یکی از بهترین روش های مهاجرت به استرالیا ، تحصیل در استرالیا می باشد . تحصیل در استرالیا مورد توجه بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور قرار گرفته است بنابراین در این مقاله قصد داریم به بررسی سوالات متداول در مورد تحصیل در استرالیا بپردازیم .

سوالات تحصیل در استرالیا

  • مزایای تحصیل و آموزش در استرالیا نسبت به سایر کشورها چیست ؟

کشور استرالیا یکی از منابع ارائه آموزش و پژوهش با کیفت بالا در سطح بین المللی می باشد و دانشگاه ها و آموزشکده ها و مدارس فنی و حرفه ای این کشور در سطح جهانی شناخته شده اند. استرالیا رهبر جهانی برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی می باشد . طبق قوانین دولت استرالیا نمایندگی های تضمین کیفیت باید موارد را کنترل کنند و مجموعه قوانین اجرایی اعمال شوند تا دانشجویان بین المللی در استرالیا و والدین آنها از سطح خدمات و حمایت مالی بی نظیر بهره مند شوند . این کشور یک جامعه چند فرهنگی امن، دوستانه ، خبره و هماهنگ است که دانشجویان می توانند در یک کشور انگلیسی زبان آموزش ببینند و مسافرت کنند. ارزش پول در استرالیا بسیار بالا است و استاندارد زندگی در این کشور بالا می باشد.

  • آب و هوای استرالیا چگونه است؟

کشور استرالیا شرایط جوی و جغرافیایی متنوعی دارد. این کشور در نیمکره جنوبی قرار گرفته است و تابستان استرالیا در دسامبر و زمستان آن در ژوئن آغاز می شود. حدودا یک سوم استرالیا را مناطق استوایی تشکیل می دهد که میانگین دما در آن ۲۰ درجه سیلسیوس است. مناطق جنوبی در ناحیه معتدل واقع شده اند.

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا  ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

  • موسسه های استرالیایی چطور طبقه بندی می شوند؟

موسسه های استرالیایی به صورت رسمی طبقه بندی نمی شوند. با این حال نشریات تجاری زیادی هستند که دستاوردهای دانشگاه ها و موسسات را در کسب معیار های خاصی نظیر کاربرد تکنولوژی یا خدمات حمایت از دانشجو مقایسه می کنند. کلیه موسسات آموزشی استرالیا دوره های مربوطه بین المللی را با کیفیت بالا ارائه می کنند چون قوانین دولت استرالیا آنها را مستلزم به ثبت و احراز شرایط تضمین کیفیت می کنند. برتری در تدریس، تحقیق ، تسهیلات و خدمات پشتیبانی در کل سیستم متنوع آموزشی استرالیا وجود دارد. دانشجویان آینده باید بر یافتن موسساتی که با علایق و نیاز های خاص آنها سازگارترند تمرکز کنند .

  • آیا موسسات استرالیایی در کشور ایران هم پردیس هایی دارند؟

یک سری از دوره های آموزشی استرالیا در خارج از کشور هم ارائه می شوند. این دوره ها این امکان را برای فرد فراهم می کند که مدارک استرالیایی را در کشور خود دریافت کند یا تحصیلات در کشور خود را با تحصیل در استرالیا ترکیب نماید. فرد باید مستقیما با موسسات دوره هایی که در کشور فرد ارائه می شوند را چک کند.

  • آیا دانش آموزان بین المللی می توانند در مدارس استرالیا پذیرش شوند؟

بله. همه مدارس دولتی و غیر دولتی دانش آموزان بین المللی را پذیرش می کنند و تحت قوانین دولت استرالیا این دانش آموزان باید واجد شرایط خاص باشند.

  • آیا خدمات پشتیبانی خاصی برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود؟

بله. کشور استرالیا یک رهبر بین المللی در ارائه خدمات پشتیبانی و حفاظتی به دانشجویان بین المللی است .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

  • اگر فرد شرایط پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر نداشته باشد چه اتفاقی می افتد ؟

اگر فرد شرایط لازم برای پذیرش در مقاطع تحصیلی بالاتر را نداشته باشد می تواند در دوره متوسطه در استرالیا ثبت نام کند. اگر شرایط لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی را نداشته باشد می تواند در موسسات آموزشی که برای تحصیل در مقاطع بالاتر در استرالیا ارائه می شوند، ثبت نام کند و جایگاه موقتی را در دوره و رشته مورد نظر خود رزرو کند. برقراری ارتباط میان دوره ها مثل برنامه صلاحیت ارشد نیز در این مورد توصیه می شود. دوره های زبان انگلیسی زیادی هم هستند که هر زمان از سال آغاز می شوند و فرد را برای تحصیل در مقاطع بالاتر در استرالیا آماده می کند .

  • آیا مدارک استرالیا در کشور ایران اعتبار دارد؟

مدارکی که در استرالیا ارائه می شوند جهت یافتن شغل یا ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر ، اعتبار بین المللی دارند. کشور استرالیا توسط سیستم صلاحیت استرالیا که یک سیستم ملی ارزیابی یادگیری در استرالیا و سایر کشور هاست ، مورد قبول شناخته شده است.

سوالات متداول در مورد تحصیل در استرالیا
سوالات متداول در مورد تحصیل در استرالیا
  • هزینه تحصیل در استرالیا چقدر است ؟

هزینه کل، شامل شهریه و هزینه های زندگی در استرالیا نسبت به کاندا و ایالات متحده آمریکا  بیشتر می باشد. شهریه ها بسته به نوع دوره و یا موسسه آموزشی متفاوت هستند. هزینه های زندگی هم بسته به موقعیت، مکان و سبک زندگی  متفاوت هستند. هزینه های تحصیل نیز بین ۱۶۰۰۰-30000 دلار استرالیا و هزینه های زندگی بین 15000تا 20000 دلار در سال متفاوت هستند.

  • آیا امکان کار در حین تحصیل در استرالیا وجود دارد ؟

بله. دانشجویان بین المللی در استرالیا با داشتن ویزای دانشجویی می توانند برای دریافت مجوز کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول دوره آموزشی و به صورت تمام وقت در روزهای تعطیلات اقدام کنند .

  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا وجود دارد ؟

بله. امکان دریافت بورسیه تحصیلی در استرالیا برای دانشجویان بین المللی وجود دارد و با این حال بورسیه بیشتر به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به بالا در دانشگاه ها اعطا می شود. اغلب دانشجویان بین المللی در استرالیا افرادی هستند که شهریه خود را کامل می پردازند و به آنها بورسیه تعلق نمی گیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در استرالیا می توانید مقاله ” تحصیل در استرالیا 2019 ” را مطالعه فرمایید .

  • مدارک مورد نیاز جهت تحصیل در موسسات استرالیا چه هستند؟

دانشجویان برای ورود به موسسات آموزشی استرالیا باید حداقل شرایط تحصیلی لازم را داشته باشند و سطح مهارت زبان انگلیسی آنها باید کافی باشد. موسسات معیار انتخاب فرد از رشته تحصیلی انتخابی را ارزیابی می کنند. آنها محتوا و سطح آموزش های تکمیل شده فرد در استرالیا یا کشور وی را بررسی می کنند.

  • از چه منبعی می توان اطلاعات بیشتری دریافت کرد؟

دولت استرالیا شبکه گسترده ای از مشاوران آموزش و پرورش دارد. مراکز آموزشی استرالیا و مشاوران تحصیلی در سرتاسر جهان مشاوره های عادلانه و قابل اعتمادی را در خصوص فرصت های تحصیل در استرالیا ارائه می کنند. آخرین اطلاعات در مورد سیستم آموزش استرالیا، هزینه های تحصیلی و زندگی، روند درخواست و ثبت نام و زندگی به ثبت استرالیا نیز در سایت های مرجع در موسسات و کتابخانه های محلی در سر تا سر جهان موجود هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
وبینار تخصصی رایگان وبینار تخصصی رایگان

با سلام خدمت شما همراهان عزیز گروه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان، با تشکر از همراهی شما، ب...

سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ سوالات متداول در مورد تحصیل در نروژ

نروژ یکی از مقاصد مهم چه برای تفریح و چه برای تحصیل است . اما یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت...

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی

سوالات متداول در مورد تحصیل در لتونی کشور لتونی یا لاتویا از کشور های محدوده بالتیک است و ک...

نظرات کاربران
Call Now Button