سوالات متداول در مورد تحصیل در مکزیک

در سالهای گذشته ، تحصیل در مکزیک به دلایل مختلفی از جمله شرایط مساعد زندگی در این کشور ، مورد استقبال دانشجویان بین المللی قرار گرفته است . کشور مکزیک از جمله کشورهای توسعه یافته با سیستم آموزشی قوی است بنابراین تحصیل در کشور مکزیک به دانشجویان بین المللی توصیه می شود . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در مکزیک بپردازیم .

سوالات در مورد تحصیل در مکزیک :

  • چرا تحصیل در مکزیک مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار گرفته است ؟

زبان اصلی کشور مکزیک اسپانیایی می باشد اما مردم این کشور به دلیل فرهنگ های مختلف و سکونت حجم زیاد مهاجرین به زبان های مختلف دنیا از جمله زبان انگلیسی که یک زبان بین المللی است تسلط دارند بنابراین دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در مکزیک نیازی به اخذ مدرک زبان اسپانیایی و تسلط به این زبان نخواهند داشت. با توجه به اینکه مدارک تحصیلی که از دانشگاه ها و مدارس مکزیک اخذ می شود مورد تأیید کشورهای پیشرفته به خصوص آمریکا، کانادا و انگلستان می باشد ، دانشجویان بین المللی می توانند دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد را با هزینه های مقرون به صرفه در دانشگاه های مکزیک بگذرانند و برای تحصیلات تکمیلی اقدام به اخذ بورسیه تحصیلی در بهترین دانشگاه های آمریکا کنند . همچنین هزینه تحصیل در دانشگاههای معتبر مکزیک در مقایسه با دانشگاه های هم ردیف در کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا بسیار پایین است .

 

  • آموزش ابتدایی در مکزیک چگونه است ؟

پیش دبستانی در مکزیک اختیاری و رایگان می باشد و کودکان ۳ تا ۵ سال می توانند وارد پیش دبستانی شوند. آموزش از سن 6 سالگی در مکزیک اجباری است. بسته به نوع مدرسه آموزش به دو زبان ارائه می شود نیمی آموزش ها به زبان اسپانیایی و نیمی دیگر به زبان انگلیسی یا فرانسه انجام می شود. مقطع متوسطه 7 تا 10 سال می باشد که معمولأ دانش آموزان در سنین ۱۲ تا ۱۵ سال در این مقطع مشغول به تحصیل هستند. در این سطح موضوعات تخصصی تر مانند فیزیک، شیمی و تاریخ جهان تدریس می شود. مقطع دبیرستان نیز شامل مقاطع ۱۰ تا ۱۲ می شود و موضوعاتی همچون فیزیک، شیمی، زیست، تجارت، فلسفه و قانون آموزش داده می شود.

 

  • مدارس بین المللی مکزیک چگونه هستند ؟

یک مدرسه بین المللی بهترین انتخاب دانش آموزان مهاجر است. دانش آموزان بین المللی می توانند با دریافت مدرک بین المللی از مدرسه ، دانشگاه خود را در مکزیک و یا سایر کشور ها به خصوص ایالات متحده آمریکا انتخاب کنند. بهترین مدارس بین المللی مدارس آمریکایی در شهرهای مکزیکوسیتی و مونتری واقع شده اند. مدارس انگلیسی-آمریکایی، مدارس فرانسوی، آلمانی و ژاپنی نیز در مکزیک در دسترس هستند.

شما می توانید برای مهاجرت به مکزیک مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به مکزیک ” را مطالعه فرمایید .

  • آموزش عالی در مکزیک چگونه می باشد ؟

دو نوع دانشگاه دولتی و خصوصی در سیستم آموزش عالی مکزیک وجود دارد. مراکز آموزش عالی در مکزیک به ۴ دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • دانشگاهها
  • مؤسسات فنی
  • کالج های تربیت معلم
  • دانشگاه های فنی (برنامه های دو ساله برای ورود دانشجویان به بازار کار)

 

  • آیا در کشور مکزیک برای ورود دانشجویان به این کشور آزمون ورودی گرفته می شود ؟

در بسیاری از رشته های اساسی دانشگاه های مکزیک دانشجویان احتیاج دارند تا در ابتدا برای ورود به این کشور آزمون ورودی را پشت سر بگذارید . در رشته های مدیریت و مدیریت بین الملل و مدیریت هتلداری ، مدیریت توریسم و یا حتی MBA  می توانید بدون اینکه آزمونی دهید وارد دانشگاه های خصوصی شوید . در این رشته ها اگر سابقه کار مرتبط مدیریتی در مدارک و شرایط لازم جهت اخذ پذیرش در مکزیک نباشد باید یک دوره ی عمومی مدیریتی در زمینه ی مربوطه بگذرانید .

  • جهت اخذ پذیرش از دانشگاههای مکزیک چه مدارکی لازم می باشد ؟

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک عبارتند از :

  • اسکن گذرنامه معتبر
  • ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات از سال اول دبیرستان تا آخرین مقطع تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا اسپانیایی
  • رزومه متقاضی

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در مکزیک ” را مطالعه فرمایید .

  • هزینه های جانبی تحصیل در مکزیک چقدر است؟

هزینه تحصیل در مکزیک علاوه بر هزینه شهریه دانشگاه شامل هزینه های جانبی که مربوط به تحصیل دانشجویان شامل خرید کتاب و جزوات کمک درسی نیز می باشد. البته هزینه های جانبی بسته به رشته مورد تحصیل دانشجو متفاوت می باشد و معمولا در حدود ۳۵۰ تا ۷۰۰۰ دلار در سال متغیر می باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل در مکزیک

سوالات متداول در مورد تحصیل در مکزیک

  • اخذ کمک هزینه تحصیلی دانشجویان در مکزیک به چه صورت می باشد ؟

مراحل اخذ بورسیه تحصیلی در مکزیک و یا کمک هزینه تحصیل و زندگی، وام دانشجویی در کشور مکزیک مانند اکثر کشورها به این صورت است که دانشجوی متقاضی اخذ بورسیه باید رزومه بسیار خوبی در حین تحصیل از خود ارائه داده باشد تا در این صورت دانشگاه یا دولت مکزیک بورسیه را به دانشجو اعطا کند .البته دریافت وام های دانشجویی نیز برای دانشجویان امکان پذیر می باشد که در صورت بررسی وضعیت تحصیل فرد از سوی دانشگاه اعطا می شود.

 

  • هزینه های زندگی در کشور مکزیک چقدر است ؟

هزینه های زندگی در کشور مکزیک نسبت به سایر کشورها کمتر می باشد . هزینه زندگی در مکزیک شامل غذا ، حمل و نقل عمومی ، خرید کتاب ، پوشاک و فعالیت های مربوط به اوقات فراغت می باشد. البته علاوه بر این ها فرد یک هزینه برای اجاره مسکن و بیمه سلامت نیز دارد. تقریبا هزینه زندگی در مکزیک برای یک سال برابر با ۶۰۰ الی ۸۰۰ دلار در ماه است.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت مکزیک مقاله ” اقامت در مکزیک  ” را مطالعه بفرمایید .

  • هزینه تحصیل در مکزیک چقدر است ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در مکزیک بسته به نوع رشته و دانشگاه متفاوت می باشد البته این تفاوت بستگی به دوره و مقطع تحصیلی دارد. به طور کلی متوسط هزینه تحصیل در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مکزیک در حدود ۵۰۰۰۰ دلار برای یک سال خواهد بود. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های دولتی مکزیک به نسبت دانشگاه ها و موسسات خصوصی کمتر می باشد و هزینه تحصیل در این دانشگاه ها در حدود ۳۷۸ دلار تا ۸۱۸ دلار برای یک سال می باشد. در ضمن هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی در مکزیک در حدود ۱٫۶۳۶دلار تا ۱۶٫۴۰۰ در سال می باشد.

 

  • هزینه تحصیل در مکزیک به چند صورت پرداخت می شود؟

هزینه تحصیل در مکزیک به دو صورت می باشد :

  1. هزینه های تعیین شده از سوی دولت مکزیک برای دانشگاه ها : هر ساله دولت مکزیک هزینه های تحصیل در دانشگاه را برای تمام دانشگاه ها این کشور تعیین می کند که طی ابلاغیه ای برای دانشگاه ها ارسال می شود. هزینه تعیین شده برای مقاطع لیسانس و فوق لیسانس در سال تحصیلی ۲۰۱۶-۲۰۱۷ برای تمامی دانشجویان بومی و غیر بومی (دانشجویان بین المللی) سالیانه در حدود ۵۰۰۰ دلار می باشد.
  2. هزینه های تحصیل تعیین شده از سوی دانشگاه های خصوصی: هزینه تحصیل تعیین شده از سوی دانشگاه ها نسبت به رشته های انتخابی و سطح علمی و امکانات تحصیلی متفاوت می باشد. میانگین هزینه های تحصیل در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷ در حدود ۲۰۰۰ الی ۱۷۰۰۰ دلار در طول سال می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button