سوالات متداول در مورد تحصیل در دومینیکا

یکی از راه های مهاجرت به دومینیکا ، تحصیل در دومینیکا می باشد . کشور دومینیکا ممکن است یک مقصد سنتی برای دانشجویان بین المللی باشد اما دارای یک سنت معتبر از آموزش عالی است . در واقع می توان گفت این کشور اولین مکان دانشگاهی است که در آمریکا تاسیس شده است (دانشگاه سانتو توماس آکینو در سال 1538) . در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در دومینیکا بپردازیم .

سوالات تحصیل در دومینیکا

  • شرایط تحصیل در دومینیکا به چه صورت می باشد ؟

در کشور دومینیکا دانش آموزان تا سن ۱۴ سالگی به صورت رایگان می توانند تحصیل کنند . تحصیل تا سن ۱۴ سالگی فارغ از نوع تابعیت فرد برای همه افراد رایگان می باشد و تحصیل از سن ۱۴ سالگی تا پایان دوره متوسطه برای مدارس دولتی این کشور به دلیل اذحام در کلاس ها منوط به اخذ تابعیت دومینیکا می باشد . در صورتی که فرد بخواهد در دوره متوسطه در این کشور ادامه تحصیل دهد و تابعیت این کشور را اخد نکرده است می تواند به مدارس خصوصی این کشور مراجعت نماید .

 

  • مدارس خصوصی کشور دومینیکا چگونه می باشند ؟

. قبل از اینکه در اکثر مدارس خصوصی ثبت نام کنید باید سطح مهارت انگلیسی را بدست آورید. هزینه های تحصیل در دومینیکا و سایر هزینه ها از مدرسه به مدرسه متفاوت است .  مدارس خصوصی انگلیسی زبان ، حق بیمه دریافت می کنند و هزینه ها به مراتب بالاتر از مدارس خصوصی می باشد که آموزش را به زبان اسپانیایی برگزار می کنند. از سوی دیگر، مدارس خصوصی مذهبی بخشی از آن توسط دولت و همچنین مردم کاتولیک اداره می شود. بورس تحصیلی برای دانش آموزان در اختیار دولت قرار می گیرد تا آنها بتوانند در یک مدرسه خصوصی شرکت کنند . هر دو مدرسه خصوصی و دولتی باید از برنامه درسی ملی پیروی کنند و به جدول زمانی تحصیلی وزارت آموزش و پرورش اطاعت کنند و در پایان دوره های پایه و متوسطه امتحانات ملی را در نظر بگیرند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در دومینیکا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در دومینیکا ” است .

  • سال تحصیلی دومینیکا به چه صورت است ؟

یک سال تحصیلی در جمهوری دومینیکا به دو دوره تقسیم می شود.  یک تعطیلات تابستانی 8 هفته ای است که از اواسط تا اواخر ژوئن آغاز می شود و مدارس در اواسط ماه اوت دوباره فعال می شوند .

 

تحصیل کارشناسی در دومینیکا نیز در دانشگاه های دومینیکا به زبان رسمی این کشور یعنی اسپانیایی ارائه می شود . البته تحصیل در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی نیز در این کشور امکان پذیر است که  در این مقطع رشته های ارائه شده در دانشگاه های دولتی دومینیکا بسیار محدود است و اکثر رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی در دانشگاه های خصوصی دومینیکا ارائه می شوند.
برخی از رشته های تحصیلی در این مقطع نیز در دانشگاه های دولتی این کشور به زبان فرانسه ارائه می شوند. لازم به ذکر است کشور دومینیکا به دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس اجازه نمی دهد که زبان اسپانیایی  را در دانشگاه های دولتی دومینیکا و ارزان فرا بگیرند و در اکثر مواقع فرد متقاضی می بایست در همان ابتدا با تسلط به زبان اسپانیایی و ارائه مدارک دال بر داشتن دانش زبانی کافی برای اخذ پذیرش در دانشگاه های این کشور اقدام نماید. برای ورود به این مقطع  در اکثر دانشگاه های خصوصی و یا دولتی مدرک زبان اسپانیایی در سطح b2 و یا زبان انگلیسی در سطح آیلتس ۶ مورد نیاز است.

یکی از روش های مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دومینیکا ” اطلاعات کسب کنید .

  • شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا به چه صورت می باشد ؟

تحصیل کارشناسی ارشد در دومینیکا نیز به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی به متقاضیان ارائه می شود که البته برای ورود به مقطع فوق لیسانس متقاضی باید مدرک آیلتس ۶.۵ را در کشور خود اخذ نماید. متقاضی میبایست در رشته ای مرتبط به رشته ی تحصیلی لیسانس خود ادامه تحصیل دهد. تغییر رشته تنها در مورد رشته های  شغل محور مانند MBA و مدیریت امکان پذیر است.

 

شاید کشور دومینیکا برای افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکترا در خارج از کشور خود هستند انتخاب مناسبی نباشد. اولین دلیل این است که تعداد دانشگاه هایی که در این کشور مقطع دکتری را ارائه می کنند محدود است. بنا بر این کورس هایی که در مقطع دکتری نیز در این کشور ارایه می شوند تعداد کمی دارند و همچنین از آنجایی که اکثر افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند به دنبال دریافت فاند و بورسیه های تحصیلی و حقوق هستند این کشور به دلیل اینکه دارای دانشگاه های ثروتمندی نیست نمی تواند این نیاز دانشجویان بین المللی را تا حد زیادی مرتفع نماید .
اما در کل تحصیل در مقطع دکترا در دومینیکا بین ۳ تا ۵ سال بسته به کورس انتخابی به طول خواهد انجامید و بسیاری از رشته ها در این مقطع به زبان انگلیسی نیز ارایه می شوند. اما قبل از هر اقدامی شما نیاز به  داشتن یک استاد راهنما برای اخذ پذیرش در این مقطع دارید که پس از موافقت استاد راهنمای شما پروسه برای صدور پذیرش آغاز خواهد شد.

 

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در دومینیکا وجود دارد ؟

بله ، امکان کار در حین تحصیل در دومینیکا وجود دارد . اجازه کار در مقطع کارشناسی در حدود ۱۰ ساعت در هفته و در مقطع کارشناسی ارشد حدود ۲۰ ساعت در هفته برای دانشجویان می باشد که پوشش دهنده بخش زیادی از هزینه های زندگی فرد است.

 

  • برای درخواست ویزای دانشجوی دومینیکا چه مدارکی لازم می باشد ؟

برای تحصیل در دومینیکا ، فرد نیاز به ویزای دانشجویی دومینیکا دارد و باید ابتدا توسط یک موسسه آموزشی معتبر پذیرفته شود و سپس باید یک درخواست ویزا را قبل از ورود به دانشگاه برای سفارت دومینیکا و همچنین مدارک را زیر ارسال نماید :

  • گذرنامه معتبر
  •  دو عکس گذرنامه ای
  • صورت حساب بانکی
  • نامه پذیرش از دانشگاه
  • گزارشات سوء پیشینه از اداره پلیس کشوری که قبلا در آن اقامت داشته است.
  • هزینه درخواست
  • گزارش پزشکی از جمله نتایج آزمایش خون
  • زندگی دانشجویی در دومینیکا چگونه می باشد ؟

همانطور که در بسیاری از بخش های آمریکای لاتین، دانشجویان این کشور که در حال تحصیل هستند، به جای زندگی در خوابگاه های دانشجویی در خانه های خود زندگی می کنند. زندگی با یک خانواده میزبان قطعا یک گزینه خوب برای دانشجویان است، اما اگر فرد ترجیح می دهد که در خوابگاه دانشجویی باشد این گزینه نیز در دسترس می باشد . دانشگاه ها یا سازمانها در هر دو مورد به دانشجویان کمک می کنند.

 

  • بیمه سلامت در دومینیکا چگونه می باشد ؟

دانش آموزان از طریق برنامه های عمومی در دومینیکا برای هیچ یک از نیازهای پزشکی بیمه نمی شوند. دانش آموزان بین المللی باید سیاست بیمه درمانی خود را که برنامه تحصیلی خود را در خارج از کشور اعمال می کنند، دریافت کنند. فرآیند مهاجرت به دانشجویان نیاز دارد که این نوع بیمه را نیز داشته باشند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در دومینیکا

سوالات متداول در مورد تحصیل در دومینیکا

  • هزینه تحصیل در دانشگاه های دومینیکا چقدر است ؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های دومینیکا به صورت زیر می باشد :

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور دومینیکا دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور دومینیکا ” را مطالعه نمایید.

هزینه پذیرش ( غیر قابل عودت است)۱۰۰ $

هزینه ثبت نام

۱۰۰ $ برای هر ترم
شرکت در سمینار ها$ ۱۰ تا ۱۵۰٫۰۰ هر کدام، بسته به طول و موضوع
برناهه های آموزشی۳ الی ۱۵ $ در هر ساعت
هزینه ارزیابی۵۰ $
هزینه های آزمون۱۰۰ $
هزینه استرداد پول ها در صورت انصراف۱۰۰ $

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button