سوالات متداول در مورد تحصیل در رومانی

کشور رومانی کشوری در جنوب شرقی اروپا و همسایگی مجارستان، صربستان، مولداوی، اوکراین و بلغارستان است و پایتخت آن بخارست می باشد . این کشور به دلایل متعددی تبدیل به یکی از مقاصد دانشجویان علاقمند به تحصیل در خارج از کشور شده است . امکان تحصیل در رشته های گوناگون و مقاطع مختلف نیز برای دانشجویان وجود دارد . اما در مهاجرت از طریق تحصیل به رومانی سوالانی وجود دارد که دانشجویان مایلند به این موارد آگاه باشند . بدین منظور ما در اینجا به پاسخ برخی از سوالات متداول در مورد تحصیل در رومانی می پردازیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به رومانی شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به رومانی ” بیاندازید.

سوالات تحصیلی در رومانی عبارتند از :

دانشجویانی که می خواهند در رومانی تحصیل نمایند باید بدانند دانشگاه مورد نظر آنها به چه زبانی نیاز خواهد داشت .  زیرا در رومانی امکان تحصیل به زبان های انگلیسی و فرانسه آلمانی فراهم است . شما می توانید شرایط خاص هر دانشگاه را بعد از اینکه دانشگاه مورد نظر خود را انتخاب نمودید در نظر بگیرید . مثلا نمره زبان مورد نیاز در یک دانشگاه ممکن است با دانشگاه دیگر متفاوت باشد . یا پذیرش برای برخی دانشگاه ها یکبار درسال صورت گیرد و در برخی دیگر دوبار . موارد این چنینی را از دانشگاه جویا شوید .

 

تحصیل در رومانی می تواند مزایای بسیاری برای شما داشته باشند . مثلا امکان دریافت اقامت از یک کشور اروپایی بزرگترین مزیت است که با آن می توانید به سایر کشور های اروپایی رفته و حتی مشغول به کار و زندگی شوید . اعتبار دانشگاه های این کشور در سطح خوبی است و امکان ادامه تحصیل شما در دانشگاه های اروپا برای مقاطع بالاتر فراهم خواهد بود .

 

  • آیا امکان تحصیل در مقطع لیسانس در رومانی وجود دارد؟

بله لازمه این امر داشتن مدرک زبان است و البته دانش زبان رومانیایی زیرا دانشجویان در این مقطع به این زبان تحصیل خواهند کرد . زمان لازم برای تحصیل در مقطع لیسانس نیز 4 سال است . دانشجویان در این مقطع اجازه کار ندارند . پس باید بتوانید از پس هزینه های تحصیل در این مقطع بر بیایید . در این مقطع باید دیپلک 12 سال تحصیل خود را ارائه دهید .

 

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های رومانی چقدر است؟

هزینه های تحصیل در مقطع های مختلف به رشته شما نیز بستگی دارد و بین 2500 تا 5 هزار یورو در سال برآورد شده است و برای دوره های پزشکی این مبلغ بالتر است و بین 7 هزار تا 9 هزار یورو متغییر می باشد .

سوالات متداول در مورد تحصیل در رومانی

سوالات متداول در مورد تحصیل در رومانی

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در رومانی ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در رومانی توضیح دادیم .

  • آیا امکان تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رومانی وجود دارد؟

برای تحصیل در مقطع فوق لیسانس لازم است بتوانید مدرک زبان با حداقل نمره 6.5 ارائه کنید تا شرط اولیه را داشته باشید و در مدت دو سال تحصیل خود می توانید برای با داشتن شرایط خاصی در ساعات مشخصی کار کنید تا بخشی از هزینه های خود را پوشش دهید .

 

بله برای دانشجویان بین المللی امکان تحصیل در این مقطع در رومانی وجود دارد که می توانند با داشتن رزومه قوی و انگیزه نامه و یافتن سوپروایزر اقدام به تحصیل در مقطع دکترا در رومانی نمایند. اما نمره زبان مورد نیاز در این مقطع بالاتر است و باید تسلط بیشتری به زبان داشته باشید و مقالات بیم المللی و ISI می تواند کمک شایانی به شما در تحصیل در این مقطع کنند . مدت تحصیل در این دوره حدود 5 سال می باشد .

برای اقامت و تابعیت در رومانی روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در رومانی ” را مطالعه فرمایید .

  • برای اخذ ویزای تحصیلی رومانی به چه مدارکی نیاز داریم؟

همواره یکی از دغدغه های دانشجویانی که از دانشگاه های رومانی پذیرش می گیرند تهیه مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی این کشور است . در اینجا لیستی از این مدارک را می توانید مشاهده نمایید :

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه نامه پذیرش از سوی دانشگاه خود در رومانی
  • اثبات تمکن مالی برای تحصیل در رومانی
  • رزومه استاندارد و انگیزه نامه تحصیل در دانشگاه های رومانی
  • مشخص نمودن داشتن محلی اسکان

 

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button