سوالات متداول در مورد تحصیل در لیتوانی

راه های متعددی برای مهاجرت به لیتوانی وجود دارد که یکی از این راه ها، تحصیل در لیتوانی می باشد.این راه یکی از بهترین راه های مهاجرت می باشد و برای فرد متقاضی تحصیل در کشور لیتوانی می تواند منجر به اقامت وی شود . با توجه به اینکه کشور لیتوانی عضو اتحادیه اروپا و عضو شینگن می باشد ، پس از تحصیل در لیتوانی ، دانشجویان می توانند به سایر کشورهای عضو شینگن سفر کنند .کشور لیتوانی از رفاه نسبتا خوب و سطح عالی اشتغال برخوردار است . این کشور در حوزه اتحادیه شینگن قرار گرفته است . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در لیتوانی بپردازیم .

سوالات درباره تحصیل در لیتوانی:

  • دلایل انتخاب کشور لیتوانی برای تحصیل چه می باشد ؟

برای دلایل انتخاب کشور لیتوانی برای تحصیل می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  1. سهل الوصول بودن شرایط تحصیلی دانشجویان
  2. کشور لیتوانی دارای شرایط مناسب و خوبی از نظر سیستم آموزشی برای تحصیل می باشد
  3. کشور لیتوانی عضو سیستم انتقال اروپا می باشد
  4. دانشگاه های لیتوانی جزء دانشگاه های برتر اروپا به شمار می رود .
  5. لیتوانی از امنیت اجتماعی فوق العاده ای برخوردار می باشد.

 

  • شرایط تحصیل در لیتوانی چگونه است ؟

تحصیل در لیتوانی برای تمامی سنین به خصوص سنین ۶ تا ۱۶ سال اجباری می باشد و افراد باید در این سنین به تحصیل بپردازند. دانشگاه های لیتوانی از سطح بسیار بالایی برخوردار می باشند و تحصیل در لیتوانی به صورت کاملا رایگان صورت می گیرد و سیستم موسسات آموزش عالی کشور لیتوانی به صورت دانشجو محور است .

 

  • شرایط اخذ پذیرش و اخذ ویزا جهت تحصیل در لیتوانی به چه صورت است ؟

برای دریافت و اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور لیتوانی ، رقابت شدیدی بین علاقه مندان به تحصیل در لیتوانی وجود دارد  . سیستم آموزشی لیتوانی به صورت ترمیک بوده و زبان تحصیل در اکثر رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد انگلیسی است . سیستم آموزشی لیتوانی مطابق با سیستم آموزشی آمریکا بوده، به طوری که برای ورود به دانشگاه های لیتوانی همانند ایران بعد از تمام کردن دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم منوط به شرکت و قبولی در کنکور سراسری کشور لیتوانی است و در مقاطع بالاتر هر دانشگاه دارای ضوابط و قوانین متفاوتی و مختلفی می باشد.

کشور لیتوانی دارای ویزای نوع D  مولتی پل است که برای اخذ این نوع ویزا ، نامه میانجیگری دانشگاه برای اخذ آن لازم خواهد بود و تمامی دانشجویان خارجی از طرف اداره مهاجرت لیتوانی در هر سال، کارت اقامتی با امکان رفت و آمد در تمامی ۲۸ کشور اتحادیه اروپا دریافت می کنند.تحصیل در دانشگاه های لیتوانی برای اخذ کارت دایم لیتوانی نخواهد بود و شما تنها در طول مدت تحصیل در این کشور اجازه اقامت قانونی در لیتوانی و ۲۸ کشور دیگر اتحادیه اروپا را خواهید داشت و با اتمام دوره تحصیلی قانونا حق ماندن در لیتوانی و اتحادیه اروپا را دارا نخواهید بود.

برای اقامت و تابعیت در لیتوانی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لیتوانی ” را مطالعه فرمایید .

 

  • کشور لیتوانی از نظر زندگی و شرایط جوی چگونه است ؟

تحصیل در لیتوانی و زندگی در این کشور، نسبتا ارزان، دارای کیفیت و شرایط خوب است و می تواند انتخاب خوبی برای متقاضیان تحصیل و زندگی در یک کشور زیبا و در حال پیشرفت وتوسعه یافته اروپایی باشد.

 

  • دانشگاه های لیتوانی از نظر سیستم آموزشی در چه حدی هستند؟

دانشگاه های لیتوانی از کیفیت های آموزشی بالایی در مقاطع تحصیلی مختلف برخوردار می باشند. دانشگاه های لیتوانی ، دارای اساتید و متخصصان حرفه ای و مجرب در تمامی رشته های ارائه شده در این دانشگاه هستند.سیستم آموزش در لیتوانی به صورت موسسات، دانشگاههای دولتی و خصوصی شکل گرفته است.

  • دانشگاه های لیتوانی در چه مقاطع تحصیلی پذیرش دارند؟

ادامه تحصیل در کشور لیتوانی در مقطع لیسانس و فوق لیسانس و دکترا امکان پذیر می باشد .

تحصیل در مقطع کارشناسی در لیتوانی بین ۳ تا ۶ سال طول می کشد که بستگی به رشته تحصیلی فرد دارد که می تواند مدت تحصیل فرد کمتر و یا بیشتر شود . رشته های ارائه شده در این مقطع عبارتند از : پزشکی، دندانپزشکی، مهندسی، حسابداری و…..

شما می توانید برای مهاجرت به لیتوانی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لیتوانی ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در لیتوانی در حدود ۲ سال طول می کشد و شروع دوره های تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی در ماه سپتامبر و ژوئن می باشد.

 

تحصیل دکترا در لیتوانی در حدود ۳ تا ۴ سال طول می کشد و در برخی دانشگاه ها دانشجویان باید موضوع پایان نامه خود را در همان ابتدا به استاد راهنمای خود ارائه کنند . دانشجویان در لیتوانی این امکان را دارند که به صورت پاره وقت و یا تمام وقت کار کنند.

 

  • وضعیت شغلی فارغ التحصیلان پس از تحصیل در لیتوانی چگونه می باشد ؟

کشور لیتوانی با عنایت به شرایط پذیرش مهاجر و دارا بودن محیطی آرام و زیبا و دارا بودن موقعیت اقتصادی، در سطح خوبی می باشد و می تواند فرصتی مناسب برای متقاضیان تحصیلی و کار باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در لیتوانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در لیتوانی توضیح دادیم .

  • دانشگاه های لیتوانی از چه امکاناتی برخوردار هستند؟

ضمن اینکه دانشگاه ها دارای مدارک معتبر می باشند و از نظر سرعت دسترسی اینترنت و استفاده مشترکان تلفن همراه، این کشور واجد مقام نخست است . این کشور بالاترین امنیت اجتماعی در زمینه ساخت شهری و خدمات رفاهی با استاندارد های اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است .

 

  • آیا امکان انتقال دانشجو در کشور لیتوانی وجود دارد؟

بله ، امکان انتقال دانشجو انتقال به کشور های انگلستان، آلمان ،فرانسه ،ایتالیا ،اسپانیا ،کانادا ،استرالیا برای دانشجویان سال آخر آن مقطع وجود دارد .

سوالات متداول در مورد تحصیل در لیتوانی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لیتوانی

  • هزینه های زندگی در لیتوانی چقدر است؟

بر اساس اعلام سازمان آمار و ارقام لیتوانی هزینه های زندگی در لیتوانی در سال ۲۰۱۶ به طور تقریبی ماهیانه از ۵۰۰ تا ۶۰۰ یورو و برای یک خانواده ۴ نفره 1500 یورو در ماه بر آورد شده است.

 

  • هزینه تحصیل در لیتوانی چقدر است ؟

شهریه دانشگاه ها بطور میانگین ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو در سال بوده و سطح کیفی دانشگاه های این کشور برابر با دانشگاه های غرب اروپا می باشد. تحصیل رایگان در لیتوانی برای دارندگان کارت اقامت لیتوانی پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه که به زبان لیتوانیایی برگزار می گردد میسر خواهد بود.

 

  • خدمات بیمه درمانی در لیتوانی چگونه است؟

افراد دارای اقامت لیتوانی شامل خدمات رایگان بیمه درمانی و اجتماعی هستند. همچنین با وجود دفترچه بیمه برخی از داروها رایگان و برخی داروها دارای تخفیفات زیادی می باشند و در صورت بستری در بیمارستان هزینه های دارو و بیمارستان رایگان خواهد بود.

 

  • آیا در لیتوانی امکان یافتن کار وجود دارد؟

هر چند فرد دارای بالاترین درجه علمی و شغلی در رشته خود باشد ، به دلیل رقابت با نیروهای متخصص اروپایی و آمریکایی ، فرد از شانس زیادی برای یافتن کار در شرکت های لیتوانیایی برخوردار نخواهد بود. پروسه جذب مهاجر در لیتوانی بیشتر بر اساس ثبت شرکت و فعالیت تجاری و سرمایه گذاری می باشد و به افراد سرمایه گذار و کارآفرین نیازمند است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button