سوالات متداول در مورد تحصیل در فرانسه

کشور فرانسه از متنوع ترین و با کیفیت ترین نظام های آموزشی برخوردار است و از دانشگاه های ممتازی بهرمنده می باشد . تحصیل در فرانسه ،نیمه رایگان می باشد و ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در فرانسه و فرانسوی امکان پذیر است که باعث انتخاب این کشور برای تحصیل توسط بسیاری از متقاضیان شده است . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در فرانسه بپردازیم .

سوالات درباره تحصیل در فرانسه

  • شرایط تحصیل در فرانسه چگونه است ؟

در کشور فرانسه کودکان از سن ۵ سالگی وارد آمادگی شده و یک سال این دوره را می گذرانند سپس برای تحصیل در مقطع دبستان آماده می شوند ، دوره دبستان ۵ ساله است و پس از آن ۴ سال و سپس ۳ سال دوره دبیرستان وجود دارد ، به طور کلی برای اخذ مدرک دیپلم در کشور فرانسه ۱۲ سال زمان نیاز است ، آموزش در کشور فرانسه اجباری و تا سن 18 سال برای دانش آموزان رایگان می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به فرانسه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به فرانسه ” اطلاعات کسب کنید .

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های فرانسه به چه صورت می باشد؟

دانشگاه های کشور فرانسه در ماه سپتامبر پذیرای متقاضیان می باشند و دانشجویان قبل از تحصیل موظف اند در بخش فرهنگی سفارت آزمونی به نام TCF برای مشخص شدن سطح زبان آنها بدهند که باید نمره قبولی در سطح حداقل B2 را اخذ کرده و تسلط خود به زبان فرانسه را اثبات کنند .نظام آموزشی در کشور فرانسه تحصیل در سه مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری به طور سالیانه امکان پذیر می باشد که دانشجویان باید در هر سال تعدادی واحد بگذرانند . متقاضیان می توانند پس از پایان تحصیل خود در مقاطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد در کشور خود همین رشته را در مقاطع بالاتر در کشور فرانسه ادامه دهند .

  • برای تحصیل در دانشگاه های فرانسه چه مدارک دیگری لازم می باشد ؟

هم چنین فرد باید نشان بدهد تمکن مالی دارد یعنی هزینه تحصیل و زندگی خود برای مدت یک  سال در کشور فرانسه را داراست و باید شناسنامه ، مدارک تحصیلی ، ریز نمرات و سایر مدارک خود را ترجمه و به تایید سفارت فرانسه برساند .

مدت زمان تحصیل در مقطع لیسانس در فرانسه ۴ ساله است و اکثر دروس به زبان فرانسوی به دانشجویان ارائه می شود، پس داشتن مدرک زبان فرانسوی در سطح  B2 و یا حداقلآیلتس6  الزامی است . همچنین دانشجویان برای اخذ پذیرش باید معدل بالای ۱۵ و مدرک دبیرستان و پیش دانشگاهی خود را داشته باشند . زمان شروع تحصیل برای دانشجویان شهریور ماه می باشد.

برای ورود به مقطع کارشناسی ارشد نظر استادان مطرح است و در صورت عدم صلاحیت ، دانشجو باید ترم آخر مقطع کارشناسی را مجددا سپری کند .

زمان تحصیل در فوق لیسانس در فرانسه ۲ ساله است و دروس به زبان فرانسوی ارائه می شود و داشتن مدرک زبان در سطح B2 ضروری است ( در دانشگاه های خصوصی فرانسه امکان ارائه دروس به زبان انگلیسی وجود دارد ) هم چنین فرد برای اخذ پذیرش باید معدل بالای ۱۵ و مدرک کارشناسی در رشته مربوطه را داشته باشد . دانشجویان در سال دوم تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در فرانسه می توانند دوره Research  یا Professional  را انتخاب کنند که تفاوت آن در این است که کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارند دوره Research و کسانی که بلافاصله پس از اتمام تحصیل قصد ورود به بازار کار را دارند دوره Professional را انتخاب می نمایند .

برای اقامت و تابعیت در فرانسه روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در فرانسه ” را مطالعه فرمایید .

  • شرایط تحصیل دکترا در فرانسه به چه صورت می باشد ؟

 زمان تحصیل در مقطع دکترا در فرانسه  ۳ تا ۵ سال می باشد و در این دوره دانشجویان موظف به ارائه پروژه و تحقیق می باشند . دروس به زبان فرانسوی و انگلیسی ارائه می گردد و داشتن مدرک زبان در سطح B2 ضروری است  هم چنین فرد برای اخذ پذیرش باید معدل بالای ۱۴ و مدرک کارشناسی ارشد در رشته مربوطه را داشته باشد .

  • آیا امکان اخذ بورسیه تحصیلی در فرانسه در مقطع تحصیلی دکترا  وجود دارد ؟

بله، مقطع تحصیلی دکترا در کشور فرانسه شغل محسوب می‌ شود و دانشجویانی که موفق به اخذ بورس تحصیلی از دانشگاه‌ های این کشور شوند حقوق ماهیانه دریافت می‌ کنند که مبلغ آن بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت بوده اما حداقل ۱۳۰۰ یورو در ماه می‌ باشد.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در فرانسه وجود دارد ؟

بله ، دولت فرانسه لازم می‌داند که هر دانشجوی بین ‌المللی هنگام تحصیل در فرانسه، قادر به تأمین مالی خویش باشد. بنابراین بسیار مهم است که میزان پول مورد نیاز برای زندگی و تحصیل در فرانسه را به درستی برآورد کند و همراه خود داشته باشد. دانشجویان مقطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا علاوه بر تحصیل به ترتیب ۱۰ ، ۲۰ و ۳۰ ساعت در هفته حق کار دارند و به ازای هر ساعت کار ۷ تا ۱۰ یورو حقوق دریافت می نمایند .

  • چه رشته هایی در دانشگاه های کشور فرانسه تدریس می شود ؟

در دانشگاه های کشور فرانسه رشته هایی مانند حقوق ، روانشناسی ، ادبیات ، فلسفه ، علوم سیاسی و اقتصادی ، پزشکی ، معماری و رشته های دیگر ارائه می گردد .

  • هزینه زندگی در فرانسه چقدر است ؟

هزینه ماهیانه زندگی حین تحصیل در فرانسه به عوامل متعددی، مانند شهری که در آن مشغول به تحصیل خواهید شد، دارد. به  ‌طور حتم هزینه ماهیانه زندگی در شهری مثل پاریس بسیار بالاتر از شهرهای کوچک است. شاید تا دو برابر بیشتر. اما اگر بخواهیم یک برآورد عددی برای حداقل هزینه ماهیانه زندگی در حین تحصیل در فرانسه داشته باشیم، می‌ توان گفت لازم است چیزی حدود 700 الی 1200 یورو در ماه پول داشته باشید. در نظر داشته باشید که این مبلغ شامل شهریه دانشگاه نمی‌شود و فقط تخمینی برای هزینه ‌های جاری زندگی در فرانسه می باشد .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در فرانسه ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در فرانسه توضیح دادیم .

  • آیا امکان گرفتن ویزای همراه برای همسر و فرزندان دانشجو تحصیل در کشور فرانسه وجود دارد ؟

بله، همسر و فرزندان زیر سن قانونی دانشجو می ‌توانند همزمان با دانشجو درخواست ویزای همراه بدهند و همزمان با هم وارد خاک کشور فرانسه شوند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در فرانسه

سوالات متداول در مورد تحصیل در فرانسه

  • آیا بعد از فارغ التحصیلی و اتمام تحصیلات امکان دریافت کشور فرانسه وجود دارد ؟

به‌ صورت کلی در فرانسه هر مقطع تحصیلی را می‌توان ۳ بار خواند و با این روش ویزای خود را تمدید کرد . اما پس از تحصیل ، کشور فرانسه یک سال به دانشجو فرصت می دهد که متناسب با رشته خود کار پیدا کند ، با اقامت (کار ) به مدت 5 سال در کشور فرانسه فرد می تواند درخواست اقامت دائم دهد که پروسه آن طولانی و دشوار است .

  • آیا مدارک دانشگاه آزاد اسلامی ایران ، دانشگاه پیام نور و یا دانشگاه غیر انتفاعی جهت ادامه تحصیل در دانشگاه های فرانسه مورد قبول هستند ؟

بله. جهت ادامه تحصیل در دانشگاه‌ های فرانسه کلیه مدارک مورد تائید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، مورد قبول دانشگاه های فرانسه نیز می ‌باشند و از این نظر مشکلی برای دریافت ویزای تحصیلی فرانسه وجود ندارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
آتنا دادخواه

سلام من 18 سالمه دیپلم تجربی دارم و آیلس 6 انگلیسی اما فرانسه خوب نیستم میخاستم ببینم میتونم از طریق تحصیل تو رشته ی فرانسوی ویزا بگیرم؟

آتیه آفرینان

سلام شرایط سنی شما بسیار مناسب می باشد امکان اقدام و اخذ پذیرش در مقطع لیسانس برایتان وجود دارد.

عسل

سلام من ١٨ سالمه دیپلم گردشگری دارم زبان انگلیسی ایلتس ٦ و زبان فرانسه b١ دارم می خواستم بدونم کدوم دانشگاه دولتی در فرانسه رشته منو داره و شرایط پذیرش ومی خواستم بدونم خیلی ممنون

آتیه آفرینان

سلام شرایط شما به صورت کلی مناسب می باشد و شانس بالایی دارید اما لازم هست استعلام رشته ی شما گرفته شود با شماره ی 02172207 جهت بررسی رشته تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button