کشور فنلاند از شرق با روسیه و از غرب با سوئد همسایه می باشد و پنجمین کشور پهناور اروپایی به شمار می آید . به دلیل نامساعد بودن آب و هوای قسمت شمالی فنلاند ، بیشتر مردم این کشور در جنوب زندگی می کنند و شغل ماهیگیری از منابع مهم درآمد به حساب می آید . سالانه تعداد زیادی از افراد به دلیل برخورداری از امکانات دانشگاهی با سطح علمی نسبتا بالا  مهاجرت می کنند . بنابراین یکی از راه های مهاجرت به فنلاند ، تحصیل در فنلاند می باشد لذا در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در فنلاند بپردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به فنلاند شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به فنلاند ” بیاندازید.

سوالات درباره تحصیل در فنلاند

  • اخذ ویزای تحصیلی فنلاند به چه صورت است ؟

در هنگام اخذ ویزای تحصیلی فنلاند ، ابتدا به فرد یک ویزای موقت می دهند که وارد فنلاند شود ، و پس از انجام امور مرتبط با دانشگاه باید به اداره مهاجرت رجوع کرده و درخواست کارت اقامت را بدهد ، اقامت وی موقت یک ساله می باشد و بنا به لزوم هر ساله تمدید می شود . از سال ۲۰۱۲ به بعد کارت اقامت به طور مسقیم در خود سفارت فنلاند در تهران صادر و به متقاضی داده می شود.

  • برای اخذ ویزای تحصیلی در فنلاند چه مدارکی لازم می باشد ؟

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در فنلاند عبارتند از :

  • پاسپورت و دو نسخه کپی از آن ، اگر کمتر از یکسال از اعتبار پاسپورت گذشته است پیشنهاد می شود حتما آن را تعویض کنید
  • اصل شناسنامه و دو نسخه کپی از آن
  • دو قطعه عکس رنگی ۶*۴
  • نامه تمکن مالی از بانک به میزان ۱۰۰۰۰ یورو و دو نسخه کپی از آن
  • ارائۀ پذیرش از دانشگاه و یا فایل آن به همراه دو نسخه کپی
  • مدرک زبان به همراه دو نسخه کپی از آن
  • بیمه یکساله با اعتبار ۳۰۰۰۰ یورو به همراه دو نسخه کپی از آن
  • مدارک فارغ التحصیلی از دبیرستان به بعد به همراه ریز نمرات
  • داشتن رزومه یا CV

به طور کلی از همۀ مدارک بالا یک اصل به همراه دو کپی ارائه شود.

  • آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی وجود دارد ؟

بله ، برای دانشجویان بین المللی درصورت دریافت بورسیه تحصیلی ، امکان تحصیل رایگان در فنلاند به زبان انگلیسی موجود می باشد.در صورتی که بورسیه دریافت نکند می توانند با هزینه شخصی خود در دانشگاه های این کشور به زبان انگلیسی تحصیل نمایند.

در مقاله ” تحصیل در فنلاند ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فنلاند اطلاعات کسب کنید .

شروع سال تحصیلی در دو ترم پاییز و بهار می باشد ، دانشگاه های فنلاند در بیشتر رشته های تحصیلی در ترم پاییز دانشجو می پذیرند و فقط تعداد کمی از رشته ها هستند که به خاطر شرایط خاص به طور جداگانه در ترم بهار هم دانشجو می پذیرند . دانشجو به هنگام تحصیل درفنلاند از بیمه تحصیلی دانشجویی برخوردار می باشد .

حداقل معدل در مقطع کارشناسی در فنلاند ۱۳ می باشد ، طول دوره کارشناسی در فنلاند تقریبآ ۳ تا ۴ سال می باشد .

فاصله بین سال های تحصیل در مقطع لیسانس تا فوق لیسانس نباید بیشتر از ۵ سال باشد ،و جهت ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس داشتن نمره ۶٫۵ در آزمون آیلتس الزامی می باشد و حداقل معدل جهت ادامه تحصیل در فوق لیسانس 14 می باشد.

تحصیل دکترا در کشور فنلاند کاملا رقابتی است و به دلیل داشتن شرایط خوبی همچون رایگان بودن تحصیل متقاضیان تحصیل دکترا در دانشگاه های فنلاند باید از شرایط بسیار خوبی برخوردار باشند. و تمامی دروس در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد. جهت تحصیل در مقطع دکترا در فنلاند فرد نیاز به نمرۀ آیلتس آکادمیک ۷و در بعضی مواقع GRE دارد و حداقل معدل در دوره دکترا ۱۵ می باشد(البته با معدل 15 شانس گرفتن پذیرش بسیار پایین است).

  • هزینه زندگی در فنلاند چقدر است ؟

کلیه هزینه های زندگی یک دانشجو در دوره تحصیل و زندگی خود در کشور فنلاند در حدود 8 تا 10 هزار یورو در سال می باشد که این مبلغ در مقابل هزینه های زندگی و تحصیل در انگلستان، ، آمریکا و کانادا بسیار پایین تر و مقرون به صرفه تر می باشد. پیشنهاد می شود جهت مخارج ماهانه خود به ازای هر ماه ۷۰۰-۹۰۰ یورو مد نظر داشته باشند . امکان گرفتن خوابگاه نیز برای دانشجویان با هزینه ایی کم در حدود ۲۵۰ یورو و به بالا در فنلاند موجود می باشد .

اسکان در فنلاند معمولا از طریق بنیادهای دانشجویی انجام می گیرد اگرچه در بعضی از دانشگاه های فنلاند برای دانشجویان بین المللی خوابگاه در نظر گرفته می شود. همچنین قیمت اجاره یک اتاق در آپارتمان های مشترک 200 تا 400 یورو در ماه می باشد که در مقایسه با دیگر شهرهای اروپایی قیمتی مناسب به شمار می آید. همچنین برای دانشجویان، در رستوران ها و کافه های دانشجویی و همچنین استفاده از وسائل نقلیه عمومی تخفیف وجود دارد.

  • هزینه تحصیل در فنلاند چقدر است ؟

هزینه تحصیل در کشور فنلاند تا پاییز سال 2016  برای تمام دانشجویان رایگان بود ولی از این تاریخ به بعد با توجه به سیاست گذاری های جدید دولت فنلاند، دانشجویان خارجی باید برای تحصیل در فنلاند در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شهریه ای معادل 8000 تا 12.000 یورو در سال پرداخت کنند. تحصیل در مقطع دکترا همچنان رایگان بوده و دانشجویان این مقطع از حقوق سالیانه نیز برخوردار می شوند.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در فنلاند وجود دارد ؟

بله ، دانشجویان در دوره تحصیل در فنلاند اجازه 25 ساعت کار در هفته را دارند. ولیکن پیدا کردن کار برای کسانی که زبان فنلاندی و یا سوئدی نمی دانند خیلی دشوار است .به همین خاطر است فرد نمی تواند برای درآمد داشتن جهت مخارج زندگی در فنلاند روی داشتن شغل حساب باز کند و حتما باید از قبل پس انداز به همراه خود داشته باشد.

امکان دریافت بورسیه تحصیلی به طور خاص فقط در مقطع دکترا وجود دارد و برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به سختی می توان بورسیه گرفت، این بدین خاطر است که دولت تمامی هزینه های تحصیلی را پوشش می دهد و دانشجو کاملا رایگان در حال تحصیل می باشد .

  • آیا پس از پایان دوره تحصیل در فنلاند ،امکان تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری وجود دارد؟

بله، دانشجویان بین المللی می توانند بعد از اتمام تحصیلات در فنلاند درخواست تمدید ویزای موقت خود را بدهند و یکسال اقامتشان تمدید خواهد شد به جهت پیدا کردن شغل در کشور فنلاند و تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری در فنلاند اقدام کنند .

  • آیا فارغ التحصیلان دانشگاه های پیام نور و یا علمی کاربردی می توانند اخذ پذیرش تحصیلی بگیرند ؟

فارغ التحصیلان دانشگاه هایی همانند پیام نور و یا علمی کاربردی نیز می توانند پذیرش و ویزا دریافت کنند و در این روند ، اخذ پذیرش و ویزای فرد بستگی به تمامی عوامل و شرایط همچون نمره زبان و معدل دانشگاهی و ظرفیت دانشگاه در رشتۀ خاص مد نظر ، مدرک تحصیلی ، ریزنمرات و … دارد .

سوالات متداول در مورد تحصیل در فنلاند

سوالات متداول در مورد تحصیل در فنلاند

  • زبان تحصیل در دانشگاه های فنلاند چیست ؟

زبان های رسمی کشور فنلاند زبان فنلاندی و سوئدی می باشد که در دانشگاه ها به این دو زبان تدریس می شود. همچنین برای تعدادی از رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد ممکن است دوره به زبان انگلیسی ارائه شود. بیشتر رشته های به زبان انگلیسی در دوره کارشناسی در موسسه های پلی تکنیک می باشد. این موسسه ها که دانشگاه علمی کاربردی نامیده می شوند بر روی کسب مهارت ها تاکید می کنند.دانشجویان خارجی برای تحصیل به زبان انگلیسی در فنلاند باید مدرک آیلتس با نمره 6.5 به بالا داشته باشند.

  • تفاوت دانشگاه ها با مراکز فنی حرفه ای در فنلاند چه می باشد ؟

دانشگاه ها در فنلاند به دو دسته فنی حرفه ای و دانشگاه های معمولی تقسیم می شوند. دانشگاه های فنی حرفه ای  از معدود دانشگاه هایی هستند که در دوره  لیسانس دانشجو می گیرند و تحصیل در آنها به زبان انگلیسی می باشد. در این دانشگاه ها بیشتر به مسائل حرفه ایی و عملی می پردازند و بسیاری از دانشجویان این دانشگاه ها دارای سن بالا نیز هستند و اغلب شاغل می باشند . مدرک این دانشگاه ها اغلب جهت پیدا کردن کار در فنلاند مناسب می باشند و مدرکی که از این دانشگاه دریافت می کنید معادل لیسانس است که مورد تایید وزارت علوم ایران نیز می باشد ولیکن اگر بخواهید در دانشگاه های دیگر فنلاند ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشته باشید مدرک شما مورد تایید نمی باشد و شما ملزم به گذراندن یک سری واحدهای اضافی، تقریبآ ۵ درس هستید تا مدرکتان جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های عادی فنلاند مورد تایید قرار گیرد ،در دانشگاه های معمولی فنلاند نیز دروس در دوره کارشناسی به زبان انگلیسی نمی باشند .

  • آیا برای همسر دانشجویان ویزای همراه صادر می شود ؟

بله، دانشجو پس از اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی و ورود به فنلاند می تواند اقدام به ارسال دعوتنامه برای همسر خود کرده و تقاضای ویزای همراه کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button