همان طور که می دانید یکی از بهترین راه های مهاجرت به انگلیس ، تحصیل در انگلیس می باشد . تحصیل در انگلیس به دلیل دانشگاه های معتبر مورد توجه بسیاری از علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است . لذا در این مقاله قصد داریم به بررسی سوالات متداول در مورد تحصیل در انگلیس بپردازیم .

سوالات تحصیل در انگلیس

  • شرایط تحصیل در مقطع پیش دانشگاهی در انگلیس به چه صورت می باشد ؟

در مقطع پیش دانشگاهی در کشور انگلستان امکان تحصیل به زبان انگلیسی در انگلیس وجود دارد. در مقطع پیش دانشگاهی در انگلستان که 2 سال به طول می کشد،  شهریه حدود ۱۵۰۰۰ پوند در هر سال بوده و امکان دریافت بورسیه تحصیلی وجود ندارد. نمره آیلتس ۶ برای ثبت نام در این مقطع مورد نیاز می باشد .

برای اقامت و تابعیت در انگلیس روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در انگلیس ” را مطالعه فرمایید .

  • شرایط تحصیل کارشناسی در انگلستان به چه صورت می باشد؟

جهت تحصیل کارشناسی در انگلستان نمره آیلتس حداقل حداقل ۶ تا ۶٫۵ مورد نیاز است. برای تحصیل در این مقطع  باید  بسته به رشته انتخابی دوره های کالج در این کشور را بگذرانید . شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان بین 7000 تا 20000 پوند می باشد.

  • شرایط تحصیل مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان به چه صورت می باشد ؟

امکان تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان به زبان انگلیسی وجود دارد . برای تحصیل در این مقطع نمره آیلتس حداقل ۶ تا ۶٫۵ مورد نیاز است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک لیسانس از دانشگاه های ایران را داشت . شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلیس بین ۱۲۰۰۰ تا 18000 پوند می باشد.

  • شرایط تحصیل مقطع دکترا در انگلستان به چه صورت می باشد ؟

امکان تحصیل در مقطع دکترا در انگلیس به زبان انگلیسی وجود دارد . جهت تحصیل در این مقطع نمره آیلتس حداقل 6.5 مورد نیاز است و باید مدرک فوق لیسانس از دانشگاه های معتبر را داشت . شهریه تحصیل در این مقطع بین ۱۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ پوند می باشد. امکان دریافت بورسیه تحصیلی به شکلی که شهریه پوشش داده شود یا اینکه هزینه زندگی هم تا بخشی پوشش داده شود وجود دارد.

  • شرایط تحصیل در دوره های زبان در کشور انگلیس به چه صورت می باشد ؟

امکان تحصیل در دوره های زبان انگلیسی برای آن دسته از افرادی که که نیاز به دریافت ویزای دانشجویی انگلستان دارند وجود دارد.

  • شرط نمره زبان برای دریافت پذیرش از دانشگاه های انگلیس چطور است؟

برای اطمینان از روند پذیرش از دانشگاه های انگلیس و ویزای انگلستان، فرد متقاضی باید حتما نمره آزمون زبان داشته باشد. بدون نمره زبان شانس دریافت ویزا بسیار کم است. سفارت انگلیس برای صدور ویزا نسبت به پذیرش های مشروط بسیار سخت گیرانه عمل می کند. البته اگر پذیرش مشروط به دوره زبانی باشد که متقاضی پس از آن بدون گذراندن آزمون وارد دوره اصلی شود شانس ویزا خوب خواهد بود. حتی در این حالت هم متقاضی باید دارای نمره زبان باشد. متقاضی نمره   4.5 آیلتس  را داشته باشد.

  • آیا امکان یادگیری زبان انگلیس در کشور انگلستان جهت تحصیل در انگلیس وجود دارد ؟

بستگی به نامه پذیرشی که فرد می گیرد دارد و باید این موضوع مورد به مورد بررسی شود. لازم به ذکر است که پذیرش دوره زبان در انگلستان به راحتی گرفته می شود .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به انگلیس شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به انگلیس ” بیاندازید.

  • آیا با ویزای توریستی انگلیس می توان در دوره های زبان شرکت کرد ؟

با دریافت ویزای توریستی انگلستان، امکان تبدیل آن به ویزای تحصیلی وجود ندارد. شانس موفقیت تبدیل ویزای توریستی به ویزای دانشجویی با استفاده از ثبت نام در دوره های زبان بسیار کم می باشد.اما متقاضی می تواند بدون تغییر ویزای خود در مدت زمانی که در خاک انگلیس است دوره زبان بگذراند و پس از اتمام زمان ویزای توریستی به کشور خود بازگردد.

  • از کدام دانشگاه های انگلیس می توان پذیرش گرفت ؟

از تمامی دانشگاه های مورد تایید ایران در کشور انگلستان می توان پذیرش گرفت .

  • کل کار اخذ پذیرش تحصیلی انگلستان و پذیرش برای ویزای انگلستان چقدر طول می کشد ؟

روند پذیرش تحصیلی انگلستان ۲ تا ۴ ماه و روند  دریافت  ویزای انگلستان نیز ۲ تا ۴ ماه به طول می انجامد.

  • هزینه زندگی در انگلستان چقدر است ؟

هزینه زندگی در انگلستان به صورت میانگین برای هر ماه بین 1000 تا 1500 پوند خواهد بود.

  • هزینه تحصیل در انگلیس چقدر است ؟

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در انگلستان بین 7 تا 20 هزار پوند ، در مقطع کارشناسی ارشد بین ۱۱ تا ۲۵ هزار پوند و در مقطع دکتری هم بین 12 تا 18 هزار پوند است . پرداخت شهریه در مورد برخی از دانشگاه ها قبل از دریافت ویزا و در مورد برخی دیگر پس از ورود به انگلستان و ثبت نام در موسسه مربوطه خواهد بود.

  • آیا با کار کردن در انگلیس می توان شهریه های دانشگاه را پرداخت کرد ؟

حداقل درآمد در انگلستان ۷ پوند در ساعت بوده و امکان کار تحصیلی در انگلستان در زمان های دانشجویی ۲۰ ساعت در هفته میباشد. در زمان هایی که دانشگاه تعطیل است امکان کار به صورت تمام وقت ۴۰ ساعت در هفته وجود دارد.در حالت کلی با کار دانشجویی پاره وقت میتوان هزینه های زندگی را تا حدودی پوشش داد و هزینه های تحصیل را باید از قبل داشته باشید.

  • چقدر می توان روی کار دانشجوی جهت تحصیل در انگلیس حساب کرد ؟

امکان جستجوی کار در انگلستان بستگی به عوامل زیادی دارد. سطح زبان فرد متقاضی نقش بسیار مهمی دارد. اما در کل، احتمال یافتن کار در انگلستان نسبت به بسیاری از سایر کشورها بالاتر بوده و اکثر دانشجویانی که جدی به دنبال کار هستند، در این مسیر موفق می شوند. پیدا کردن کارهای تخصصی در دوران دانشجویی در انگلستان کمی سخت بوده ولی امکان انجام کارهای جنرال وجود دارد. این کارها می تواند در رستوران یا در کارخانه ها و شرکت های تولیدی باشد. در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری امکان گرفتن پروژه های دانشجویی نیز وجود دارد، معمولا دانشگاه ها و اساتید این پروژه ها را به دانشجویان ارائه می کنند و در قبال انجام این پروژه ها  نوعی درآمد یا کمک هزینه تحصیل اعطا می شود.

  • آیا کار دانشجویی در انگلستان باید مرتبط با تحصیل فرد باشد؟

خیر.

  • آیا برای کار در انگلستان باید مجوز گرفت ؟

خیر. نیازی به مجوز کار همزمان به تحصیل در انگلستان نیست.

  • آیا امکان ترک تحصیل و کار کردن در انگلستان وجود دارد؟

بله. به شرطی که بتوان با کارفرمای انگلیسی قرارداد رسمی کار به صورت تمام وقت امضا کرد.

  • آیا همسر فرد متقاضی اجازه کار در انگلستان را دارد؟

بله.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در انگلیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در انگلیس  توضیح دادیم .

در اکثر مواقع خیر

  • آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع کارشناسی ارشد در انگلستان وجود دارد؟

در دوره های کارشناسی ارشد که by course ارائه می شوند معمولا بورسیه وجود ندارد. در دوره هایی که by research هستند دانشجو معمولا نوعی از بورسیه را دریافت می کند ولی در قبال آن مستلزم به کار کردن روی پروژه هایی که استاد تعیین می کند خواهد بود.

  • آیا امکان دریافت بورسیه در مقطع دکترا در انگلستان وجود دارد؟

بله. در بیشتر دوره های دکتری در انگلستان حداقل نوعی از بورسیه ارائه خواهد شود.

  • میزان بورسیه تحصیل در انگلستان چقدر است؟

بورسیه می تواند بخشی از شهریه را پوشش دهد یا گاها بورسیه به صورت TA یا RA به دانشجو اعطا می شود. گاها هم دانشجو Full Scholarship  می گیرد که تمام هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد. پیشنهاد این است که در شروع فرد حتی اگر کمترین میزان بورسیه را دریافت کرد تحصیل خود را آغاز کند چون در ادامه فرصت های زیادی پیش روی خواهد داشت.

  • آیا پس از ورود به انگلستان می توان درخواست بورسیه تحصیلی داد ؟

بله. معمولا از شرکت ها و سازمان های بزرگ مبالغی برای تحقیق و توسعه به دانشگاه ها داده می شود، اساتید نیز بر اساس بودجه ای که در دست دارند بخشی از این پروژه های تحقیقاتی را به دانشجو ها می دهند و در قبال آن نوعی از کمک هزینه را اعطا می کنند.

سوالات متداول در مورد تحصیل در انگلیس
سوالات متداول در مورد تحصیل در انگلیس

در صورت یافتن پیشنهاد شغلی پس از تحصیل می توان ویزای کاری دریافت کرد که منتهی به دریافت اقامت دائم می شود.

  • اگر فرد در انگلستان ترک تحصیل کند چه اتفاقی رخ می دهد ؟

دانشگاه با  اداره مهاجرت انگلستان مکاتبه می کند و فرد باید خاک انگلستان را ترک کند .

  • آیا بیمه درمانی برای تحصیل در انگلستان اجباری می باشد؟

بله. متقاضی باید حتما تحت پوشش بیمه درمانی باشد. او می بایست قبل از درخواست ویزا بیمه را خریداری کند یا این که از نظر مالی بتواند اثبات کند که توان خرید بیمه درمانی را دارد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button