سوالات متداول در مورد تحصیل در اسپانیا

کشور اسپانیا از جمله کشورهای اتحادیه اروپا و عضو کشورهای معاهده شینگن می باشد که در جنوب غرب اروپا واقع شده است و یکی از اعضای ناتو می باشد . پایتخت کشور اسپانیا ، شهر مادرید می باشد . تحصیل در اسپانیا مورد توجه بسیاری از علاقه مندان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی سوالات متداول در مورد تحصیل در اسپانیا بپردازیم که این سوال ها عبارتند از :

سوالات تحصیل در اسپانیا

  • آب و هوای اسپانیا چه طور است ؟

کشور اسپانیا دارای آب و هوای مناسبی است و زمستان ها و تابستان های نسبتا معتدلی دارد . حد متوسط درجه حرارت هوا در شهرهای بارسلونا و مادرید در تابستان 24 و در زمستان 8 درجه سانتی گراد می باشد .

  • آیا محدودیت سنی برای تحصیل در اسپانیا وجود دارد ؟

برای تحصیل در اسپانیا ، محدودیت سنی وجود ندارد . آنچه که بیشتر از سن اهمیت دارد کاری است که فرد از زمان پایان تحصیل و یا در حین تحصیل در اسپانیا انجام می دهد .برای افرادی که گپ تحصیلی بالایی دارند نیاز است تا با نشان دادن سابقه کاری فرد در این سال ها، این گپ تحصیلی پوشش داده شود.

  • شرایط تحصیل در اسپانیا چگونه است؟

تحصیل در دانشگاه های اسپانیا ارائه دهنده آموزش عالی در چهار چوب برنامه تحصیلی که وزارت آموزش و پرورش ، علوم ، تحقیقات و ورزش کشور تعیین کرده، انجام می شود. زبان اصلی تدریس در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا عمدتا اسپانیایی، انگلیسی و یا تلفیقی از این دو زبان است، البته در مقطع کارشناسی رشته هایی هم وجود دارد که به زبان های خارجی دیگر (اغلب انگلیسی) برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسپانیا  مقاله ” اقامت در اسپانیا ” را مطالعه بفرمایید .

امروزه کشور اسپانیا با پیشرفت های سریعی که در عرصه های علمی و تحقیقاتی داشته ، بستر مناسبی را برای دانشجویان و دانش پژوهان کشورهای در حال توسعه فراهم آورده است. کیفیت و امکانات روز دنیا به همراه شرایط مناسب زندگی در اسپانیا این کشور را به عنوان یک کشور ایده آل برای ادامه تحصیل و یافتن فرصت های شغلی مورد نظر تبدیل کرده است. تحصیل برای اتباع خارجی در دانشگاه های اسپانیا با پرداخت شهریه و شرکت در آزمون ورودی دانشگاه امکان پذیر می باشد. شهریه دانشگاه ها به طور میانگین ۱۵۰۰ تا ۷۰۰۰ یورو در سال بوده و سطح کیفی دانشگاه های این کشور برابر با دانشگاه های غرب اروپا می باشد. تحصیل رایگان در اسپانیا برای دارندگان کارت اقامت اسپانیا پس از قبولی در آزمون ورودی دانشگاه که به زبان اسپانیایی برگزار می گردد میسر خواهد بود.

یکی از راه های مهاجرت به کشور اسپانیا از طریق تحصیل در اسپانیا می باشد که نهایتا ممکن است منجر به کسب اقامت این کشور شود .کشور اسپانیا دارای سطح عالی علمی برای تحصیل می باشد همچنین از لحاظ علمی دانشگاههای اسپانیا در جایگاه خوبی قرار دارند. تحصیل در دانشگاه های اسپانیا برای دانشجویان خارجی در اکثر رشته ها به زبان انگلیسی امکان پذیر است.

فرد قبل از درخواست اقامت تحصیلی اسپانیا یا بورسیه تحصیلی اسپانیا ، می بایست مدرکی دال بر ثبت نام در یک نهاد آموزش خاص را برای ادامه تحصیل در اسپانیا ارائه دهد ( دبیرستان ، دانشگاه ، موسسه آموزش شغلی و غیره ) و یا برای شرکت در یک دوره اینترنی به این کشور دعوت شود. در چنین مواردی اقامتی یک ساله و یا تا پایان دوره تحصیل صادر می گردد و اگر قصد کار حین تحصیل هم داشته باشد ، باید جواز کار را نیز اخذ نماید. اتباعی که مجاز به کار حین تحصیل یا آموزش می شوند ، فقط بعد از شروع سال دوم تحصیل و آن هم نه بیش از ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اسپانیا می توانید مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید .

  • ویزای دانشجویی اسپانیا برای چند بار ورود و خروج می باشد ؟

ویزای دانشجویی محدودیت ندارد و برای چند بار ورود و خروج صادر می گردد .

  • بیمه تحصیلی و درمانی دانشجو در اسپانیا به تمام دانشجویان تعلق می گیرد ؟

ثبت نام در دانشگاه های اسپانیا سبب می شود که حدود 30 درصد هزینه های درمانی دانشجو تحت پوشش قرار گیرد اما برای داشتن بیمه تکمیلی ماهیانه 60 تا 100 یورو باید پرداخت شود .

  • خدمات بیمه درمانی در اسپانیا چگونه است؟

افراد دارای اقامت اسپانیا شامل خدمات رایگان بیمه درمانی و اجتماعی هستند. همچنین با وجود دفترچه بیمه برخی از داروها رایگان و برخی داروها دارای تخفیفات زیادی می باشند و در صورت بستری در بیمارستان هزینه های دارو و بیمارستان رایگان خواهد بود.

  • اخذ ویزا برای والدین دانشجو چطور ممکن است ؟

پس از ثبت نام در دانشگاه های اسپانیا به دانشجو کارت اقامت دانشجویی تعلق می گیرد که می تواند برای ویزای اقوام درجه یک شامل پدر و مادر و همسر و فرزند اقدام نماید .

  • آیا امکان عزیمت دانشجوی متاهل به همراه همسرش وجود دارد ؟

پس از اخذ کارت اقامت ، می توانید اقدامات لازم برای انتقال همسر را به کشور اسپانیا را انجام دهید که در حدود 3 تا 6 ماه به طول می انجامد .

  • آیا در اسپانیا امکان یافتن کار وجود دارد؟

اصولا وقتی برای مهاجرت به اسپانیا اقدام کردید، نباید موضوع یافتن شغل متناسب با تجربه و تخصصی که دارید ، به عنوان یک اصل مطرح باشد و اینکه آیا بازار کاری برای رشته شما وجود دارد یا خیر؟ برای کسی که به تازگی وارد اسپانیا شده است یا در آینده نزدیک قصد مهاجرت به اسپانیا را دارد شاید اولین قدم در کاریابی این باشد که عنوان یا عناوین شغلی مرتبط با تخصص خود را بیابد. بعد از یافتن عناوین ، می توان در خصوص شانس استخدامی ، حقوق پرداختی ، مجوزهای لازم ، مدارک مورد نیاز ، سوابق کاری و امثال آن تحقیق کرد. به هر حال شما خواهید توانست پس از ورود به اسپانیا یا در رشته خودتان و یا هر رشته دیگر، اشتغال یابید و یا اینکه مجبور به گذراندن دوره های تکمیلی به همین منظور گردید.

  • شرایط کار کردن دانشجو در طی تعطیلات دانشگاه های اسپانیا چگونه است ؟

پس از اخذ کارت اقامت ، دانشجو در هر زمان از سال می تواند به مدت 2 تا 3 روز در هفته به صورت پاره وقت کار کند .

  • مدت و هزینه دوره های زبان آموزی اسپانیا چه قدر می باشد ؟

دوره های زبان به صورت دوره های فشرده و نیمه فشرده و دوره های بعد از ظهر می باشد و برای یک دوره 6 ماهه حدودا 2000 تا 3000 یورو هزینه دارد .

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسپانیا  ” اطلاعات کسب کنید .

  • هزینه های زندگی در اسپانیا چقدر می باشد؟

هزینه های معمولی زندگی در اسپانیا به طور تقریبی ماهیانه از 600 تا 700 یورو برای یک نفر و برای یک خانواده ۴ نفره 1500 تا 2000 یورو در ماه می باشد.

سوالات متداول در مورد تحصیل در اسپانیا

سوالات متداول در مورد تحصیل در اسپانیا

  • چگونه می توان ویزای شینگن جهت ورود به اسپانیا را دریافت کرد؟

با مراجعه به نزدیک ترین سفارت خانه اسپانیا در کشور محل زندگی شما ، ویزای ورود به حوزه شینگن صادر می شود. اتباع ایرانی باید با ویزای شینگن توریستی که می تواند صادره از هر یک از کشورهای عضو پیمان شینگن باشد به اسپانیا سفر کنند .

  • آیا امکان دارد که سفارت اسپانیا برای متقاضی ویزا ورود صادر نکند؟

بله ، کسانی که موفق به دریافت ویزا نشده اند ، بیشتر افرادی بوده اند که حتی اطلاعات ابتدایی در خصوص کشور اسپانیا نداشته اند و نتوانسته اند کنسول را برای سفر خود قانع کنند ، از این رو قبل از دریافت ویزا اطلاعات لازم به متقاضیان داده می شود ، با این حال کامل بودن تمامی مدارک جهت اخذ ویزا نیز به منزله صدور صد در صدی ویزای شینگن نمی باشد.

  • آیا با دریافت اقامت اسپانیا در ابتدا از مزایای اروپا بهرمند می شویم؟

بله ، با گرفتن اقامت کشور اسپانیا شهروند اروپا می باشید و به کل حوزه شنگن می توانید سفر کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button