سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئیس

کشور سوئیس با دارا بودن کمترین میزان جرم جز امن ترین کشورهای دنیا به شمار می آید . شرایط مهاجرت به کشور سوئیس با دلیل وجود شرایط رفاهی فوق العاده نسبت به سایر کشورهای دنیا سخت می باشد لذا شرایط تحصیل در کشور سوئیس نیز دشوار است . یکی از بهترین راه های مهاجرت به سوئیس ، تحصیل در سوئیس می باشد . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئیس بپردازیم .

سوالات درباره تحصیل در سوئیس به شرح زیر است :

  • شرایط تحصیل در مدارس سوئیس چگونه است ؟

در کشور سوئیس تحصیلات اجباری و از سن ۶ سالگی برای کودکان شروع می شود ، نظام آموزشی سوئیس در دو مقطع ابتدایی و دبیرستان ارائه می شود که طول آن معمولا ۹ ساله می باشد . تحصیل در مدارس دولتی سوئیس برای دانش آموزان و همچنین هزینه حمل و نقل دانش آموزان بومی این کشور رایگان می باشد .

یکی از روش های مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سوئیس  ” اطلاعات کسب کنید .

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های سوئیس چگونه است ؟

برای ورود به دانشگاه های کشور سوئیس و یا مراکز آموزش عالی مدرک دیپلم دوازده ساله مورد نیاز می باشد . دانشگاه های سوئیس بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های قاره اروپا دارا می باشند و برای تحصیل در آنها نیاز به نشان دادن تمکن مالی ( داشتن هزینه تحصیل و زندگی ) است . تحصیل در دانشگاه ها در دو نیم سال تابستان و زمستان به مدت ۵ ماه در هر ترم می باشد و بعد از اتمام هر سال تحصیلی ۲ ماه تعطیل است و دانشجویان می توانند در این زمان ۲۰ ساعت در هفته کار کنند . متقاضیان می توانند در کشور سوئیس برای یادگیری زبان نیز اقدام نمایند که طول دوره آن ۶ ماه تا یکسال است و هر ۴ ماه حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ فرانک هزینه در بر دارد . تحصیل در سیستم بانکداری ، شیرینی و شکلات و توریسم در کشور سوئیس بسیار رایج و قوی است .

مدت زمان دوره مقطع کارشناسی در کشور سوئیس ۴ ساله است ، برای ورود به مقطع کارشناسی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی و معدل بالای ۱۲ مورد نیاز است همچنین فرد باید نشان دهد که هزینه تحصیل و زندگی خود را به مدت یک سال دارد . در این مقطع دروس به زبان آلمانی ، فرانسوی و ایتالیایی تدریس می شود و لازم است فرد برای تحصیل ، مدرک زبان آلمانی در سطح B1 یا B2 داشته باشد .

  • هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در سوئیس چقدر است ؟ و آیا دانشجویان حق کار کردن در این مقطع دارند ؟

هزینه شهریه در مقطع کارشناسی در سوئیس بین ۱۵۰۰ تا ۳۵۰۰ فرانک در سال بسته به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است و دانشجویان در این مقطع ۱۰ ساعت در هفته حق کار به صورت نیمه وقت را دارا می باشند و حقوقی معادل ۲۰ فرانک به ازای هر ساعت کار دریافت می کنند .

  • آیا امکان تغییر رشته در مقطع کارشناسی در سوئیس وجود دارد ؟

خیر. تغییر رشته در دانشگاه امکان پذیر نمی باشد . دانشجویان می توانند در رشته های علوم طبیعی ، علوم انسانی ، علوم مهندسی ، ریاضیات ، علوم کسب و کار ، انفورماتیک و … تحصیل کنند .

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور سوئیس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور سوئیس 2019 ” را مطالعه نمایید.

مدت زمان دوره مقطع کارشناسی ارشد در کشور سوئیس ۲ ساله است ، در این مقطع دروس به زبان آلمانی ، انگلیسی و فرانسوی ارائه می شود و دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک زبان در سطح آیلتس ۶ – ۶.۵ ارائه دهد همچنین علاوه بر مدرک زبان باید تمکن مالی نیز نشان دهند . تحصیل در این مقطع با ارائه پژوهش همراه است.  متقاضیان می توانند ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و حدود۲۰ تا ۳۰ فرانک به ازای هر ساعت حقوق دریافت نمایند .

  • شرایط تحصیل دکترا در سوئیس چگونه می باشد ؟

مدت زمان دوره تحصیل در مقطع دکترا ۲ ساله است و برای سهولت در تحصیل در این مقطع بورس تحصیلی به متقاضیان تعلق می گیرد همچنین دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود . در این مقطع حقوقی معادل ۲ هزار دلار به طور ماهانه به عنوان بورسیه به دانشجویان تخصیص می یابد که بسیار سخت و محدود است . افراد در این مقطع ۳۰ ساعت در هفته حق کار دارند و میانگین حقوق دریافتی آنها ۸ تا ۱۰ یورو به ازای هر ساعت می باشد . بیشترین داوطلب برای رشته های کامپیوتر ، مکانیک و برق می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئیس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئیس ” می باشد .

شرایط لازم برای اخذ بورسیه تحصیلی در سوئیس در مقطع دکترا  عبارتند از :

داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر

داشتن مدرک زبان در سطح حداقل آیلتس ۶.۵

داشتن یک استاد راهنما

داشتن مقالات بین المللی ، کتاب و ….

  • هزینه زندگی در سوئیس چقدر است ؟

هزینه زندگی در کشور سوئیس از ۱۰۰۰ فرانک در ماه شروع می شود و بسته به شهر و سبک زندگی متفاوت می باشد ، شهرهای زوریخ و ژنو پرهزینه ترین شهرهای سوئیس می باشد  سطح هزینه ها در این شهرها تا 2000 فرانک نیز می باشد .

  • آیا یافتن کار در سوئیس امکان پذیر است ؟

افرادی که به زبان سوئیسی مسلط باشند و دوره تحصیلی خود را با نمرات عالی گذرانده باشند بعد از پایان تحصیلات خود می توانند شغل مناسب خود را پیدا کرده و مشغول کار شوند و ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند . لازم به ذکر است که اخذ اقامت دائم در کشور سوئیس بسیار دشوار و زمان بر می باشد .

سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئیس

سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئیس

  • جستجوی کار  در سوئیس چگونه است ؟

برای مدت سه ماه برای افرادی که شهروند اتحادیه اروپا می باشند اجازه خواهند داد تا در خاک کشور سوئیس ورود کنند و جویای کار شوند . لذا در صورتی که جستجوی کار فرد بیش از مدت 3 ماه به طول می انجامد نیاز به اجازه جستجوی کار و اقامت بیش از 3 ماه را خواهد داشت . لازم به ذکر است که  این اجازه خارج از سهمیه اعلام شده برای اقامت های کوتاه مدت و بلند مدت می باشد و به هیچ عنوان شامل حال بیمه تأمین اجتماعی نمی شود .

افرادی که در خارج از اتحادیه اروپا اقامت دارند و یا تبعه خارج از اتحادیه اروپا می باشند ، باید اجازه کار خود را به تبع پیشنهاد کاری و قرارداد کاری فی ما بین شخص و کارفرما منعقد می گردد کسب کند. در این صورت وی می تواند از این رو اقامت کاری سوئیس را کسب نماید . این پروژه کاری می تواند بسیار پیچیده و سخت و وابسته به مراتب اداری باشد . شایان ذکر است برای افرادی که سابقه مدیریتی قوی دارد و دارای تخصص خاص باشد و  در فعالیت کاری خود مجرب باشد در این پروسه کاری استثنا می باشند .

  • آیا بردن همراه جهت تحصیل در سوئیس امکان پذیر است ؟

خیر ، امکان بردن همراه به این کشور وجود ندارد. لذا روش مهاجرت تحصیلی به سوئیس گزینه مناسب تری برای افراد مجرد می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button