سوالات متداول در مورد تحصیل در اسلواکی

یکی از بهترین راه های مهاجرت به اسلواکی ، تحصیل در اسلواکی می باشد . در واقع تحصیل در کشور اسلواکی یکی از بهترین راه های ورود به اروپا محسوب می شود . کشور اسلواکی عضو حوزه شینگن می باشد و با اخذ ویزای شینگن می توان به راحتی به کشورهای عضو پیمان شینگن سفر کرد . در این مقاله قصد داریم به بررسی سوالات متداول در مورد تحصیل در اسلواکی بپردازیم.

سوال درباره تحصیل در اسلواکی

  • مزایای تحصیل در اسلواکی چیست ؟

مزایای تحصیل در اسلواکی عبارتند از :

  1. ارزان بودن هزینه های تحصیل و زندگی در کشور اسلواکی
  2. بدون نیاز به مدرک زبان جهت تحصیل در اسلواکی
  3. وجود دانشگاه های معتبر کشور اسلواکی
  4. معتبر بودن مدارک در تمام دنیا و وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران
  5. امکان تحصیل رایگان در اسلواکی در صورت تسلط به زبان اسلواک
  6. امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در اسلواکی
  7. امکان کار دانشجویی در حین تحصیل برای تمام مقاطع
  8. دانشجویان می توانند در اسلواکی از کارت های بین المللی استفاده کنند. این کارت ها اجازه می دهند تا برای اقامت، حمل و نقل، رستوران ها و… تخفیف بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت اسلواکی مقاله ” اقامت در اسلواکی ” را مطالعه بفرمایید .

  • معایب و مشکلات تحصیل در اسلواکی چیست ؟

معایب و مشکلات تحصیل در اسلواکی به شرح زیر می باشد :

  1. معدود بودن رشته هایی که به زبان انگلیسی تدریس می شود
  2. هزینه بالای کالج و دوره های آموزش زبان اسلواک
  3. آسان نبودن اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی کشور اسلواکی
  • شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی به چه صورت می باشد ؟

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی به دانشگاه انتخابی بستگی دارد. برای اخذ پذیرش از دانشگاه های اسلواکی فرد متقاضی باید در خواست خود را مستقیما به دانشگاه مربوطه ارائه دهد و مدارک تحصیلات قبلی باید توسط کشور اسلواکی اعتبار سنجی شود. باید دقت شود دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم ایران باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مورد مقاله دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم در اسلواکی را مطالعه فرمایید .

  • اعتبار دانشگاه های اسلواکی به چه میزان است ؟

دانشگاه های کشور اسلواکی از رنکینگ بالایی در میان کشورهای اروپایی به خصوص در رشته های پزشکی و دندانپزشکی برخوردار هستند و در ضمن دارا بودن اساتید مجرب، دوره های تخصصی به زبان انگلیسی نیز در آنها برگزار می شود. همچنین امکان انتقال به دانشگاه های آلمان و اتریش و ادامه تحصیل رایگان در اسلواکی نیز برای دانشجویان فراهم می باشد.

شما می توانید برای مهاجرت به اسلواکی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

  • آیا برای اخذ پذیرش در دانشگاه های اسلواکی نیاز به مدرک زبان می باشد؟

یکی از دلایلی که بسیاری از متقاضیان تحصیل در کشور اسلواکی را به خود جذب کرده است عدم نیاز به ارائه مدرک زبان در ابتدا و در زمان اقدام برای اخذ پذیرش می باشد. زبان آموزش رشته های دانشگاهی در این کشور تا چند سال پیش، تنها به زبان اسلواک بوده است اما امروزه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی در برخی رشته ها و دانشگاه ها امکان پذیر می باشد . لازم به ذکر است که بعد از اخذ پذیرش، برای تحصیل در رشته های پزشکی دانشجویان باید دوره های کالج را که شامل آموزش زبان انگلیسی، آلمانی و اسلواک است را بگذرانند و پس از اخذ مدرک وارد دانشگاه شوند. که این دوره ها حدودا ۴۵۰۰ تا ۶۵۰۰ یورو هزینه در بر دارد.

تحصیل کارشناسی در اسلواکی بین ۳تا ۴ سال ، مقطع کارشناسی ارشد  در اسلواکی ۱ تا ۲ سال به طول می انجامد. این مدت برای دانشجویان مقطع دکترا در اسلواکی ۳ تا ۴ سال زمان می برد.شروع کلاس ها در دو ترم بهار و پاییز می باشد که شروع ترم پاییز از سپتامبر تا ژانویه و ترم بهار از فوریه تا ژوئن می باشد. هر ترم تقریبا ۵ ماه طول می کشد.

  • آیا شرایط سنی در پذیرش دانشجو در اسلواکی موثر می باشد ؟

متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید مدرک دیپلم داشته باشند و سن آنها بین ۱۸ تا ۲۴ سال باشد. در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو نباید بیش از ۳۰ سال داشته باشند اما در مقطع دکترا محدودیت سنی برای دانشجویان وجود ندارد.

افراد زیادی متقاضی تحصیل در کشورهای اروپایی هستند اما به دلیل هزینه های بالای تحصیل در اکثر این کشورها چنین امکانی برای آنها فراهم نمی شود.کشور اسلواکی از معدود کشورهایی است که هزینه تحصیل در آن نسبت به سایر کشورها پایین بوده و تحصیل به زبان اسلواک در دانشگاه های دولتی رایگان می باشد. همچنین با توجه به اینکه دانشگاه های اسلواکی برای پذیرش، احتیاج به مدرک زبان (در ابتدا)، قبولی در کنکور و گواهی اشتغال به تحصیل ندارند ، تحصیل در اسلواکی بسیار مورد توجه قرار گرفته است .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

  • میانگین هزینه ها برای تحصیل در اسلواکی به زبان اسلواک چقدر است؟

تحصیل در دانشگاه های دولتی اسلواکی به زبان اسلواک رایگان بوده اما این دانشجویان باید قبل از ورود به دانشگاه در دوره های زبان اسلواک شرکت کنند که این دوره ها رایگان نبوده و هزینه آن سالیانه بین ۶ تا ۷ هزار یورو می باشد.

  • میانگین هزینه ها برای تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی چقدر است؟

هزینه تحصیل در اسلواکی به زبان انگلیسی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی حدود ۸۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ هزار یورو در سال بوده و هزینه تحصیل در سایر رشته ها میانگین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ هزار یورو هزینه در بردارد. به این هزینه ها باید هزینه های زندگی، مسکن و بیمه اجباری نیز اضافه شود که به طور میانگین مبلغی معادل ۵۰۰ یورو در ماه می باشد.

دانشجویان در کشور اسلواکی می توانند به صورت پاره وقت مشغول به کار شوند. دانشجویان مقطع کارشناسی ۱۰ ساعت در هفته، مقطع کارشناسی ارشد ۲۰ ساعت در هفته و در مقطع دکترا ۳۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند.همچنین آنها می توانند بعد از اتمام تحصیلات خود به صورت تمام وقت در کشور اسلواکی مشغول به کار شوند. اما یکی از شرایط مهم برای یافتن کار تسلط به زبان اسلواک است که چندان هم آسان نمی باشد.

برای آشنایی بیشتر درباره صفر تا صد تحصیل در اسلواکی 2019 مقاله ” تحصیل در اسلواکی 2019 ” را مطالعه نمایید .

سوالات متداول در مورد تحصیل در اسلواکی

سوالات متداول در مورد تحصیل در اسلواکی

  • برای دریافت ویزای دانشجویی اسلواکی چه مدارکی لازم است ؟

مدارک مورد نیازبرای دریافت ویزای دانشجویی اسلواکی عبارتند از :

  1. پاسپورت با اعتبار کافی
  2. نامه پذیرش از دانشگاه
  3. هزینه های اداری
  4. فرم تکمیل شده ویزا
  5. مدارک اثبات تمکن مالی
  6. بیمه مسافرتی

بورسه تحصیلی در کشور اسلواکی در هر مقطع مستلزم تحصیل در دانشگاه های دولتی و به زبان اسلواک می باشد. دارنده بورس تحصیلی نباید از کشور اسلواکی خروج نماید. دانشجویانی که بورس تحصیلی دریافت می کنند دارای بیمه درمانی می شوند. متقاضیان باید فرم الکترونیکی را به همراه ضمایم تکمیل نموده و به دانشگاه دولتی مورد نظر ارسال نمایند. بورسیه تحصیلی در کشور اسلواکی معمولا به افرادی تعلق می گیرید که دارای رزومه های تحصیلی و کاری باشند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

 

 

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
ساناز

سلام مقدار تمکن مالی و پولی که باید با خودمون ببریم برای من و همسرم برای تحصیل ارشد در اسلواکی چقدر هستش؟

سارا جوادی

با سلام خانم غمگسار عزیز ، تمکن مالی که شما باید به سفارت ارائه بدید مجموع هزینه های زندگی و تحصیل شما به ازای یک سال است. با توجه به اینکه از رشته تحصیلی شما مطلع نیستیم شرایط دقیق دانشگاه را نمیتوانیم اعلام کنیم. پیشنهاد میکنم برای بررسی دقیق شرایطتون با تعیین وقت قبلی به آدرس دفتر تشریف بیارید و یا از خدمات غیر حضوری ما استفاده کنید. برای تعیین وقت مشاوره می توانید همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 72207 تماس بگیرید

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button