تحصیل در قبرس یکی از گزینه های ایده آل برای متقاضیان می باشد زیرا دانشجویان بین المللی تحصیلات با کیفیتی را در یک محیط دوستانه و امن با هزینه ای مقرون به صرفه تجربه می کنند . در طی ده سال گذشته تعداد دانشجویان بین المللی کشور قبرس به سرعت افزایش یافته است به طوری که ارتباط بین دانشجویان خارجی و قبرسی ممکن است در نهایت منجر به ارتباطات تجاری و فرهنگی بین کشورها شود . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در قبرس بپردازیم .

چرا متقاضیان تحصیل در خارج از کشور، کشور قبرس را برای تحصیل انتخاب می کنند؟

زیرا متقاضیان به دلایلی مانند آب و هوای خوب و فرهنگ دوستانه که مکمل کیفیت آموزشی  است، جامعه دانشجویی چند ملیتی، هزینه زندگی مناسب و نرخ جرایم پایین برای تحصیل در قبرس به این کشور زیبا سفر می کنند.

شرایط تحصیل در قبرس به چه صورت می باشد ؟

تمامی متقاضیان که قصد تحصیل در کشور قبرس دارند باید تحصیلات متوسطه را طی کرده باشند یا به طور برابر 12 سال مدرسه رفته باشند تا از دانشگاه های قبرس برای مقطع کارشناسی بتوانند پذیرش بگیرند و به همین ترتیب برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید دوره ی کارشناسی را پشت سر گذاشته باشند.یک سال تحصیلی  در دانشگاه های دولتی قبرس به دو نیمسال تقسیم می شود و از ماه سپتامبر شروع می شود و تا ماه می ادامه دارد. امتحانات میان ترم در اکتبر و مارچ گرفته می شود و امتحانات نهایی در پایان هر نیمسال گرفته می شود. سال تحصیلی در دانشگاه های خصوصی قبرس بین اکتبر و ژوئن می باشد .

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در قبرس چگونه می باشد؟

متقاضیان تحصیل کارشناسی در قبرس برای اخذ پذیرش باید مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی داشته باشند و نیازی به ارائه مدرک زبان نیست و افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارند می توانند در ابتدا در دوره های زبان که در قبرس برگزار می شود شرکت کنند و پس از کسب حدنصاب لازم دوره اصلی خود را شروع کنند.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در قبرس چگونه می باشد؟

مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در قبرس با زیر ساخت کیفی تقریباً مشابه با همتایان انگلیسی خود برابری می کند. کارشناسی ارشد معمولاً بین 1 تا 2 سال طول می کشد و متقاضیان تحصیل در این مقطع باید مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشند.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا در قبرس چگونه می باشد؟

متقاضیان تحصیل دکترا قبرس نیاز به داشتن مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد در رشته ی مربوطه دارند. دکترا در دانشگاه های دولتی قبرس بیشتر رایج است و معمولا 3 سال طول می کشد و شامل آموزش تئوری و پایان نامه می باشد.

آیا امکان کار پس از تحصیل در قبرس وجود دارد؟

بله ، انتخاب قبرس به عنوان مقصدی برای تحصیل می‌تواند آینده فرد را به شکلی درخشان رقم بزند. موقعیت‌ های شغلی و تجاری موجود در این کشور یکی از دلایلی است که بیشتر دانشجویان را برای تحصیل در رشته‌ هایی مانند مدیریت کسب وکار به این کشور جذب می کند . سالانه تعداد زیادی از جوانان اماراتی و عرب به منظور تحصیل و تجارت به قبرس می‌روند زیرا قبرس کشوری است که امکان برقراری ارتباطات بین ‌المللی گسترده را فراهم می‌کند.

تدریس دروس به زبان انگلیسی و تسلط مردم به این زبان نیز زندگی، کار و در مجموع ارتباطات را تسهیل می‌کند. مهاجرت از قبرس به نقاط دیگر تنها گزینه پیش روی دانشجویان زبده و فارغ ‌التحصیل نیست، بلکه با یافتن شغلی مناسب نیز می‌توانند زندگی خود را در این کشور زیبا و پر رونق ادامه دهند یا با دست پر به زادگاه مادری خود بازگردند و بهترین موقعیت‌ های کاری را از آن خود کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در قبرس

هزینه تحصیل در قبرس چگونه است ؟

هزینه تحصیل در قبرس با وجود بورسیه ‌ها چندان زیاد نخواهد بود و نسبت به سایر نقاط اروپا مانند انگلیس، آلمان و… راحت ‌تر می‌توان مخارج را در قبرس مدیریت کرد . به عبارتی هزینه تحصیل در قبرس معقول است و شهریه دانشگاه‌ها به نسبت سایر نقاط اروپا به شدت مقرون به صرفه است.

شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در قبرس چگونه است ؟

بورسیه تحصیلی در قبرس معمولا با در نظر گرفتن سوابق تحصیلی متقاضیان در سال‌ های گذشته مورد بررسی قرار می‌ گیرد. این بورسیه‌ ها بسیار مناسب و مطلوب هستند و تنها کمک ‌هزینه شهریه را پوشش نمی ‌دهند. بورسیه‌ های اعطایی، ضمن پرداخت و پوشش شهریه سایر هزینه‌ های زندگی و تحصیل،هزینه ‌هایی مانند: شهریه خوابگاه، خرید کتاب و لوازم آموزشی و… . را نیز پرداخت می‌کند .

برای اخذ بورسیه تحصیلی قبرس چه مدارکی لازم می باشد ؟

برای دریافت بورسیه ‌های مختلف، متقاضی باید درخواست خود و سپس مدارک مختلفی مانند: عکس، گذرنامه، سوابق تحصیلی و … را به دانشگاه مورد نظر خود بفرستد. هر دانشگاه روند ها و فرایند های خاص خود را برای بررسی پرونده متقاضیان دارد. اما لازم به ذکر است که اگر دانشجویی شرایط بهره ‌مندی از بورسیه تحصیلی ۱۰۰ درصدی را داشته باشد، لزومی به ارائه مدارکی از حساب بانکی خود برای تضمین پرداخت هزینه‌ ها وجود نخواهد داشت. اما اگر دانشجو بورسیه هایی دریافت کند که تنها بخشی از هزینه‌ ها و شهریه را پوشش می‌دهند وجود و اعلام چنین ضمانت‌ هایی لازم است.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
اقامت پس از تحصیل در قبرس اقامت پس از تحصیل در قبرس

کشور قبرس کشوری جزیره ای است که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است و پایتخت آن نیکوزیا می با...

بورسیه تحصیلی در قبرس بورسیه تحصیلی در قبرس

کشور قبرس دارای مکان های گردشگری و آثار تاریخی زیادی است . هر ساله افراد زیادی به کشور قبرس ...

مهاجرت به قبرس مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس و شرایط عمومی قبرس و هزینه زندگی در قبرس را در این مقاله مورد بررسی و تحلیل ق...

نظرات کاربران
Call Now Button