سوالات متداول در مورد تحصیل در هلند

کشور هلند ، کشوری کوچک از سرزمین اصلی اروپا می باشد که سرزمین گلها معروف است و در زمینه های تجارت ، توریسم ، کشاورزی و آموزش عالی ، از کشورهای پیشرفته محسوب می شود که باعث محبوب شدن تحصیل در هلند شده است . متقاضیان تحصیل در کشور هلند این امکان را دارند که از زمان اتمام تحصیل خود به مدت 1 سال شغل مناسبی پیدا کنند و سپس می توانند به مدت طولانی تر یا حتی به صورت دائم در کشور هلند اقامت داشته باشند . در این مقاله به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در هلند می پردازیم .

سوالات تحصیل در هلند :

  • چه عواملی باعث شده که بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج ، هلند را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند ؟

از جمله عواملی که باعث شده بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج ، کشور هلند را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند، عبارتند از : استفاده از شرایط و امکانات یک کشور بسیار پیشرفته اروپایی ، امکان برخورداری از برترین امکانات آموزشی دانشگاه ‌های هلند و بهره ‌مندی از فرصت‌های شغلی این کشور پس از فراغت از تحصیل .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به هلند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به هلند ” بیاندازید.

  • آیا برای تحصیل در هلند ، نیاز به ارائه مدرک زبان می باشد ؟

برای این که بتوان در یکی از دانشگاه‌ های هلند تحصیل کرد ، باید شایستگی و مهارت خود را در زبان انگلیسی ثابت کرد که با قبولی در یک آزمون زبان انگلیسی مورد قبول (نمره ۶ به بالا در آزمون آیلتس، نمره ۵۵۰ به بالا در آزمون تافل PB و یا نمره ۲۱۳ به بالا در تافل CB) این امر مهیا می شود . به جز آزمون ‌های ذکر شده، برخی آزمون‌ های دیگر هم ممکن است مورد قبول واقع شوند که این موضوع باید با دانشگاه مورد نظر هماهنگ گردد .

 

  • شرایط تحصیل کارشناسی در هلند چیست ؟

جهت تحصیل کارشناسی در هلند بایستی مدرک دیپلم با معدل بالای 12 و مدرک آیلتس 6 را ارائه کرد . البته افرادی که مدرک زبان ندارند می توانند در کلاس های آموزشی زبان در کشور هلند شرکت کنند اما توصیه می شود برای راحت تر گرفتن ویزای تحصیلی کشور هلند داوطلبان مدرک زبان خود را در ایران بگیرند.

 

  • هزینه‌ زندگی دانشجویی در هلند چقدر است ؟

هزینه زندگی دانشجویی در هلند شامل مخارج غذا، حمل و نقل عمومی‌، خرید کتاب ، پوشاک و فعالیت‌های مربوط به اوقات فراغت هزینه اجاره مسکن و بیمه سلامت می باشد و در مجموع هزینه تحصیل و زندگی در هلند تقریبا برای یک ماه برابر با ۸۰۰ الی ۱۱۰۰ یورو است .  برای بسیاری از فعالیت ‌های اوقات فراغت، تخفیف دانشجویی وجود دارد و هزینه‌ های حمل و نقل با خرید یک کارت تخفیف حمل و نقل ریلی، برای دانشجویان کاهش می‌یابد . هزینه اجاره یک ماه برای یک اتاق متوسط در کشور هلند حدود ۳۰۰ الی ۶۰۰ یورو می باشد .

 

  • هزینه‌ های تحصیل در هلند چقدر است ؟

هزینه های تحصیل در هلند نسبت به کشور‌های دیگر مانند انگلستان و آمریکا کمتر است . هزینه‌ های تحصیل در دانشگاه‌ های هلند برای هر دانشجو، بسته به رشته تحصیلی او، متفاوت می باشد که علاوه بر شهریه ‌های دانشگاهی، خرید کتاب و وسایل کمک آموزشی را شامل می‌شود و معمولا سالیانه بین ۳۰۰ الی ۶۵۰ یورو هزینه دارد. شهریه تحصیلی در دانشگاه‌ های کشور هلند شامل دو نوع شهریه قانونی و شهریه نهادی می باشد :

برای اقامت و تابعیت در هلند روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در هلند ” را مطالعه فرمایید

  • شهریه قانونی : شهریه ای که دولت برای تمام دانشگاه‌ های هلند تعیین می‌کند و تمام دانشجویان هلندی و دانشجویان کشور‌های عضو اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد باید آن را بپردازند. شهریه قانونی سالیانه پرداخت می شود .
  • شهریه نهادی : شهریه ای خود دانشگاه تعیین می‌کند و مختص دانشجویانی است که از اتباع خارج از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا ‌باشند. مقدار شهریه نهادی، برای رشته‌ها و مقاطع مختلف تحصیلی متفاوت است

شهریه دوره ‌های مقدماتی در هلند برای دانشجویان داخل و خارج از اتحادیه اروپا یکسان است و برای یک سال تحصیلی بین ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ یورو می باشد . لازم به ذکر است دانشحویان می‌توانند با دریافت بورسیه های تحصیلی در هلند ، کمک هزینه تحصیلی ، وام‌های دانشجویی ، کمک هزینه اجاره خانه و همچنین کمک‌ های مالی جهت بیمه سلامت، هزینه تحصیل و زندگی خود را در هلند کاهش دهد.

 

  • هزینه تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چقدر است ؟ آیا دانشجویان این مقاطع می توانند در کنار تحصیل کار کنند ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های هلند در مقطع لیسانس سالیانه حدود 7000 تا 11000 یورو و در مقطع مقطع فوق لیسانس سالانه مبلغی حدود 11000 تا 15000 می باشد. دانشجویان در مقطع لیسانس می توانند 10 ساعت در هفته را مشغول کار شوند و حقوق این افراد در هفته حدود 80 تا 100 یورو می باشد. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجویان اجازه کار 20 ساعت در هفته را دارند که حقوق آنها در هفته حدود 160 تا 200 یورو می باشد. لازم به ذکر است که دانشجویان مقطع دکترا می توانند 30 ساعت در هفته را به کار مشغول شوند و مبلغی حدود 240 تا 300 یورو در هفته حقوق دریافت کنند.

 

  • بیمه بهداشت و درمان در هلند به چه صورت است ؟

دانشجویانی که شهروند اتحادیه اروپا ، منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس هستند و در حین تحصیل کار نمی‌ کنند یا مشغول پروژه کارورزی خود نیستند، به احتمال زیاد واجد شرایط دریافت کارت بیمه درمانی اروپا خواهند بود که تمام هزینه‌ های درمانی شخص را تا زمانی که در هلند زندگی می‌کند، پوشش می‌ دهد و این افراد قبل از شروع تحصیل در هلند می‌توانند ، از داخل کشور خود برای دریافت کارت بیمه سلامت اروپایی (EHIC) اقدام کنند. اما اگر فرد در طول زمان زندگی در هلند به اشتغال و یا مشغول یک دوره کارآموزی با دریافت پول باشد ، باید تحت پوشش بیمه بهداشت و درمان عمومی ‌هلند قرار گیرد که بیمه تنها هزینه‌ های پزشکی فرد را پوشش می‌دهد.

سوالات متداول در مورد تحصیل در هلند

سوالات متداول در مورد تحصیل در هلند

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در هلند 2019 ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در هلند توضیح دادیم .

  • جهت اخذ ویزای دانشجویی هلند چه مدارکی لازم می باشد ؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزای دانشجویی هلند عبارتند از :

  • گذرنامه معتبر
  •  فرم پذیرش تکمیل شده
  • تاییدیه­ بیمه درمانی
  • تاییدیه­ پرداخت هزینه ­‌های اقامت
  • گزارش گردش حساب بانکی
  • نامه­ رسمی از یک دانشگاه در هلند

 

  • شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی در هلند در مقطع دکترا چیست ؟

دانشجویان مقطع دکترا جهت اخذ بورسیه تحصیلی باید مدرک لیسانس و فوق لیسانس خود را از دانشگاه های معتبر داشته باشند. علاوه بر آن باید مدرک زبان آیلتس 6.5 و مقالات بین المللی را داشته باشند و همچنین متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی می بایست یک استاد مشاور برای پشتیبانی تز دکترای خود داشته باشند. لازم به ذکر است که دانشجویانی که همه و یا اغلب این شرایط را داشته باشند شانس بیشتری برای اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در دانشگاه های هلند را دارند.

 

  • آیا برای تحصیل در هلند محدودیت سنی وجود دارد ؟

خیر ، دانشگاه‌ های هلند محدودیت سنی برای ادامه تحصیل ندارند.

 

  • آیا فرد دانشجو در کشور هلند می تواند برای والدین یا همسر دانشجو ویزا بگیرد ؟

بله، دانشجو پس از تهیه کارت اقامت می‌تواند برای همسر و فرزندان خود تقاضای ویزای هلند کند .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Mt

آیا با گرفتن بورس تحصیلی برای مقطع دکترا امکان ورود و گرفتن ویزا برای والدین(پدر و مادر) نیز مقدور است ؟ و این امر بعد از چه مدت امکان پذیر است

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز میتوانید برای والدین دعوت نامه بفرستید و ایشان هر 6 ماه میتواننند سه ماه پیش شما به صورت توریست باشند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button