سوالات متداول در مورد تحصیل در جمهوری چک

امروزه کشور چک یکی از معروف ترین مقاصد برای دانشجویان جهت تحصیل می باشد زیرا 39000 دانشجو را در خود جای داده است . دلایل بسیاری برای تحصیل در کشور چک وجود دارد نظیر : وجود دانشگاه های معتبر ، هزینه تحصیل و زندگی مقرون به صرفه و فرهنگ زندگی شگفت انگیز . بسیاری از افراد جهت به مهاجرت به چک از طریق تحصیل در چک اقدام می کنند و به طور کلی می توان پس از اخذ اقامت تحصیلی در چک نسبت به اخذ شهروندی یا تابعیت چک اقدام کنند ، البته این روش یکی از روش های مهاجرت به چک می باشد .در این مقاله قصد داریم به بررسی پاسخ سوالات متداول در مورد تحصیل در جمهوری چک بپردازیم.

برای اقامت و تابعیت در چک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در چک ” را مطالعه فرمایید .

سوالات درباره تحصیل در چک

  • مزایای داشتن کارت دانشجویی در چک چیست ؟

داشتن کارت دانشجویی کشور چک ( ISIC ) باعت می شود که دانشجو تابع مشغول تحصیل در کشور چک بتوانند از تخفیفات دانشجویی مناسبی در اماکن عمومی بهره مند گردند.

 

  • شرایط تحصیل کارشناسی در چک چگونه می باشد ؟

زمان تحصیل کارشناسی در چک بین ۳ تا ۶ سال می باشد که در انتها با ارائه یک پایان نامه به اتمام می رسد . شرایط تحصیل در مقطع لیسانس در جمهوری چک، داشتن دیپلم از وزارت آموزش و پرورش کافی می باشد . در مقطع لیسانس بالای 90 درصد دوره ها به زبان چکی است. در مقطع لیسانس باید یکسال زبان چکی را در خود کشور چک گذراند بعد آن باید در مقطع لیسانس حداقل تا  B2 چکی کسب کرد و هر دانشکده برای خود امتحان ورودی دارد در حین یادگیری زبان به متقاضیان منابع را معرفی می کنند بعد پایان زبان باید در ورودی زبان تا B2 و در امتحان ورودی نمره ی مطلوب را کسب کنند که جمع زبان و امتحان ورودی باید بالای ۶۰ شود که شرط ورود به دانشگاه می باشد .تحصیل در دوره های زبان انگلیسی نیز نیاز به آیلتس 6 به بالا دارند البته جای نگرانی نیست زیرا امکان گذراندن کالج های زبان انگلیسی در چک و سپس اقدام برای تحصیل زبان انگلیسی نیز وجود دارد.

زمان تحصیل کارشناسی ارشد بین ۱ تا ۳ سال می باشد و در پایان با ارائه پایان نامه فوق لیسانس کشور چک بین ۲ تا ۱۵ هزار دلار می باشد که در دانشگاه های خصوصی و دولتی متفاوت است . در مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی داشتن مدرک زبان آیلتس حداقل ۶ آکادمیک یا معادل این نمره تافل مورد نیاز می باشد که از ۲۰۰۰ یورو شروع تا رشته های پزشکی 14000 یورو در سال می باشد.

در مقاله ” تحصیل در چک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در چک اطلاعات کسب کنید .

  • هزینه زندگی در جمهوری چک چقدر است ؟

زندگی و تحصیل در چک به طور کلی بسیار ارزان تر از اکثر کشورهای اروپایی می باشد. هزینه های مواد غذایی ، مسکن و حمل و نقل عمومی در مجموع حدود 600 الی 800 دلار در هر ماه می شود هر چند این هزینه ها بستگی به شیوه زندگی فرد و بودجه خود فرد دارد.

 

  • هزینه تحصیل در جمهوری چک چقدر است ؟

آموزش عالی در همه دانشگاه های دولتی جمهوری چک برای دانشجویان همه ملیت ها  تا زمانی که فرد مایل و قادر به تحصیل به زبان چک باشد رایگان است اما مایل به ثبت نام در یک دوره به زبان انگلیسی باشد باید شهریه پرداخت نماید. به عنوان مثال، هزینه برای دوره زبان انگلیسی به طور متوسط حدود 4500 دلار در سال می باشد. دانشجویان همچنین باید برخی از هزینه های اداری و یا هزینه برنامه های تکمیلی را پرداخت کنند . دانشگاه های خصوصی شهریه های مختلفی دارند که به طور معمول در حدود 2000 تا 15000 دلار در سال می باشد.

 

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در چک وجود دارد ؟

دانشجویان مقطع کارشناسی در هفته 10 ساعت ، مقطع ارشد در هفته 20 ساعت و در مقطع دکتری نیز در هفته 30 ساعت اجازه کار دارند.

یکی از روش های مهاجرت به جمهوری چک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به چک ” اطلاعات کسب کنید .

سوالات متداول در مورد تحصیل در جمهوری چک

سوالات متداول در مورد تحصیل در جمهوری چک

  • کار دانشجویی در چک چگونه می باشد ؟

داشتن یک شغل پاره وقت و یا کار تابستانی در جمهوری چک برای  بسیاری از دانش آموزان رایج می باشد گزینه های کار برای دانشجویان بین المللی  ممکن است محدود می باشد چراکه در بسیاری از مشاغل نیاز به تسلط به زبان چک وجود دارد. با این حال، بسیاری از شرکت های بین المللی فعال در شهرستانهای بزرگ چک وجود دارند که در آنها شانس پیدا کردن کار به زبان انگلیسی وجود دارد .

 

  • چه کسانی اجازه کار در چک دارند ؟

یک شهروند کشور منطقه اقتصادی اروپا و اتحادیه اروپا و سوئیس و یا کسانی که  کارت آبی دارند و همچنین دانشجویانی که در چک تحصیل می کنند می توانند در جمهوری چک جستجوی کار انجام دهند . این افراد از وضعیت حقوقی برابر با شهروندان جمهوری چک به عنوان یک کشور عضو اتحادیه اروپا برخوردار خواهند بود .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button