سوالات متداول در مورد تحصیل در برزیل

کشور برزیل ، بزرگترین کشور آمریکای جنوبی و پنجمین کشور بزرگ دنیا به شمار می آید . پایتخت این کشور ، شهر برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی می باشد . تحصیل در برزیل یکی از موضوعاتی می باشد که مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور می باشد و یکی از بهترین راه های مهاجرت به بزریل می باشد که باعث می شود فرد بتواند در کشور برزیل اقامت و تابعیت در برزیل را کسب نماید . در این مقاله به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در برزیل بپردازیم .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در برزیل توضیح دادیم .

سوالات تحصیل در برزیل

  • اعتبار دانشگاه های برزیل در چه میزان است ؟

کشور برزیل در حال حاضر برزیل در صدر باکیفیت ­ترین دانشگاه های آمریکای جنوبی قرار گرفته است. رتبه بندی دانشگاه های برزیل بین ۴۰ تا ۵۰ در دنیا می باشد.

  • چند نوع دانشگاه در برزیل وجود دارد؟

در کشور برزیل سه نوع دانشگاه وجود دارد:

  1. دانشگاههای فدرال که بودجه آنها از طریق دولت مرکزی تأمین می ­شود. این دانشگاه ها معتبرترین دانشگاهها از نظر مردم و شرکت ­های برزیلی می باشد .
  2. دانشگاههای ایالتی که بودجه آنها از طریق دولت ایالتی تأمین می ­شود .
  3. دانشگاههای خصوصی که بودجه آنها از طریق شهریه دانشگاه تأمین می ­شود .

لازم به ذکر است که تحصیل در دانشگاه های فدرال و ایالتی برزیل کاملاً رایگان می باشد .

در مقاله ” اقامت در برزیل ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت برزیل اطلاعات کسب کنید .

  • آیا امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی در کشور برزیل وجود دارد ؟

تحصیل در کشور برزیل در هر سه مقطع تحصیلی امکان پذیر می باشد :

تحصیل کارشناسی در کشور برزیل به زبان پرتغالی می ­باشد که افراد پس از ورود به این کشور، امکان شرکت در دوره­ های زبان پرتغالی را دارا می باشند. افرادی که تمایل دارند در مقطع لیسانس در کشور برزیل تحصیل نمایند حتما باید به زبان پرتغالی تسلط داشته باشند. در واقع تحصیل در مقطع لیسانس با انجام یک کنکور امکان پذیر می باشد. مدت زمان دوره لیسانس در برزیل ۴سال می ­باشد.

  • شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در برزیل چگونه می باشد ؟

تحصیل کارشناسی ارشد در کشور برزیل به زبان انگلیسی می ­باشد. تحصیل در مقطع فوق لیسانس در برزیل با هزینه بسیار کم امکان پذبر می باشد . مدت زمان دوره کارشناسی ارشد در برزیل 2 سال است و دانشجو علاوه بر گذراندن دروس مربوطه باید پروژه تحقیقاتی خود را نیز ارائه دهد.

 کشور برزیل تنها کشور دنیا می باشد که در مقطع کارشناسی ارشد در تمامی رشته ها به افراد بورسیه می دهد. با توجه به این نکته، برزیل انتخاب مناسبی برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشد. کشور برزیل برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد بورسیه ای را معرفی کرده است که افراد با داشتن شرایط مناسب می توانند برای این بورسیه اقدام کنند. معمولا حدود ۶۰۰ دلار به صورت ماهیانه به دانشجویان پرداخت می شود که با توجه به هزینه های زندگی و تحصیل در کشور برزیل به راحتی امکان زندگی و تحصیل فراهم می شود.

  • شرایط تحصیل دکترا در برزیل چگونه می باشد ؟

مدت زمان تحصیل دکترا در برزیل حدود ۳ تا ۵ سال می باشد و دانشجویان در پایان دوره می بایست مقاله و پروژه خود را به دانشگاه تحویل دهند .کلیه دروس در این مقطع به زبان پرتغالی تدریس می شوند اما گاهی اوقات نیز به زبان انگلیسی تدریس می شوند .متقاضیان جهت اخذ پذیرشمقطع دکترا در دانشگاه های برزیل می بایست مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل ۶ را داشته باشند و افرادی که مدرک زبان ندارند می توانند با شرکت در دوره های آموزشی زبان در یک موسسه ، مدرک زبان خود را دریافت کنند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به برزیل شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به برزیل ” بیاندازید.

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیل در مقطع دکترا در کشور برزیل وجود دارد ؟

متقاضیان تحصیل دکترا در برزیل برای بورسیه شدن در این کشور می توانند اقدام کنند. در حال حاضر کشور برزیل فرصت ­های زیادی را برای بورسیه اعلام کرده است و به دانشجویان دکتری حدود ۹۰۰ دلار به صورت ماهانه به عنوان حقوق پرداخت می شود.

سوالات متداول در مورد تحصیل در برزیل

سوالات متداول در مورد تحصیل در برزیل

  • هزینه زندگی در برزیل چقدر است ؟

هزینه های زندگی در کشور برزیل حدود ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می باشد. البته فرد می تواند با کمترین هزینه زندگی بسیار عالی درکشور برزیل داشته باشد. البته سطح زندگی هر فرد در کشور های مختلف و یا حتی در شهر های دیگر متفاوت خواهد بود.

  • هزینه تحصیل در برزیل چقدر است ؟

هزینه شهریه برای تمام دانشجویان بین المللی که در کشور برزیل تحصیل می ‌کنند دانشگاه با دانشگاه متفاوت می باشد اما باید انتظار داشت که حدود 2 هزار دلار در سال باشدکه در واقع این همان هزینه ثبت نام در دانشگاه های برزیل محسوب می شود بدین گونه :

  • ثبت نام در دانشگاه 800 دلار
  • خوابگاه 350 دلار
  • خوراک 250 دلار
  • حمل و نقل 150 دلار

لازم به ذکر است هنگامی که فرد برای تحصیل در برزیل وارد خاک برزیل شد باید خود را ظرف ۳۰ روز ابتدایی ورود به کشور برزیل به یکی از شعبات محلی پلیس فدرال برزیل معرفی نماید که اگر این کار را انجام ندهد در این مدت با این ۳۰ روزه به وی مالیات تعلق می‌گیرد به ازای هر یک روزی که بدون ثبت نام در برزیل بوده و ممکن است شانس فرد را در آینده برای تمدید ویزا کاهش دهد و بهتر است که فرد قبل از سفر به برزیل تمام اطلاعات مورد نیاز را از سفارت برزیل در کشور خود به دست آورد تا دچار مشکل نشود .

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در برزیل وجود دارد ؟

بله، دانشجویان مقطع کارشناسی در کشور برزیل، حق کار دانشجویی به مدت ۱۰ساعت در هفته را دارا می باشند و با توجه به این کار می ­توانند برخی از هزینه­ های زندگی خود را پوشش دهند و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در کشور برزیل، حق کار دانشجویی به مدت ۲۰ ساعت در هفته را دارا می­باشند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button