارک برای افتتاح حساب بانکی ضروری بوده و باید قبل از مراجعه به بانک این مدارک را جمع آوری کنید. مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب عبارتند از:

  • پاسپورت
  • شناسه مالیاتی ( این شناسه را می توانید در ترکیه از اداره مالیات دریافت کنید.)
  • اثبات آدرس مانند ارائه قرارداد اجاره یا قبض آب و برق
  • اثبات امضا
مدارک مورد نیاز برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه

وب سایت های بانک های بزرگ ترکیه به زبان انگلیسی بوده و می توان لیست دقیق اسناد ذکر شده در سایت را با یک جستجوی ساده به راحتی پیدا کرد.
اگر قصد دارید، برای تجارت خود در ترکیه حساب بانکی باز کنید، از شما شماره شناسایی مالیاتی خواسته می شود. برای به دست آوردن این شماره لازم است، مدارک زیر را ارائه دهید.

  • فرم درخواست پر شده
  • اساس نامه شرکت
  • اثبات آدرس ثبت شده شرکت

همچنین لازم است، جزئیات نماینده مدیریت کننده حساب نیز برای افتتاح حساب ارائه شود. افرادی که مقیم ترکیه نیستند، نیز باید شماره مالیاتی خود را از اداره مالیات دریافت کنند و برای افتتاح حساب آن را ارائه دهند.

مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

یک شهروند خارجی برای افتتاح حساب در ترکیه باید اقدامات زیر را انجام دهد:

  1. پاسپورت معتبر تهیه کند.
  2. نشانی و آدرس خود را اثبات کند.
  3. شماره شناسنامه مالیاتی خود را از اداره مالیات یا شماره هویت ملی خارجی معتبر خود را دریافت کند.
  4. سایر مدارک را در وب سایت بانک بررسی کند.
  5. برای افتتاح حساب به بانک انتخابی برود.

یک شرکت خارجی برای افتتاح حساب در ترکیه باید مراحل زیر را طی کند.

  1. اساس نامه شرکت باید تهیه شود.
  2. فرم درخواست برای افتتاح حساب پر شود.
  3. آدرس شرکت ثبت شده و اثبات شود.
  4. باید شماره مالیات شرکت از اداره مالیات دریافت شود.
  5. یک مدیر با اختیار امضا برای افتتاح حساب بانکی باید به بانک مورد نظر مراجعه کند.
مراحل افتتاح حساب بانکی در ترکیه

انواع حساب بانکی در ترکیه

انواع مختلفی از حساب های بانکی در ترکیه وجود دارد، که خدمات مختلفی را ارائه می دهند. شما می توانید با توجه به نیاز خود هر نوع از این حساب ها را در بانک های ترکیه افتتاح کنید.

انواع حساب بانکی در ترکیه

حساب جاری

حساب جاری یک حساب غیر مدت دار است. قابلیت واریز، انتقال و برداشت وجه در هر زمانی وجود دارد. این نوع حساب سود و بدهی ندارد. حساب های جاری در ترکیه خدمات زیر را ارائه می دهند.

  • انتقال پول
  • معاملات با چک
  • بازپرداخت وام و کارت اعتباری
  • پرداخت مستقیم بدهی
  • پرداخت هزینه خرید حضوری در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها
  • پرداخت قبوض، مالیات، بیمه درمانی وتامین اجتماعی
  • معاملات ارزی و فلزات گران بها
  • پرداخت اقساطی مانند خرید اقساطی املاک و پرداخت قسط ماهانه مورد توافق
  • سفارشات معاملاتی فارکس و طلا

حساب کارت اعتباری

متاسفانه هنگام خرید و پرداخت آنلاین، کارت های نقدی حساب جاری پذیرفته نمی شوند. به همین دلیل شما باید یک حساب کارت اعتباری افتتاح کنید. این نوع حساب شبیه به حساب جاری است. اما معمولا فقط برای پرداخت هزینه آنلاین استفاده می شود.
این نوع حساب را به عنوان حساب کارت اعتباری در ترکیه می شناسند. مبلغ این کارت به عنوان قرض به شما داده می شود. باید برای باز کردن این حساب حداقل مقدار 1000 لیر ترکیه (117 دلار آمریکا) سپرده گذاری کنید.

حساب پس انداز طلا

این نوع حساب نامحدود است و فرصتی برای ارزیابی پس اندازها در قالب طلا فراهم می کند. حساب پس انداز طلا برای پس انداز بدون خطر و عدم کاهش ارزش پول مورد استفاده قرار می گیرد. با داشتن این حساب فرصت خرید یا فروش طلا در هر زمان وجود دارد.

حداقل معامله مجاز معمولا 0.01 گرم است. در ازای طلای ذخیره شده گواهی (در بانک هایی که خرید و فروش واقعی طلا در آن ها موجود است. مانند بانک کویت ترک) ارائه می شود.
با طلایی که در حساب جاری طلا وجود دارد، می توانید چک طلا صادر کرده و طلا را از طریق انتقال بانکی تبدیل کنید. همچنین می توانید طلا را به صورت گرم از شعب یک بانک برداشت کنید.

حساب مشارکتی

حساب مشارکتی مطابق با اصول بانکداری اسلامی و بدون بهره است. این نوع حساب توزیع بازده را در محدوده مشارکت سود و زیان بین صاحب حساب و بانک که تحت سیستم مشارکتی فعالیت می کند، امکان پذیر می کند. وجوه جمع آوری شده از حساب های مشارکتی برای تامین مالی بخش تجارت، صنعت و خدمات حلال استفاده می شود.

مهم ترین نکته در این سیستم این است، که نرخ بازده در ابتدا تعیین نمی شود. بلکه در پایان دوره این بازده محاسبه می شود. از آن جایی که سیستم بانکی اسلامی نمی تواند از طریق بهره درآمد کسب کند، این نوع حساب ها بر اساس دارایی های ملموس مانند املاک و دارایی ها افتتاح شده و اجاره را به جای بهره محاسبه می کنند.

انواع حساب بانکی

بهترین بانک ترکیه برای افراد خارجی

در دهه گذشته سیستم بانکی ترکیه برای رفع نیازهای خارجیان و مهاجران در معاملات بانکی پیشرفت کرده است. ملیت های مختلف خارجی می توانند در بانک های دولتی، اسلامی یا خصوصی در این کشور حساب بانکی افتتاح کنند. اگر قصد دارید، در بانک اسلامی حساب خود را افتتاح کنید، باید با قوانین اسلامی آشنایی داسته باشید، تا دچار سردرگمی نشوید.

4 بانک بزرگ ترکیه که دارای راهنمای انگلیسی برای افراد خارجی هستند، در ادامه معرفی می کنیم. این بانک ها برای مشتریان بین المللی و به طور کلی مهاجران محصولات و خدمات سفارشی ارائه می دهند.
همچنین بسیاری از بانک های بین المللی نیز در ترکیه وجود دارد. به این معنی که اگر بانک شما در ترکیه شعبه داشته باشد، می توانید به راحتی سپرده گذاری خود را انجام دهید.
تمامی بانک ها که در ادامه معرفی می کنیم، برای افتتاح حساب مراحل مختلفی دارند. بنابراین باید جزئیات را در وبسایت آن ها بررسی کنید. می توانید با مدیر روابط آن ها صحبت کرده و قرار ملاقاتی با او بگذارید. برخی بانک ها به صورت تلفنی نیز به شما کمک می کنند.

Isbank

بزرگترین بانک ترکیه Isbank است. این بانک گزینه مناسبی برای افراد خارجی است. این بانک شعبه های دیگری در سراسر خاورمیانه، چین و انگلستان دارد.
برخی از شعب آن ها در ارائه خدمات به افراد خارجی تخصص دارند. این مزیت باعث می شود، روند تنظیم حساب ساده تر شود. در واقع این بانک به عنوان بانک ترکیه برای خارجی ها خود را معرفی می کند.

Isbank در ترکیه

Garanti Bankasi

این بانک دومین بانک بزرگ ترکیه محسوب می شود. در شعب این بانک متخصصان خدمات انگلیسی زبان حضور دارند. خدمات تلفنی و وبسایت این بانک نیز به زبان انگلیسی است.
در این بانک خدمات و پیشنهادات زیادی برای افراد خارجی ارائه می شود. از جمله حساب های چند ارزی و کارت های بین المللی از این دست خدمات هستند.

Garanti Bankasi در ترکیه

AKbank

یک بانک بزرگ با استقرار کامل است. مجموعه کاملی از خدمات، حساب ها و کارت های بانکی با بسته های نرم افزاری مخصوص برای خارجیان و مشتریان بین المللی طراحی کرده است. این بانک از برنامه تلفنی، خدمات بانکی و پیامکی خوبی برخوردار است. گذشته از این خدمات این بانک خدمات مشاوره مالیاتی و همچنین کارت های مسافرتی خارجی نیز ارائه می دهد.

کارت های مسافرتی به دارندگان آن اجاره می دهد، هنگام سفر نیز از این کارت استفاده کنند. شبکه خودپرداز این بانک و شعب آن نیز در بسیاری از مناطق ترکیه در دسترس است.

AKbank در ترکیه

Yapi Kredi

یک بانک بزرگ با بیش از 908 شعبه و تعداد زیادی دستگاه خودپرداز است. این بانک مجموعه کاملی از خدمات شامل بیمه، وام، حساب های پس انداز و جاری، کارت های اعتباری و حساب های ویژه را ارائه می دهد. این خدمات برای مشتریان بین المللی و افراد خارجی مقیم ترکیه طراحی شده است.

Yapi Kredi در ترکیه

ضرورت افتتاح حساب در ترکیه

شما به عنوان یک فرد خارجی باید برای مهاجرت به ترکیه، خرید ملک یا هر نوع سرمایه گذاری در این کشور یک حساب بانکی افتتاح کنید. با افتتاح حساب در ترکیه می توانید، اقدامات زیر را به راحتی در این کشور انجام دهید.

  • قادر به پرداخت و دریافت هزینه هایی مانند اقساط تحصیل یا اجاره هستید.
  • امکان پرداخت قبوض خانگی مانند آب، گاز، برق و اینترنت
  • انتقال پول به خارج کشور یا داخل کشور
  • امکان خرید آنلاین و استفاده از وب سایت های تجارت الکترونیک
  • انجام مبادله ارزی
  • دسترسی و توانایی انجام کلیه خدمات بانکی از طریق برنامه های تلفنی هوشمند وبدون نیاز به مراجعه به بانک
  • تسهیل پرداخت مالیات معوق
ضرورت افتتاح حساب در ترکیه

سخن پایانی

شرایط افتتاح حساب در ترکیه و سپرده گذاری در بانک های ترکیه در این مطلب مورد بررسی قرار گرفت. اگر قصد مهاجرت به ترکیه و یا سرمایه گذاری در این کشور را دارید، باید حتما در اولین قدم حساب بانکی در ترکیه افتتاح کنید.
برای افتتاح حساب در ترکیه حتما نباید مقیم این کشور باشید.

مدارکی برای افتتاح حساب لازم است، که در این مطلب قید کردیم و می توانید از طریق وب سایت بانک مورد نظر نیز به طور دقیق بررسی کنید.
در این مطلب همچنین در مورد انواع حساب بانکی در ترکیه، مراحل افتتاح حساب، شرایط افتتاح حساب اشخاص حقیقی و حقوقی و بهترین بانک ها برای افتتاح حساب افراد خارجی اطلاعاتی ارائه شد.

سوالات متداول

انواع حساب های بانکی در ترکیه کدامند؟

حساب جاری، حساب کارت اعتباری، حساب پس انداز طلا، حساب مشارکتی

شرایط حساب بانکی در ترکیه چگونه است؟

حساب جاری یک حساب غیر مدت دار است. قابلیت واریز، انتقال و برداشت وجه در هر زمانی وجود دارد. این نوع حساب سود و بدهی ندارد.

5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
کار در ترکیه کار در ترکیه

کار در ترکیه همواره مورد توجه بوده است و متقاضیان زیادی نیز از طریق کار قصد مهاجرت به ترکیه ...

تحصیل در ترکیه تحصیل در ترکیه

دانشگاه های کشور ترکیه اعتبار علمی بالایی در مجامع بین المللی و مدرک علمی معتبری در تمام کش...

مهاجرت کاری به ترکیه مهاجرت کاری به ترکیه

مهاجرت کاری به ترکیه یکی از سریع ترین راه هایی است که افراد بسیاری را برای مهاجرت جذب خود نم...

نظرات کاربران
Call Now Button