تحصیل در سوئد، یکی از بهترین راه های مهاجرت به سوئد می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئد بپردازیم.

سوالات تحصیل در سوئد

  • شرایط تحصیل در سوئد چیست؟

تحصیل در کشور سوئد مانند سایر کشور های اروپایی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا امکان پذیر می باشد اما در مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی سوئد ، تدریس معمولا به صورت زبان سوئدی می باشد. بنابراین افراد برای تحصیل در این مقطع می بایستی به زبان سوئدی مسلط باشند. اما از مقطع کارشناسی به بعد، اکثر رشته ها در دانشگاه های کشور سوئد به زبان انگلیسی نیز تدریس می شود. بنابراین برای ورود به این مقاطع داشتن مدرک زبان انگلیسی نظیر آیلتس حداقل الزامی می باشد که برای مقطع کارشناسی آیلتس 6 و برای کارشناسی ارشد آیلتس 6.5 و برای مقطع دکتری آیلتس 7 مورد نیاز می باشد.

برای اقامت و تابعیت در سوئد روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در سوئد ” را مطالعه فرمایید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئد
سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئد

افرادی که تمایل به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دریکی از دانشگاه های کشورهای اروپایی را دارند می توانند در کشور سوئد به ادامه تحصیل بپردازند. ترم های تحصیلی در دانشگا های کشور سوئد در ماه های ژانویه و سپتامبر شروع می شود. در مقطع لیسانس پس از گذراندن ۱۸۰ واحد تحصیلی فرد موفق به اخذ مدرک کارشناسی می شود. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع لیسانس آیلتس ۶ می باشد و مدت تحصیل در این مقطع 3 تا 4 سال طول می کشد.

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور سوئد دوسال (۱۶۰ واحد تحصیلی) و در بعضی از رشته ها یک سال (۶۰ واحد تحصیلی) می باشد. مدرک زبان مورد نیاز در مقطع کارشناسی ارشد آیلتس ۶٫۵ می باشد و تحصیلات به زبان انگلیسی می باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئد 2019 ” به طور مفصل درباره شرایط صفر تا صد تحصیل در سوئد 2019 توضیح دادیم.

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانند با داشتن شرایط زیر اقدام کنند:

  1. معدل Grade A
  2. مقاله ISI
  3. IELTS 7

در برخی رشته مانند رشته های مالی، علوم اقتصادی، رشته های حوزه مدیریت گذراندن GRE و یا GMAT الزامی است. کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکتری را دارند باید پروپوزال کاملی ارائه دهند که شامل طرح، هزینه و مدت زمان آن می باشد. شروع مقطع دکتری در کشور سوئد زمان مشخصی ندارد این بستگی به استاد راهنما دارد. داشتن استاد راهنما یا سوپروایزر برای این مقطع الزامی می باشد و در سال های اخیر اخذ پذیرش در مقطع دکتری در کشورهای حوزه اسکاندیناوی نظیر سوئد بسیار دشوار می باشد.

بله ، امکان دریافت بورسیه در دوره دکترا برای متقاضیانی که شرایط آن را دارا می باشند وجود دارد و شرایط آن بدین گونه است که استاد راهنما در دانشگاه مورد نظر می بایست شرایط فرد را تایید کند و معیار هایی را مد نظر خواهد داشت همانند دانشگاهی که در آن فوق لیسانس را گذرانده است، معدل فوق لیسانس، مدرک زبان و… . با توجه به درجه مدارک مورد نیاز می تواند برای اخذ بورس تحصیلی اقدام کند. مقطع دکترا در سوئد بیشتر به عنوان کار محسوب می شود و حقوق دارد.

  • آیا امکان کار حین تحصیل در سوئد وجود دارد ؟

بله ، دولت سوئد به دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به ترتیب اجازه 10 و 20 ساعت کار در هفته را می دهد .

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های سوئد چقدر است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور سوئد حدود ۸۰ هزار تا ۱۶۰هزار کرون در هر سال می باشد که  این هزینه بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دارد.

  • آیا امکان بردن همراه برای فرد متقاضی تحصیل در سوئد وجود دارد؟

در کشور سوئد این امکان وجود دارد که فردی که برای تحصیل اقدام می کند و ویزا نیز اخذ می نماید ، می تواند برای اخذ ویزای همراهان خود نیز اقدام کند و در این مورد هیچ مانع قانونی وجود نخواهد داشت اما در کشور سوئد اخذ ویزای همراه صد در صد نخواهد بود. در ضمن مفهوم همراه از نظر حقوقی شامل همسر و فرزندان می باشد. یکی از مهم ترین ویژگی های ویزای همراه کشور سوئد همزمانی آن با ویزای تحصیلی متقاضی اصلی می باشد.

یکی از روش های مهاجرت به سوئد از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به سوئد ” اطلاعات کسب کنید.

سوالات متداول در مورد تحصیل در سوئد

  • برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد چه اقدامی باید کرد؟

افرادی که به کشور سوئد سفر می کنند فرصت فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد به مدت ۶ ماه را دارا می باشند، هزینه این دوره ها حدود ۴۶ هزار کرون می باشد. برای فراگیری زبان سوئدی در کشور سوئد این امکان وجود دارد که متقاضیان برای کالج های زبان سوئدی اقدام نمایند و زبان سوئدی را در کشور سوئد فرا گیرند اما لازم به ذکر است که ویزای کالج زبان کشور سوئد صد در صد نخواهد بود و بهتر است متقاضی علاوه بر پذیرش کاج زبان، پذیرش دانشگاه را نیز داشته باشد و همزمان با هم برای ویزا اقدام نماید.

  • شرایط ویزای کار در سوئد چگونه است؟

برای تبدیل ویزای تحصیلی سوئد به ویزای کاری، اگر افراد در کشور سوئد باشند و بتوانند از طریق یک کارفرما از اداره کاره سوئد مجوز کار دریافت کنند می توانن ویزای خود را به ویزای کار تمدید کنند. بدیهی است که پیدا کردن کار در سوئد بسیار آسان تر از خارج از سوئد می باشد لذا به دانشجویان توصیه می گردد پس از تحصیل قبل از اتمام اعتبار ویزای جستجوی کاری که بعد از فارغ التحصیلی داده می شود شغل مناسب خویش را جست و جو و عقد قرارداد کار کنند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button